Vraag

latency/ping

  • 7 januari 2021
  • 38 reacties
  • 647 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond Community,

Sinds enkele maanden is mijn internet niet meer stabiel. Hier heb ik veel vuldig over gebeld en 2x een monteur aan de deur gehad. De monteurs hebben geweldig werk geleverd en ook alles gecontroleerd. Zoals de laatste monteur het fantastisch onder woorden bracht. Jouw verbinding gebruikt Viagra zo strak. Maar toch kan ik niet fatsoenlijk online gamen. Heb regelmatig last van ping spikes. Ene moment is alles goed voor 15 min en dan 1 kleine hapering. Soms elke 1 minuut haperingen. Alles in huis in zoals het hoort heb de community strak gevolgd over ping/latency problemen en alles wat daar al eventuele oplossing geboden werd ook geprobeerd en helaas altijd met hetzelfde resultaat. Momenteel game ik op mijn 4G netwerk omdat dit gewoon stabiel is. En zonder problemen. Kan gewoon een paar uur non stop gamen en geen elke ping/latency problemen. Bekabeld of wifi via ziggo is gewoon slecht. Laatste monteur is zelfs nog de wijkkast in gegaan om te kijken, ook daar is niks gevonden. Ik heb nog gedacht misschien is het mijn nieuwe pc. Echter toen bedacht ik mij voordat ik naar pc overschakelde had ik ps4 en dezelfde problemen. Ik kan geen oplossing meer verzinnen. En zit sterk te twijfelen om ziggo gewoon op te zeggen aangezien het mij elke maand 60 euro kost voor alleen internet aangezien tv kijken zelden gebruikt wordt. En mijn 4g toch stabieler is.  


38 Reacties

Reputatie 1

Goedemiddag, 

 

Ik zal kijken als ik hem acces point mode kan zetten. Maar tijden zijn er niet specifiek. Aangezien het eigenlijk altijd even normaal is en vervolgens weer gaat pieken waardoor gamen niet normaal meer kan. En tijdens mijn test van gisteren is hij voor zover ik kon zien stabiel gebleven. Af en toe wat verticale rode strepen in ping plotter. De nacht weet ik niet. Want kwam er vanochtend achter dat ik geen geschiedenis kon terug bekijken, dit omdat ik de gratis versie gebruik.

Reputatie 1
Badge

Denk dat ze eerder de modem van de TS kunnen vervangen, de signalen dat de TS weg zal gaan bij Ziggo zijn toch wel te constateren…

Had eigenlijk alleen nog de vraag aan de TS @KarmaenOcean namelijk of er e.v.t een overzicht tekening van de aansluitingen gemaakt kan worden. Met wat voor splitter er zit.
Om een compleet overzicht te hebben. 

Reputatie 1

@Foursa1989 in de hele reeks met reacties zitten ook foto's van de aansluitingen en splitter. Ik heb geen tekening voor je. Maar uit nieuwsgierigheid zou jij bij een ISP blijven na maanden slecht internet en er komt geen verbetering met alles wat er al is geprobeerd. Monteurs kunnen niks vinden wat ik al meerdere keren heb verteld. Iedereen gaat er vanuit dat het probleem bij mij ligt. Terwijl alles wat gedaan word dan wel veranderd brengt geen verandering in stabiel internet. Topic bestaat nu al enige tijd en buiten alle klant reacties komt er niks vanuit ziggo. Dus ja ik ga wanneer glasvezel komt zeker weg bij ziggo. Kan nog maanden duren helaas. Dus om te kunnen gamen ben ik afhankelijk van ziggo. 

Reputatie 1
Badge

Ik zou zeker niet lang bij een isp zitten waar het helemaal niet goed gaat.
Echter zou ik het wel tot de bodem uitzoeken waar het zit.

Wat betreft met storingen, dingen uitsluiten, back to basic, opnieuw instellen tot zover ik kan.
Even kort gezegd zoveel mogelijk storingsmogelijkheden eruit filteren.
Gewoon router rechtstreeks op AOP aansluiten (met de meegeleverde 1,5 Mtr kabel) verder niks en dan de router naar fabrieksinstellingen en dan alleen de pc aansluiten en kijken wat er gebeurd.

Ook zie ik in dit topic niet je up en downstream logs, wellicht is daar nog iets in te vinden…

Wat betreft met een overzicht tekening, dat zou vooral op dit forum erg handig zijn zodat anderen weten hoe het zit, wellicht is er wel een fout gemaakt.

dus mocht je het toch nog een kans willen geven, maak dan ajb die tekening en deel hem.

Trouwens ben zelf ook een gamer, dus ik weet hoe f***cked up het is als je lag spikes heb…

Overigens zei je ook iets over een nieuwe pc, wat zijn de specs daarvan ? 
 

Reputatie 1

Hierbij de logs. En de specificaties van me pc. 

Specificaties:
Moederbord: Gigabyte B450-S2H / AM4 Socket
Processor: AMD Ryzen 5 3600X - 6 cores - 12 threads - 3,8 Ghz (Turbo 4,4 Ghz)
SSD (SATA): 480GB
HDD: 2TB 7200 rpm
RAM: 16GB DDR4-2666 Mhz (CAS 13, 2x 8GB) - Kingston HyperX Predator - True latency 9,75ns
Videokaart: NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB DDR6) 
Behuizing: Sharkoon TG6 (RGB - Breedte: 21,5cm x H: 46,5cm x D: 45,2cm)
Voeding: 700 Watt

Video uitgangen: 1x HDMI, 1x Display Port, 1x DVI-D
USB-poorten: 4x USB3.1, 2x USB3.0, 4 x USB2.0
HDMI poort ondersteund Full HD 1080p Blu-ray (BD) playback
RAM Geheugen uitbreidbaar tot maximaal 32GB (2 Geheugenbanken)
2 Geheugenbanken in gebruik in deze setup.
1x M2.0 (PCIe), 4x SATA-600
1x PCI-e x16
2x PCI-e x1
Geluid: Realtek ALC887
LAN: Realtek GbE LAN (1Gbps)

 

En v.w.b. de tekening hoe ziet zo iets eruit? Want ben niet goed in technisch tekenen. :)

 

Volledig herkenbaar en sinds de 2e lockdown kan ik vaak niet meer gamen, soms een uurtje met ping 60+ dus verre van uitstekend. Ik kan alles herleiden naar de capaciteit van ziggo in mijn buurt. Daarvoor was het ook al instabiel maar de laatste maanden is het gewoon waardeloos. 

De verbinding is flink verslechterd sinds het uitrollen van Giganet (omgeving rotterdam). Iedereen heeft deze kans aangegrepen met het vele thuiswerken maar dit vraagt wel het maximale van jullie netwerk… De simpele thuiswerker zal dit minder snel merken maar gamen is kansloos. Daarnaast haal ik 1/5 of 1/10 van de capaciteit die jullie beloven als provider een waarvoor ik betaal.

Over 2 weken krijg ik KPN en ga ik dat eens proberen… Erg jammer maar dit probleem blijft maar terugkomen op jullie community page en mensen wachten al maanden op een oplossing. Een verbinding van 65-70 euro per maand moet gewoon vlekkeloos werken vind ik. 

Reputatie 1

Bedankt voor de reacties. Ga zo de tv kabel er vanaf halen en dan wederom kijken als mijn upstream hetzelfde blijft of omlaag gaat en of de problemen blijven.

Reputatie 1

Goedenavond allen. Bedankt voor de veel reacties. Ben momenteel alleen aan het ziggo modem/connection gekoppeld. Deze is al eens vervangen en heeft toen de tijd de problemen niet verholpen. Afgelopen dagen dacht dat het beter was. Maar tot vandaag weer erg slecht. Foto toegevoegd van hoe het op het moment van schrijven is. Alles resetten of wat dan ook maakt geen enkel verschil. De monteurs kunnen niks vinden in en om het huis. Niet in de bekabeling in huis en niet in de kabel naar de wijkkast. Ik denk dat het probleem dan ook ergens anders zit. Alleen wil tot op heden niemand dit geloven. Kan helaas in mijn omgeving geen andere isp verkrijgen die dezelfde up en down haalt. Glasvezel word aangelegd alleen wanneer het bij mij is, is nog onduidelijk. Maar ben gelijk weg bij ziggo want dit abonnement kost me bijna 70 euro voor slecht internet. Mijn 4g bundle is al bijna op en dat is een stuk stabieler. 20GB opgemaakt. Ik heb de hoop iig opgegeven want alle andere topics met dezelfde klachten worden ook zelden opgelost. Dus ziggo moet zichzelf eerst maar eens goed nakijken waar de fouten liggen. 

 

Reputatie 1

Goedenavond, 

 

Mijn modem is daar op aangesloten. Tevens meerdere malen geprobeerd om het direct op het aansluit punt te gebruiken. Maar dat gaf hetzelfde resultaat. Draai momenteel een nieuw naar ipv4:www.google.com zal deze laten draaien tot morgen ochtend. Het begin ziet er in ieder geval zo uit als op bij gevoegde foto. Teven nog 2 foto's van opdrachtprompt die ik gedraait heb van 17:30 t/m 19:00. 

 

Reputatie 1

Heb het modem terug gezet naar fabrieksinstellingen. En ping plotter weer even laten draaien. En helaas nog steeds hetzelfde resultaat. Echter zie ik vandaag ineens veel meer packet loss in pingplotter bij hop 1. Terwijl dat voorheen eerder bij hop 9 zat.

Reputatie 7
Badge +12

Volledig herkenbaar en sinds de 2e lockdown kan ik vaak niet meer gamen, soms een uurtje met ping 60+ dus verre van uitstekend. Ik kan alles herleiden naar de capaciteit van ziggo in mijn buurt. Daarvoor was het ook al instabiel maar de laatste maanden is het gewoon waardeloos. 

De verbinding is flink verslechterd sinds het uitrollen van Giganet (omgeving rotterdam). Iedereen heeft deze kans aangegrepen met het vele thuiswerken maar dit vraagt wel het maximale van jullie netwerk… De simpele thuiswerker zal dit minder snel merken maar gamen is kansloos. Daarnaast haal ik 1/5 of 1/10 van de capaciteit die jullie beloven als provider een waarvoor ik betaal.

Over 2 weken krijg ik KPN en ga ik dat eens proberen… Erg jammer maar dit probleem blijft maar terugkomen op jullie community page en mensen wachten al maanden op een oplossing. Een verbinding van 65-70 euro per maand moet gewoon vlekkeloos werken vind ik. 

kun je een eigen topic aanmaken over het probleem dan kunnen we jou helpen met het oplossen 

Reputatie 7
Badge +12

Goedenavond, 

 

Mijn modem is daar op aangesloten. Tevens meerdere malen geprobeerd om het direct op het aansluit punt te gebruiken. Maar dat gaf hetzelfde resultaat. Draai momenteel een nieuw naar ipv4:www.google.com zal deze laten draaien tot morgen ochtend. Het begin ziet er in ieder geval zo uit als op bij gevoegde foto. Teven nog 2 foto's van opdrachtprompt die ik gedraait heb van 17:30 t/m 19:00. 

 

ping plotter zit onder de 40 ms dat is prima resultaat 

 

Reputatie 7
Badge +12

Aanvullend: bridge mode is momenteel uitgeschakeld, meerdere keren wat geprobeerd met wel of niet aan zetten maar dat maakt geen verschil. 

gebruik je een eigen router achter de connectbox?

Reputatie 1
Badge

Heb je deze problemen ook als je alleen je pc op de modem van Ziggo aansluit?

Voer de ping test nogmaals uit als je je eigen pc rechtstreeks op de modem / router van Ziggo aansluit ( gok een connectbox?)
Als je dan dezelfde waarden/problemen krijgt kan het aan je modem/router van ziggo liggen…
 

 

Reputatie 1

Ja momenteel is het weer eens stabiel. Dat kon ik vanmiddag niet merken. Er zit nog een router aangesloten op het modem van ziggo echter gebruik ik die momenteel niet. Als ik het router wel zou gebruiken en bridge mode weer zou laten inschakelen dan heb ik dezelfde klachten. Router word alleen gebruikt door mijn vrouw die op zolder werkt via WiFi. Ziggo modem haalt zolder niet. Heb ook zonder mijn router getest en same shit different day.

 

Router is een: Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi

Reputatie 1
Badge

Hmm, Je upstream is retehoog zeg!
Je downstream is echter goed.

Meestal is dat een teken dat je retoursignaal niet zo goed is…
Wat ook wat internet problemen kan geven...

Wat de tekening betreft;
Omschrijven hoe je installatie zit aangesloten

AOP (groene kabel)   de kabel waar gaat deze naartoe? Een splitter, een modem/router of ergens anders heen?  en vandaar uit kijk je verder hoe het aangesloten zit.
Vergeet ook het type van het apparaatje niet te vermelden.. 

Zo iets als hieronder:
(Deze leen ik even uit een ander topic overigens)

 

 

Reputatie 1

Zie hier mijn Picasso. 

Reputatie 1
Badge

Zoals ik zie zit het verder gewoon prima.

Die splitter POA-01 B , die schijnt niet meer de standaard te zijn, In dit topic staat dat.
POA 01-UPC als je deze splitter heb, zal dit waarschijnlijk je retour signaal verbeteren…
Misschien dat het dan beter gaat…

Overigens zie ik dat je een Cat 7 internet kabel heb.
Is deze wel goed aangesloten?
En wel zo dat het Shield maar aan 1 kant aan de aarde aangesloten zit?
Als het aan 2 kanten zit, heb je er namelijk niet zoveel aan…
Of dit invloed heb op je probleem waarschijnlijk niet zo veel, maar hé je kan het maar beter maken als het kan hè.|

Wellicht kan de ziggo helpdesk of een moderator hier je hieraan helpen.
@Mariska Ziggo

Hey @KarmaenOcean en welkom op onze Community! 

Ik snap dat je intussen het spoor bijster bent als de problemen blijven maar de oplossing ver te zoeken is. Ik ben erin gedoken voor je en ik zie net als de monteur geen bijzonderheden in het signaal. Ook heb ik voor je gecheckt of er een capaciteitsprobleem is en dat is gelukkig niet het geval. Goed dat je zowel de pc als je PS4 hebt gecheckt.

Je geeft aan dat je de problemen ervaart tijdens het gamen, is dat zo bij elk spel? En wat is er zoal door de monteur is vervangen? Kun je een foto met ons delen van de hoofdaansluiting en de situatie bij jouw thuis? Dan kunnen we met je meekijken!

Reputatie 1

Hoe kan ik dat zien v.w.b de internet kabel. Heb die gewoon een keer online gekocht omdat ik nieuwe nodig had en ging er vanuit dat het niet uitmaakte welke kant waar in gaat. En hoe ga ik aan de andere splitter komen? En de upstream hoe kan dat verlaagd worden?

Reputatie 7
Badge +12

Ja momenteel is het weer eens stabiel. Dat kon ik vanmiddag niet merken. Er zit nog een router aangesloten op het modem van ziggo echter gebruik ik die momenteel niet. Als ik het router wel zou gebruiken en bridge mode weer zou laten inschakelen dan heb ik dezelfde klachten. Router word alleen gebruikt door mijn vrouw die op zolder werkt via WiFi. Ziggo modem haalt zolder niet. Heb ook zonder mijn router getest en same shit different day.

 

Router is een: Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi

als het overdag onstabiel is komt dat door drukte op het netwerk thuiswerken thuis onderwijs etc misschien dat een moderator eens je wijk kn monitoren om te kijken of er genoeg capaciteit is

de router kun je beter in acces point mode zetten

het is niet aanbevolen om een router op een router aan te sluiten

Reputatie 1
Badge

Wat betreft de internetkabel, dat kan je zien aan de modulaire connectors.
Of daar iets van metaal omheen zit.
Maar zit daar maar niet over in, wilde weten of dit zelf of door iemand anders in elkaar was geknutseld. Als je een Cat 7 kabel niet goed aard, kan het remanent magnetisme van buitenaf  - wat er word gegenereerd en invloed kan hebben op je data transfer -  niet goed worden afgevoerd.
Maar je had t gewoon gekocht. dus dat zal wss wel goed zitten.
 

Splitter kan je Ziggo voor bellen, heb in me vorige post al een moderator getagd ( Mariska ).
Zij kan je wss ook helpen als ze dit ziet.

 

Als je een andere splitter heb, dan zal vermoedelijk je upstream lager worden.
Zo niet, dan ligt het voor zover mijn kennis reikt niet bij jou in huis…
Maar buitenshuis.
 

Reputatie 1

Dan hoop ik dat @Mariska Ziggo de splitter kan regelen. Als dat er voor gaat zorgen dat mijn internet weer normaal en stabiel is dan ga ik echt ff kapot van het lachen. Aangezien er al zoveel gebeld is en monteurs langs zijn geweest. Tevens hoef ik dan in de verre toekomst niet over te stappen en kan ik het nieuwe f1 seizoen gewoon weer oud en vertrouwd kijken. :) iig hartstikke bedankt voor je snelle en hulpzame reacties @Foursa1989 

Reputatie 1
Badge

Of het ook de splitter is kan ik zeker niet met 100% zekerheid zeggen.

Ik had ook problemen met mijn retour signaal en toen kwam er een monteur die de splitter plaatste met de upc erop. Ik had dezelfde als jou. Hij plaatste de splitter, testen en werken…

 

Wat je misschien nog even kan proberen, is om je televisie kabel eruit te halen voor 1 a 2 uur, en dan kijken wat dan je waardes zijn. Vergeet je splitter van je tv er ook niet af te halen.

Bij je gebundelde upstream kanalen moeten de waardes onder de dbMV ver onder de 40 zitten.

Reputatie 3
Badge +1

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.

Reageer