Beantwoord

Modem zonder wifi (straling)

• 12 juli 2019
  • 37 Reacties
  • 3462x Bekeken

Badge
Beste mensen. Mijn eigen provider biedt geen enkele oplossing dus probeer ik het op dit forum, misschien dat iemand kan helpen (hoop ik toch echt).

Ik ben stralingsgevoelig en heb 10 jaar lang een modem gebruikt zonder wifi. Een Livebox modem, en dat bestaat niet meer. Ik heb ook naar Ziggo gebeld met de vraag om een wifi vrij modem, maar dat levert men niet meer.

Het livebox modem is recent kapot gegaan (mijn vaste telefoon doet ook niks meer). Vervolgens heb ik een 2e hands Livebox besteld maar ook daar hetzelfde probleem aangetroffen. 'De DNS server werkt niet' of 'de verbinding tussen uw toegangspunt router of kabel modem is defect' hetzelfde probleem als bij mijn eerste livebox, waardoor vermoedelijk het probleem in een van de kabels zit... Ik kon niet anders dus inmiddels een modem aangesloten waarop wifi zit (voor wifi is er aan en uit knop). De Zyxel VMG8324-b10a. De telefoonlijn doet nog steeds niks.

Ik heb uiteraard de wifi mogelijkheid uitgeschakeld op het nieuwe modem, maar wat blijkt: er blijft straling van het modem afkomen. Ik begrijp dit niet. Wat voor straling is dit? Is dit straling die het modem altijd afgeeft om een mobiele telefoon wifi toegang te geven? Mijn eigen provider weet het ook niet...Ik kwam bij Ziggo terecht met de vraag op een wifi vrij modem, dat wordt helaas niet meer geleverd. Misschien weet iemand welke straling dit is, en wellicht of ik het uit kan zetten.

Met vriendelijk groet,
icon

Best beantwoord door Jan F. 12 juli 2019, 23:32

De modem/routers die Ziggo levert hebben allemaal Wifi, maar u kunt die uitzetten. Dan worden er geen radiosignalen meer uitgezonden in de 2,4 en 5 GHz-band. Ook het gastnetwerk moet worden uitgeschakeld. Let er ook op dat, als u een abonnement bij Ziggo zou nemen, u ook de Wifi-spots in uw mijn Ziggo profiel moet uitschakelen. Of er daarna nog straling over blijft weet ik niet.
Bekijk origineel

37 Reacties

Badge
Ik zou eerst een andere netwerkkabel proberen.
Het modem kan Ziggo kan aan en uit.

Bedankt ik ga hier eerst eens melding van maken bij Online. Misschien dat zij wat kunnen doen en de kabels kunnen vervangen.
Reputatie 7
Badge +26
......
Kan de modem van Ziggo aan en uit of gaat hij dan op termijn kapot?

Er zit een aan/uit schakelaar op, maar in het algemeen is het niet goed elektronica vaak te schakelen, maar een echt probleem is het niet. Houdt u er wel rekening mee dat u op dat moment ook geen telefoon van Ziggo heeft?
Ik zou eerst een andere netwerkkabel proberen.
Het modem kan Ziggo kan aan en uit.
Badge
Bedankt voor het mee denken...Ik ben inmiddels op een nieuw probleem gestuit waardoor de twijfel toeslaat of ik een nieuw wifi loos modem aanschaf of overstap naar Ziggo. Aangezien het volgende probleem zich inmiddels heeft aangediend.

Ik krijg een foutmelding op het (wifi) Zyxel modem en vraag me af of het niet aan aan ene kapotte netwerkkabel ligt (adsl of internetkabel) waardoor mijn oude en recent nieuwe modem ermee ophoudt. De foutmelding luidt als volgt: de verbinding tussen uw toegangspoort router of kabelmodem is defect. De netwerk gateway is toegankelijk maar er kan geen netwerkverkeer van Internet worden ontvangen.

Kan de modem van Ziggo aan en uit of gaat hij dan op termijn kapot?
Reputatie 5
Badge +8
Dit is een mooie die niet teveel kost en ook in de aanbeveling van Hanh stond (bedankt voor het uitzoeken).

https://www.coolblue.nl/product/725131/ubiquiti-edgerouter-x.html?cmt=c_a,cid_1732247260,aid_71519818207,tid_aud-770943850555:pla-339438864642,gn_g,d_c&ref=851366&gclid=EAIaIQobChMI74zFmru84wIVxOF3Ch3dQwK7EAQYBCABEgJXrPD_BwE
Maar volgens mij kan ik mijn telefoonkabel hierop niet op aansluiten? Want mijn telefoonkabel loopt nu ook via mijn modem anders werkt de telefoon niet.

Nee, de modem plaats je in 'Bridge mode' en in de modem plaats je de telefoonlijn.

Vanaf de modem gaat er dan vanaf netwerkpoort 1 een netwerkkabel naar de EdgeRouter (poort eth0). De 4 overige poorten op de EdgeRouter (eth1-eth4) fungeren dan als switch (met DHCP). Uiteraard zijn er ook andere configuraties mogelijk...

Mocht je meer dan 4 vrije poorten nodig hebben dan kun je daar een netwerkswitch aanhangen óf een andere EdgeRouter nemen met bijvoorbeeld 10 of 12 poorten.
Badge
Er zijn genoeg bedrijven die deze metingen kunnen uitvoeren. Uiteraard kun je ook zelf een meter kopen of huren (bv. een HF-meter van Chauvin Arnoux). Ook bestaan er harmoniserende apparaten die de omgeving stralingvrij maken (althans, dat beweren de producenten).

Een HF Meter van Chauvin Arnoux. Bedankt.

Ik ken de bekende toermalijn steen die straling neutraliseert. Heb ik al eens geprobeerd. Al werkt dat niet afdoende naar mijn idee. Al zal dat voor iedereen anders zijn.
Reputatie 5
Badge +8
Er zijn genoeg bedrijven die deze metingen kunnen uitvoeren. Uiteraard kun je ook zelf een meter kopen of huren (bv. een HF-meter van Chauvin Arnoux). Ook bestaan er harmoniserende apparaten die de omgeving stralingvrij maken (althans, dat beweren de producenten).
Badge
Dit is een mooie die niet teveel kost en ook in de aanbeveling van Hanh stond (bedankt voor het uitzoeken).

https://www.coolblue.nl/product/725131/ubiquiti-edgerouter-x.html?cmt=c_a,cid_1732247260,aid_71519818207,tid_aud-770943850555:pla-339438864642,gn_g,d_c&ref=851366&gclid=EAIaIQobChMI74zFmru84wIVxOF3Ch3dQwK7EAQYBCABEgJXrPD_BwE

Maar volgens mij kan ik mijn telefoonkabel hierop niet op aansluiten? Want mijn telefoonkabel loopt nu ook via mijn modem anders werkt de telefoon niet.
Badge
Uitzetten van alle Wifi op de Ziggo Modem/Router, zou het probleem moeten kunnen oplossen. Nog wat andere mogelijkheden.

Een optie is de Ziggo Modem/Router in Bridge te laten zetten en een eigen Router zonder Wifi te gaan gebruiken. In Bridge functioneert uitsluitend het kabelModem voor Internet en evt vaste Telefonie- Wifi is dan helemaal weg. Routers zonder Wireless bestaan. De meeste hebben wel Wifi aan boord, overigens, die uitgezet kan worden.
https://bluegadgettooth.com/best-wired-router/

Ziggo heeft 1 Modem/Router zonder Wireless.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/zonder-wifi/ubee-ubc1318zg/
Die is officieel alleen voor Zakelijke klanten.

Met enig onderhandelen is er wellicht aan te komen, als je een Consument-abo hebt.
Misschien kan een Ziggo Moderator meer zeggen. over wat er in jouw specifieke geval mogelijk is.
Die komt binnenkort hier vanzelf langs met een reaktie. Even geduld.
Ik verwacht op z'n vroegst na het weekend.

Stevig aan de prijs die modems zonder wireless. Ik zou het doen als ik zeker zou weten dat er geen straling is. Momenteel kan ik de wifi op het Zyxel modem ook uitzetten maar ik merk nog steeds straling. Dus ik vind het dan te duur om zo'n gok te wagen. Lastig dit.
Badge
Excuus, het moet gastnetwerk zijn.
Badge

Een gastnetwerk is een Wifi netwerk. TS wil niets te maken hebben met Wifi.Klopt helemaal! Het is alleen de vraag of deze mogelijkheid ook in het huidige modem zit dat wordt gebruikt. Indien dit het geval is en deze is niet uitgeschakeld is blijft er natuurlijk een wifi signaal aanwezig.Gezien het modem dat wordt gebruikt niet van ons is kan ik dit helaas niet controleren, vandaar de vraag of dit nog was nagevraagd bij de huidige provider. ;-)

Zou dit bericht via PM naar je hebben willen sturen, maar dat mag ik niet.
Andere Mods kan ik zo een bericht sturen. Als SE vermoedelijk allemaal; niet 100% zeker hierover.
Aah, sorry! Dat was mij nog niet medegedeeld! 😉 Ik ga de volgverzoeken gelijk de digitale deur uit doen, zodat dit mogelijk is in de toekomst! :-)

Met enig onderhandelen is er wellicht aan te komen, als je een Consument-abo hebt.Misschien kan een Ziggo Moderator meer zeggen. over wat er in jouw specifieke geval mogelijk is.Die komt binnenkort hier vanzelf langs met een reaktie. Even geduld.
De mogelijkheid om als particuliere klant een modem te ontvangen zonder router functionaliteit is niet er niet. Wat wel mogelijk is, is inderdaad het modem in bridge modus te plaatsen en dan hierop de PC/router bekabeld aan te sluiten. Om een modem zonder router functionaliteit lever bij een particulier abonnement is ook al uitzondering niet mogelijk. Dan zou er gekozen kunnen worden voor een Zakelijk pakket.

Wat jammer dat jullie hierin niet toeschietelijk zijn en ik aangewezen ben op een duur extern modem. Jammer.

En om nog even terug te komen om de vragen. Nee, een wifihotspot is er niet bij Online.nl en ook geen groepsnetwerk
Een gastnetwerk is een Wifi netwerk. TS wil niets te maken hebben met Wifi.

Klopt helemaal! Het is alleen de vraag of deze mogelijkheid ook in het huidige modem zit dat wordt gebruikt. Indien dit het geval is en deze is niet uitgeschakeld is blijft er natuurlijk een wifi signaal aanwezig.Gezien het modem dat wordt gebruikt niet van ons is kan ik dit helaas niet controleren, vandaar de vraag of dit nog was nagevraagd bij de huidige provider. 😉

Andere Mods kan ik zo een bericht sturen. Als SE vermoedelijk allemaal; niet 100% zeker hierover.

Aah, sorry! Dat was mij nog niet medegedeeld! 😉 Ik ga de volgverzoeken gelijk de digitale deur uit doen, zodat dit mogelijk is in de toekomst! 🙂

Met enig onderhandelen is er wellicht aan te komen, als je een Consument-abo hebt.Misschien kan een Ziggo Moderator meer zeggen. over wat er in jouw specifieke geval mogelijk is.Die komt binnenkort hier vanzelf langs met een reaktie. Even geduld.

De mogelijkheid om als particuliere klant een modem te ontvangen zonder router functionaliteit is niet er niet. Wat wel mogelijk is, is inderdaad het modem in bridge modus te plaatsen en dan hierop de PC/router bekabeld aan te sluiten. Om een modem zonder router functionaliteit lever bij een particulier abonnement is ook al uitzondering niet mogelijk. Dan zou er gekozen kunnen worden voor een Zakelijk pakket.
@CosmicD schreef: "Er zit een knop op om WIFI aan en uit te schakelen maar er blijft straling. "

Welke straling meet je met welke apparatuur?
@Gianna Ziggo
Hallo Gianna,
Je schreef:
Heb je nog navraag gedaan bij je huidige provider wat betreft een gastnetwerk in het modem?

Een gastnetwerk is een Wifi netwerk. TS wil niets te maken hebben met Wifi.

Ik probeerde in een eerdere reaktie een uitspraak aan je te ontlokken over de mogelijkheid gebruik te gaan maken van een Ziggo Modem/Router zonder Wifi.

Ik heb wat regels in het originele bericht vet gemaakt.

...............
Ziggo heeft 1 Modem/Router zonder Wireless.https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/zonder-wifi/ubee-ubc1318zg/Die is officieel alleen voor Zakelijke klanten.

..............

Gr Han
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb glasvezel via T-Mobile en gebruik een eigen router zonder WiFi.
Dus geen modem van de provider ertussen maar meteen mijn eigen router.
Ok, ik gebruik accesspoints voor wifi maar dat kan je natuurlijk gewoon niet doen.

Misschien is zoiets een oplossing voor je?
Top! Hou ons op de hoogte! 🙂
Badge
Dit is het modem en het krijgt niet van die daverende recensies.

https://tweakers.net/pricewatch/367342/zyxel-vmg8324-b10a/specificaties/

Ligt het misschien aan de kwaliteit van het modem. Er zit een knop op om WIFI aan en uit te schakelen maar er blijft straling. Ik ben zelf niet technisch, misschien valt jullie iets op aan de specificiaties...Ik heb het modem in de 'bridge' stand aangepast.
Badge

Ik zal ook eens kijken bij mijn provider of dit een rol speelt, het zou best kunen. Ik ben zo dankbaar voor de hulp en het meedenken, en dat mijn vraag niet met scepsis wordt beantwoord, erg fijn.
Goedemiddag @CosmicD,

Welkom op de Community! 🙂 Vervelend om te lezen dat je lichamelijke klachten ervaart door straling en draadloze signalen. 😞 Dit lijkt me geen pretje in deze tijd met alle draadloze apparatuur enzovoort.
Ik begrijp dat je geen klant bent bij ons, maar dat je al flink wat tips hebt ontvangen. Heb je nog navraag gedaan bij je huidige provider wat betreft een gastnetwerk in het modem?

Dank u. Het is heel vervelend en omdat het zo'n complex verhaal is weet ik het eigenlijk ook niet goed meer. Ik ben bij een andere provider maar bereid over te stappen. Het gedoe is het me waard. Ik vind dat je een goede tip aanbrengt, ik ga navraag doen bij mijn eigen provider over een gastnetwerk. Want ook al staat de wifi knop af, ik merk duidelijk een verschil met mijn wifi vrije modem, dus ergens zit reststraling. Kom er even op terug.
Reputatie 1
Even zo tussen door een weder vraag.
Heb je last van straling of elektro magnetische energie?
Van te veel van het eerste gaan jij en wij gewoon aan dood, daar is geen ontkomen aan.
Dit is te herkennen aan zonnen straling of radio actieve straling.
Beide moet je niet te lang onbeschermd in rond lopen.

Electro machnetische energie vaak als radio golfen omschreven, is geen straling.
Het verschil tussen beide is dat echte straling dwars door je heen gaat en in staat is bv je DNA te veranderen.
Radio golfen hebben een zeer beperkte indring diepte, en veroorzaken dan warmte.
Verder is er geen verandering vast gesteld van moleculen of DNA.

Een magnetron dan?
Deze werkt op het natuurkunde feit dat elk materiaal een resonantie frequentie heeft.
Als je deze activeert, zal het molecuul gaan trillen, en zo warmte veroorzaken.
Er is een zeer specifieke frequentie waarop water moleculen gaan resoneren.

Uit verschillende studies komt nu heel langzaam een beeld na voren dat er mensen en dieren zijn, die een zintuig (of iets wat daar op lijkt) voor radio golfen hebben.
Schijnbaar hebben we dat ooit in de evolutie nodig gehad, of moeten we het nog ontwikkelen.

Theo
Ik zal ook eens kijken bij mijn provider of dit een rol speelt, het zou best kunen. Ik ben zo dankbaar voor de hulp en het meedenken, en dat mijn vraag niet met scepsis wordt beantwoord, erg fijn.

Goedemiddag @CosmicD,

Welkom op de Community! 🙂 Vervelend om te lezen dat je lichamelijke klachten ervaart door straling en draadloze signalen. 😞 Dit lijkt me geen pretje in deze tijd met alle draadloze apparatuur enzovoort.
Ik begrijp dat je geen klant bent bij ons, maar dat je al flink wat tips hebt ontvangen. Heb je nog navraag gedaan bij je huidige provider wat betreft een gastnetwerk in het modem?
Reputatie 7
Badge +19
Zijn er misschien meer mensen op het forum die last hebben van wifi straling?

Er loopt nog wel een ander topic over. Maar daar wel wat scepsis...
Uitzetten van alle Wifi op de Ziggo Modem/Router, zou het probleem moeten kunnen oplossen. Nog wat andere mogelijkheden.

Een optie is de Ziggo Modem/Router in Bridge te laten zetten en een eigen Router zonder Wifi te gaan gebruiken. In Bridge functioneert uitsluitend het kabelModem voor Internet en evt vaste Telefonie- Wifi is dan helemaal weg. Routers zonder Wireless bestaan. De meeste hebben wel Wifi aan boord, overigens, die uitgezet kan worden.
https://bluegadgettooth.com/best-wired-router/

Ziggo heeft 1 Modem/Router zonder Wireless.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/zonder-wifi/ubee-ubc1318zg/
Die is officieel alleen voor Zakelijke klanten.

Met enig onderhandelen is er wellicht aan te komen, als je een Consument-abo hebt.
Misschien kan een Ziggo Moderator meer zeggen. over wat er in jouw specifieke geval mogelijk is.
Die komt binnenkort hier vanzelf langs met een reaktie. Even geduld.
Ik verwacht op z'n vroegst na het weekend.
Badge
Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord (niet dat ik je niet geloof hoor). Hoe uit zich dat, de gevoeligheid? En hoe doe je dat in openbare ruimtes, want overal heb je zowat openbare wifi en dat signaal is vaak veel sterker dan een simpel huismodempje.

edit: al veel duidelijk in je post hierboven

Ik vind het niet erg om erover te praten, het is fijn dat er belangstelling voor is 🙂

Het voelt alsof ik niet helder kan nadenken. Een beetje zweverig ben (je kan het vergelijken met je aangeschoten voelen na een paar drankjes, daar heeft het iets van weg). Mijn ogen worden droog, zit letterlijk niet fijn in mijn vel. Hoofdpijn (al is het matig). Wat mijn theorie is, is dat de straling ervoor zorgt dat ik niet goed geaard/gegrond ben. Niet goed in mijn lijf zit. Als ik de modem uitschakel, duurt het een paar uur voor ik weer helder ben. Alsof mijn lichaam bij moet komen van de straling. En dat niet goed geaard zijn dat komt natuurlijk ergens door. Maar ja, daar kom ik niet achter.

Wat betreft openbare ruimtes, tjsa dat is een lastige. Daar heb ik niet zo'n uitgesproken antwoord op aangezien ik aan huis gebonden ben en weinig lang de deur uitga. Na een dagje stad eindig ik wel altijd met hoofdpijn en vermoeidheid maar dat heb ik nooit aan straling gelinkt en het lijkt nu veel erger met het modem omdat ik direct een verschil voel met vroeger. Wat betreft de stad misschien wel. Is dat omdat ik thuis bij kan komen van een drukke dag of omdat er iets anders aan de hand is: als je loopt of fietst kom je in je lichaam. Het is een puzzel wat dat betreft die zich moeilijk laat leggen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord (niet dat ik je niet geloof hoor). Hoe uit zich dat, de gevoeligheid? En hoe doe je dat in openbare ruimtes, want overal heb je zowat openbare wifi en dat signaal is vaak veel sterker dan een simpel huismodempje.

edit: al veel duidelijk in je post hierboven
Badge
@CosmicD ,

Als U denkt dat U Elektro Hypersensitiviteit heeft wordt het zeer moeilijk om er aan te ontkomen. Wifi, GSM-masten, magnetrons, televisies, electriciteits-draden en nog veel meer apparatuur zenden electro magnetische straling uit. In de huidige tijd is er geen ontkomen meer aan. Kijk eens op: https://femkedegrijs.com/elektromagnetische-straling/

Succes.

Weet ik, bij deze modem merk ik een duidelijk verschil als hij aan of uitstaat. De symptomen komen ook overeen: vermoeid, duizelig, slechte concentratie. Deze modem maakt het erger daarom wil ik er vanaf. Een magnetron heb ik bijv ook niet meer.

Reageer