R Nijland

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Langzame downloadsnelheid via Devolo wifi-versterker

Ik krijg via de modem op mijn pc veel sneller internet dan via mijn devolo wifi versterker, via kabel(ongeveer 40 Mb/s via de versterker en 250 Mb/s via de modem zelf). Alleen ik kan een kabel niet naar mijn pc via het modem doen, sinds de kabel dan door het hele huis ligt. Hoort het zo dat de versterker mijn snelheid zo omlaag haalt (er staat wel op dat het 500Mb/s moet kunnen halen) of is er iets fout. En als het zo hoort, is er een andere manier om op mijn kamer een even snelle snelheid te krijgen, maar het niet vanaf de modem te laten lopen.

 

6 Reacties 6
Top10 NL eSport

Level 1
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hi Nijland 🙂

 

Wat is het modelnummer of wat voor type Devolo heb je aangesloten? Is het een Powerline adapter of een Wifi Repeater? 

R Nijland
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Powerline adapter

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Powerlineadapters zijn (oa) afhankelijk van je stroomnetwerk. Haalde zelf ook maar zo’n 40-50 Mbps met mijn TP-link Powerlineadapters (van begane grond naar 2e verdieping)

R Nijland
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er ook een andere manier om hogere snelheden te krijgen?

Top10 NL eSport

Level 1
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
R Nijland wrote:

Powerline adapter


Zou je het volgende voor ons kunnen checken

  1. Zit je Powerline adapter rechtstreeks in het stopcontact? Zowel de eerste adapter als de tweede. (Dit is een MUST)
     
  2. Zijn er apparaten aangesloten in hetzelfde stopcontact? Denk aan een stopcontact met 2 aansluitingen.

    Indien ja; probeer ze los te koppelen en check opnieuw de snelheid van jouw Powerline adapter.
     
  3. Wat is de afstand tussen de eerste adapter, en tweede adapter?
     
  4. Met welk Wifi frequentie ben je verbonden? Is dat 2.4Ghz of 5Ghz?
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @R Nijland. Welkom op de Ziggo Community!

Logisch dat je even aan de bel trekt en om tips vraagt! Het is namelijk een flink verschil wat je ervaart in snelheid via jouw Devolo versterker als via het modem zelf. Altijd fijn om te zien dat @AlexHelpt en @Top10 NL eSport Speler graag meedenken en je voorzien van tips. Ben je nog aan de slag gegaan met de tips van @Top10 NL eSport Speler? Zo ja, wat is hier uitgekomen? En waar ik zelf ook nog nieuwsgierig naar ben is of je ook verschil in snelheid ervaart als er tussen beide powerline adapters een kortere afstand zit. We horen graag van je, zodat we verder met je mee kunnen denken. 

Uitgelicht topic