Vraag

Modem uitval en complete netwerk bedraad and wifi weg

• 23 mei 2019
  • 5 Reacties
  • 112x Bekeken

Hallo,

since een paar dagen heb ik last dat me modem gewoon spontaan geen verbinding meer heeft en gaat rebooten etc... ik heb mijn local netwerk helemaal losgekoppeld gehad, en enkel op wifi gezeten en ook het zelfde. dus licht niet aan mijn netwerk, overigens draait dat al jaren.

Verder heb ik de modem al een gereset, en alle kabels los gehad en gekeken op defecten of misschien wel corrosie, dus slecht contact. Ook allemaal OK

Nu zie ik in the logboek van de modem een hele hoop Critical and warning voorbij vliegen vornamelijk T4 timeouts. nu lees ik dat deze niet goed zijn.

Wat kan ik nu doen? want is erg irritant dat het allemaal uitvalt etc

hier onder heb ik mijn logboek. een paar er uit gehaald van de criticials

23-05-2019 01:33:30 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:05:82:7d;CMTS-MAC=28:52:61:fa:5d:5e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

23-05-2019 01:33:19 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=185.137.111.14 MAC=28:52:61:FA:5C:19;CM-MAC=ac:22:05:05:82:7d;CMTS-MAC=28:52:61:fa:5d:5e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

23-05-2019 01:33:00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:05:82:7d;CMTS-MAC=28:52:61:fa:5d:5e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

23-05-2019 01:32:32 error DBC-ACK not received;CM-MAC=ac:22:05:05:82:7d;CMTS-MAC=28:52:61:fa:5d:5e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

23-05-2019 01:32:30 warning TCS Partial Service;CM-MAC=ac:22:05:05:82:7d;CMTS-MAC=28:52:61:fa:5d:5e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

en zo nog een paar de zelfde, maar heel veel T4 timeouts.

Nu zijn ze wel ongeveer 2 weken geleden hier in de straatkast bezig geweest misshien toch iets daar mee te maken? heb nog nooit een probleem gehad. en since een week of 1.5 niks als problemen.

Help Help :)

Met Vriendelijke Groeten,

Mark

5 Reacties

Reputatie 3
Badge +5
Dat is zeer vervelend, maar ik heb deze link gezien met hetzelfde probleem wellicht heb je er wat aan
Reputatie 7
Badge +24
Beste @Repudiator Welkom op de Community.

Vervelend als je internet er mee stopt en weer doorgaat, en dat is niet de bedoeling.
Op je gegevens van de Time Out, wil ik het volgende vragen.

Waar komt je aansluiting binnen - Meterkast of Woonkamer - ergens anders

Wat voor Modem gebruik je?
Heb je modem al een keer 30 seconde van de stroom gehaald

Kun je een foto van de aansluiting plaatsen waar signaal binnenkomt en als in de meterkast is, even extra foto's van hoe het is aangesloten.

Zo te zien heeft @RodneyFortuna je al een link gestuurd en misschien kan je er iets mee.

Rodney, ik geef je wel de tip dat de link van een ander platform is en we liefste binnen de community linken en topic's gebruiken, wat het Ziggo Gebruikers Forum staat los van deze site. Is een tipje 😉
Reputatie 3
Badge +5

Vervelend als je internet er mee stopt en weer doorgaat, en dat is niet de bedoeling.

Kun je een foto van de aansluiting plaatsen waar signaal binnenkomt en als in de meterkast is, even extra foto's van hoe het is aangesloten.

Zo te zien heeft @RodneyFortuna je al een link gestuurd en misschien kan je er iets mee.

Rodney, ik geef je wel de tip dat de link van een ander platform is en we liefste binnen de community linken en topic's gebruiken, wat het Ziggo Gebruikers Forum staat los van deze site. Is een tipje 😉

ok dacht dat het een verouderd form was, maar tthanks dan ga ik de volgende keer binnen fit form zoeken en niet op google
Reputatie 7
Badge +24
Het Ziggo Gebruikers forum wordt nog steeds intensief gebruikt en is echt door vrijwilligers opgezet, er zitten ook Ziggo Moderators die samenwerken met de vrijwilligers die het platform hosten. Vroeger was dit het bekende Chelloo Gebruikers Forum tot de fusie.

Ziggo wil liever dit platform binnen eigen hand bereik houden en informatie is altijd welkom en meegenomen, maar als de 1 daar iets anders schrijft en hier ook weer iemand iets anders dan krijg je de situatie wie nu te geloven.

Daarom houd Ziggo het liefste hun eigen platform en met verse Topic's en het Community Archief aan.😊

Hallo Dave,

bedankt voor je reactie, hier even wat antwoorden op je vagen:

Ten eerste had ik de link die @RodneyFortuna stuurde al gezien, bedankt trouwens RodneyFortuna voor de link 🙂 en ik zit niet achter een versterker, mijn modem hangt in de meterkast, en er zit een kleine spitter tusen voor naar me modem en de Horizon box in de woonkamer. verder zijn de verbindingskabels allemaal orgineel. dus geen ele lange kabels.

Waar komt je aansluiting binnen? -> Meterkast

Wat voor Modem gebruik je? ik gebruik de witte modem zie foto

Heb je modem al een keer 30 seconde van de stroom gehaald? -> yep al verschillende keren

Kun je een foto van de aansluiting plaatsen waar signaal binnenkomt en als in de meterkast is, even extra foto's van hoe het is aangesloten. Zie foto, en draait al jaren zo dus er is gewoon iets aan de hand buiten.. er is gewerkt aan kabels denk ik en nu is het gewoon niet goed :)

Ik hoor graag snel weer van jullie.

Groeten,
Mark

Reageer