Beantwoord

Modem niet ontvangen

• 22 mei 2019
  • 10 Reacties
  • 216x Bekeken

ik heb internet+tv compleet besteld bij Ziggo op 19 mei 2019. op 21 mei 2019 de mediabox xl binnen gekregen, maar geen modem. Horen deze niet samen te komen? Momenteel heb ik dus geen internet.

graag zo spoedig mogelijk een antwoord.

19 mei 2019
Bestelnummer: ***
icon

Best beantwoord door hanh 22 mei 2019, 18:58

Als je in voormalig UPC gebied woont zou het kunnen dat de MBXL nog als Modem/Router moet worden gebruikt. Weet niet helemaal zeker of dat nog gebeurt. In voormalig Ziggo gebied krijg je er zeker een aparte Modem/Router bij. Dan zou er iets mis kunnen zijn gegaan.
Waar woon je?

Hoe dan ook: je kunt een gratis installatiemonteur bestellen. Die maakt het wel in orde voor je.
Alsnog een Modem/Router laten sturen kan ook, als dat nodig blijkt.
Een Community Moderator kan je verder helpen. Even afwachten dan.
Bekijk origineel

10 Reacties

Als je in voormalig UPC gebied woont zou het kunnen dat de MBXL nog als Modem/Router moet worden gebruikt. Weet niet helemaal zeker of dat nog gebeurt. In voormalig Ziggo gebied krijg je er zeker een aparte Modem/Router bij. Dan zou er iets mis kunnen zijn gegaan.
Waar woon je?

Hoe dan ook: je kunt een gratis installatiemonteur bestellen. Die maakt het wel in orde voor je.
Alsnog een Modem/Router laten sturen kan ook, als dat nodig blijkt.
Een Community Moderator kan je verder helpen. Even afwachten dan.
Hoi hanh,

bedankt voor je reactie. Ik woon in krommenie - noord holland.
Reputatie 7
Badge +24
@A.Vredenburg Krommenie is een randgemeente en een oud UPC gebied gemeente en daarom dus alleen de Media Box XL als modem.

Mijn vriendin komt uit Krommenie en is al meer dan 20 jaar hoor, maar toen hadden ze UPC zelfde als Zaanstad/Alkmaar/Amsterdam de overige gemeentes zijn Multikabel - Ziggo gebied.
@Dave- Bedankt voor het bericht. Dat is apart bij de bestelling geeft het wel aan dat er een modem naast de mediabox geleverd zou worden. Had hier niks over gelezen.
Reputatie 7
Badge +24
Zoals @hanh al aangeeft wacht even de Community Moderator die kan in de systemen kijken of je modem van je Media Box kan gebruiken of dat er alsnog een Modem wordt geleverd. Gelukkig zitten we er boven op mocht er morgen geen reactie zijn, trek even dan aan de bel.
@Dave- hoi heb niks te horen gekregen van een community moderator. Zou je misschien kunnen helpen? Heb voor aanstaande dinsdag een afspraak staan met een installateur. Kan die nog wat betekenen?
Reputatie 7
Badge +24
@A.Vredenburg Ik ga dit topic even melden, dan pakken ze hem morgen ochtend op.

Hij is bij deze doorgegeven 😊
Reputatie 7
Hey @A.Vredenburg . Welkom hier en welkom bij Ziggo!
Je hebt inderdaad een mediabox gekregen waarin ook het modem zit. Internet/telefonie en TV loopt dus allemaal via 1 apparaat ^^. Heb je hem al aangesloten?
Reputatie 4
Badge +4
Je kan beter een apart modem nemen of laten omwisselen voor de Mediabox Next.
Reputatie 7
Badge +24
@stophoest de klant heeft niet altijd zomaar keuze, als de next beschikbaar zou komen hadden ze hem wel een next gestuurd. En omdat hij in een oud UPC gebied woont, is de Media Box XL ook geschikt als modem, vaak wordt er een externe gestuurd maar het moet wel aangesloten kunnen worden. Er komt nog het een en ander bij kijken.

Reageer