Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster (via stopcontact) na firmware update

• 2 februari 2018
  • 443 reacties
  • 38245 keer bekeken

Toon eerste bericht

443 Reacties

@Mark Ziggo 

Sinds vorige week is de internetsnelheid van mijn wifi-booster drastisch omlaag gegaan na het updaten van de firmware; Van 82 Mbps naar 8.2 Mbps. Zelfs als ik met mijn laptop naast de wifi-booster zit, heb ik maar 8.2 Mbps, terwijl ik op de modem gewoon +82Mbps heb. 

De volgende stappen zijn al ondernomen:

- De wifi-booster en modem uit-aanzetten. Meerdere malen gedaan zonder succes.
- Gekeken naar de netwerk-instellingen zowel de modem als de wifi-booster. Beide 'kanalen' voor de 2.4 Ghz en 5 GHz staan op Automatisch. Ook de bandbreedte staat op Automatisch. 
- Gekeken of het lag aan het stopcontact, maar deze werkte prima.
- Alle lampjes van de Wifi-booster en de modem staan aan naar behoren.

Alvast bedankt,

Tom

Reputatie 7

Hi @tomessers, zit dit inderdaad in de wifi verbinding of zit het in de connectie die over het stroomnetwerk wordt gemaakt? Test de snelheid eens met een apparaat bekabeld aangesloten op de Wifibooster.

Hi @Mark Ziggo,

Ik heb de snelheid getest:
1) 9.5 Mbps als ik de laptop koppel via het WiFi
2) 249.4 Mbps als ik de laptop bekabeld aansluit op de Wifibooster

Wat te doen?

Ik had overigens dit probleem niet voor de firmware update en de Wifibooster zit nog steeds aangesloten op hetzelfde stroompunt.

Reputatie 7

Dat is een duidelijk verhaal. Welke firmware versie staat er nu op de Wifibooster?

@Mark Ziggo op dit moment staat firmware versie 2.1.2 op de Wifibooster (zwart). Mijn Wifibooster is overigens verbonden via een internetkabel en niet via het stopcontact.

Reputatie 7

Ah, my bad. Dit topic gaat eigenlijk over de Wifibooster via het stopcontact (al werd dat uit de titel niet direct duidelijk).

Dan zit het sowieso in de wifi verbinding. Kun je met deze tips uit de voeten? Ik zou in ieder geval de netwerknaam van het 5GHz netwerk anders instellen zodat je op je apparaat kunt zien welke frequentie je verbinding mee maakt. Verder werken de lage kanalen op 5GHz vaak beter dan de hoge, een verklaring hiervoor heb ik niet direct maar dat is de ervaring van eerdere gevallen.

@Mark Ziggo zoals gezegd heb ik niets veranderd aan de wifi verbinding, enkel sinds de firmware is geupdate heb ik dit probleem. De tips heb ik reeds uitgevoerd en brengt geen verschil. Ik heb de netwerknaam van het 5GHz netwerk anders ingesteld en deze op laagste kanaal gezet. Ziggo speedtest gedaan en kom uit op 9.8 Mbps download. Dus geen verschil.
Ik heb zo’n spijt dat ik de firmware update heb gedaan, nu is mijn wifibooster waardeloos en niet meer te gebruiken.

Ik ontvang ook graag de laatste wifibooster stopcontact firmware op de mail! Vriendelijke groet!

Sinds afgelopen dinsdag is de internetsnelheid van mijn wifi-booster drastisch omlaag gegaan; Van 25 Mbps naar 3 Mbps. Zelfs als ik met mijn laptop naast de wifi-booster zit, heb ik maar 3 Mbps, terwijl ik op de modem gewoon +20Mbps heb. Het voelt net alsof de wifi-booster opeens gelimiteerd is.

De volgende stappen zijn al ondernomen:

- De wifi-booster en modem uit-aanzetten. Meerdere malen gedaan zonder succes.
- Gekeken naar de netwerk-instellingen zowel de modem als de wifi-booster. Beide 'kanalen' voor de 2.4 Ghz en 5 GHz staan op Automatisch. Ook de bandbreedte staat op Automatisch.
- Gekeken of het lag aan het stopcontact, maar deze werkte prima.
- Alle lampjes van de Wifi-booster en de modem staan aan naar behoren.

Alvast bedankt,

Jeroen

Note: https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/4b93ed70-0803-11e8-939d-ff74210a12ab

Graag ontvang ik update ZG-w26.9.1c.p9.4.2c

Ik zou ook graa de laatste firmware voor de wifibooster ontvangen.

@Mark Ziggo ik heb geen reactie meer gekregen. Mijn probleem is niet opgelost met de WiFi booster.

Reputatie 7

Kun je hier een apart topic voor aanmaken @tomessers? Anders gaan in dit topic meerdere kwesties door elkaar lopen en raak ook ik het overzicht kwijt.

@Mark Ziggo heb nieuw topic aan gemaakt zoals gevraagd: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-wifibooster-via-kabel-na-firmware-update-56708

Mijn ouders hebben ook een wifibooster

Software version: ZG-w26.9.1c.p9.4.2c

graag zou ik ook de nieuwe firmware ontvangen

Hi @AmarNL 
Jouw ouders beschikken al over de nieuwste software, als zij gebruik maken van ZG-w26.9.1.c.p9.4.2. Zie hieronder het originele bericht van Mark. Dit is dus alleen van toepassing als jouw software afwijkt van ZG-w26.9.1.c.p9.4.2

Een stukje opheldering over de laatste softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2

Het eerste deel (w26.9.1c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w26.9.1c is momenteel de nieuwste versie. Dit betreft het wifi deel van de B adapter (adapter A plaats je bij het modem, die zendt geen wifi uit).
Het tweede deel (p9.4.2) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten. PLC is de verbinding over het stroomnetwerk tussen adapter A en B, deze is niet handmatig bij te werken.

Wijkt jouw software af van ZG-w26.9.1c...?
Dan kan ik je de nieuwste versie toesturen om deze handmatig te updaten. Dit hoort automatisch te gaan, maar zoals je in dit topic kunt lezen gaat dat niet altijd goed.
NB: Vermeld in ieder geval de huidige softwareversie in je bericht.

@Mark Ziggo can you please send me the latest firmware update? I've noticed over the last month on my Wifibooster (via socket) the speed has decreased significantly. I get 250mbps when connected to my modem but only 5mbps when using the wifi booster. I've already tried resetting everything. I'm hoping a firmware update can fix.

For reference, this is my software version: ZG-w26.9.1c.p9.4.2c

Thanks,

Michael

Reputatie 7

For reference, this is my software version: ZG-w26.9.1c.p9.4.2c

@HolBals - Hi Michael, this is the latest firmware update. I'm afraid I can only send you the exact same version, which won't do anything obviously. :sweat:

@Mark Ziggo No problem and thanks for the quick response.

Reageer