Vraag

Mijn internet is de laatste paar weken traag.

  • 17 oktober 2020
  • 15 reacties
  • 262 keer bekeken

Mijn internet (500 Mbps) is de laatste paar weken traag (max 300 Mbps).

Ik heb een ethernetkabel van mijn modem naar mijn PC.

Daar ik deze week (Gisteren) zou overgaan naar Giganet dacht ik dat een en ander wel opgelost zou worden met de nieuwe Connectbox.

Helaas is mijn internet nog steeds niet sneller dan zo'n 300-320 Mbps.

Ik heb de reset modem en PC geprobeerd, een andere Cat6 kabel uitgeprobeerd tussen mijn modem en mijn PC maar de boel blijft traag.

Wat te doen?


15 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
3 618000000 8.1 38.6 QAM256 3
32 850000000 9.2 38.6 QAM256 32
17 730000000 7.8 38.6 QAM256 17
22 770000000 6.4 38.6 QAM256 22
30 834000000 7 38.6 QAM256 30
29 826000000 6.8 38.6 QAM256 29
27 810000000 8 38.6 QAM256 27
26 802000000 7.8 38.3 QAM256 26
31 842000000 7.9 38.6 QAM256 31
2 610000000 8.6 38.6 QAM256 2
25 794000000 7.4 38.6 QAM256 25
4 626000000 7.6 37.6 QAM256 4
28 818000000 7.4 39 QAM256 28
23 778000000 6.3 37.6 QAM256 23
5 634000000 6.9 37.6 QAM256 5
24 786000000 6.7 38.6 QAM256 24
6 642000000 7.1 38.6 QAM256 6
1 602000000 8.8 38.6 QAM256 1
9 666000000 9 38.6 QAM256 9
18 738000000 7.9 38.6 QAM256 18
20 754000000 7.2 38.6 QAM256 20
7 650000000 7.7 38.6 QAM256 7
19 746000000 7.4 38.6 QAM256 19
11 682000000 9.7 39 QAM256 11
12 690000000 9.3 38.6 QAM256 12
8 658000000 8.2 38.6 QAM256 8
21 762000000 6.9 39 QAM256 21
14 706000000 7.6 39 QAM256 14
15 714000000 7.3 38.6 QAM256 15
13 698000000 8.4 38.6 QAM256 13
16 722000000 7.3 37.9 QAM256 16
10 674000000 9.5 39 QAM256 10
 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
3 Locked 38.605377 0 0
32 Locked 38.605377 0 0
17 Locked 38.605377 0 0
22 Locked 38.605377 0 0
30 Locked 38.605377 0 0
29 Locked 38.605377 0 0
27 Locked 38.605377 0 0
26 Locked 38.257755 0 0
31 Locked 38.605377 0 0
2 Locked 38.605377 0 0
25 Locked 38.605377 0 0
4 Locked 37.636276 0 0
28 Locked 38.983261 0 0
23 Locked 37.636276 0 0
5 Locked 37.636276 0 0
24 Locked 38.605377 0 0
6 Locked 38.605377 0 0
1 Locked 38.605377 0 0
9 Locked 38.605377 0 0
18 Locked 38.605377 0 0
20 Locked 38.605377 0 0
7 Locked 38.605377 0 0
19 Locked 38.605377 0 0
11 Locked 38.983261 0 0
12 Locked 38.605377 0 0
8 Locked 38.605377 0 0
21 Locked 38.983261 0 0
14 Locked 38.983261 0 0
15 Locked 38.605377 0 0
13 Locked 38.605377 0 0
16 Locked 37.935909 0 0
10 Locked 38.983261 0 0
 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 96 4K 1860 QAM4096 879
 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Locked 39 7.9 13300721 0
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 28600000 44 2560 KSym/sec 64QAM 6
2 57800000 43.5 5120 KSym/sec 64QAM 1
3 31800000 44 2560 KSym/sec 64QAM 5
4 37100000 43.8 5120 KSym/sec 64QAM 4
5 44000000 45 5120 KSym/sec 64QAM 3
6 50900000 43.8 5120 KSym/sec 64QAM 2


 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
2 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
3 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
4 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
5 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
6 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
Thu 01/01/1970 02:01:21 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 13:54:13 5 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 13:55:24 6 SW Download INIT - Via NMS
Fri 16/10/2020 13:59:11 5 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 13:59:18 4 Disruption during SW download - Power Failure
Fri 16/10/2020 13:59:19 6 SW Download INIT - Via NMS
Fri 16/10/2020 14:09:50 6 SW download Successful - Via NMS
Fri 16/10/2020 14:13:17 5 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:17 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 10; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:30 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:31 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 3; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:34 5 Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:51 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:55 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:55 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:55 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:55 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:18:57 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:19:03 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 25; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:20:01 5 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:30:49 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 19; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 16/10/2020 14:39:03 4 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 17/10/2020 12:07:56 5 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 17/10/2020 12:37:24 4 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:10:20:98;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1f:0f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;


 

 

 

Is dat de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Reputatie 7
Badge +12

Je hoofdaansluiting is verouderd.

Ik raad je aan om een monteursafspraak in te plannen.

 

Een moderator kan je daarbij helpen:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

@Be rt 

Of is het verstandig om een moderator eerst naar het signaal te laten kijken?🙂

Reputatie 7
Badge +12

@Be rt 

Dit is een aop:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/kabeladvies-bij-blokken-in-beeld-35515 

@Tom. Vergis je niet, het is een Siemens radio / TV splitter in een wandcontactdoos die ik in allerlei kamers van allerlei huizen heb zien zitten aan het einde van coaxkabels die vanuit de meterkast kwamen vanaf een multitap of een versterker.

Dat hij mogelijk ook als AOP gebruikt is, kan natuurlijk wel, maar het is niet per se een AOP.

Reputatie 7
Badge +12

@Be rt 

Sorry dat wist ik niet🙂

 

@Shai612 

Mocht je in de meterkast niks gevonden krijgen:

Zou je het kapje van de coax wandcontactdoos kunnen halen?

Dan kunnen we zien of er een groene kabel zichtbaar is.

(Kabel voor hoofdaansluiting)

 

Voorbeeld:

 

@Tom.  @Shai612 Een moderator hoeft niet naar te kijken, je hebt sowieso recht op een installatiemonteur bij nieuwe apparaten.

Eigenlijk had hier al een monteur geweest moeten zijn, omdat dit een Docsis 3.1 modem is, maar het kan ook zijn dat er minder snel monteurs de weg op gaan in verband met het Coronavirus.

De snelste weg voor een monteur is via de Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) deze komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

Bert:

Bij mijn weten komt de groene kabel aan de achterkant van de wandcontactdoos mijn flat binnen.

De splitter op de foto zat bij de nieuwe connectbox.

De splitter die daarvoor er in zat, is die van bijgaande foto.

Moet ik die terugzetten?

Met dien verstande, dat mijn snelheid met het vorige modem ook al te laag was.

Tom:

Houdt dit in dat mijn wandcontactdoos vervangen moet worden door een monteur?

@Shai612 Die splitter is prima, de begrenzing zit in de wandcontactdoos.

Neem contact op met Ziggo voor een installatie monteur.

Ga ik doen. Bedankt voor de adviezen.

@Shai612 Is het al gelukt om een afspraak voor een monteur te maken?

Ja, hij komt dinsdagmiddag.

En...hij gaat ook nog een Wifiscan doen volgens de e-mail.

En hij gaat pas weg als alles, ook de wifi, perfect werkt!

Dus ik begrijp nu al, dat ik dan kosteloos een Wifibooster in mijn keuken krijg, want daar is mijn wifi al jaren < 5Mbps :).

@Shai612 TOP:relaxed: , laat weten hoe het afgelopen is?

Ben altijd benieuwd naar de oplossingen.

Hij komt dinsdagmiddag 10 november.

Dat duurt nog even.

Reageer