1
Vraag
2
Reacties
Koert22

Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Last van traag internet tussen 10 uur savonds en 2 uur snachts

Ik heb al meer dan 5 weken vaak last van traag internet tussen 10 uur savonds en 2 uur snachts.
De 1e keer dacht ik dat er gewoon een storing was.
Maar al gouw gebeurde het vaker.

Ik vraag me af waarom ik zovaak last heb van traag internet rond dit tijdstip.
Als end user heb ik werkelijk al alles gecontroleerd.
Het probleem ligt tussen mij en Ziggo in.

Gister had ik er ook last van.
Ik was even aan het streamen en plots kapte heel mijn stream er ineens mee.
Weer een storing?

Dit gebeurt bijna iedere dag waardoor ik besloot om te stoppen met streamen na 10 uur.
Dit is uiteraart niet de oplossing.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijken groeten,
Koert Peeters

PS : Mijn modem geeft een constant wit lichtje zonder knipper.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb nu al een paar dagen het nieuwe modem en het probleem schijnt opgelost te zijn.
Ik merk geen vertragingen meer op, in de avond.
Ook sochtends en smiddags werkt het nieuwe modem zoals het hoort.

Ik wil graag iedereen bedanken die mij hierbij heeft ondersteund 🙂

Bedankt!

Bekijk in context

47 Reacties 47
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Is dit via wifi of bedraad?

Wil je eventueel je snelheid doorgeven als je deze speedtest gebruikt?
http://www.dslreports.com/speedtest
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Koert22 wrote:

PS : Mijn modem geeft een constant wit lichtje zonder knipper.


Dat is normaal.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kunt u de up en downstream gegevens van uw modem (connectbox) laten zien? Ziet u verschil daar voor en na 22.00 uur?
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:

Koert22 wrote:
PS : Mijn modem geeft een constant wit lichtje zonder knipper.
Dat is normaal.


Dat weet ik wel dat dat normaal is maar ik voegde het er even bij dat het eventueel niet aan de modem ligt rond dat tijdstip.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Steefb wrote:
Is dit via wifi of bedraad?

Wil je eventueel je snelheid doorgeven als je deze speedtest gebruikt?
http://www.dslreports.com/speedtest


Via kabel dus bedraad 🙂
Hier is de speedtest!
http://www.dslreports.com/speedtest/41696715
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:
Kunt u de up en downstream gegevens van uw modem (connectbox) laten zien? Ziet u verschil daar voor en na 22.00 uur?


Dat zou ik graag willen ik kan helaas niet op mijn modem inloggen kom ik net achter.
http://192.168.178.1/common_page/login.html
Dat is als het goed is mijn modem.
Ik zal ziggo hier even over bellen.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Koert22 wrote:

Jan F. wrote:
Kunt u de up en downstream gegevens van uw modem (connectbox) laten zien? Ziet u verschil daar voor en na 22.00 uur?
Dat zou ik graag willen ik kan helaas niet op mijn modem inloggen kom ik net achter.
http://192.168.178.1/common_page/login.html
Dat is als het goed is mijn modem.
Ik zal ziggo hier even over bellen.


Ik heb ziggo gebeld en die heeft mij netjes geholpen.
Er was geen enkele mogelijkheid om mijn modem te bereiken via de default gateway.
Hierdoor was mijn laatste optie ( Fabrieksinstellingen )
Dat heb ik gedaan en nu werkt alles weer.

Hier zijn mijn downstream gegevens.

Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb vanavond nog even gestreamed en had inderdaad weer last van lagg tijdens de stream en niet zo'n klein beetje ook. Ik heb gewoon Ziggo Max en hoor 40 MB upload te hebben maar savonds krijg ik er maar 3 tot max 7 uit?
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Nog belangrijker zijn nu je upstream gegevens uit je modem om hier te plaatsen.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Zojuist Ziggo klantenservice gebeld. Ze hebben kanaal 1 aangepast naar 5.120.
Vanavond kan ik het pas testen omdat ik er alleen savonds last van heb.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Na even gekeken te hebben op andere oplossingen voor een zelfde probleem met T3 storingen. Kwam ik erachter dat het eventueel ook door mijn Mediabox zou kunnen komen. Ik heb echter alleen Internet geen tv geen bellen.

Vanavond zal ik deze stappenplan doornemen :
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580/index1.html
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De waarden in uw modem zien er normaal uit. Kunt u die ook nog eens controleren op het moment dat u de storing ervaart? Overigens begrijp ik uw opmerking niet over de mediabox als u geen abonnement op digitale tv heeft. Maar u heeft gelijk dat het opnemen van de mediabox XL in het thuisnetwerk voor problemen kan zorgen.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:
De waarden in uw modem zien er normaal uit. Kunt u die ook nog eens controleren op het moment dat u de storing ervaart? Overigens begrijp ik uw opmerking niet over de mediabox als u geen abonnement op digitale tv heeft. Maar u heeft gelijk dat het opnemen van de mediabox XL in het thuisnetwerk voor problemen kan zorgen.


Toch heb ik T3 storingen.
Op het moment heb ik alleen een speedtest van Ziggo tijdens de storing.
Die staat hier ergens boven.
Vanavond als het probleem nog niet verholpen zou zijn dan kijk ik nog even in de waarden wanneer ik de storing ervaar.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Plaats nog eens een schermprint van de upstream waarden.
Koert22
Topicstarter
Level 1
  • 46Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
ArChie.DVB wrote:
Plaats nog eens een schermprint van de upstream waarden.

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Qua upstream kanaal instellingen zie ik geen verschil t.o.v. de vorige schermprint. Wel is ondertussen het aantal T3 errors op de primary upstream van je modem toegenomen wat aangeeft dat het modem moeite heeft om via dit upstream kanaal te communiceren met de CMTS. Dat kan de resultaten negatief beïnvloeden. Iets voor Ziggo om te onderzoeken. Het zou in ieder geval prettig zijn als de CMTS het modem een ander upstream kanaal als primary upstream kanaal zou toewijzen. Misschien eens proberen of een harde reset leidt tot een ander upstream configuratie volgorde zodat er een andere upstream dan degene op 28.6 MHz op plek 1 komt?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Koert22

Heeft u intussen de gegevens ververst? Zo niet, dan zie ik nauwelijks een toename van het aantal T3 errors.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic