Vraag

Ligt deze waardes aan een storing in het modem?

• 16 oktober 2020
  • 11 reacties
  • 245 keer bekeken

Goedendag,

Mijn schoonmoeder heeft vandaag een monteur op bezoek gehad om het aop te vervangen.

Die gaf aan dat het aan een storing in het modem zelf lag en heeft in de woonkamer wel de aop aansluiting vervangen. Nu moet zij 50 euro betalen omdat zij zich niet binnen 1 maand heeft gemeld en omdat het niet om de hoofd aop ging.

Dit kon zij niet eerder doen aangezien zij pas sinds 4 weken camera`s heeft die niet goed werkte en we dus zo het probleem tegen kwamen. Zij heeft nu ongeveer 5 maanden internet

Ook vind ik het vreemd dat de monteur niet heeft gezegd dat de hoofd aop niet in de kamer zit en zij nu dus wel 50 euro moet betalen, omdat hij alleen in de woonkamer de andere aop heeft vervangen.

Ik heb alleen foto`s van enkele waardes van het modem van 2 weken terug.

Ik woon niet in de buurt en kan dus niet van alles laten zien.

Ook zijn de problemen niet veranderd, nadat ik het modem heb gereset.

Met vriendelijke groet Arjan

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +8

dit in een klant helpt klant forum waar eens in de paar dagen een moderator langs de topics gaat die kan je helpen met de monteurs kosten

de waarde van het modem zien er goed uit

zou je bij de downstream paginafouten voor RS en fouten na RS nog kunnen plaatsen.

staat het modem in de woonkamer of meterkast?

Waar komen de foutmeldingen door?

Want ik weet dat enkele t3 meldingen geen probleem is. Maar er zijn ook redelijk veel andere te zien. Zoals gezegd wordt het lastig om verschillende waardes te laten zien, omdat ik niet bij haar om de hoek woon.

Het modem is aangesloten op de aop in de woonkamer met alleen een halve meter kabel geleverd door Ziggo.

Reputatie 7
Badge +17

Zo lastig als het voor u is, omdat u niet dichtbij woont, maakt dat het voor de community eveneens lastig om hier iets van te zeggen. Goed mogelijk dat de camera's mede oorzaak zijn van de meldingen in het modemlog.

U schrijft ook niet welke problemen, behalve de camera's, door uw schoonmoeder worden ondervonden.

Omtrent de €50,= monteurskosten kan een moderator u nader informeren, als u zorgt dat de NAW gegevens in uw community profiel staan. Voegt u ook de NAW gegevens van uw schoonmoeder toe.

Ik leg het aan het moderatieteam voor.

Zij kunnen mogelijk tevens op afstand problemen tackelen in de verbinding.

Ik zal morgen wel even langs gaan en dan alle overzichten hier plaatsen.

Dan kunnen we goed kijken of het probleem wel in het modem alleen ligt.

De postcode van mijn schoonmoeder zal ik erbij in zetten.

Reputatie 7
Badge +17

Geeft u dan ook een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de door haar ondervonden problemen. Dan is het voor de leden van de community makkelijker om tot een mogelijke oplossing te komen.

Reputatie 7

Goedemorgen @Arjan25 

Ik ga m'n best doen om uit te zoeken wat er nu heeft plaatsgevonden.  

Je begint het topic met de volgende tekst: Mijn schoonmoeder heeft vandaag een monteur op bezoek gehad om het aop te vervangen.

Je vervolgt je bericht met: Dit kon zij niet eerder doen aangezien zij pas sinds 4 weken camera`s heeft die niet goed werkte en we dus zo het probleem tegen kwamen.

Waarom moest het AOP vernieuwd worden en ‘welk probleem’ kwamen jullie precies tegen omdat de camera's niet goed werkten? Dat kan ik niet opmaken uit je bericht. En wat gaat er specifiek mis met de camera's?

Ook vind ik het vreemd dat de monteur niet heeft gezegd dat de hoofd aop niet in de kamer zit

Is het modem dan in de woonkamer aangesloten en niet op het hoofd AOP? (Zit deze dan in de meterkast?) En heeft de monteur de locatie van het modem ook niet gewijzigd?

Zijn de internetproblemen de enige problemen die zijn gemeld? Ik begrijp niet zo goed hoe mijn collega's, je schoonmoeder (of jij) tot de conclusie zijn gekomen dat de AOP vernieuwd moest worden. N.a.v. welke storing was dit precies? Ging het alleen om de camera's? Aan de internetverbinding is namelijk niets gewijzigd.

Het gaat denk ik niet eens om de internetverbinding maar om digitale televisie, waarom we kosten hebben gemeld. Er is een coaxkabel van 10 meter achtergelaten en de monteur heeft de WCD/AOP in de woonkamer heeft vervangen. Ik lees alleen niets over de storing met digitale televisie terug (ook niet van het internet) dus vandaar mijn eerste vraag ook ‘hoe zijn we samen tot de conclusie gekomen om de AOP te vervangen? Ik lees namelijk alleen dat de AOP vervangen moet worden en verder niets..

En wat heeft je schoonmoeder met de monteur tijdens de afspraak besproken? Ik kan me niet voorstellen dat een monteur zo maar even een 10meter coaxkabel achter laat omdat de digitale televisie van je schoonmoederperfect functioneerde. Er moet wel iets besproken zijn tussen de monteur (en/of mijn collega van de helpdesk) en je schoonmoeder waar wij samen niet helemaal van op de hoogte zijn.

Ik zie graag je bericht weer tegemoet om dit samen verder af te handelen.

p.s.: Het signaal op het modem is prima.. Ik begrijp dat de monteur niets aan het modem heeft gewijzigd (hij heeft het ook gecontroleerd)

Goedemorgen Serkan,

Mijn schoonmoeder gebruikt weinig internet, zij zit soms op haar pc, maar voor de rest doet zij er niks mee. Ook heeft zij weinig tot geen verstand van zaken omtrent internet.

Dus toen ik  een maand geleden 2 camera`s van Foscam met cloud opslag heb geïnstalleerd.

Kwamen wij er achter dat er vertraging in het opnemen zit en dat er soms meerdere minuten verdwenen waren. Mijn vermoeden was dat het mogelijk aan haar internet lag.

Ook omdat hij het de ene keer wel goed opnam en de andere keer weer niet.

Ik heb toen in het modem gekeken en zag een hoop verschillende foutmeldingen.

Ik heb toen gelijk de 5 ghz uitgezet omdat die de zelfde netwerknaam had en zij dat toch niet gebruikt. (i.p.v. de naam te veranderen)

Ook heb ik automatisch kanaal kiezen uit gezet en op kanaal 1 gezet, gekeken of op de splitter het witte kapje er nog op zat, wat niet zo was.

Ook heb ik 1 camera met lan kabel aangesloten om wifi problemen uit te sluiten.

Dit gaf geen verbetering.

Aangezien haar woning uit 1975 is en er nog nooit een aop was vervangen heb ik met Ziggo gebeld om te vragen of dit mogelijk was.

Wat de treft de coaxkabel, de monteur had aangegeven dat haar tv signaal slecht was en heeft haar toen die kabel gegeven, ondanks dat zij aan gaf nooit tv te kijken.

Maar de coaxkabel heeft zij kosteloos gekregen. Maar zij kijk nooit tv, dus had het eigenlijk niet gehoeven.

Ik begreep van de Ziggo klantenservice dat de 50 euro voor de aop in de woonkamer was, omdat die niet van Ziggo zelf was, dus er zal in de meter kast een hoofd aop moeten zitten.

Ik ben er zelf niet bij geweest, dus ik weet ook niet hoe het één en ander is besproken, ik heb alleen telefonisch van haar wat vernomen.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat hij wel een aop vervangt terwijl het alleen in het modem zou liggen en dat hij dan nog niet eens de hoofd aop vervangt.

Zij begrijpt er niks van, dus mogelijk heeft zij met dingen ingestemd, wat dus niet nodig was en haar nu dus 50 euro kost. Maar het kan ook zijn dat door dat ze het allemaal niet begreep er een misverstand is ontstaan.

Ik ben er niet aan toegekomen om naar mijn schoonmoeder te gaan.

Kan een Ziggo medewerker ook alle up en down streams bekijken?

Zodat hij of zij de foutmeldingen kan beoordelen.

Ook zou ik graag willen weten of het internet altijd goed is geweest, omdat het opnemen de ene keer zonder problemen is en de andere keer niet.

Niet dat hun alleen kijken naar een bepaald moment.

Is er nog een andere Ziggo medewerker die mijn laatste vraag kan beantwoorden?

Reputatie 6

Sorry voor de latere reactie, @Arjan25 . Het is zeker mogelijk om het signaal bij jouw schoonmoeder onder de loep te nemen.

Als ik haar signaal realtime uitlees, ziet dat er allemaal netjes uit. Die waardes laten niets te wensen over. 

Wat betreft het historisch signaal, zie ik daar in de afgelopen maand eigenlijk ook geen bijzonderheden in. Het gedraagt zich precies zoals het hoort, stabiel en rustig.

Wordt er ook gebruik gemaakt van bijvoorbeeld een router?

Hoe zijn de camera's aangesloten op het modem? Is dat op het wifi signaal of bekabeld?

Goedemiddag,

Bedankt voor de reactie.

Het belangrijkste is opgelost, de 50 euro hoeft mijn schoonmoeder niet meer te betalen.

Koste wel moeite maar het was het waard.

Fijn dat het internet er goed uit ziet.

Zij gebruikt geen router en 1 van de camera's is verbonden via wifi en de ander met kabel, dit om te testen waar het ligt.

Ik ben ook al weken bezig met Foscam om het probleem te achterhalen.

Reageer