Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster (via stopcontact) na firmware update

• 2 februari 2018
  • 467 reacties
  • 40331 keer bekeken

Toon eerste bericht

467 Reacties

1. Heb je de ethernet verbinding van adapter A (zonder wifi) gecontroleerd?
    Misschien stel ik een domme vraag. Maar als A en B draadloos verbinding maken, gaat een ethernet kabel wel werken? Ik heb een Macbook een bekende probleem geen normale poorten. Ik heb een ethernet kabel besteld en dongel om dit te testen.

2. Plaats de instelling van adapter B .

3. Kan je de TX en RSSI plaatsen van beide het modem en adapter B in de woonkamer en slaapkamer maak gebruik van osx diagnose
    Woonkamer normale modem nternet verbinding:

Normale WiFi Ziggo Modem

Netwerk slaapkamer met WiFi Ziggo Booster

WiFi Ziggo Booster Info

Ik haal verder in woonkamer draadloos met normale verbinding 480MB. En zowel in woonkamer als slaapkamer haal ik maximaal 20 a 25MB met Ziggo WiFi booster.

Reputatie 6
Badge +7

Heb je de ethernet verbinding van adapter A (zonder wifi) gecontroleerd?Misschien stel ik een domme vraag. Maar als A en B draadloos verbinding maken, gaat een ethernet kabel wel werken? Ik heb een Macbook een bekende probleem geen normale poorten. Ik heb een ethernet kabel besteld en dongel om dit te testen.

De verbinding tussen A en B gaat via het spanningsnet(240 V) en hier licht een probleem.

De ethernet verbinding van adapter A moet wel geschikt zijn voor een 1Gb ethernet Cat 5e of hoger.

Ik haal verder in woonkamer draadloos met normale verbinding 480MB. En zowel in woonkamer als slaapkamer haal ik maximaal 20 a 25MB met Ziggo WiFi booster.

Doe een test in de slaapkamer met een verbinding met je modem op 5 GHz

Adomski Mrav Ultra. en plaats deze gegevens.

Je modem (wat heb je) heeft 3 antenna’s eveneens je MacBook Pro. Dit is te zien TX rate 975 MHz en NSS 3

De wifi booster adapter B zou vergelijkbare gegevens moeten tonen.

Heb je de booster van spanning afgehaald om de firmware te updaten 

Ik sluit hierbij een test om de wifi boosters te testen.

Power Accespoint PG-9072-LG-ZG (adapter B)
Software 
WIFI setting 5GHz Bandbreedte 80 MHz (beide apparaten) protocol ac
Afstand 1 meter <> Laptop Computer

Benodigheden stekkerdoos met randaarde.
Laptop/Computer nabij Modem/Router Switch
Applicatie Speedtest
Selecteer Change Server
Selecteer in de lijst XS4All
Selecteer Drie dubbele puntjes en maak favoriet

Ziggo <> 250/25 

Test Controle adapter B (wi-fi booster)
Plaats adapter B in stekkerdoos 
Sluit Adapter B met een ethernet kabel aan Modem/Router of netwerkswitch.
Doe een speedtest. 
Resultaat 250Mb/s download. 
Noot: Er wordt hier geen gebruik gemaakt van Homeplug.
Als bovenstaande niet gehaald wordt 
Controleer de Ethernet kabel
Controleer dat de WiFi staat op 5GHz bandbreedte 80 MHz protocol ac

Test Link Homeplug Adapter a <> Adapter b 
Plaats adapter A in power blok 
Verplaats Ethernet kabel naar adapter A
Doe een speedtest 
Resultaat 220 Mb/s download
Noot: Er wordt hier  gebruik gemaakt van Homeplug
Test 2 

Test 3 Optie
Sluit adapter A met een verlengsnoer met randaarde  aan de contrastekker.
Sluit verlengsnoer aan op het powerblok
Doe een speedtest
Resultaat 176 Mb/s
Noot: Er wordt hier gebruik gemaakt van Homeplug

Plaats vervolgens Adapter A en B op de gewenste lokaties in wand contact dozen met randaarde.
Vervolgens weer een speedtest.
Het resultaat wordt nu be invloed door het electra infra structuur (enkel of 3 fase )

Niet alle test is noodzakelijk 

Reputatie 6
Badge +8

gaat het over deze wifibooster?

die van mijn was gisteren traag toen heb ik hem een paar seconde uitgezet daarna weer aan toen was die weer snel

Heb je de ethernet verbinding van adapter A (zonder wifi) gecontroleerd?Misschien stel ik een domme vraag. Maar als A en B draadloos verbinding maken, gaat een ethernet kabel wel werken? Ik heb een Macbook een bekende probleem geen normale poorten. Ik heb een ethernet kabel besteld en dongel om dit te testen.

De verbinding tussen A en B gaat via het spanningsnet(240 V) en hier licht een probleem.

Wat zou ik hier aan kunnen doen?

De ethernet verbinding van adapter A moet wel geschikt zijn voor een 1Gb ethernet Cat 5e of hoger.

https://www.bol.com/nl/p/internet-kabel-van-by-qubix-1m-rexlis-serie-cat6-ultra-dunne-flat-ethernet-netwerk-lan-kabel-zwart/9300000000555078/?s2a=

Deze heb ik besteld.

Doe een test in de slaapkamer met een verbinding met je modem op 5 GHz

Adomski Mrav Ultra. en plaats deze gegevens.

Gegevens Atomski Mrav Ultra 5Ghz - Slaapkamer

Je modem (wat heb je) heeft 3 antenna’s eveneens je MacBook Pro. Dit is te zien TX rate 975 MHz en NSS 3

De wifi booster adapter B zou vergelijkbare gegevens moeten tonen.

Heb je de booster van spanning afgehaald om de firmware te updaten 

Moet ik de Booster B grotere van spanning uit muur halen voor het updaten?

Ik sluit hierbij een test om de wifi boosters te testen.

Power Accespoint PG-9072-LG-ZG (adapter B)
Software 
WIFI setting 5GHz Bandbreedte 80 MHz (beide apparaten) protocol ac
Afstand 1 meter <> Laptop Computer

Benodigheden stekkerdoos met randaarde.
Laptop/Computer nabij Modem/Router Switch
Applicatie Speedtest
Selecteer Change Server
Selecteer in de lijst XS4All
Selecteer Drie dubbele puntjes en maak favoriet

Ziggo <> 250/25 

Test Controle adapter B (wi-fi booster)
Plaats adapter B in stekkerdoos 
Sluit Adapter B met een ethernet kabel aan Modem/Router of netwerkswitch.
Doe een speedtest. 
Resultaat 250Mb/s download. 
Noot: Er wordt hier geen gebruik gemaakt van Homeplug.
Als bovenstaande niet gehaald wordt 
Controleer de Ethernet kabel
Controleer dat de WiFi staat op 5GHz bandbreedte 80 MHz protocol ac

Test Link Homeplug Adapter a <> Adapter b 
Plaats adapter A in power blok 
Verplaats Ethernet kabel naar adapter A
Doe een speedtest 
Resultaat 220 Mb/s download
Noot: Er wordt hier  gebruik gemaakt van Homeplug
Test 2 

Test 3 Optie
Sluit adapter A met een verlengsnoer met randaarde  aan de contrastekker.
Sluit verlengsnoer aan op het powerblok
Doe een speedtest
Resultaat 176 Mb/s
Noot: Er wordt hier gebruik gemaakt van Homeplug

Plaats vervolgens Adapter A en B op de gewenste lokaties in wand contact dozen met randaarde.

Volgens handleiding mag deze niet in een stekkerdoos maar direct in muur. Zou die wel moeten werken?

Vervolgens weer een speedtest.
Het resultaat wordt nu be invloed door het electra infra structuur (enkel of 3 fase 

Niet alle test is noodzakelijk 

Reputatie 6
Badge +7

Hier valt niets aan te doen.

Je haalt meer snelheid met je MacBook in de slaapkamer naar het modem dan met de power booster.  Linkspeed 195 Doorvoer 120 Mb/s geschat.

Schakel de booster uit en evaluate 

Ja en op nieuw  aansluiten

Volgens handleiding mag deze niet in een stekkerdoos maar direct in muur. Zou die wel moeten werken?

Klopt maar dit is alleen voor testing

Hier valt niets aan te doen.

Je haalt meer snelheid met je MacBook in de slaapkamer naar het modem dan met de power booster.  Linkspeed 195 Doorvoer 120 Mb/s geschat.

Schakel de booster uit en evaluate 

Ja en op nieuw  aansluiten

Klopt maar dit is alleen voor testing

Laatste poging is via een ethernet kabel die ik heb besteld met een dongel. Zou het ontzettend vervelend en jammer vinden als ik niet eens 200MB haal op mijn slaapkamer van de 500MB.

Ik heb Booster B uit stekker gehaald en weer erin gedaan maar versie blijft hetzelfde.

Graag ontvang ik de firmware update.

Ik zit nu op de volgende versie: Software version:ZG-w27.5c.p10.1c

Is een oudje :)

Owh ja, en de temperatuur is ook redelijk hoog, brand nog net niet m'n handen. Is dat normaal? Durf de wifibooster 's nachts niet in het stopcontact te laten.

Wordt dit ook verholpen met een/de update?

Reputatie 7

Graag ontvang ik de firmware update.

Ik zit nu op de volgende versie: Software version:ZG-w27.5c.p10.1c

Is een oudje :)

Beste @Thomson123, dit is de nieuwste versie al. Nieuwer wordt hij niet!

Wat betreft de hitte. Zo te zien zijn de reacties verdeeld, de een heeft een hete Wifibooster en de ander slechts een warme (al is dat subjectief natuurlijk)… https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/zeer-hete-wifibooster-43255

Heb je de Wifibooster bij ons gekocht en valt deze nog binnen de garantie van 2jr of is hij in bruikleen geleverd door een monteur/anders?

Graag zou ik een updatebestand willen ontvangen voor de firmware van een extra wifi booster via stopcontact. mijn huidige software voor de firmware is: ZG-w27.5c.p9.4_02c.

@mmj Als het goed is zou je wifibooster die automatisch op moeten halen.

Welke problemen ervaar je?

Met de door je genoemde software zijn geen problemen gemeld.

@Be rt  bedankt voor je reactie. Ik ervaar niet zozeer problemen, maar zag dat mijn andere booster wel de nieuwe firmware heeft. Hoe lang duurt het voordat hij automatisch die nieuwe firmware gaat ophalen?

@mmj Geen idee, ik weet wel dat veel apparatuur 's-nachts aan een server vraagt of er nieuwe updates zijn, als de server het op dat moment te druk heeft, dan komt er geen antwoord en wordt de vraag later herhaald.

Binnen 2 weken zou alles wel op orde moeten zijn.

Ik heb een wifi booster met een hele rare klacht. Als hij wordt gereset, maakt hij 2 ssid's aan, een voor de 2.4 Ghz en een voor de 5.0 Ghz. Ze heten ziggo-ap-B8FBD4 en ziggo-ap-B8FBD8, terwijl volgens de sticker op de achterkant het een heel ander SSID zou moeten zijn. Heb wel het wachtwoord kunnen achterhalen, kan hem ook benaderen en aanpassen, maar bij een reset springt hij weer terug naar de 2 bovenstaande SSID's.

Weet iemand hier een oplossing voor of kan ik hem omruilen bij Ziggo??

@mmj Bedoel je een reset door het knopje 30 seconden in te drukken?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

@Be rt  ja die reset bedoel ik. Ik heb mijn postcode en huisnr reeds in mijn profiel staan.

Het vreemde is dat die booster wel gewoon werkt, alleen bij de reset gebeuren er rare dingen.

De SSID's die hij dan aanmaakt lijken op het achterste gedeelte van het MAC adres van de booster.

Reputatie 7

Graag zou ik een updatebestand willen ontvangen voor de firmware van een extra wifi booster via stopcontact. mijn huidige software voor de firmware is: ZG-w27.5c.p9.4_02c.

Dat is de laatste firmware, geen update nodig.

Als hij wordt gereset, maakt hij 2 ssid's aan, een voor de 2.4 Ghz en een voor de 5.0 Ghz. Ze heten ziggo-ap-B8FBD4 en ziggo-ap-B8FBD8, terwijl volgens de sticker op de achterkant het een heel ander SSID zou moeten zijn. Heb wel het wachtwoord kunnen achterhalen, kan hem ook benaderen en aanpassen, maar bij een reset springt hij weer terug naar de 2 bovenstaande SSID's.

Het vreemde is dat die booster wel gewoon werkt, alleen bij de reset gebeuren er rare dingen.

Ik heb er niet direct een verklaring voor en aangezien je de wachtwoorden er ook al van achterhaald hebt zou ik zeggen, plak er een eigen sticker met de juiste gegevens naast/overheen. Omruilen lijkt me niet nodig.

Reageer