HPDeskjet

Level 6
  • 95Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Landelijk Internet Probleem. Traag laden van websites.

Radiostilte vanuit Ziggo en webcare omtrent het aanhoudende internet probleem, Een geweldige prestatie. Ziggo verdient echt een pluim op het gebied van klantvriendelijkheid.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/sinds-een-paar-dagen-laden-sommige-webpagina-s-niet-meer-goed-20344

"Waarom geen reactie van webcare? Wat is het punt van webcare wanneer de medewerkers niet op een landelijk probleem reageer. Zitten jullie uit je neuzen te hengelen? Je hoofd in het zand stoppen doet niets voor jullie klantvriendelijkheid. Meldingen op Ziggo Gebruikers Forum, ook geen enkele reactie vanuit Webcare. https://ziggoforum.nl/topics/90663/page-4#post-1209697"
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Goedemorgen allen,

Ik heb zojuist een check gedaan en de storing is inderdaad verholpen, fijn dat jullie hetzelfde aangeven. Bedankt voor jullie input van de afgelopen dagen!

Bekijk in context

60 Reacties 60
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
Dit postte je ook in het andere topic, wat is de meerwaarde om hier een nieuw topic voor te openen?
HPDeskjet
Topicstarter
Level 6
  • 95Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes
Waarom? Om een reactie te krijgen. Ziggo heeft nu eindelijk een reactie op het Ziggo Gebruikers Forum geplaatst.
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
De mensen van Ziggo reageren over het algemeen in het topic waar het als eerste is benoemd. Een extra topic komt niet ten goede van het overzicht maar goed, dat is mijn bescheiden mening. 🙂
HPDeskjet
Topicstarter
Level 6
  • 95Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes
Wanneer er niet op Twitter, Facebook, Ziggo Gebruikers Forum en dit forum gereageerd wordt, lijkt dit soms de enige manier om een reactie uit Ziggo te krijgen. Er werd niet op de andere draad, of dit draad, gereageerd. Zie jij een webcare reactie hier of op de andere draad staan?

Hieronder de reactie die op het Ziggo Gebruikers Forum staat:

We hebben dit probleem in onderzoek en zullen gaan kijken wat er precies aan de hand is. Hiervoor zouden we van jullie een paar voorbeelden willen hebben die wij nodig hebben voor verder onderzoek naar traag ladende websites.

Wij willen graag vandaag de volgende voorbeelden ontvangen. Sturen jullie dit via een privébericht aan ons?

Klantnummer:
Welke websites zijn traag (3 voorbeelden is voldoende):
Werken websites wel goed met een andere DNS: JA/NEE
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De webcare reageert hier ook niet. Dat doen moderators echter wel, maar dat kan even duren. Is er hoge nood, kunnen sommige users dat elders melden, maar men kan niet ala minuut overal op reageren. Overigens zijn zij ook alleen doordeweeks aanwezig en heeft het aanmaken van dubbele topics geen enkele zin.

Ik zou Serkan Ziggo dan ook willen vragen op een van de topics te reageren en er een te sluiten (deze denk ik, daar die speciaal is aangemaakt).
HPDeskjet
Topicstarter
Level 6
  • 95Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes
Ziggo heeft het nu in onderzoek. De reactie van Ziggo vind ik voldoende. Ik ga er van uit dat het probleem spoedig opgelost wordt.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@ All,

We zien inderdaad een verhoogd aantal meldingen over internet storingen en het traag openen van bepaalde websites. Hier zijn we sinds enkele dagen van op de hoogte en het probleem is reeds in onderzoek. We weten op dit moment niet wat het klantimpact is en hoe groot de impact is en wat precies de oorzaak is van de storing. Zonder concrete informatie kunnen we geen storingsmelding plaatsen.

We ontvangen wel graag voorbeelden van jullie. Daarom verzoek ik degene die problemen ervaart het template in te vullen en deze met mij te delen d.m.v. een privébericht.

Klantnummer:
publiek WAN IP adres klant:
Huidige DNS:
domeinnaam geraakte internetsite:
IP adres van deze site:
traceroute naar deze site:
traceroute naar een goed functionerende site (zoals nu.nl):
De traceroutes kunnen worden verzonden d.m.v. een privébericht naar Serkan Ziggo.
Gevezex

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Traceroute verstuurd. En tevens hierbij geabonneerd op toekomstige berichten in deze thread.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Serkan Ziggo, kun je hier posten om welke websites het gaat?
Ik ervaar niet bewust deze klacht.
Ik denk dat de zogenaamde "is niet maar zouden het in potentie wel moeten hebben" klanten je kunnen helpen met het vinden van de achterliggende oorzaak.
Zou genoemde afwijking / storing ook niet op de storingspagina van Ziggo moeten staan?

gr, Henno
Kermit

Level 10
  • 480Posts
  • 3Oplossingen
  • 137Likes
Het is met name richting sites gehost bij Akamai (zoals het Playstation network) en Google diensten zoals, search of gmail. Je merkt het aan het feit dat je een site soms vaker aan moet klikken, of als je doorklikt komt er geen volgende site. Mensen met een playstation kunnen helemaal niet meer gamen naar verluid.

Maar dat zijn ook ConnectBox karakteristieken :upside_down: , dus het zal misschien een deel van de mensen niet altijd opvallen of ze denken dat het aan WiFi ligt.

Helaas zijn beide partijen Content Delivery partijen, ofwel ze optimaliseren elke x periode de verkeersstromen en dan kunnen er andere servers of paden aangeroepen worden. Google heeft vaak een hele farm van servers waarop je terecht komt via een bepaalde hashing, als 1 van die servers een probleem heeft krijg je het random gedrag. Ene keer denk je dat het opgelost is, andere keer zit je weer zuchtend achter je PC. Erg lastig te onderzoeken dit.

Maar omdat het Akamai & Google betreft (duidelijk terug te zien in mijn monitoring server) kan het wel eens een gedeeld Ziggo component zijn aan de rand van het netwerk, een border router oid waar een rotte kaart in zit. Ik geloof er niet in dat 2 van deze grote partijen ineens op exact hetzelfde moment (gebaseerd op mijn monitoring) problemen krijgen, dat is veel te toevallig.
Ruud Sma

Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Lol, is allemaal zo simpel, ff google zoeken en je weet het probleem.

Twee site's getraceerd, nu.nl en facebook.com. Nu.nl schiet er wel ff boven uit.
En stel dat je meerdere tab balden heb openstaan met sites dan wordt het idd traag.

Windows PowerShell
Copyright (C) 2016 Microsoft Corporation. All rights reserved.

PS C:\Users\Ruud> tracert nu.nl

Tracing route to nu.nl [174.129.25.170]
over a maximum of 30 hops:

1 20 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1
2 * * * Request timed out.
3 13 ms 13 ms 12 ms hvs-rc0002-cr102-xe-0-2-3-0.core.as9143.net [
4 * * * Request timed out.
5 13 ms 14 ms 11 ms nl-ams04a-ri2-ae6-0.aorta.net [84.116.135.182
6 15 ms 13 ms 15 ms ae-6.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [80.249.2
7 104 ms 106 ms 105 ms ae-5.r23.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.
8 106 ms 105 ms 103 ms ae-2.r05.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.
9 103 ms 103 ms 104 ms ae-0.a02.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.
10 103 ms 106 ms 103 ms ae-3.amazon.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [168.1
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 110 ms 127 ms 118 ms 54.239.110.129
14 106 ms 106 ms 108 ms 54.239.111.49
15 106 ms 105 ms 111 ms 205.251.244.216
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 107 ms 106 ms 106 ms wwwizer.com [174.129.25.170]

Trace complete.


PS C:\Users\Ruud> tracert facebook.com

Tracing route to facebook.com [31.13.64.35]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1
2 * * * Request timed out.
3 9 ms 11 ms 10 ms hvs-rc0002-cr102-xe-0-2-3-0.core.as9143.net [213.51.190.141]
4 10 ms 11 ms 11 ms asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net [213.51.158.4]
5 13 ms 10 ms 13 ms br02.ams1.tfbnw.net [80.249.209.164]
6 11 ms 13 ms 12 ms po131.asw02.ams2.tfbnw.net [204.15.21.94]
7 11 ms 13 ms 13 ms po221.psw02.ams2.tfbnw.net [157.240.35.149]
8 13 ms 15 ms 10 ms 173.252.67.79
9 13 ms 15 ms 13 ms edge-star-mini-shv-01-amt2.facebook.com [31.13.64.35]

Trace complete.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Cynische modus:
En dus? Wat is nu je briljante conclusie op basis van deze 2 simpele traces? Geef je even door aan Ziggo wat ze moeten doen?
Ruud Sma

Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
efok wrote:
Cynische modus:
En dus? Wat is nu je briljante conclusie op basis van deze 2 simpele traces? Geef je even door aan Ziggo wat ze moeten doen?


Sterker nog, zit met meerdere medewerkers op Facebook messenger.
En op mijn ip-adres wordt er gevraagd om zo veel mogelijk websites waar ik regelmatig op komt
te traceren en de gegevens te mailen naar .............. ** e-mail adres verwijderd door moderator omdat we voorbeelden d.m.v. een privébericht willen ontvangen**
Dus laat je sarcasme maar voor je a.u.b.
Niks doen is stil staan efok !!!!!
Kermit

Level 10
  • 480Posts
  • 3Oplossingen
  • 137Likes
Als het bij jullie mis gaat komt de router nl-ams02a-rc2 dan in de traceroute voor?
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@ All,
Onvolledige antwoorden/reacties heb ik even verwijderd zodat we het overzicht in het topic kunnen behouden.

Graag een volledige template doorgeven, alle andere goedbedoelde reacties kan ik momenteel niet doorsturen als voorbeeld.
Ruud Sma

Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Typ cmd in het zoekvak, er opent zich een dos venster en daar type je tracert nu.nl of elke andere website. En met powershell kan het ook.

Klein voorbeeld.

Chibby

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tracing route to nu.nl [174.129.25.170]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.178.1
2 16 ms 14 ms 15 ms 84.116.246.123
3 * * * Request timed out.
4 16 ms 14 ms 16 ms nl-ams04a-ri2-ae6-0.aorta.net [84.116.135.182]
5 28 ms 19 ms 19 ms ae-6.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [80.249.208.36]
6 131 ms 108 ms 108 ms ae-5.r23.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.6.162]
7 106 ms 109 ms 108 ms ae-20.r06.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.2.133]
8 109 ms 111 ms 116 ms ae-1.a03.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.5.214]
9 110 ms 109 ms 109 ms ae-2.amazon.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [168.143.228.38]
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 123 ms 129 ms 128 ms 54.239.110.173
13 108 ms 118 ms 108 ms 54.239.111.61
14 116 ms 111 ms 107 ms 205.251.244.210
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 111 ms 114 ms 108 ms wwwizer.com [174.129.25.170]
Ruud Sma

Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Chibby wrote:
Tracing route to nu.nl [174.129.25.170]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.178.1
2 16 ms 14 ms 15 ms 84.116.246.123
3 * * * Request timed out.
4 16 ms 14 ms 16 ms nl-ams04a-ri2-ae6-0.aorta.net [84.116.135.182]
5 28 ms 19 ms 19 ms ae-6.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [80.249.208.36]
6 131 ms 108 ms 108 ms ae-5.r23.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.6.162]
7 106 ms 109 ms 108 ms ae-20.r06.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.2.133]
8 109 ms 111 ms 116 ms ae-1.a03.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.5.214]
9 110 ms 109 ms 109 ms ae-2.amazon.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [168.143.228.38]
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 123 ms 129 ms 128 ms 54.239.110.173
13 108 ms 118 ms 108 ms 54.239.111.61
14 116 ms 111 ms 107 ms 205.251.244.210
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 111 ms 114 ms 108 ms wwwizer.com [174.129.25.170]


Waarom doe je nou hetzelfde wat als ik gedaan heb. Heeft weinig nut.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Een trace naar www.nu.nl is significant korter, vreemd genoeg.

Uitgelicht topic