Beantwoord

Laptop kan geen verbinding maken met wifinetwerk

  • 1 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 4488 keer bekeken

Beste mensen,
Ik kan bij mijn dochter thuis met mijn laptop geen verbinding maken met het wifinetwerk in huis. Ik heb een prima laptop. Ik kan thuis en overal en bij iedereen wifi aan. Pats, in 'n handomdraai............. Mijn dochter en haar man en de kinderen en mijn man ("iedereen") kunnen met hun apparaten óók gewoon wifi aan. En met mijn smartphone en iPad heb ik ook wifi bij mijn dochter. Met mijn laptop dus niet!
Tot voor kort had ik (ook) wel gewoon wifi met m'n laptop bij mijn dochter! Is er dan iets veranderd? Tsja, ik heb recent de grote update van Windows 10 geïnstalleerd. Maar kan dat dan verschil uitmaken?!
Wat is er aan de hand? Wat kan ik doen? Wie kan mij helpen?
Ik ben heel benieuwd en in afwachting van een goed bericht. Groeten,
Margreet Huisman.
icon

Best beantwoord door maandagmorgen 14 oktober 2019, 00:35

Hallo beste mensen,

Het probleem is opgelost! "Alles" geüpdatet, opnieuw geïnstalleerd, herstart, én uiteindelijk (ook nog) een ander kanaal gekozen. En het laatste gaf (toen) de doorslag.

Iedereen bedankt voor de inbreng. Groeten,

Margreet.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

11 Reacties

Welke laptop heb je? Graag model, cijfers en letters.
Hoi, even wat vragen om een beter beeld te krijgen.

  • Zie je wel draadloze netwerken verschijnen in het 'schermpje'?
  • Mocht je geen draadloze netwerken zien: Via 'Instellingen' -> 'Netwerk en Internet' -> 'Adapteropties wijzigen'. Zie je in dit scherm iconen? Zo ja: welke? Screenshot mag uiteraard ook.
  • Eventueel kun je ook nog kijken bij 'Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen' -> 'Apparaatbeheer'-> 'Netwerkadapters. Staat hier een adapter tussen met bijvoorbeeld 'Wireless'?
Hallo Bert, mijn laptop is -> Lenovo G780, Model Name: 2182, van 2013.
Hallo Marco,
beste Bert en Marco en anderen,
mijn laptop doet het prima, overal, behalve bij mijn dochter (dus). Alle apparaten van mijn dochter en haar huisgenoten, en alle andere apparaten van mij, hebben bij haar ook gewoon wifi. Dus, wat is het mysterie van mijn laptop in haar huis? En, zoals gezegd, vóór de update van Windows 10 had ook mijn laptop gewoon wifi bij mijn dochter!

Margreet.
Reputatie 7
Je zou het tooltje Winfix 10 eens de laptop laten scannen, blijkbaar is tijdens de update iets niet goed gegaan, ik gebruik deze tool zelf ook wel eens, download:

https://fixwin10.com/

zie afbeelding --> kies windows 10 --> wi-fi doesn't work after upgrading to Windows 10

Je kan voor de zekerheid eerst kiezen voor create restore point (kan je weer terug naar de oude situatie als het onverhoopt fout gaat)


Reputatie 7
Badge +17
Als na de W10 update plotseling de wifi niet goed meer overal werkt, kan het helpen om het volgende uit te voeren:
instellingen > netwerk en internet > netwerk opnieuw instellen.
Uw laptop werkt met slechts 2,4Ghz wifi.
Volgende week kom ik weer bij mijn dochter. Ik zal de tips uitvoeren. En dan meld ik het resultaat. Daarna kan de topic eventueel gesloten worden.
Hallo beste mensen,
Ik ben weer bij m'n dochter geweest. Ik heb "alles" geprobeerd. Ook voorgestelde acties uitgevoerd die door anderen naar voren werden gebracht. Niks helpt! Ik ben het zat. Er zit ergens een weeffoutje, maar waar? Ik stop met zoeken; het is zoals het is.
Eén vraagje nog aan KBX458 Super Expert: wat is de achterliggende betekenis van de opmerking -> "uw laptop werkt met slechts 2,4Ghz wifi"?!
Margreet.
@maandagmorgen Wifi kan werken op 2,4 en 5 GHz.
Je laptop werkt alleen op 2,4 GHz Wifi.

Even nog een keer hardop denken:
Staat de beveiliging van de Wifi 2,4 GHz van het modem op WPA2?
Het zou kunnen zijn dat als de beveiliging op WPA(-PSK) staat de laptop het wel goed doet.
Dankjewel Bert - Super Expert voor nog een reactie met een tip. In het weekend kom ik weer bij mijn dochter. Ik zal jouw tip "checken". En daarna meld ik me weer.
Groeten, Margreet.
Hallo beste mensen,
Het probleem is opgelost! "Alles" geüpdatet, opnieuw geïnstalleerd, herstart, én uiteindelijk (ook nog) een ander kanaal gekozen. En het laatste gaf (toen) de doorslag.
Iedereen bedankt voor de inbreng. Groeten,
Margreet.
Reputatie 7
Fijn dat alles weer werkt, @maandagmorgen! Bedankt voor de terugkoppeling ook, daar hebben anderen zeker wat aan.