GriendtNL

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

League of Legends geeft Time out na 30 seconden

Heeft er iemand ervaring met de connectie Ziggo en het spel League of Legends via Riot direct. Ons account werkt niet in Rucphen maar wel in Schijf (2km verderop). Er schijnen meer Ziggo gebruikers dit probleem te hebben en ik vraag me af hoe en of dit op te lossen is. Alles werkt behalve dit spel. Time out internet is na een seconde of 30 het probleem. Groetjes, Bas en Marco

12 Reacties 12
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @GriendtNL

Welkom op de Community! Goed dat je ons hier een bericht over stuurt. Dat je maar 30 seconden de tijd hebt om League of Legends te kunnen spelen, is nog al karig! Om je zo goed mogelijk te helpen is het handig dat we meer info van je hebben! 
 

  • Hoe zit je binnenshuis installatie er op dit moment uit? 
  • Maak je ook gebruik van een externe router/switch? 
  • Wat heb je zelf allemaal al getest en gecheckt om het probleem op te lossen? 

 

We horen het graag van je zodat ik en de andere users je kunnen helpen om de problemen die je ervaart op te lossen. 

GriendtNL
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Mariska, vreemde is dat alles verder werkt behalve deze connectie naar de server van Riot. Wij maken geen gebruik van externe routers/switches, alles behalve de Ziggo apparatuur met daarbij een TP Link connector aansluiting via stroomnetwerk. Dus niet op Wifi maar bedraad spelen. Alle mogelijke oplossingen via Riot zijn getest maar werken niet. Vreemde is dat het account verder in orde is aangezien op een ander fysiek adres inloggen en spelen prima werkt. Groetjes, Marco

Fedde van Erk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dezelfde issues sinds 3 dagen. Woon in Zundert (vlakbij Schijf), ik weet van iemand anders in Zundert dat hij ook hetzelfde probleem heeft met League. Is hier al iets meer van bekend?

nebregg

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan deze issues ook sinds begin van deze week melden, maar dan met de nieuwe Call of Duty: Modern Warfare. Ik kom zelf uit Rucphen (zelfde gemeente als @GriendtNL en ook in omgeving van @Fedde van Erk , misschien zit het dus toch breder, heb al een monteur voor volgende week zaterdag laten inplannen, misschien dat deze dus niet eens nodig is als het breder speelt.. )

Situatie is dat als ik loop in game, dat ik dan uit het niets stilsta terwijl ik aan het lopen ben en uiteindelijk 10/20m naar voren of achter ben gezet, waardoor ik soms in vervelende situaties in het spel kom en gewoon dood kan gaan 

Het gene wat ik zelf al getest heb is mijn computer rechtstreeks op het modem aansluiten, reset van het modem, de bekende handelingen..

Als ik een pingplotter laat lopen zie ik om de paar minuten een packet loss oplopen (moment van screenshot aangesloten op de USG). 

Het signaal komt binnen op een Braun AOP met enkele aansluiting en gaat direct naar een versterker. Het modem staat aangesloten op de 0dB poort van de versterker. 

Ik maak gebruik van een Arris Connectbox, vervolgens aangesloten op een UniFi Security Gateway. 

 

Hoop dat hier iets mee gedaan kan worden. Heb al contact gehad met de telefonische klantenservice hier over maar kon bijvoorbeeld niets vreemds vinden qua waardes in het modem..

nebregg

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Excuus voor de dubbelpost (zie geen bewerkings knop), heb nog even aanvulling. Ik merk ook vooral bij diensten zoals Twitch/YouTube dat ik vaak een buffer of kwaliteitsverlies krijg. Zoeken duurt ook soms wat langer, wanneer ik de packet loss tegelijkertijd waarneem, zoals op de eerder aangegeven screenshot.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @GriendtNL , @Fedde van Erk en @nebregg - goed dat we alles even hier gezamenlijk houden, als gamer weet ik dat dit echt ontzettend frustrerend is. Zeker bij iets als League, heb je straks weer een leave-report aan je broek hangen 

 

Op dit moment is het zeker opvallend dat jullie alle 3 uit dezelfde regio komen. Wat betreft het gamen (en ook de diensten zoals Twitch & YouTube die @nebregg benoemt), merk je natuurlijk direct wanneer er een lichte dip in zit. 

Jullie zijn al goed bezig geweest met tests. @GriendtNL , lukt het om toch eens zonder de booster/router ertussen te proberen? Puur om zeker te weten dat je rechtstreeks met het modem zelf bent verbonden. En kom je wel in een game of word je er bij de LoL-client al uitgegooid? 

 

@nebregg Jij hebt de typische lag begrijp ik. Omdat je ook problemen hebt met de andere diensten, vind ik een monteur zeker een goede optie.

nebregg

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo 

Typische lag, lijkt me sterk. Ik kan me nu meer in zien dat dit sinds donderdag, hoe ik het bij meer mensen zelf ook terug lees ook is begonnen. Ik ben zelf bang dat een monteur weinig soelaas zal gaan bieden hier en alleen de welbekende preventieve dingen zal gaan doen. 

Vanochtend liep het overigens wel beter en had ik veel minder last, het was nog wel aanwezig maar veel minder, maar tegen het einde van de middag/begin avond begint het verhaal weer van voren af aan.

Kan er niet eens een wat dieper onderzoek gedaan gaan worden wat hier specifiek speelt? Ik zie zelf namelijk meerdere topics met precies het zelfde probleem, het lijkt me meer regio breed te zitten. Genoeg topics te vinden in ieder geval :

 

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/packetloss-lag-sinds-een-aantal-dagen-48930

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/speed-up-lag-fifa-20-48892

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ping-spikes-afgelopen-3-dagen-bergen-op-zoom-4611-...

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah sorry, met de ‘typische lag’ doelde ik op je omschrijving van het lopen en response daarvan in-game 😉 

Snap je gedachtegang heel goed trouwens en heb dit intern ook uitgezet. Als er iets ontdekt wordt, zal dat ook bij jou herkend worden op basis van je monteursafspraak en teruggekoppeld worden.

GriendtNL
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alex, wij hebben het spel geherinstalleerd op een oudere i5 pc die trager is maar kennelijk stabieler. Rechtstreeks op de mediabox speelt het spel. Zij het verschrikkelijk traag. Vrees dat we onze kastjes voor het bedraad internet moeten gaan vervangen om boven dezelfde stabiliteit te krijgen. Wordt vervolgd. Marco

nebregg

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo Heb sinds gisterochtend geen problemen meer met de verbinding, de packet loss lijkt verdwenen te zijn, vandaag lijkt het ook al de hele dag weer prima te gaan. Heb de monteur afgezegd

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dat is goed nieuws, @nebregg ! Hoe gaat het bij jou, @GriendtNL ? 🙂 

GriendtNL
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het vragen maar bij ons is het nog knudde. We hebben inmiddels nieuwe TPLink 1300mbs aansluitingen voor het stroom netwerk en de reactietijd, download snelheid en upload snelheid is ruim 30% toegenomen maar LoL doet het niet. We worstelen ons door 50 tips on internet over wat er allemaal fout kan zijn maar helaas….

Uitgelicht topic