Beantwoord

Na verhogen max snelheid geen toegangf meer andere computers

  • 10 oktober 2020
  • 27 reacties
  • 351 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds de upgrade naar een ander pakket (250/50) kan ik via mijn PC geen toegang meer krijgen tot mijn server waar muziek op staat.  Stream vanaf mijn server naar de mediaspeler van w10.

Wel via IP adres op de webbrowser maar via de snelle toegang \\server krijg ik de melding dat ik geen toegang krijg en er een netwerk probleem is.

In de settings van het Ziggo modem zie ik geen veranderingen, dus wie kan mij helpen.

icon

Best beantwoord door Casperb71 10 oktober 2020, 14:37

Probleem opgelost!

 

Waarom weet ik niet, maar toen ik mijn VPN uitzette en opnieuw probeerde, kwam ik WEL via de verkenner op de server. VPN weer aan en nu “pakt” hij de \\server weer.

Dank jullie voor je support.

 

Bekijk origineel

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +17

De extra probleemoplossers in W10 al geprobeerd?

Reputatie 6
Badge +8

heb je het modem al opnieuw opgestart

die server draait toch op je lokaal netwerk? dan zou een snelheids verhoging daar niks mee te maken mogen hebben

Reputatie 1
Badge

heb je het modem al opnieuw opgestart

die server draait toch op je lokaal netwerk? dan zou een snelheids verhoging daar niks mee te maken mogen hebben


Nee dat klopt, maar het modem geeft de IP-adressen uit en ik denk dat daar het probleem zit. De server hangt in dezelfde switch als mijn PC en het vreemde is dat ik WEL via IP kan inloggen op de server maar niet direct in de verkenner van W10.

Reputatie 1
Badge

De extra probleemoplossers in W10 al geprobeerd?


Ja en dat geeft ook geen oplossing. Zowel voor het netwerk als voor de gedeelde mappen heeft geen resultaat. Had \\server ook al uit het geheugen gehaald, maar geen effect.
Wel is duidelijk dat dit NA de update van het pakket is en JA ik heb het modem, PC, server opnieuw gestart

 

Reputatie 1
Badge

Probleem opgelost!

 

Waarom weet ik niet, maar toen ik mijn VPN uitzette en opnieuw probeerde, kwam ik WEL via de verkenner op de server. VPN weer aan en nu “pakt” hij de \\server weer.

Dank jullie voor je support.

 

Reputatie 6
Badge +8

\\ip-adres van die server

Reputatie 1
Badge

Ja die werkt ook, maar of hij hiervoor met de VPN werkte kan ik nu niet meer achterhalen. Dank in ieder geval.

Reputatie 6
Badge +8

Probleem opgelost!

 

Waarom weet ik niet, maar toen ik mijn VPN uitzette en opnieuw probeerde, kwam ik WEL via de verkenner op de server. VPN weer aan en nu “pakt” hij de \\server weer.

Dank jullie voor je support.

 

denk dat de pc op het vpn zocht inplaats van lokaal netwerk

Reputatie 1
Badge

PROBLEEM DUS NIET OPGELOST!

 

Pff wat een drama. Was even te enthousiast want het werkt weer niet goed.

Ik kan het niet aantonen maar ben er voor bijna 100% zeker van dat het door de update van het Ziggo systeem is gekomen. Hiervoor heb ik nooit dit probleem gehad.

Ik merk ook aan andere apparaten dat de boel vaak blijft “hangen” en er geen data over de lijnen gaan. Streaming van TV stopt soms, ontvanger van Ziggo gaat soms op rood en IP camera’s zijn soms niet bereikbaar. Ik denk zelf dat de uitgifte van IP-adressen het probleem van het modem is.

Zal de moeite moeten nemen om morgen weer met Ziggo te gaan bellen, maar daar word ik nu al niet blij van.

Mijn vorige bel-sessie heeft meer dan 1 uur geduurd en de Ziggo medewerkster was haar 1e dag. Ik wilde direct al een monteur maar na alles 6 keer te hebben gecontroleerd, kwam zij tot de conclusie dat er een monteur moest komen. Deze heeft de onstabiele verbinding NIET kunnen oplossen en gaf de schuld aan een kabel ergens in de wijk….

Reputatie 6
Badge +8

PROBLEEM DUS NIET OPGELOST!

 

Pff wat een drama. Was even te enthousiast want het werkt weer niet goed.

Ik kan het niet aantonen maar ben er voor bijna 100% zeker van dat het door de update van het Ziggo systeem is gekomen. Hiervoor heb ik nooit dit probleem gehad.

Ik merk ook aan andere apparaten dat de boel vaak blijft “hangen” en er geen data over de lijnen gaan. Streaming van TV stopt soms, ontvanger van Ziggo gaat soms op rood en IP camera’s zijn soms niet bereikbaar. Ik denk zelf dat de uitgifte van IP-adressen het probleem van het modem is.

Zal de moeite moeten nemen om morgen weer met Ziggo te gaan bellen, maar daar word ik nu al niet blij van.

Mijn vorige bel-sessie heeft meer dan 1 uur geduurd en de Ziggo medewerkster was haar 1e dag. Ik wilde direct al een monteur maar na alles 6 keer te hebben gecontroleerd, kwam zij tot de conclusie dat er een monteur moest komen. Deze heeft de onstabiele verbinding NIET kunnen oplossen en gaf de schuld aan een kabel ergens in de wijk….

werkte je voor de pakket upgrade ook al met een vpn?

Reputatie 1
Badge

Ja daar werk ik al meer dan een jaar mee en tot alle tevredenheid.

 

Reputatie 6
Badge +8

Ja daar werk ik al meer dan een jaar mee en tot alle tevredenheid.

 

vreemd dat het ineens niet meer werkt

had je bij de upgrade een nieuwe modem gekregen?

en heb je ip4 only of ipv4/ipv6 of dual stack(lite)

Reputatie 1
Badge

Volgens mij alleen IP4 en geen nieuwe box gehad.

Connectbox DOCSIS 3.0

 

Wel een standaard ontvanger voor de TV gehad omdat ik op advies van de monteur “beter” af zou zijn met een simpele ontvanger en een upgrade van het Internet. Ik kijk hoofdzakelijk via de satelliet.  


De monteur had er over dat de TX veel te hoog was en dat de box er dan soms “uitklapte”

Wat dat betekende weet ik niet, maar hij had van alles op zijn laptop in zitten typen en het zou nu goed werken.

Dat deed het dus niet.

Reputatie 6
Badge +8

 

Volgens mij alleen IP4 en geen nieuwe box gehad.

Connectbox DOCSIS 3.0

 

Wel een standaard ontvanger voor de TV gehad omdat ik op advies van de monteur “beter” af zou zijn met een simpele ontvanger en een upgrade van het Internet. Ik kijk hoofdzakelijk via de satelliet.  


De monteur had er over dat de TX veel te hoog was en dat de box er dan soms “uitklapte”

Wat dat betekende weet ik niet, maar hij had van alles op zijn laptop in zitten typen en het zou nu goed werken.

Dat deed het dus niet.

https://ipv6-test.com/

 

Reputatie 1
Badge

Dus alleen IPv4 met ene score van 3 uit 20.

Speedtest 67.6 Mbit/s

Ping latency 23.1 ms

Time to live 51

Average packet loss 0.00 %

Moest de VPN wel even uitzetten

Reputatie 6
Badge +8

Dus alleen IPv4 met ene score van 3 uit 20.

Speedtest 67.6 Mbit/s

Ping latency 23.1 ms

Time to live 51

Average packet loss 0.00 %

Moest de VPN wel even uitzetten

via welk site heb je de speedtest gedaan?

67.6 mbps is ver onder de 250 mbps

Reputatie 6
Badge +8

beter deze gebruiken http://www.dslreports.com/speedtest

en als het kan een speedtest bedraad uitvoeren

Reputatie 1
Badge
Als ik dit om 18:00 uur probeer blijft er nog gene 10% van over
 

http://www.dslreports.com/speedtest/65906035

Reputatie 6
Badge +8
Als ik dit om 18:00 uur probeer blijft er nog gene 10% van over
 

http://www.dslreports.com/speedtest/65906035

ziet er prima uit

en zo speedtest is ook maar een moment opname daarom kun je het ook beter op meerdere tijdstippen testen

Reputatie 4
Badge +3

Hi @Casperb71! Jammer om te lezen dat het tóch niet opgelost lijkt te zijn ondanks eerdere positieve berichten vanuit jouw kant. Dat is een flinke domper zeg :-(

 

Ik zie dat je gisteren telefonisch contact hebt gehad met een collega van mij. Wat is daaruit gekomen als ik vragen mag? Is er gekozen voor een nieuw monteursbezoek? 

Reputatie 1
Badge

Erik,

Nee geen nieuwe monteur want voor de medewerker was het helemaal duidelijk ondanks dat de monteur alleen maar had doorgegeven dat het “buiten” zat. Verder niets.

Medewerker heeft aangegeven het te gaan uitzoek en zou mij terug gaan bellen…..

Inmiddels zijn er gelukkig meer mensen die aan het bellen zijn geslagen en we hopen dat er nu intern begrepen wordt dat het probleem groter is.

Klachten zijn gekomen nadat er ongeveer 3 maanden geleden een kabel kapot gegraven is. Na 2 dagen was dit gerepareerd en toen zijn de problemen gekomen.

Reputatie 4
Badge +3

Ai, helaas. Dat schoot niet echt op als ik je goed begrijp..

Met ‘meer mensen’ doel je op buurtgenoten die dezelfde problemen ervaren? Is er intern inmiddels actie ondernomen en zijn er vervolgstappen uitgezet? Zo niet, dan help ik je alsnog graag verder met het inplannen van een nieuw monteursbezoek mocht je daar interesse bij hebben. Laat maar weten! 

Reputatie 1
Badge

Dank Eric voor je servicebereidheid.

Ja er zijn meer buurtgenoten die hetzelfde ervaren en een aantal hebben ook naar Ziggo gebeld. Een enkeling heeft al een monteur thuis gehad, maar de problemen blijven bestaan.

Zover ik weet zijn er nog geen interne stappen ondernomen en zou het enorm waarderen als het probleem nu eens intern goed aangepakt word.

Zowel ikzelf als diverse buurtbewoners overwegen sterk om over te stappen omdat we geen waar voor ons geld krijgen en er (tot nu toe) geen serieuze stappen zijn ondernomen.

Laat men maar contact met mij opnemen om een afspraak in te plannen.

Bijvoorbaad dank.

Reputatie 5

@Casperb71 Er zijn inderdaad problemen in de wijk aan het licht gekomen. Dit is inmiddels opgepakt en opgelost. Voor de zekerheid heb ik het signaal nog eens kritisch doorgenomen. Dit ziet er echt super stabiel uit! Hoe ervaar jij het via een utp kabel op dit moment? 

Reputatie 1
Badge

Hallo Vincent,

 

Dank voor de terugkoppeling en het lijkt er nu op dat het probleem inderdaad is opgelost alhoewel ik slechts nu op 1 moment heb gekeken. Nu ziet het er erg stabiel uit.

Ik zal de komende dag op wisselende tijden kijken hoe het netwerk zich houd en dat terugkoppelen. Graag dit probleem nog niet afsluiten.

Om alle speculaties te voorkomen is het wenselijk om te horen waar het probleem nu werkelijk zat en waarom er zoveel gebruikers met een kluitje in het riet werden gestuurd bij de helpdesk.

Reageer