Wamzel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem opnieuw opstarten na joinen minecraft server

Hi,
een tijdje geleden heb ik een minecraft server gemaakt en geportforward. Dit werkte prima, maar als ik hem nu wil opstarten, dan word ik gekickt van mijn server, en heb ik geen internet verbinding.
Ik moet het modum weer opnieuw opstarten voordat ik weer gebruik van internet kan maken.

Weten jullie wat dit zou kunnen zijn?

Groetjes,
Wamzel
4 Reacties 4
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Wamzel, welkom op onze Community! Wat gebeurt er precies?

Je hebt thuis een Minecraft server draaien en je wordt gekickt zodra je zelf de server joined waarna je het modem moet resetten?
Dat klinkt als een NAT loopback probleem, welk modem heb je?
Dmit99

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Wamzel, ik had 2 dagen na jouw bericht hier op Ziggo een bericht achtergelaten met de oplossing. Ik denk dat hij er niet op gezet is i.v.m. dat ik een nep ip en wat linkjes er bij had gezet om te laten zien wat u moest doen e.t.c.


Oplossing:

Ik had namelijk het zelfde probleem en het probleem was dat u met uw localhost moet joinen. Dat doet u simpel door via minecraft --> add server --> server adres --> localhost:25565 (Heeft u een andere port gekozen dan moeten de cijfers achter localhost natuurlijk anders maar ik neem aan dat u dat wel snapt.)

Werkt dit niet, probeer te joinen via de IPV4 van uw computer of van uw externe hosting pc.
(Wat ik dus heb. Ik host mijn server via een andere computer. Dus ik moet de IPV4 gebruiken van die computer.)


Iedereen die geconnect is op uw modem / wifi of ethernet moet verbinden via de IPV4 adres. Doen zij dat niet zal uw internet weer in een loop gaan en daardoor uitvallen.

Waarschijnlijk joined u met de globale ip adres van u zelf. Die u kunt vinden via Watismijnip op google of doormiddel van er op te klikken. (Voor iedereen is die natuurlijk anders omdat hij alleen uw ip laat zien. Deel deze dan ook NOOIT op een forum of met mensen die u niet kent.
Als u hiermee joined maakt u dus een loop.

Dus simpelweg:

Gebruik uw IPV4 adres van uw computer waar u uw minecraft server op host. (Als u op de zelfde ethernet / wifi / modem bevindt als die van uw server.)
Mensen van buiten uw modem / wifi / ethernet af die moeten gebruik maken van uw globale ip die u vind op Watismijnip op google of doormiddel van er op te klikken.


Gevaar van een eigen minecraft server hosten en waar u rekening mee moet houden:

Onthoud wel als u uw globale ip deelt bent u kwetsbaar. Dit is namelijk uw ip, als die terecht komt bij een hacker kunnen ze bij al uw gegevens en zouden ze eventueel in uw camera kunnen en of uw computer besturen van buitenaf. Daarom raad ik af om een server te gebruiken waarbij u uw globale ip adres deelt met de rest over de hele wereld. Zelfs vrienden kunnen kwaadaardige dingen doen zoals 'ddossen' wat best voor flinke verhindering kan zorgen.
Ik raad u daarom aan om gebruik te maken van een hosting bedrijf. Mits u daar niet in wilt investeren zoals ik. Gebruik een subdomein naam. Die zijn zeker gratis te vinden want ik heb er zo ook een gratis.

Ik hoop dat dit mocht helpen en deze keer mijn bericht niet verwijderd wordt.

(Ik kijk een paar keer terug hier op uw vraag om te zien of het gewerkt heeft ja of nee. Mocht het dus gewerkt hebben zie ik het hier graag terug!)


Met vriendelijke groet,
Dmitri Jacobs
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Als dat subdomein verwijst naar je externe IP adres, ben je niets opgeschoten... Je externe IP is echt wel vindbaar voor wie dat wil.. Security by obscurity helpt meestal niet.

Natuurlijk heb je wel gelijk dat je voorzichtig moet zijn met het beschikbaar stellen van allerlei services op je externe IP.
Mathijs Schalkw

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Buiten dat sommige zaken niet slim zijn is er in de laatste firmware versie een probleem met hairpin nat. de genoemde symtomen komen overheen met wat er in onderstaande post wordt benoemd

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nat-loopback-problemen-compal-connectbox-nas-server-slecht-bereikbaar-39734#post419557?ecmp=c-edm-109-21004

Uitgelicht topic