Zaratrass

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL internet zonder eigen AOP?

Beste,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een huurhuis op de 1e verdieping. Daaronder zit een restaurant waar ze Ziggo hebben.
De huidige huurders zijn vrienden van mij en die hebben slecht internet gehad.
Nu heb ik voor mijn werk en studie wel internet nodig.

Ik heb gezien dat er wel een (coax)kabel naar de TV loopt waar ze een signaal op ontvangen.
Nu mijn vraag als ik een mediabox XL aansluit op deze kabel, stel hem in (niet als modem) kan ik dan de cat5 poorten gebruiken voor internet?

Ik zal ook nog even overleggen wat de mogelijkheden zijn met de verhuurder om eventueel een ziggo monteur langs te laten komen, doen zij ook kabels trekken?

alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Steefb wrote:
Heeft dat huurhuis een eigen Ziggo aansluiting, of wordt er "afgetapt" van de onderburen?

In het 2e geval in een mediabox XL onmogelijk omdat die alleen geleverd wordt bij pakketten, zelf kopen en activeren gaat niet.

In het eerste geval kun je zelf een abonnement afsluiten.


In het tweede geval van wat Steefb beschreef: meebetalen met de onderburen (extra mediabox) en voor internet utp kabel van beneden naar boven trekken. Dit laatste in goed overleg i.v.m. netwerkomgeving restaurant EN privacy.

Zelf denk ik dat een adsl / glasvezel abo dan ook weinig zin heeft ALS beneden de aansluiting zit.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heeft dat huurhuis een eigen Ziggo aansluiting, of wordt er "afgetapt" van de onderburen?

In het 2e geval in een mediabox XL onmogelijk omdat die alleen geleverd wordt bij pakketten, zelf kopen en activeren gaat niet.

In het eerste geval kun je zelf een abonnement afsluiten.
Zaratrass
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Heeft dat huurhuis een eigen Ziggo aansluiting, of wordt er "afgetapt" van de onderburen?

In het 2e geval in een mediabox XL onmogelijk omdat die alleen geleverd wordt bij pakketten, zelf kopen en activeren gaat niet.

In het eerste geval kun je zelf een abonnement afsluiten.


Ze hebben zoals ik nu begreep beneden geen mediabox, ik gok dus een modem. Er is geen eigen aansluiting, dus inderdaad aftappen van beneden.
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Steefb wrote:
Heeft dat huurhuis een eigen Ziggo aansluiting, of wordt er "afgetapt" van de onderburen?

In het 2e geval in een mediabox XL onmogelijk omdat die alleen geleverd wordt bij pakketten, zelf kopen en activeren gaat niet.

In het eerste geval kun je zelf een abonnement afsluiten.


In het tweede geval van wat Steefb beschreef: meebetalen met de onderburen (extra mediabox) en voor internet utp kabel van beneden naar boven trekken. Dit laatste in goed overleg i.v.m. netwerkomgeving restaurant EN privacy.

Zelf denk ik dat een adsl / glasvezel abo dan ook weinig zin heeft ALS beneden de aansluiting zit.

Uitgelicht topic