CosmicD

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem zonder wifi (straling)

Beste mensen. Mijn eigen provider biedt geen enkele oplossing dus probeer ik het op dit forum, misschien dat iemand kan helpen (hoop ik toch echt).

Ik ben stralingsgevoelig en heb 10 jaar lang een modem gebruikt zonder wifi. Een Livebox modem, en dat bestaat niet meer. Ik heb ook naar Ziggo gebeld met de vraag om een wifi vrij modem, maar dat levert men niet meer.

Het livebox modem is recent kapot gegaan (mijn vaste telefoon doet ook niks meer). Vervolgens heb ik een 2e hands Livebox besteld maar ook daar hetzelfde probleem aangetroffen. 'De DNS server werkt niet' of 'de verbinding tussen uw toegangspunt router of kabel modem is defect' hetzelfde probleem als bij mijn eerste livebox, waardoor vermoedelijk het probleem in een van de kabels zit... Ik kon niet anders dus inmiddels een modem aangesloten waarop wifi zit (voor wifi is er aan en uit knop). De Zyxel VMG8324-b10a. De telefoonlijn doet nog steeds niks.

Ik heb uiteraard de wifi mogelijkheid uitgeschakeld op het nieuwe modem, maar wat blijkt: er blijft straling van het modem afkomen. Ik begrijp dit niet. Wat voor straling is dit? Is dit straling die het modem altijd afgeeft om een mobiele telefoon wifi toegang te geven? Mijn eigen provider weet het ook niet...Ik kwam bij Ziggo terecht met de vraag op een wifi vrij modem, dat wordt helaas niet meer geleverd. Misschien weet iemand welke straling dit is, en wellicht of ik het uit kan zetten.

Met vriendelijk groet,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De modem/routers die Ziggo levert hebben allemaal Wifi, maar u kunt die uitzetten. Dan worden er geen radiosignalen meer uitgezonden in de 2,4 en 5 GHz-band. Ook het gastnetwerk moet worden uitgeschakeld. Let er ook op dat, als u een abonnement bij Ziggo zou nemen, u ook de Wifi-spots in uw mijn Ziggo profiel moet uitschakelen. Of er daarna nog straling over blijft weet ik niet.

Bekijk in context

37 Reacties 37
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De modem/routers die Ziggo levert hebben allemaal Wifi, maar u kunt die uitzetten. Dan worden er geen radiosignalen meer uitgezonden in de 2,4 en 5 GHz-band. Ook het gastnetwerk moet worden uitgeschakeld. Let er ook op dat, als u een abonnement bij Ziggo zou nemen, u ook de Wifi-spots in uw mijn Ziggo profiel moet uitschakelen. Of er daarna nog straling over blijft weet ik niet.
CosmicD
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
De modem/routers die Ziggo levert hebben allemaal Wifi, maar u kunt die uitzetten. Dan worden er geen radiosignalen meer uitgezonden in de 2,4 en 5 GHz-band. Ook het gastnetwerk moet worden uitgeschakeld. Let er ook op dat, als u een abonnement bij Ziggo zou nemen, u ook de Wifi-spots in uw mijn Ziggo profiel moet uitschakelen. Of er daarna nog straling over blijft weet ik niet.


Dank u. Dat laatste vraag ik mij dus af. Er is kennelijk een soort reststraling bij dit modem dat niet uit te schakelen is (overigens heb ik ook via het bekende 192. xxxx gekeken, was al uitgeschakeld. Het is misschien het proberen waard, maar dan zit ik meteen vast aan een contract geloof ik.
CosmicD
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gastnetwerk ook uitschakelen. Wat is dat precies? Misschien moet ik dat hier ook eens onderzoeken.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
CosmicD wrote:
Dank u. Dat laatste vraag ik mij dus af. Er is kennelijk een soort reststraling bij dit modem dat niet uit te schakelen is (overigens heb ik ook via het bekende 192. xxxx gekeken, was al uitgeschakeld. Het is misschien het proberen waard, maar dan zit ik meteen vast aan een contract geloof ik.


Of er een reststraling is weet ik niet, maar als u niet in een vrijstaand huis met rondom 100 meter tuin woont, zult u toch ook uitzendingen van de modems van buren zien.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
CosmicD wrote:
Het gastnetwerk ook uitschakelen. Wat is dat precies? Misschien moet ik dat hier ook eens onderzoeken.

Een connectbox heeft een gastnetwerk dat u aan of uit kunt zetten.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je kunt het modem in een kooi van Faraday plaatsen, is er geen straling meer.

Maar als je bang bent voor reststraling moet je de TV, Radio en vrijwel elk ander elektronisch apparaat de deur uit doen.


Dit vind ik persoonlijk een veel groter gevaar voor de volksgezondheid.
Dihydrogen Monoxide.
http://www.dhmo.org/

Dihydrogeen monoxide (DHMO) is een van de gevaarlijkste industriële chemicaliën en oplosmiddelen. Elk jaar worden miljoenen tonnen van deze gepolariseerde chemicaliën in de atmosfeer geloosd door industrie, auto’s en raket uitlaten.

https://scheikundejongens.nl/2009/06/dhmo/
CosmicD
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Je kunt het modem in een kooi van Faraday plaatsen, is er geen straling meer.

Maar als je bang bent voor reststraling moet je de TV, Radio en vrijwel elk ander elektronisch apparaat de deur uit doen.



Een kooi van Faraday, had ik nog nooit van gehoord. Waar kan ik zoiets van kopen of zelf maken wellicht?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
CosmicD wrote:
.......Een kooi van Faraday, had ik nog nooit van gehoord. Waar kan ik zoiets van kopen of zelf maken wellicht?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday
CosmicD
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

CosmicD wrote:
Het gastnetwerk ook uitschakelen. Wat is dat precies? Misschien moet ik dat hier ook eens onderzoeken.
Een connectbox heeft een gastnetwerk dat u aan of uit kunt zetten.



Ik zal ook eens kijken bij mijn provider of dit een rol speelt, het zou best kunen. Ik ben zo dankbaar voor de hulp en het meedenken, en dat mijn vraag niet met scepsis wordt beantwoord, erg fijn.
CosmicD
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zijn er misschien meer mensen op het forum die last hebben van wifi straling?
CosmicD
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

CosmicD wrote:
Dank u. Dat laatste vraag ik mij dus af. Er is kennelijk een soort reststraling bij dit modem dat niet uit te schakelen is (overigens heb ik ook via het bekende 192. xxxx gekeken, was al uitgeschakeld. Het is misschien het proberen waard, maar dan zit ik meteen vast aan een contract geloof ik.
Of er een reststraling is weet ik niet, maar als u niet in een vrijstaand huis met rondom 100 meter tuin woont, zult u toch ook uitzendingen van de modems van buren zien.


Het is een complex probleem. Bij mijn weten hebben de buren geen internet.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
CosmicD ,

Als U denkt dat U Elektro Hypersensitiviteit heeft wordt het zeer moeilijk om er aan te ontkomen. Wifi, GSM-masten, magnetrons, televisies, electriciteits-draden en nog veel meer apparatuur zenden electro magnetische straling uit. In de huidige tijd is er geen ontkomen meer aan. Kijk eens op: https://femkedegrijs.com/elektromagnetische-straling/

Succes.
CosmicD
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sparco1955 wrote:
CosmicD ,

Als U denkt dat U Elektro Hypersensitiviteit heeft wordt het zeer moeilijk om er aan te ontkomen. Wifi, GSM-masten, magnetrons, televisies, electriciteits-draden en nog veel meer apparatuur zenden electro magnetische straling uit. In de huidige tijd is er geen ontkomen meer aan. Kijk eens op: https://femkedegrijs.com/elektromagnetische-straling/

Succes.


Weet ik, bij deze modem merk ik een duidelijk verschil als hij aan of uitstaat. De symptomen komen ook overeen: vermoeid, duizelig, slechte concentratie. Deze modem maakt het erger daarom wil ik er vanaf. Een magnetron heb ik bijv ook niet meer.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord (niet dat ik je niet geloof hoor). Hoe uit zich dat, de gevoeligheid? En hoe doe je dat in openbare ruimtes, want overal heb je zowat openbare wifi en dat signaal is vaak veel sterker dan een simpel huismodempje.

edit: al veel duidelijk in je post hierboven
CosmicD
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Conforto wrote:
Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord (niet dat ik je niet geloof hoor). Hoe uit zich dat, de gevoeligheid? En hoe doe je dat in openbare ruimtes, want overal heb je zowat openbare wifi en dat signaal is vaak veel sterker dan een simpel huismodempje.

edit: al veel duidelijk in je post hierboven


Ik vind het niet erg om erover te praten, het is fijn dat er belangstelling voor is 🙂

Het voelt alsof ik niet helder kan nadenken. Een beetje zweverig ben (je kan het vergelijken met je aangeschoten voelen na een paar drankjes, daar heeft het iets van weg). Mijn ogen worden droog, zit letterlijk niet fijn in mijn vel. Hoofdpijn (al is het matig). Wat mijn theorie is, is dat de straling ervoor zorgt dat ik niet goed geaard/gegrond ben. Niet goed in mijn lijf zit. Als ik de modem uitschakel, duurt het een paar uur voor ik weer helder ben. Alsof mijn lichaam bij moet komen van de straling. En dat niet goed geaard zijn dat komt natuurlijk ergens door. Maar ja, daar kom ik niet achter.

Wat betreft openbare ruimtes, tjsa dat is een lastige. Daar heb ik niet zo'n uitgesproken antwoord op aangezien ik aan huis gebonden ben en weinig lang de deur uitga. Na een dagje stad eindig ik wel altijd met hoofdpijn en vermoeidheid maar dat heb ik nooit aan straling gelinkt en het lijkt nu veel erger met het modem omdat ik direct een verschil voel met vroeger. Wat betreft de stad misschien wel. Is dat omdat ik thuis bij kan komen van een drukke dag of omdat er iets anders aan de hand is: als je loopt of fietst kom je in je lichaam. Het is een puzzel wat dat betreft die zich moeilijk laat leggen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Uitzetten van alle Wifi op de Ziggo Modem/Router, zou het probleem moeten kunnen oplossen. Nog wat andere mogelijkheden.

Een optie is de Ziggo Modem/Router in Bridge te laten zetten en een eigen Router zonder Wifi te gaan gebruiken. In Bridge functioneert uitsluitend het kabelModem voor Internet en evt vaste Telefonie- Wifi is dan helemaal weg. Routers zonder Wireless bestaan. De meeste hebben wel Wifi aan boord, overigens, die uitgezet kan worden.
https://bluegadgettooth.com/best-wired-router/

Ziggo heeft 1 Modem/Router zonder Wireless.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/zonder-wifi/ubee-ubc1318zg/
Die is officieel alleen voor Zakelijke klanten.

Met enig onderhandelen is er wellicht aan te komen, als je een Consument-abo hebt.
Misschien kan een Ziggo Moderator meer zeggen. over wat er in jouw specifieke geval mogelijk is.
Die komt binnenkort hier vanzelf langs met een reaktie. Even geduld.
Ik verwacht op z'n vroegst na het weekend.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
CosmicD wrote:
Zijn er misschien meer mensen op het forum die last hebben van wifi straling?


Er loopt nog wel een ander topic over. Maar daar wel wat scepsis...
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
CosmicD wrote:
Ik zal ook eens kijken bij mijn provider of dit een rol speelt, het zou best kunen. Ik ben zo dankbaar voor de hulp en het meedenken, en dat mijn vraag niet met scepsis wordt beantwoord, erg fijn.



Goedemiddag CosmicD,

Welkom op de Community! 🙂 Vervelend om te lezen dat je lichamelijke klachten ervaart door straling en draadloze signalen. 😞 Dit lijkt me geen pretje in deze tijd met alle draadloze apparatuur enzovoort.
Ik begrijp dat je geen klant bent bij ons, maar dat je al flink wat tips hebt ontvangen. Heb je nog navraag gedaan bij je huidige provider wat betreft een gastnetwerk in het modem?
Theo PE1OPQ

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Even zo tussen door een weder vraag.
Heb je last van straling of elektro magnetische energie?
Van te veel van het eerste gaan jij en wij gewoon aan dood, daar is geen ontkomen aan.
Dit is te herkennen aan zonnen straling of radio actieve straling.
Beide moet je niet te lang onbeschermd in rond lopen.

Electro machnetische energie vaak als radio golfen omschreven, is geen straling.
Het verschil tussen beide is dat echte straling dwars door je heen gaat en in staat is bv je DNA te veranderen.
Radio golfen hebben een zeer beperkte indring diepte, en veroorzaken dan warmte.
Verder is er geen verandering vast gesteld van moleculen of DNA.

Een magnetron dan?
Deze werkt op het natuurkunde feit dat elk materiaal een resonantie frequentie heeft.
Als je deze activeert, zal het molecuul gaan trillen, en zo warmte veroorzaken.
Er is een zeer specifieke frequentie waarop water moleculen gaan resoneren.

Uit verschillende studies komt nu heel langzaam een beeld na voren dat er mensen en dieren zijn, die een zintuig (of iets wat daar op lijkt) voor radio golfen hebben.
Schijnbaar hebben we dat ooit in de evolutie nodig gehad, of moeten we het nog ontwikkelen.

Theo

Uitgelicht topic