1
Vraag
2
Reacties
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Modem bij televisie plaatsen

Ik stap binnenkort over op Ziggo vanwege de snelheid (zit nu op DSL). De hoofdaansluiting zit in de keuken (don't ask); vandaar loopt de kabel naar de mediabox in de woonkamer.

Daar zou ik graag het modem willen hebben, of is het echt nodig dat hij op de hoofdaansluiting zit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Het is wel mogelijk als je hedendaagse afgeschermde kabels gebruikt en afgeschermde stekkers.
Ik heb ergens in een appartement een modem met 20 meter coax kabel in de woonkamer geplaatst en daar zijn 4 jaar geen problemen geweest.
Maar Ziggo geeft hier geen garantie op.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Het modem kan op 2 plaatsen geinstalleerd worden.

Plaats 1 dat is meestal de Meterkast waar de kabel van Ziggo binnenkomt en waar alles op aagesloten wordt door een Monteur, die indien nodig ook de versterker plaatst. Maar als de aansluiting gewoon voldoet dan is monteur niet nodig.

Plaats 2: Meestal in de woonkamer zit een contactdoos en daar wordt dan een splitterkastje ingezet die voorzien is van een Internet aansluiting, een Radio en Televisie aansluiting, als dit bij jou in de woonkamer zit, is er geen probleem.
mandatory
Topicstarter
Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Het aansluitpunt zit in de keuken, vamndaar loopt de kabel naar de mediabox, waar ik het modem het liefst wil hebben.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik weet niet of dit mogelijk is, maar er komen vast meer gebruikers dit topic binnen, houd het even in de gaten.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Wel een rare plek in de keuken zit er werkelijk geen hoofdaansluiting in de meterkast of woonkamer zo niet is Het wel mogelijk, maar dan moet je wel hele goede kwaliteit kabel gebruiken met kabelkeur of ziggo geschikt. Dan is de optie van de keuken naar de kamer de kabel leggen die dan opsplitsen 1 na de modem en de ander na de mediabox dan gaat het wel werken log in op de modem om te kijken of de upstream op minimaal 35 dbmv staat en max 52 en de down op de 0 dbmv of erboven max 10 en de snr beste op 36 38. Nadeel is wel als er een storing is wordt altijd gevraagd of de moderm zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting zit. Ik zelf heb 6 meter coax tussen hoofdaansluiting en modem zitten en heb zelf geen problemen mee gehad zit al 2 jaar zo en ziggo heeft zelf op afstand uit gelezen en kreeg te horen dat alles goed werkt. Mag je een gratis monteur erbij krijgen dan zou hij kijken wat er mogelijk is
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Het is wel mogelijk als je hedendaagse afgeschermde kabels gebruikt en afgeschermde stekkers.
Ik heb ergens in een appartement een modem met 20 meter coax kabel in de woonkamer geplaatst en daar zijn 4 jaar geen problemen geweest.
Maar Ziggo geeft hier geen garantie op.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
mandatory wrote:
Ik stap binnenkort over op Ziggo vanwege de snelheid (zit nu op DSL). De hoofdaansluiting zit in de keuken (don't ask); vandaar loopt de kabel naar de mediabox in de woonkamer.

Daar zou ik graag het modem willen hebben, of is het echt nodig dat hij op de hoofdaansluiting zit?


Als je geen ontvangst problemen hebt op de mediabox ( signaal sterkte is goed ) dan kan je op de kabel die nu in de mediabox gaat de Ziggo goedgekeurde splitter plaatsen en daar sluit je het modem op aan en uiteraard de mediabox.

Normaal gesproken moet dit geen enkel probleem opleveren.

Maar bij wel problemen is dit wel aan je zelf om op te lossen Ziggo is dan niet verantwoordelijk.

Ik zou zeggen probeer het gewoon 😉
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik ben toch wel benieuwd hoe die binnenkomende aansluiting in de keuken eruit ziet. Want ik heb nog nooit meegemaakt dat in oude of nieuwe woningen de groene kabel via de keuken naar binnenkwam en daar ook de AOP zit.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Nick999 In delen van Nederland, lokale kabelboeren, werd de aansluiting, bij oude huizen, dwars door de muur aan de straat of zijkant, de korstte weg is de snelste, naar binnen gebracht en zitten ze op de vreemdste plaatsen ergens op de begane grond, bijna overal, behalve in de meterkast.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:
Nick999 In delen van Nederland, lokale kabelboeren, werd de aansluiting, bij oude huizen, dwars door de muur aan de straat of zijkant, de korstte weg is de snelste, naar binnen gebracht en zitten ze op de vreemdste plaatsen ergens op de begane grond, bijna overal, behalve in de meterkast.Nick999 In delen van Nederland, lokale kabelboeren, werd de aansluiting, bij oude huizen, dwars door de muur aan de straat of zijkant, de korstte weg is de snelste, naar binnen gebracht en zitten ze op de vreemdste plaatsen ergens op de begane grond, bijna overal, behalve in de meterkast.



En Be rt er waren ook veel huizen waar geen meterkast zit/zat in de zin zoals ze tegenwoordig gemaakt worden.

Ik herinner me vele duizenden huizen waar de aop gewoon in de woonkamer ( kabel dwars door de tuin gegraven ) is/zit gemonteerd 😉
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Dat klopt allemaal. In het huis van mijn moeder in Haarlem hebben ze de hoofdaansluiting indertijd ergens aan een muur in een kamer op de begane grond geplaatst. En dat terwijl er in dat huis gewoon een meterkast aanwezig was.

In mijn etagewoning in Amsterdam zat de AOP gewoon in de woonkamer aan de straatkant van het huis. Terwijl er ook daar gewoon meterkasten (4 boven elkaar) waar het netjes had kunnen worden weggewerkt.

Met de kennis van nu zouden we die flauwekul niet geaccepteerd hebben.
mandatory
Topicstarter
Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Be rt wrote:
Nick999 In delen van Nederland, lokale kabelboeren, werd de aansluiting, bij oude huizen, dwars door de muur aan de straat of zijkant, de korstte weg is de snelste, naar binnen gebracht en zitten ze op de vreemdste plaatsen ergens op de begane grond, bijna overal, behalve in de meterkast.


Dat dus, ik heb een jaren 30 woning in Amsterdam; de kabel loopt via de zijkant van het huis door een kabelgoot de keuken in.

M.b.t. de bekabeling; ik ga ervan uit dat die goed is, is door Ziggo gelegd. Signaal-kwaliteit op de mediabox is perfect.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
mandatory wrote:

Be rt wrote:
Nick999 In delen van Nederland, lokale kabelboeren, werd de aansluiting, bij oude huizen, dwars door de muur aan de straat of zijkant, de korstte weg is de snelste, naar binnen gebracht en zitten ze op de vreemdste plaatsen ergens op de begane grond, bijna overal, behalve in de meterkast.
Dat dus, ik heb een jaren 30 woning in Amsterdam; de kabel loopt via de zijkant van het huis door een kabelgoot de keuken in.

M.b.t. de bekabeling; ik ga ervan uit dat die goed is, is door Ziggo gelegd. Signaal-kwaliteit op de mediabox is perfect.



Dus gewoon je modem aansluiten 🙂
mandatory
Topicstarter
Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Wat voor modem wordt er eigenlijk geleverd?
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
De modem. Die er meestal nu geleverd wordt is de connectbox
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Heb ruim 23 jaar op de 6de etage gewoond van een flatgebouw (hoogste etage) waar de groen kabel binnen kwam in de slaapkamer en door de muur naar de woonkamer gelegd was terwijl er ook een meterkast aanwezig was (alle meterkasten van de etages onder elkaar mooier kan niet) tv/radio telefoon en internet hebben altijd gewoon goed gewerkt. Modem stond op 1,5 van het AOP tegen de muur aan door monteur geplaatst en tv/radio stond er ook 1 a 1,5 meter ervan af alles dus dicht bij elkaar behalve mijn bekabelde pc niet pak hem beet ergens tussen 15 en 20 meter UTP kabel ertussen altijd goed gewerkt ook alleen maat al die jaren UPC/Ziggo provider gehad nooit iets anders en nu (4,5 jaar zeg maar nog steeds Ziggo maar de kabel komt nu wel in de meterkast aan waar op 1,5 a 2 meter hoogte de modem hangt de connectbox, 1 UTP kabel naar een slaapkamer gebracht en 1 UTP kabel naar woonkamer/keuken (open keuken woonkamer namelijk) daarnaast Wifi met stopcontact wat ook heel goed werkt nu alles werkt naar volle tevredenheid. Dus in flat en nu in een bungalowtje een tevreden klant van Ziggo.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic