KarmaenOcean

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

latency/ping

Goedenavond Community,

Sinds enkele maanden is mijn internet niet meer stabiel. Hier heb ik veel vuldig over gebeld en 2x een monteur aan de deur gehad. De monteurs hebben geweldig werk geleverd en ook alles gecontroleerd. Zoals de laatste monteur het fantastisch onder woorden bracht. Jouw verbinding gebruikt Viagra zo strak. Maar toch kan ik niet fatsoenlijk online gamen. Heb regelmatig last van ping spikes. Ene moment is alles goed voor 15 min en dan 1 kleine hapering. Soms elke 1 minuut haperingen. Alles in huis in zoals het hoort heb de community strak gevolgd over ping/latency problemen en alles wat daar al eventuele oplossing geboden werd ook geprobeerd en helaas altijd met hetzelfde resultaat. Momenteel game ik op mijn 4G netwerk omdat dit gewoon stabiel is. En zonder problemen. Kan gewoon een paar uur non stop gamen en geen elke ping/latency problemen. Bekabeld of wifi via ziggo is gewoon slecht. Laatste monteur is zelfs nog de wijkkast in gegaan om te kijken, ook daar is niks gevonden. Ik heb nog gedacht misschien is het mijn nieuwe pc. Echter toen bedacht ik mij voordat ik naar pc overschakelde had ik ps4 en dezelfde problemen. Ik kan geen oplossing meer verzinnen. En zit sterk te twijfelen om ziggo gewoon op te zeggen aangezien het mij elke maand 60 euro kost voor alleen internet aangezien tv kijken zelden gebruikt wordt. En mijn 4g toch stabieler is.  

40 Reacties 40
KarmaenOcean
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Aanvullend: bridge mode is momenteel uitgeschakeld, meerdere keren wat geprobeerd met wel of niet aan zetten maar dat maakt geen verschil. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

Hey @KarmaenOcean en welkom op onze Community! 

Ik snap dat je intussen het spoor bijster bent als de problemen blijven maar de oplossing ver te zoeken is. Ik ben erin gedoken voor je en ik zie net als de monteur geen bijzonderheden in het signaal. Ook heb ik voor je gecheckt of er een capaciteitsprobleem is en dat is gelukkig niet het geval. Goed dat je zowel de pc als je PS4 hebt gecheckt.

Je geeft aan dat je de problemen ervaart tijdens het gamen, is dat zo bij elk spel? En wat is er zoal door de monteur is vervangen? Kun je een foto met ons delen van de hoofdaansluiting en de situatie bij jouw thuis? Dan kunnen we met je meekijken!

KarmaenOcean
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Goedemorgen Mariska,

 

Ik ervaar dit bij elk spel. Tevens merk ik dat ik wanneer ik netflix of youtube wil gebruiken dat het soms erg veel moeite kost om wat af te spelen. Vermoedelijk start ik het dan op precies in een dip of iets dergelijks. De eerste monteur heeft het modem verplaatst naar de meter kast, tevens nieuwe kabel aangelegd van de woonkamer naar de meter kast voor het internet. Omdat ik in de woonkamer nog een router heb staan. Deze gebruik ik momenteel zelf niet omdat ik rechtstreeks op het modem zit. Tevens heeft hij alle kabels in de meterkast vervangen dan wel opnieuw aangesloten en alles getest. Toen leek alles ook goed te zijn. De tweede monteur heeft alleen in de wijkkast een nieuwe aansluiting op de kabel gezet. Maar heeft alles lopen testen ook de zwarte kabel die naar mijn pc loopt. Hij heeft zelfs de moeite genomen om even in de software te kijken van me pc bij de netwerk kaart. Alles is prima in orde. 

 

Hierbij alle foto's.

 

KarmaenOcean
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Tevens nog 2 foto's om te laten zien hoe instabiel het kan zijn. 1 met ping plotter de andere in opdrachtprompt. Gisteren middag heb ik er ook nog 1 gedraait ongeveer een half uur. Toen was minimale ping 10 en maximale 53. En dat was een goede dag voor mij. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
KarmaenOcean wrote:

Tevens nog 2 foto's om te laten zien hoe instabiel het kan zijn. 1 met ping plotter de andere in opdrachtprompt. Gisteren middag heb ik er ook nog 1 gedraait ongeveer een half uur. Toen was minimale ping 10 en maximale 53. En dat was een goede dag voor mij. 

kun je eens via google.com ipv4 een ping plotter laten draaien 

is je modem op deze splitter aangesloten?

KarmaenOcean
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Goedenavond, 

 

Mijn modem is daar op aangesloten. Tevens meerdere malen geprobeerd om het direct op het aansluit punt te gebruiken. Maar dat gaf hetzelfde resultaat. Draai momenteel een nieuw naar ipv4:www.google.com zal deze laten draaien tot morgen ochtend. Het begin ziet er in ieder geval zo uit als op bij gevoegde foto. Teven nog 2 foto's van opdrachtprompt die ik gedraait heb van 17:30 t/m 19:00. 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
KarmaenOcean wrote:

Goedenavond, 

 

Mijn modem is daar op aangesloten. Tevens meerdere malen geprobeerd om het direct op het aansluit punt te gebruiken. Maar dat gaf hetzelfde resultaat. Draai momenteel een nieuw naar ipv4:www.google.com zal deze laten draaien tot morgen ochtend. Het begin ziet er in ieder geval zo uit als op bij gevoegde foto. Teven nog 2 foto's van opdrachtprompt die ik gedraait heb van 17:30 t/m 19:00. 

 

ping plotter zit onder de 40 ms dat is prima resultaat 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
KarmaenOcean wrote:

Aanvullend: bridge mode is momenteel uitgeschakeld, meerdere keren wat geprobeerd met wel of niet aan zetten maar dat maakt geen verschil. 

gebruik je een eigen router achter de connectbox?

KarmaenOcean
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja momenteel is het weer eens stabiel. Dat kon ik vanmiddag niet merken. Er zit nog een router aangesloten op het modem van ziggo echter gebruik ik die momenteel niet. Als ik het router wel zou gebruiken en bridge mode weer zou laten inschakelen dan heb ik dezelfde klachten. Router word alleen gebruikt door mijn vrouw die op zolder werkt via WiFi. Ziggo modem haalt zolder niet. Heb ook zonder mijn router getest en same shit different day.

 

Router is een: Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
KarmaenOcean wrote:

Ja momenteel is het weer eens stabiel. Dat kon ik vanmiddag niet merken. Er zit nog een router aangesloten op het modem van ziggo echter gebruik ik die momenteel niet. Als ik het router wel zou gebruiken en bridge mode weer zou laten inschakelen dan heb ik dezelfde klachten. Router word alleen gebruikt door mijn vrouw die op zolder werkt via WiFi. Ziggo modem haalt zolder niet. Heb ook zonder mijn router getest en same shit different day.

 

Router is een: Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi

als het overdag onstabiel is komt dat door drukte op het netwerk thuiswerken thuis onderwijs etc misschien dat een moderator eens je wijk kn monitoren om te kijken of er genoeg capaciteit is

de router kun je beter in acces point mode zetten

het is niet aanbevolen om een router op een router aan te sluiten

KarmaenOcean
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Goedemiddag, 

 

Ik zal kijken als ik hem acces point mode kan zetten. Maar tijden zijn er niet specifiek. Aangezien het eigenlijk altijd even normaal is en vervolgens weer gaat pieken waardoor gamen niet normaal meer kan. En tijdens mijn test van gisteren is hij voor zover ik kon zien stabiel gebleven. Af en toe wat verticale rode strepen in ping plotter. De nacht weet ik niet. Want kwam er vanochtend achter dat ik geen geschiedenis kon terug bekijken, dit omdat ik de gratis versie gebruik.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
KarmaenOcean wrote:

Goedemiddag, 

 

Ik zal kijken als ik hem acces point mode kan zetten. Maar tijden zijn er niet specifiek. Aangezien het eigenlijk altijd even normaal is en vervolgens weer gaat pieken waardoor gamen niet normaal meer kan. En tijdens mijn test van gisteren is hij voor zover ik kon zien stabiel gebleven. Af en toe wat verticale rode strepen in ping plotter. De nacht weet ik niet. Want kwam er vanochtend achter dat ik geen geschiedenis kon terug bekijken, dit omdat ik de gratis versie gebruik.

die rode streep dan is de verbinding even verbroken

KarmaenOcean
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vanavond merkte ik dat gamen slecht ging waardoor ik gestopt ben en gelijk pingplotter heb aangezet. Om 20.52 gestart en 30 seconden later de eerste rode balk al in beeld. Maar de ping bleef keurig onder de 40ms. Maar daarna werd het wederom minder. Zie foto's, begin echt chagarijnig te worden. De 2 fantastische monteurs die zijn geweest kunnen met hun apparatuur niks vinden in en om mijn huis dan wel in de wijkkast. Dus hopelijk is er eindelijk iemand die wat weet. Want ik gok dat alles wel zo'n beetje is geprobeerd.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

kun je het modem eens resetten naar zijn fabrieksinstellingen

KarmaenOcean
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heb het modem terug gezet naar fabrieksinstellingen. En ping plotter weer even laten draaien. En helaas nog steeds hetzelfde resultaat. Echter zie ik vandaag ineens veel meer packet loss in pingplotter bij hop 1. Terwijl dat voorheen eerder bij hop 9 zat.

Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Heb je deze problemen ook als je alleen je pc op de modem van Ziggo aansluit?

Voer de ping test nogmaals uit als je je eigen pc rechtstreeks op de modem / router van Ziggo aansluit ( gok een connectbox?)
Als je dan dezelfde waarden/problemen krijgt kan het aan je modem/router van ziggo liggen…
 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
KarmaenOcean wrote:

Heb het modem terug gezet naar fabrieksinstellingen. En ping plotter weer even laten draaien. En helaas nog steeds hetzelfde resultaat. Echter zie ik vandaag ineens veel meer packet loss in pingplotter bij hop 1. Terwijl dat voorheen eerder bij hop 9 zat.

het lijkt mijn verstandig om een monteur er eens na te laten kijken

eens even kijken wat @Mariska Ziggo  of @Lycke Ziggo  of een andere moderator daar over te zeggen heeft

Steffens

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volledig herkenbaar en sinds de 2e lockdown kan ik vaak niet meer gamen, soms een uurtje met ping 60+ dus verre van uitstekend. Ik kan alles herleiden naar de capaciteit van ziggo in mijn buurt. Daarvoor was het ook al instabiel maar de laatste maanden is het gewoon waardeloos. 

De verbinding is flink verslechterd sinds het uitrollen van Giganet (omgeving rotterdam). Iedereen heeft deze kans aangegrepen met het vele thuiswerken maar dit vraagt wel het maximale van jullie netwerk… De simpele thuiswerker zal dit minder snel merken maar gamen is kansloos. Daarnaast haal ik 1/5 of 1/10 van de capaciteit die jullie beloven als provider een waarvoor ik betaal.

Over 2 weken krijg ik KPN en ga ik dat eens proberen… Erg jammer maar dit probleem blijft maar terugkomen op jullie community page en mensen wachten al maanden op een oplossing. Een verbinding van 65-70 euro per maand moet gewoon vlekkeloos werken vind ik. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
Steffens wrote:

Volledig herkenbaar en sinds de 2e lockdown kan ik vaak niet meer gamen, soms een uurtje met ping 60+ dus verre van uitstekend. Ik kan alles herleiden naar de capaciteit van ziggo in mijn buurt. Daarvoor was het ook al instabiel maar de laatste maanden is het gewoon waardeloos. 

De verbinding is flink verslechterd sinds het uitrollen van Giganet (omgeving rotterdam). Iedereen heeft deze kans aangegrepen met het vele thuiswerken maar dit vraagt wel het maximale van jullie netwerk… De simpele thuiswerker zal dit minder snel merken maar gamen is kansloos. Daarnaast haal ik 1/5 of 1/10 van de capaciteit die jullie beloven als provider een waarvoor ik betaal.

Over 2 weken krijg ik KPN en ga ik dat eens proberen… Erg jammer maar dit probleem blijft maar terugkomen op jullie community page en mensen wachten al maanden op een oplossing. Een verbinding van 65-70 euro per maand moet gewoon vlekkeloos werken vind ik. 

kun je een eigen topic aanmaken over het probleem dan kunnen we jou helpen met het oplossen 

Uitgelicht topic