Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 365 Reacties
  • 28412x Bekeken

Toon eerste bericht

365 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@N.N. Carola schreef een paar berichten terug:

@Be rt Software version: ZG-w26.9c.p9.4c
Reputatie 1
@Be rt
@Carola22
Ik ben niet zo blij met de nieuwe software voor de boosters. Ze werkten uitstekend gedurende 24 uur, nadat ik de software update gekregen had voor de tweede extra booster. Ik haalde 80 % van mijn maximum download snelheid op de 5Mhz op beide boosters. Nog nooit vertoond in mijn huis (Ik heb dan ook twee boosters nodig😎 (Belangrijk ik had nooit problemen toen de tweede booster nog de originele software had en de eerste op 26.9)

De volgende dag was het over met de pret, geen toegang meer tot internet, behalve direct inloggen op modem.

Ik trok net als Be rt de conclusie dat de booster kapot was. Mijn tweede extra booster gaf ook problemen, maar in mindere mate. Twee boosters gelijktijdig kapot is iets te veel toeval, maar je weet ook nooit met nieuwe firmware. Uiteindelijk de problemen opgelost door de 5 Mhz op beide boosters uit te schakelen. Vraag niet hoe, een dagje werk met humeur uiteindelijk op absoluut diepte punt, met als stimulerend commentaar waarom ik die dingen ooit gekocht had.

Ik gebruik nu alleen 2.4 Mhz. Als ik de 5 Mhz weer inschakel, zelfde problemen. Voor de techneuten mijn modem is een Ubee 321B. Wellicht een communicatie probleem voor 5 Mhz die alles plat legt.

Overigens vermijd ik de hogere kanalen voor 5 Mhz. Deze zijn gereserveerd voor radar.(?!).
Reputatie 4
Badge +3
@N.N. Ik heb de channel terug op 36 gezet en gelukkig zijn problemen in de verbinding/ontvangst weer net zo goed als eerder in de slaapkamer. Dank voor je advies.

Kwam er zojuist achter dat de wifi booster in de woonkamer OOK zeer belabberd werkt. Zo slecht (1/2 streepjes) dat webpagina's niet laden en ik op een download kom van rond de 20Mbps.
Als ik in de woonkamer wifi verbinding via Connectbox maak, kom ik op een download van rond de 80Mbps (vlg mij was dat eerder nog veel hoger).

Nou, Ziggo had ik na een hoop gedoe en dankzij hulp van met name @Be rt alles in orde, wordt je blijkbaar getrakteerd op een update die het niet goed doet? Ik heb echt wel leukere dingen te doen, hoor Ziggo.
Hopelijk, ook gezien de andere berichten, sloopt deze update toch niet onze duur betaalde boosters?

Als iemand nog tips heeft voor nu nog mijn 'woonkamerprobleem'? Heel graag.
Reputatie 1
@Carola22
Weet je zeker dat je verbonden ben met de wifi booster in de woonkamer? Probeer eens in te loggen op de booster en de led lichtjes aan en uit te schakelen. Wellicht ben je op de andere booster ingelogd. Ik had soortgelijke problemen
Reputatie 4
Badge +3
Chips, daar zeg je wat. Daar lijkt het inderdaad op. Maar hoe kom ik daar dan achter. De ledlampjes van de wifibooster in de woonkamer branden, die in de slaapkamer niet, want die schakel ik altijd bewust uit.
Reputatie 7
Badge +35
@Carola22 Je kunt als je inlogt in de Wifibooster zien op welk kanaal die zit en met een Wifi Analyzer uit de app stores kun je zien op welk kanaal je verbonden bent.
Reputatie 7
Badge +35
@pvt schreef: "Ik trok net als Be rt de conclusie dat de booster kapot was. Mijn tweede extra booster gaf ook problemen, maar in mindere mate."

Bij mij verbind één grote wifibooster niet meer met het kastje waar de UTP kabel inzit.
Maar ik ga dat nog wel even testen, nogmaals resetten en opnieuw proberen.

Na een eerdere volledige reset lukte dit niet ook niet meer, het bovenste lampje bleef uit.
Reputatie 4
Badge +3
@Carola22 Je kunt als je inlogt in de Wifibooster zien op welk kanaal die zit en met een Wifi Analyzer uit de app stores kun je zien op welk kanaal je verbonden bent.

Bert, ik begrijp het even niet. Die boosters zitten toch allebei op hetzelfde kanaal? (Gebruik overigens alleen de 5Ghz frequentie.)
Reputatie 7
Badge +35
@Carola22
Voor de beste Wifi verbinding kun je al je Wifi zenders het best op een ander kanaal zetten, dan storen ze elkaar niet.
Hier kan een oorzaak liggen van een instabiele verbinding en lage verbindingssnelheid.

Ik heb in het verleden nogal wat getest en als 3 Wifi punten op hetzelfde kanaal zitten, loopt het niet lekker, haperend en trage snelheid en niet goed overspringen.
Nu allemaal een ander kanaal, 1, 6 en 11 en geen problemen, ook een snellere automatische overstap naar een andere Wifi zender als ik door het huis loop.
Reputatie 4
Badge +3
Bert, ik wil best jouw advies opvolgen, maar ik heb 2 wifi boosters en maar 1 keuze voor 1 kanaal. Dus ik zou werkelijk niet weten hoe ik 2 boosters op 2 kanalen kan instellen.
Reputatie 7
Badge +35
@Carola22
Je kunt in iedere Wifibooster in loggen met zijn eigen IP adres, in je modem kun je zien bij Verbonden apparaten welk IP adres je verschillende Wifiboosters hebben.
Je kunt ze herkennen aan de naam WifiPLC-XXXXXXXXXXXX, hier staat een IPv4 adres achter, type dat in je browserbalk en je kunt inloggen zoals met http://ziggo-ap , maar dan kom je maar in één Wifibooster en met het IP adres ga je nauwkeurig naar de andere.

In het tabblad Basis instellingen kun je kiezen welk kanaal je wenst.
Reputatie 4
Badge +3
Ik ga even met je tip aan het werk. Ben zo terug (hoop ik)
Reputatie 4
Badge +3
Maar 1 booster te zien in de Connectbox.
Reputatie 7
Badge +35
Dan lijkt de andere geen verbinding te hebben. @Carola22

Je kunt deze op de kleine duwen en de security indrukken van de kleine en dan van de grote, misschien maken ze weer verbinding.
Reputatie 4
Badge +3
Dan heeft de kleine in de woonkamer NOOIT verbinding gemaakt, vandaar dat ik in de woonkamer maar 1-2 streepjes bereik heb. De grote in de slaapkamer is de booster die WEL verbinding maakt en je op de afbeelding ziet.

Op de kleine branden trouwens wel alle lampjes?
Reputatie 7
Badge +35
De kleine is geen Wifibooster met Wifi, maar is een adapter die je signaal van de UTP kabel doorgeeft door het stroomnet naar de Wifibooster. @Carola22
Reputatie 4
Badge +3
De kleine is geen Wifibooster met Wifi, maar is een adapter die je signaal van de UTP kabel doorgeeft door het stroomnet naar de Wifibooster. @Carola22

Nou begrijp ik er helemaal niets meer van, ligt ongetwijfeld aan mij. Als ik in de slaapkamer waar de grote booster zit een uitstekend signaal heb, dan is er toch een werkende verbinding met de kleine?
Dan heb ik misschien gewoon nog een extra booster nodig?
Hallo @Carola22,
de kleine adapter die aan het modem vast zit is alleen maar een interface tussen het modem en het stroomnet. Die kleine adapter zendt geen wifi uit, kan dat ook niet. De kleine adapter zorgt er alleen maar voor dat de internetsignalen via het stroomnet bij de grote adapter uitkomen, zodat je daar bekabeld en/of draadloos een of meerdere devices op aan kunt sluiten.
De kleine adapter kun je tegenwoordig ook als extra accessoire bij Ziggo bestellen als je alleen een extra internetaansluiting zonder wifi nodig hebt ergens in huis waar je geen kabel naar toe kan trekken, is daarom ook een stuk goedkoper, ik meen € 35,00.
Reputatie 4
Badge +3
Probleem is opgelost: heb de grote wifi booster verplaatst van de slaapkamer naar de gang. Nu is de ontvangst (via de booster) in de woonkamer ook oké. Wel vreemd, verplaatsing scheelt slechts 1 metertje en ik woon ook niet in Huis ten Bosch.

Het 1e probleem (slechte wifi ontvangst na software update) was dus al eerder opgelost en had duidelijk te maken met de laatste software-update.

Dank allemaal voor jullie tips en hulp. Weer wat bijgeleerd.
Graag gedaan.
Reputatie 7
Badge +35
Hallo @Be rt,
Als je de boosterset nog geen 2 jaar hebt, heb je nog garantie.

@N.N.
Ik heb hem weer aan de gang, na 2 keer resetten en security nog niets, toen maar 3 keer Security op alles ingedrukt met alle drie op één stekkerblok en het werkte weer.
Hallo allemaal,

Ik heb sinds november de set met boosters.
Tot het uitrollen van de nieuwe software heeft het ècht probleemloos gewerkt.
Daarom heb ik na een maand ook besloten om ze te behouden i.p.v. terug te sturen naar Ziggo.

Sinds het uitrollen van de nieuwe software is het helemaal mis met de verbinding over het stroomnet heen.

Ik heb nog (heel optimistisch) gewacht op de nieuwe uitrol van de software, maar het blijft misgaan. Zodra ik data op ga halen zie ik de verbinding tussen de kleine en grote booster wegvallen. Zelfs het lampje dat de verbindingsstatus aangeeft gaat uit (het lampje dat normaal gesproken bij het “home” icoontje brand)

Ik ben na 5 maanden praktisch afwachten en testen nu zover dat ik ze het liefst uit het raam zou willen gooien ?

Verplaatsen naar een ander stopcontact geeft geen beter resultaat.

Aan de hardware van de adapters zal het niet liggen, want in de tussentijd heeft Ziggo mij nieuwe adapters toegestuurd (ik had de te vervangen serie wegens printplaat problemen) en dat geeft geen verschil in gedrag.

Hebben jullie nog tips/trucs of moet ik mij maar gewoon tot Ziggo gaan wenden om mijn geld terug te vragen en iets anders kopen dat wel werkt?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Goedemorgen @MartinBB,

Ik snap dat je hierdoor gefrustreerd raakt. In de nieuwe firmware zaten meerde issues, waardoor we niet direct konden starten met de uitrol hiervan en moesten wachten tot dit door de makers van de Wifibooster was opgelost. Gelukkig was dat ruim een week geleden zover en is er toen direct begonnen om de nieuwe software aan iedereen beschikbaar te stellen. Dit gebeurt gefaseerd en geheel automatisch, je Wifiboosters zoeken zelf contact met de upgrade server en halen de nieuwe software. Omdat dit gefaseerd gaat, kan ik niet aangeven wanneer je Wifibooster wordt geüpgraded.

Ik kan je een kopie van de nieuwe software sturen, maar dan moet je die zelf installeren. Laat maar weten of je dit wil. Of dat je liever de automatische upgrade afwacht.
Reputatie 7
Badge +35
@MartinBB Misschien is dit een tijdelijke oplossing:

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.
@MartinBB Misschien is dit een tijdelijke oplossing:

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.

Bert,

Het ligt volgens mij niet aan de WiFi, maar aan de verbinding over het stroomnet, die link valt namelijk steeds weg.
(Maar misschien begrijp ik niet goed hoet het een en ander werkt en heb ik dat mis)

Goedemorgen @MartinBB,

Ik kan je een kopie van de nieuwe software sturen, maar dan moet je die zelf installeren. Laat maar weten of je dit wil. Of dat je liever de automatische upgrade afwacht.

Folkert,

Ik ben een van de testers geweest en heb volgens mij deze versie al op de booster staan.
Maar misschien is dat nog niet de versie geweest die jullie nu aan het verspreiden zijn.
Gezien het feit dat er bij mijn huisgenoten inmiddels stoom uit de oren komt als het over de internetverbinding gaat zou ik het erg waarderen als je die beschikbaar zou willen stellen, zodat ik kan kijken of deze wel de gewenste verbetering geeft.

Met vriendelijke groet.

Reageer