Jan Haarlem

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laptop verbindt wel met internet maar niet met router

Ik krijg met mijn laptop (Dell) geen verbinding met het Ziggo modemrouter (Connect). Gebruik Firefox en Microsoft Edge. Ook na uitschakelen firewall en antivirus software krijg ik de boodschap: can't establish a connection to the server. Inloggen lukt wel met mijn iPhone en met Macbook Air. Cmd ipconfig /all geeft 192.168.1.1 als default gateway. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Aha, het thuisnetwerk geeft de volgende problemen. Jan Haarlem
Een UTP kabel geeft nu 2 DHCP servers in je netwerk, 1 van de Mediabox XL en 1 van het modem in 2 verschillende IP ranges, dat geeft geheid internet problemen, want de ene heeft verbinding met het internet en de andere niet.

Daarnaast krijg je nu direct of later door een bug in de software van de Mediabox XL problemen met replay, on-demand, de gids en apps.

Lees dit topic om de problemen op te lossen:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Bekijk in context

9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing
Jan Haarlem Hallo, stekker van de box al een paar minuten eruit gehaald?
Jan Haarlem
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, dat heb ik al geprobeerd maar het probleem zit niet in het modem/router vlgs mij aangezien ik met andere laptops en mn iphone wel toegang heb
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heb je geen pop-up blocker draaien, bv Ghostery of Add-blocker?
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Jan Haarlem ,

In Edge bij instellingen > Privacy en beveiliging > Beveiliging staat de optie PopUps Blokkeren.
Als die op aan staat kom ik ook niet meer in mijn router e/o modem. Misschien bij U ook het geval?

Succes.
Jan Haarlem
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Sparco maar helaas, ik heb blokkeren uit gezet maar dat helpt niet
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je geeft aan 192.168.1.1 , heb je dat zelf ingesteld op het modem of in de computer?

Standaard staat dit modem op 192.168.178.1

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Jan Haarlem
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De Horizon box heb ik via de afstandsbediening opgenomen in het thuis netwerk inderdaad. Het modem staat op 192.168.178.1 ik vergiste me, verhaal blijft verder hetzelfde, helaas
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Aha, het thuisnetwerk geeft de volgende problemen. Jan Haarlem
Een UTP kabel geeft nu 2 DHCP servers in je netwerk, 1 van de Mediabox XL en 1 van het modem in 2 verschillende IP ranges, dat geeft geheid internet problemen, want de ene heeft verbinding met het internet en de andere niet.

Daarnaast krijg je nu direct of later door een bug in de software van de Mediabox XL problemen met replay, on-demand, de gids en apps.

Lees dit topic om de problemen op te lossen:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Jan Haarlem. Wat goed dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen. Welkom hier!

Hoe gaat het nu? Heb je je mediabox al uit het thuisnetwerk gehaald?

Uitgelicht topic