1
Vraag
2
Reacties
Fortikajo

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem met minder straling?

Heeft Ziggo ook een router met minder straling?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ziggo heeft geen Eco Router. Je kunt wel het Ziggo kastje in Bridge laten zetten en er een eigen Eco Router op aansluiten.
In Bridge Mode wordt alleen het ingebouwde kabelModem gebruikt van je Ziggo Modem/Router. Voor Internet en evt telefonie, als je dat hebt. De rest staat uit.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Welkom Fortikajo op de Community.

Ziggo heeft een aantal routers tot zijn beschikking of die minder straling geven dat is voor zover niet bekend.

Om welke router gaat dit, misschien heb je een eigen router ingebruik.

Ik kan je wel deze pagina aanbieden om te kijken of de antwoorden er tussen zitten Wifi Routers
Fortikajo
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zoek een zgn ecorouter. Met als kenmerk veel minder straling.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ik weet niet of Ziggo die heeft, maar als ik hier Google Eco-Friendly Routers dan zit er best leuke opties bij.

Misschien weten andere gebruikers meer of dit ook bij Ziggo te verkrijgen is, anders komt er vanzelf een deze dagen een moderator langs die je er antwoord op kan geven.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ziggo heeft geen Eco Router. Je kunt wel het Ziggo kastje in Bridge laten zetten en er een eigen Eco Router op aansluiten.
In Bridge Mode wordt alleen het ingebouwde kabelModem gebruikt van je Ziggo Modem/Router. Voor Internet en evt telefonie, als je dat hebt. De rest staat uit.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
@Fortikajo

Het is niet verplicht om de Wifi van een Ziggo-modem-router te gebruiken. U kan en mag de Wifi-functionaliteit uitschakelen.

Het is weliswaar mogelijk om het uitgestraalde vermogen in en router op een wat lager waarde in te stellen, maar dat heeft dan geen (positieve) invloed op uw draadloze toetellen die met de Wifi-router verbonden zijn.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Deze bestaat:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/zonder-wifi/ubee-ubc1318zg/

maar voor zover we weten wordt die alleen bij een zakelijk abonnement geleverd, maar je kunt er eens om vragen. Laat dan wel even weten of het je is gelukt, want ik vind het ook wel een kastje met mooie specs.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
efok wrote:
Deze bestaat:https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/zonder-wifi/ubee-ubc1318zg/maar voor zover we weten wordt die alleen bij een zakelijk abonnement geleverd, maar je kunt er eens om vragen. Laat dan wel even weten of het je is gelukt, want ik vind het ook wel een kastje met mooie specs.


Mooie specs., echter wel jammer dat de handleiding (blz. 5, versie 1.0 juli 2018) bij de eerste stap van stap 1 het (nog) heeft over de 220V aansluiting.

**Edit**
Net zoals wij zijn overgestapt van de gulden naar de Euro is de nominale netspanningen van 220V naar 230V gegaan en van 380V naar 400V.
Dat de handleiding het heeft over brandende lampjes i.p.v. LED-jes die oplichten wil ik het maar niet hebben. Deze onjuiste benaming(en) zal / zullen er wel niet uit te knuppelen zijn.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het hele zgn "elektrosmog" verhaal komt van één vereniging (of subleden) af en is nog nooit met enig wetenschappelijk onderzoek of bewijs aangetoond en voornamelijk bedoeld om dure apparaten aan te smeren. Maar ieder zijn ding natuurlijk.:sunglasses: Wellicht is onderstaande interessant om te lezen (of menig ander wetenschappelijk artikel o.a. van oncologen die hetzelfde verklaren)

There are a staggering number of articles on the Internet trumpeting the dangers of “Wi-Fi radiation” and how risky it is to your health. Don’t worry: it’s a bunch of nonsense.

If you don’t want to read a single sentence further, that’s fine, I’ll spoil the whole answer for you: Wi-Fi poses absolutely no threat to anyone’s health. If you’re curious as to why (and perhaps so you can explain things to your overly anxious friends) I am happy to outline exactly what’s going on.
>>

  • People claim that Wi-Fi routers keep them awake at night, cause cancer, cause hyperactivity in children, and all manner of unsupported and nonsensical claims.Yet despite the absolute lack of evidence for any of these claims, people still keep clicking on the articles, posting them to Facebook, sharing them with their friends, and worst of all believing that Wi-Fi is some silent killer in their midst quietly nuking their bodies and steering them towards an inevitable bout with cancer.
  • These articles and websites don’t exist because the threat is real, however. They exist because they are a vehicle for turning people’s fear into money. The more people share nonsense articles about the dangers of Wi-Fi (or other harmless modern things) the more people click on them, the more ad-revenue is generated, and the more motivation the people peddling these rubbish articles have to keep creating and promoting them.
  • If you want to see how bad things are you can search for “Wi-Fi dangers” on Google where, it becomes clear, the page rank algorithm doesn’t always reward pages with the most scientific merit.
  • We can’t stop people from misleading others for profit, but we can respond to their nonsense.

In Short, Radiations from wifi routers are not harmful to human body.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
We kunnen hier nu een discussie voren over de zin en onzin van het gevaar van Wifi straling of 4G/5G telefonie, maar dat lijkt me niet zinvol, en verzandt toch in een oeverloze discussie.

TS vraagt om een modem zonder stralingsbron, zonder daar verder een reden bij te geven. Het is in een vrij land zijn goed recht deze vraag te stellen.
Antwoorden op de vraag zijn al gegeven: Je kunt de Wifi uitschakelen, of je vraagt eventueel om een modem zonder Wifi.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
efok wrote:
We kunnen hier nu een discussie voren over de zin en onzin van het gevaar van Wifi straling of 4G/5G telefonie, maar dat lijkt me niet zinvol, en verzandt toch in een oeverloze discussie.

TS vraagt om een modem zonder stralingsbron, zonder daar verder een reden bij te geven. Het is in een vrij land zijn goed recht deze vraag te stellen.
Antwoorden op de vraag zijn al gegeven: Je kunt de Wifi uitschakelen, of je vraagt eventueel om een modem zonder Wifi.


Ik neem aan dat ik ook het recht heb om een antwoord te geven dan?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Lijkt me wel Nick. Dat bedoelt efok vlgs mij ook niet.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zo kwam het wel een beetje over. Iedereen mag vragen wat hij of zij wil, alleen waarschuw ik mensen wel graag als het gaat om dingen die aantoonbaar onjuist zijn en bedoeld om mensen geld uit de zak te kloppen.
Mochten mensen met die info nog steeds bepaalde zaken willen aanschaffen dan is dat goed recht, maar dan is men in ieder geval gewaarschuwd.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat ik uit het bericht van efok begreep is dat we hier niet verder moeten gaan met een diskussie over dit issue. Dat lijkt me verstandig. Kan beter in een apart Topic.
Dat was dus na jouw bijdrage, die ik zinvol vond, omdat ik het ook flauwekul vind.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
hanh wrote:
Wat ik uit het bericht van efok begreep is dat we hier niet verder moeten gaan met een diskussie over dit issue. Dat lijkt me verstandig. Kan beter in een apart Topic.
Dat was dus na jouw bijdrage, die ik zinvol vond, omdat ik het ook flauwekul vind.


Ik zag een welles/nietes aankomen, waar we nogal off-topic zouden raken. Maar misschien was dat niet zo. Natuurlijk mag je op dit forum je mening uiten.
Jjoop

Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Jjoop je reaggeert op een topic van wel.2019 , dat is niet erg zinvol

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Jjoop Je reageert op een 4 jaar oud topic. Ts zal vast al wel iets gevonden hebben.

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

@MR_CHIP  schreef:

@Jjoop je reaggeert op een topic van wel.2019 , dat is niet erg zinvol


Andere medeklanten die met deze vraag zitten op een alternatief wijzen is natuurlijk zeer zeker zinvol.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes


U bent op de hoogte dat de WHO onderzoeken doet naar EHS?

Er is veel controverse binnen de wetenschap over dit onderwerp en men zoekt nu naar methodes om EHS goed te kunnen onderzoeken, want nu zijn dit enkel dubbelblind testen en dat is maar zo-zo.

 

Om het zo weg te zetten als onzin, althans zo lees ik uw bericht, gaat misschien wat ver. 

Zelf denk ik niet dat EHS een fysieke aandoen is, maar laat de wetenschap hier maar verder onderzoek naar doen.

 

Mogelijk dat u een van de wetenschappers bent die in WHO-verband onderzoeken doet, dan heb ik niets gezegd. 🫨

 

---

 

ps het heeft jaren geduurd voordat Q-koorts (h)erkend werd, tot die tijd waren de patiënten leugenaars volgens vele, nu weten we beter.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic