Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 392 Reacties
  • 32142x Bekeken

Toon eerste bericht

392 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Ik heb hetzelfde hier meegemaakt en dit was met bepaalde software de oplossing om weer een normale verbinding te krijgen, deze setting wijzigt veel meer dan alleen de Wifi in de booster:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifibooster-via-stopcontact-onregelmatig-met-snelheid-en-verbinding-25034
Bert,

Ik heb het omgezet, maar ik blijf bijgevoegd gedrag zien.
Zodra het lampje uitgaat komt er geen data meer over de lijn.
Als ik de verbinding niet meer belast via de kabel of WiFi gaat het lampje weer groen branden.
Kortom, nog steeds volkomen onbruikbaar ?
Reputatie 7
Badge +35
Hier lijkt iets niet geheel goed te gaan.
Zijn de kleine en grote ver van elkaar verwijderd?

Zitten ze op 2 verschillende groepen?
Dan kan een oplossing zijn om de grote op de kleine te zetten en dan te kijken of hij het dan wel doet, zo niet, dan op de kleine de Securityknop indrukken en dan op de grote, ze gaan dan opnieuw verbinding maken en zou het lampje groen moeten worden.
Dan de grote weer in het stopcontact waar hij vandaan kwam, dan zou het weer moeten werken.

Ik heb ook een Wifibooster wat verder staan en die maken ook niet makkelijk contact en op deze wijze heb ik ze aan de gang gekregen.

Lukt het niet, dan hier weer melden, dan kan Folkert Ziggo weer meekijken, hij kent de Wifiboosters heel goed.
Bert,

Zoals ik al eerder schreef werkte het voor het vernieuwen van de software zonder problemen. 1,5 maand lang. Daarna kwam er nieuwe software en begon dit drama. Verplaatsen naar andere stopcontacten help niet, het gedrag blijft. Zonder dataoverdracht is het lampje groen, met dataoverdracht kleurt het van groen, naar oranje, rood en gaat het uiteindelijk dus zelfs uit.
Ik leg de schuld daarvoor dus bij de software neer aangezien het met de configuratie, zoals die in december jl was wel gewoon zonder verstoring werkte.

Omdat we niet (meer) de beschikking hebben over die softwareversie kan ik dat ook niet testen / bewijzen.
@Be rt @Folkert Ziggo

De ochtend nogmaals besteed met het door het huis heen lopen met de booster en stopcontacten uitgeprobeerd. Verbinding opnieuw laten maken door de securityknoppen in te drukken. Kortom, alles proberen uit te sluiten. Mijn conclusie is dat de stopcontacten waar de boosters al op hangen de meest ideale zijn, qua verbinding, die geven tenminste nog ènige respons.

Met de originele software (die in december van vorig jaar op de booster stond) was de snelheid 10 keer hoger.
Dus ik kan geen andere conclusie trekken dat het “probleem” hier toch niet anders als door de software wordt veroorzaakt.

Misschien kan Folkert hier nog wat duidelijkheid over verschaffen.
Reputatie 7
Goedemorgen @MartinBB ,

Ondertussen hebben we ook even via privébericht contact. Gezien wat je ervaart kunnen er een aantal dingen mis gaan. Voornaamste denk ik dat de configuratie op de Wifibooster een probleem geeft. Wil je de booster eens terugzetten naar zijn standaard instellingen en daarna verbinden met alleen 1 apparaat verbinden, bijvoorbeeld een laptop.

Ik ben benieuwd of alles goed werkt, voordat je meer apparaten aansluit op de Wifibooster.

Verder heb ik je via privébericht nog wat vragen gesteld en heb ik voor je contact gezocht met de InHome Engineers. Zodra ik daar terugkoppeling op heb, laat ik het je weten.
Dag Folkert,
Ik herken het probleem van MartinBB, ook bij mij heb ik normaal gesproken een groen lampje, maar op het moment dat er data verstuurd wordt kleurt deze oranje (of rood). Het lampje gaat bij mij nooit helemaal uit.
Na enkele dagen gebruiken moet ik de booster wel opnieuw in het stopcontact steken aangezien ik dan geen verbinding meer heb. Dit is bij mij gekomen na de software update waarbij de software is aangepast zodat je oa het ip-adres niet meer kon aanpassen (ik kan het oude versie nummer niet noemen, maar dit is een zichtbaar verschil tussen de versies).
De eerste keer dat ik dit probleem had is de booster omgewisseld door een monteur en aangezien deze nieuwe nog op de oudere software draaide werkte het direct weer goed. Enkele dagen/weken geleden is van deze nieuwe booster de software ook weer geüpdatet en heb ik hetzelfde probleem (huidige software = ZG-w26.9c.p9.4c)
Ook ik ben van mening dat het door de software komt aangezien ik het bij twee verschillende sets werkend had totdat de update binnen kwam.
Helaas gebruik ik de booster niet dagelijks waardoor ik niet exact kan zeggen wanneer ik de update binnen heb gehad. Ik hoop dat dit probleem weg is bij de nieuwe update...
Kijk eens aan...

Ben ik toch niet helemaal gek 🤓
Nu nog een oplossing.

Op de achtergrond ben ik in gesprek met @Folkert Ziggo op zoek naar een verklaring van de situatie.
Reputatie 7
Badge +35
@JJ10 schreef: "Dit is bij mij gekomen na de software update waarbij de software is aangepast zodat je oa het ip-adres niet meer kon aanpassen"

Ik ervaar ook nog vreemde issues.

Ik vindt het ook nog steeds jammer dat ik het IP adres niet meer zelf kan veranderen, er is nog een 10.10.1.69 IP adres actief wat nu geen functie heeft en op de andere Wifibooster werkt het zelf ingevulde 192.168.178.3 nog wel, ik kan dit niet meer aanpassen, ook niet met een volledige reset, het is nu een hard intern IP adres wat niet meer te wijzigen is in mijn privé netwerk configuratie.

Dus deze software blokt op deze wijze de mogelijkheden om zelf wijzigingen aan te brengen en mijn eigen netwerk en het zo aan te passen zoals ik dit zelf wil.
Ik vind dit een inbreuk op mijn eigen privé netwerk.

Als dit niet meer gewijzigd kan worden zit er, wat mij betreft, voor Ziggo niets anders op dan een nieuwe Wifibooster set te sturen naar mij, omdat de gewijzigde software door Ziggo het niet meer mogelijk maakt om een eigen IP adres te wijzigen, in de apparatuur van Ziggo, die nu vast zit in mijn privé netwerk.
Dit valt, mijns inziens, onder het kopje illegaal hacken en wijzigingen aanbrengen in iemands privé netwerk, die niet door mijzelf gewijzigd kan worden.

Maar misschien kan @Folkert Ziggo de software jongens en meiden nog bewegen om deze functie weer vrij te geven voordat er iemand een schadeclaim gaat indienen vanwege het hacken en ongevraagd wijzigingen van mogelijkheden van eigendommen, vrij vertaald schade toebrengen aan eigendommen van een ander, zonder deze toegebrachte schade te repareren of de mogelijkheid te bieden om terug te gaan naar de oude software versies zoals bij een gekocht modem.

Op deze wijze zou je nog het IP adres kunnen veranderen en dan weer de nieuwe Firmware erop zetten.
@MartinBB,
@Folkert Ziggo

Als ik ergens mee kan helpen, checken valideren of als jullie een oplossing hebben, dan hoor ik het graag...
Reputatie 7
Badge +25
Het IP-adres van een Wifi-booster via stopcontact is nog steeds aan te passen, weliswaar niet meer rechtstreeks, maar wel via de DHCP-module binnen het modem, ik weet niet of ieder modem dat kan maar via de Ziggo Connect Box gaat het prima.
Ik heb mijn beide boosters een vast adres gegevens buiten de DHCP-range om en werkt perfect.
het IP 10.10.x.x is een intern adres dat door Ziggo gebruikt wordt om toegang te krijgen tot modems e.d..

Ik kan je een kopie van de nieuwe software sturen, maar dan moet je die zelf installeren. Laat maar weten of je dit wil. Of dat je liever de automatische upgrade afwacht.

Hoi @@Folkert Ziggo,

Ik heb in een ander topic een issue gepost waar ik al een tijdje zoet (lees: klaar) mee ben 😬. Ik lees nu in bovenstaande quote dat er een mogelijkheid is om de firmware wifiboosters handmatig te updaten.

Het probleem dat ik ondervind is dat de internetverbinding van de wifibooster na onbepaalde tijd wegvalt. Het Wifi signaal blijft echter wel overeind. Een definitieve oplossing heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Uitgebreide beschijving van mijn probleem hier: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/wifibooster-stopcontact-wel-verbinding-geen-internet-28394)

Hoe dan ook, ik zit nog met een (zeer) oude firmware versie (waar sommige mensen blij mee zouden zijn, als ik deze thread mag geloven), namelijk:
Wi-Fi Image version: PG-9072-WLAN-684123UPN-B01_R17c
G.hn Image version: PG-9072-PLC-64R39851TLN-C01_R05

(meer informatie is dus te vinden in de link hierboven)

Ik heb geen idee of de nieuwe firmware het probleem kan oplossen, maar ik heb inmiddels al het andere wel zo'n beetje geprobeerd. Nadat hij vanavond weer weg viel, had ik eigenlijk de hoop wel zo'n beetje opgegeven en zou ik morgen maar de klantenservice gaan bellen voor een oplossing. Wellicht in de vorm van een nieuwe set, hopelijk zonder problemen.

Ik hoor graag van je of ik dus de set handmatig zou kunnen updaten en welke (extra) stappen ik hiervoor moet nemen. Echter weet ik niet of en in hoeverre dit de garantie beïnvloed. Ik heb de set namelijk nog geen 2 jaar, dus ik maak in dat geval liever aanspraak op de garantie dan dat ik met een gebrickte wifibooster zit.

Alvast bedankt,

Gijs
Hallo @Folkert Ziggo,

Ik zou graag de nieuwste firmware update ontvangen zodat ik die zelf kan installeren. Zaterdag komt er een monteur van Ziggo, echter als ik dit forum lees gaat dit volgens mij niet veel opleveren. Dus als ik voor zaterdag de nieuwe firmware kan testen en het werkt, dan kan ik de monteur afbellen.

Alvast bedankt.
@Folkert Ziggo ook ik ontvang graag de laatste firmware zodat ik deze zelf kan updaten.

Ik ben er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee. Ik heb nog steeds geen stabiele internet verbinding omdat ik om de zoveel tijd (uren/dagen) de stekker eruit en erin moet doen. Omdat het dan weer werkt zegt elke monteur dat hij verder niks kan doen, maar daarna heb ik weer hetzelfde probleem dus die Ziggo powerpromis werkt zo ook niet echt....
Zou er iemand van Ziggo kunnen reageren? Is er iets meer bekend over dit issue? Het is niet werkbaar om meerdere keren per week een wegvallen verbinding te hebben..
@MartinBB ben jij nog verder gekomen met @Folkert Ziggo?
Ook hier niet alles ok met de booster.
Sinds 2 weken internet van Ziggo met extra WiFi booster via stopcontact.
De laatste dagen problemen met de booster: zodra het 5G AP gekozen wordt op een mobiele telefoon, raakt de booster van slag en lijkt opnieuw op te starten.
Het 5G AP heeft vervolgens geen internet-verbinding.

Deze sw draait: Software version: ZG-w26.7c.p9.4c
Het zou kunnen dat deze automatisch is gedownload de afgelopen week.
Dit gaat dus duidelijk niet goed en op dit moment zijn de AP's niet betrouwbaar.

Wat te doen?
Nieuwe booster, oude software?

Bvd.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @StapOver ,
De huidige software versie is ZG-w26.9c.p9.4c.
Dat kan een oorzaak zijn voor je problemen.
Tot de laatste software bijgewerkt is (gebeurt automatisch) zou je de volgende beveiligingsinstellingen voor beide banden eens kunnen aanpassen:
in plaats van WPA2-PSK instellen WPA-PSK+WPA2-PSK en TKIP-AES in plaats van alleen AES
Beste @N.N.

Deze instellingen stonden al goed.
Zodra de 5G gekozen wordt is het niet meer mogelijk om in te loggen op het AP.
Het lijkt erop dat de booster spontaan in een "loop" belandt.
Wireless verbinding wordt wel gemaakt, maar: geen internet.
Na ca 1 min is het AP weer toegankelijk, maar 5G ho maar.
Alleen de 2.4G werkt normaal.
Dus: tot bijna 2 weken na aanschaf/installatie beiden ok, nu alleen 2.4G.
We waren thuis blij met de booster, nu niet meer...
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @StapOver ,
Heb je de 2,4 en de 5,0 band wel verschillende namen gegeven?
@N.N. Yep
Er is echt iets mis met de soft/firm of hardware. Misschien toch HW.

https://
Ik had hier een plaatje in geplakt van de instellingen maar dat gaat niet...
Reputatie 7
Badge +25
HHallo @StapOver ,
Je kunt de booster binnen 30 dagen retour sturen, dan wordt deze je niet berekend.
@N.N.
Omwisselactie in gang zetten, dat eerst maar proberen.
Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +25
Graag gedaan!
Reputatie 6
Badge +19
Even nog een cross-post vanuit UTP-verbinding via Extra Wifipunt [1Gbps] langzamer dan oude powerline [100 Mbits]?: Ik heb nog de ZG-w26.7c.p9.4c-firmware draaien op de Wifibooster via Stopcontact die ik begin deze week heb mogen ontvangen, met (vermoedelijk) als gevolg te lage downloadsnelheden. Update zou 's nachts gepushed moeten worden, maar heb nog niets ontvangen. Toevallig een bestandje voor me, @Folkert Ziggo ?

Reageer