Beantwoord

mail wacht woord wijzigen

  • 13 augustus 2020
  • 14 reacties
  • 156 keer bekeken

Klopt het dat wij als klant een mail hebben ontvangen over wachtwoord wijzigen? 

icon

Best beantwoord door Leetjuh90 13 augustus 2020, 11:38

Klopt het dat wij als klant een mail hebben ontvangen over wachtwoord wijzigen? 

 

 

Goedenmorgen!

 

Als u een TP link ROUTER van Ziggo in gebruik heeft, dan heeft u inderdaad een mail ontvangen met de vraag om het wachtwoord van het apparaat te veranderen. De mail ziet er als volgt uit: 

 

Mocht u een andere mail ontvangen hebben betreft het wijzigen van uw wachtwoord, dan raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice. Het kan dan namelijk gaan om PHISHING. Reageer tot die tijd niet op de mail en klik vooral niet op de bijgevoegde link.

 

Met vriendelijke groet,

 

Leroy 

 

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 3
Badge +3

Klopt het dat wij als klant een mail hebben ontvangen over wachtwoord wijzigen? 

 

 

Goedenmorgen!

 

Als u een TP link ROUTER van Ziggo in gebruik heeft, dan heeft u inderdaad een mail ontvangen met de vraag om het wachtwoord van het apparaat te veranderen. De mail ziet er als volgt uit: 

 

Mocht u een andere mail ontvangen hebben betreft het wijzigen van uw wachtwoord, dan raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice. Het kan dan namelijk gaan om PHISHING. Reageer tot die tijd niet op de mail en klik vooral niet op de bijgevoegde link.

 

Met vriendelijke groet,

 

Leroy 

 

Hallo Leroy, 

 

Bedankt voor je reactie! Ik heb geen TP link ROUTER van Ziggo in gebruik.

In de mail staat wel mijn klantnummer vemeld. Ik hbe ook een hele andere mail. 

het vervelende is dat ik klanten service niet kan bereiken :(

Zal later proberen te bellen! 

 Gr, Sharmila

 

Reputatie 3
Badge +3

Hallo Leroy, 

 

Bedankt voor je reactie! Ik heb geen TP link ROUTER van Ziggo in gebruik.

In de mail staat wel mijn klantnummer vemeld. Ik hbe ook een hele andere mail. 

het vervelende is dat ik klanten service niet kan bereiken :(

Zal later proberen te bellen! 

 Gr, Sharmila

 

U kunt altijd proberen de Chat functie te gebruiken op de website van www.ziggo.nl. Op Facebook heeft Ziggo ook een chat functie waar u makkelijk gebruik van kunt maken. 

Let er op dat het daar momenteel ook erg druk kan zijn. 

 

Leroy

Bedankt voor het mee denken!

Helaas kan ik geen chat functie vinden op ziggo.nl :worried:

Ik zal de fb pagina eens proberen! 

 

Gr, 

Sharmila 

Reputatie 7
Badge +12

@mila.oemardien ,

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Maar ze zijn even bezig:blush:

Dank je wel!

Reputatie 7

Heb je contact gehad, @mila.oemardien ? :-). Is alles inmiddels duidelijk en opgehelderd, of kan ik nog helpen? 

Hallo @Lycke Ziggo Lycke, 

 

Nee, ik hadnog geen contact gehad met Ziggo. 

Ik denk dat ik de mail gewoon verwijder.  

 

gr. Sharmila

Reputatie 7

Kan je de tekst (zonder klantnummer) eens hier plaatsen? En wat is de afzender van de mail? 

@Lycke Ziggo 

 

Beste meneer, mevrouw Oemardien

Om ons netwerk veilig te houden, sporen experts eventuele kwetsbare punten voor ons op. In de Wifibooster Ziggo C7 (zie afbeelding) blijkt helaas een zwak punt te zitten. Je herkent het apparaat aan de ‘C7’ die onderop staat en het apparaat is zwart. Het betreft alleen dit model en type en geen andere apparatuur.

Gebruik je inderdaad de Wifibooster Ziggo C7? Verander dan de standaard instellingen in je persoonlijke instellingen. In dat geval blijft het apparaat veilig. Hieronder leggen we uit hoe je dit doet.

Zo wijzig je het wachtwoord
Om de kans op misbruik zo klein mogelijk te maken, is het noodzakelijk je wachtwoord aan te passen. Ga naar Wifi-wachtwoord wijzigen, volg de stappen en maak een persoonlijk en sterk wachtwoord.

Meer weten of hulp nodig?
Op de Ziggo Community vind je meer informatie over dit onderwerp. En daar kom je ook in contact met Community-leden die graag meedenken en misschien wel het antwoord op je vraag weten.
 
Fijne dag, 
 
Robin Clements 
Directeur Klantenservice

@mila.oemardien Dan heb je dezelfde mail gehad als ik en die is goed @Leetjuh90 

Ziggo spreekt je aan met je naam, in phishing mails staat vrijwel altijd, beste klant of geachte heer/mevrouw.

 

 

Reputatie 3
Badge +3

@mila.oemardien Dan heb je dezelfde mail gehad als ik en die is goed @Leetjuh90 

 

 

 

Dank!

Reputatie 7

Ja, dat is inderdaad wel dezelfde mail als @Leetjuh90  ook noemde (ik dacht dat je zei dat je iets anders had?) en die is dus gewoon veilig. 
Er staat “Gebruik je inderdaad de Wifibooster Ziggo C7? Verander dan de standaard instellingen in je persoonlijke instellingen. In dat geval blijft het apparaat veilig. Hieronder leggen we uit hoe je dit doet.” Maar je gebruikt de booster niet. Dan hoef je dus niets te doen :-). 

thanks allemaal :)

@Leetjuh90 

@Be rt 

@Lycke Ziggo 

Reageer