femsx

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Last van lage upload snelheid 's avonds tussen 9 en 2

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik graag linken naar een topic die ik tegenkwam die dezelfde problemen ervaarde 10 maanden geleden. Helaas is dit topic nu gesloten en kom ik via de telefonische klantenservice niet verder. Vandaar dus een nieuw topic.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/last-van-traag-internet-tussen-10-uur-savonds-en-2...

Sinds ik verhuisd ben naar een nieuw adres met het standaard ziggo modem merk ik dat mijn uploadsnelheid tussen 9 uur 's avonds en 2 uur 's nachts daalt. Ik stream vaker op Twitch 's avonds en dit kan ik dan gewoon niet meer doen. Het resetten van de router werkt 30 minuten en daarna is het weer hetzelfde. Dit gebeurt sporadisch, maar wel alleen 's avonds.

Zou iemand mij kunnen helpen om dit op te lossen? Het is erg vervelend, ik heb de uploadsnelheid juist 's avonds nodig. 😞

Groetjes,
Femke
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
femsx wrote:

@Mark Ziggo in ieder geval fijn dat het probleem gevonden is. Kan jij een ETA geven wanneer dit opgelost is? 

Ook bij jou blijkt de ruis afkomstig van een andere klant, daar gaat aanstaande dinsdag een monteur heen om de problemen op te lossen. Dus heb je 26-11 in de avond nog steeds problemen? Laat het dan weten!

 

@Kaveh - In jouw geval gaat er morgen (22-11) een monteur naar de veroorzaker toe, dus morgenavond moet de stream weer vlekkeloos verlopen!

Bekijk in context

63 Reacties 63
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey femsx . Welkom hier!
Het kan natuurlijk niet de bedoeling dat je twitch streams niet meer werken. Tijd voor actie, dus! Je hebt inmiddels contact met ons gehad en een monteur ingepland zie ik. Top! Laat je ons weten hoe het gaat? ^^
femsx
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hey Lycke Ziggo ,

Helaas heeft de monteur niks verholpen, het is eigenlijk alleen maar erger geworden. Ik heb 60% packetloss en de werknemer aan de telefoon vertelt me eigenlijk dat er niks aan te doen is. Ik wil ontzettend graag klant blijven bij Ziggo en ik heb nooit problemen gehad. Echter voel ik me echt totaal machteloos in deze situatie. Ik weet gewoon dat er veel meer streamers zijn die precies hetzelfde probleem hebben en ook niet hun werk kunnen doen hierdoor. Ik heb wat pingplotters laten lopen, zie hieronder. Willen jullie mij alsjeblieft verder helpen? 😞

Uploadstream via Taakbeheer
OBS statistieken
Pingplotter
Speedtest

Heel vreemd, want mijn speedtest geeft dus volle snelheid aan.
Zouden jullie evt. testen willen doen met de twitch servers? Ik weet niet waar het misgaat maar er kan evt. iets niet kloppen tussen Ziggo en Twitch. Ik merk wel af en toe ook gehaper in Discord, maar OBS geeft de grootste fouten aan. (Zoals in de pingplotter te zien)

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Groetjes,
Femke
Poederarmy

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo!

Ik heb sinds 1,5 maand hetzelfde probleem.
We hebben verschillende kabels geprobeerd, maar helaas heeft dit niks verholpen.


Mvg
Rainaldo
femsx
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik lees net dat de server van twitch ICMP blocking aan hebben staan. Ik ga zo kijken voor een nieuwe pingplotter.
bingomoeder

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
femsx wrote:
Ik lees net dat de server van twitch ICMP blocking aan hebben staan. Ik ga zo kijken voor een nieuwe pingplotter.


ICMP blocking staat aan op heel het twitch netwerk. Dus vandaar dat de laatste endpoint in je pingplotter een 100% packetloss heeft. Dat maakt dus op zich niet uit. Waarschijnlijk zit het probleem namelijk op de route er naar toe, en niet binnen het netwerk van twitch zelf ( anders zouden alle streamers hier hinder van ondervinden en dat is volgens mij niet het geval).

Wat eerder interessant is, zijn denk ik pingplotters naar de andere ingest servers van twitch ( die van amsterdam en van frankfurt). En dan over hetzelfde tijdpad als dat je packet loss ervaart. Dan kunnen we zien waar op de route die packet loss optreed. Dan kunnen we ook direct zien of het probleem wellicht te ontwijken is door naar een andere ingest server van twitch te streamen.

Verder. zou je even screenshots kunnen maken van de signaal sterktes van je modem, zowel ten tijden van het probleem als zonder problemen?

Dit kan je vinden op:

http://192.168.178.1/
geavanceerde instellingen --> hulpmiddelen --> netwerk status.
Dan aub screenshots van de tabjes: status, upstream en downstream.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik ga even buiten de box.

Wat gebeurt er als je deze functies uitzet in je modem en/of router?
Bij andere modem/routers kunnen ze op andere plaatsen staan, maar de meeste modem/routers hebben deze instellingen wel ergens staan.

femsx
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hey Be rt,

Bedankt voor je reactie, deze zijn bij mij al uitgeschakeld.
Kaveh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi! 

Ook ik ben livestreamer op Twitch en heb sinds een paar weken dit probleem. Ben zelf niet veranderd van adres/modem/pakket etc., het begon voor zover ik weet willekeurig. Ik stream zelf overdag, maar heb vooral problemen in het weekend. Heb dus het gevoel dat het gaat over de drukkere momenten (weekends/avonden). 

Hier wat grafieken van TwitchInspector: 
Normale stream afgelopen maandag (1 kort moment met framedrops)
Langere stream (10h) afgelopen woensdag (geen framedrops)
Problematische stream vandaag (zaterdag) (meerdere instabiele momenten)
De problemen vandaag begonnen om 15:19 en werden onhoudbaar/bijna constant om 15:55, waarna ik mijn stream stopte. Vóór 15:19 waren er geen problemen. Vorige week zaterdag was dit moment rond 13:15, dus twee uur eerder en ook veel eerder in mijn stream.
Wanneer dit gebeurt zijn er perioden waarin alles prima werkt, soms wel een half uur zonder problemen, maar soms zijn de problemen voor wel 10 minuten constant aanwezig (en dan 30 seconden niet en 2 minuten wel, etc.)
 

Streamen naar andere diensten, bijv. Youtube of Discord, werkt nog steeds prima wanneer dit gebeurt - heb getest op hetzelfde moment.
Het probleem verdwijnt echter NIET wanneer ik andere Twitch servers gebruik. Er is een TwitchTest tool die is bedoeld om servers te vergelijken (om de beste server te kiezen voor je stream), maar het probleem is dus bij alle servers hetzelfde.
Zie dit screenshot van TwitchTest 
Het gaat hier m.n. om de ‘quality’, wat duidt op stabiliteit, men raadt 80+ aan voor een goede stream. Echter valt ook de bandwidth veel lager uit dan normaal, waarschijnlijk omdat de instabiliteit zorgt voor soms normale upload (10000+) en soms complete packetloss (0).
Ter vergelijking een screenshot van een betere/normale test

Vind het erop lijken dat de data die naar Twitch wordt gestuurd gelimiteerd/gethrottled is, wat natuurlijk niet erg prettig is. Enig idee of dat opgelost kan worden?

Lotte

femsx
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste allemaal,

 

Dit probleem speelt zich inmiddels 3 maanden af en ik heb in deze tijd niet mijn normale avondwerkzaamheden kunnen uitvoeren. Ik heb veelzijdig contact gezocht met de Pro Active Service van Ziggo, maar het probleem is wel duidelijk aan het worden. Dit lijkt op overboeking. Ik heb aangevraagd of dit probleem bekeken kon worden en zonodig opgelost, maar hier heb ik nog geen gehoor aan gekregen. Ik probeer het via deze forumpost nogmaals. Zie hieronder de screenshots van mijn netwerk. Zou iemand hier alsjeblieft eens naar kunnen kijken en mijn vraag kunnen beantwoorden over of dit 1. overboeking is en 2. kan dit nagekeken en opgelost worden?

Groetjes,
Femke

 

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

Screenshot 4

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all, 

 

Ik ga @Mark Ziggo hier even naar laten kijken. Die kan hier vast en zeker beter bij helpen! Hij is er morgen weer 🙂 

femsx
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Super @Lycke Ziggo, dankjewel!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Femke, ik lees in de afmelding van de monteur op 15 oktober dat er toen al sprake was van een signaalprobleem wat vooral in de avonduren leek op te treden. Deze problemen zie ik nu nog steeds, vooral 's avonds maar ook 's middags en 's nachts wel eens. Dat is geen indicatie voor capaciteitsproblemen (of overboeking), maar duidt op ruis, kabelschade of een defect onderdeel in het netwerk.

Er staat ook weer een monteur ingepland zie ik, ik zorg ervoor dat deze op de hoogte is van de voorgeschiedenis en hoop dat de oorzaak nu eindelijk gevonden kan worden.

 

@Poederarmy - Bij jou zie ik geen signaalproblemen en zie ik ook dat er al een monteur is geweest (die ook geen signaalproblemen heeft geconstateerd). Daarnaast woon je in een andere regio dus ik zie weinig overéénkomsten tussen jouw probleem en de problemen waar Femke mee kampt.

@Kaveh - Zou je je postcode en huisnummer in je Community profiel in kunnen vullen? Dan kan ik jouw gegevens ook opzoeken om de verbinding onder de loep te nemen.

Kaveh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Mark Ziggo Done!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hey Femke, inmiddels is er n.a.v. mijn melding een monteur op pad gestuurd en deze heeft de oorzaak van de ruis in jouw wijk kunnen ontdekken. Houd het de komende dagen even in de gaten. Als je toch nog problemen ervaart hoor ik het graag, dan check ik de signalen nogmaals.

 

@Kaveh - In jouw omgeving speelde ook een signaalprobleem. Speelde, want ik zie dat er gisteravond actie is ondernomen en sindsdien lijkt het signaal bij jou (en in jouw wijk) weer in orde. Hou jij het ook in de gaten? Mocht je problemen houden hoor ik het wel.

Kaveh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt, ik hou het in de gaten! Toevallig dat er net gisteren wat is gedaan hier; hoop dat het helpt 🙂

femsx
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Mark Ziggo Wow wat fijn!!!! ik hoop echt dat de problemen zijn opgelost! Ontzettend bedankt! Ik hou jullie op de hoogte.

femsx
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Mark Ziggo weet je of die oorzaak al verholpen is? We zien namelijk nog steeds veel ruis in mijn signaal. Deze is van zaterdag

 

Screenshot zaterdag 16-11

Kaveh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Mark Ziggo Ook ik ervaar helaas nog problemen. Mijn streams op zaterdag en zondag zijn probleemloos verlopen, maar vandaag (maandag) was het weer raak. Eerder was het dus eigenlijk alleen in het weekend een probleem, maar nu juist andersom. 

Hier een screenshot van Twitch Inspector van vandaag.
Uit tests met de Twitch Bandwidth Test blijkt ook dat het uploaden naar alle Twitch servers problematisch is, dus veranderen van server helpt niet.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hey Femke, ik zie helaas ook nog steeds dezelfde fouten in het signaal op jouw modem (en in de omgeving). Zet ik opnieuw door naar ons netwerkbeheer! (De afspraak voor 22-11 staat trouwens ook nog in de agenda, maar die lijkt me overbodig.)

 

@Kaveh - Jouw verhaal heeft ook een staartje gekregen. De ruis in jouw omgeving komt uit de binnenhuisinstallatie van een andere klant. Die heeft misschien een defecte versterker die heel veel retoursignaal het netwerk in stuurt. Daar staat inmiddels een monteur voor ingepland op 22-11 in de ochtend, dus vrijdagmiddag verwacht ik dat dit helemaal opgelost is. 

Uitgelicht topic