Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 353 Reacties
  • 27075x Bekeken

Toon eerste bericht

353 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
@Be rt nee haalt helaas niks uit
Reputatie 7
Badge +35
Dan wordt het wachten op de nieuwe software die eraan zit te komen.
Het was een fout in een update die dit veroorzaakt.
@Folkert Ziggo is er al wat meer bekend?
Reputatie 1
@Folkert ZiggoWeten jullie al meer?
Reputatie 7
Hallo iedereen, uit jullie berichten begrijp ik dat jullie met smart zitten te wachten op de nieuwe software. Logisch ook.

Wat er precies aan de hand is, is het volgende: bij het aanzetten van WPA2 in de huidige software wordt onbedoeld ook 802.11w geactiveerd. Deze optie wordt niet geaccelereerd in de hardware waardoor de CPU over zijn nek gaat. Dit issue komt alleen voor wanneer een client is verbonden die ook 802.11w ondersteunt. @Be rt heeft een tijdelijke oplossing die super werkt om dit issue helemaal te voorkomen.

Zelf heb ik al enige tijd geen nieuwe updates ontvangen van het team, en heb hier vandaag opnieuw vraag naar gedaan. Ik verwacht dat ik jullie op korte termijn meer kan vertellen.
Reputatie 7
Goed nieuws iedereen: softwareversie 26.9 is klaar!

Binnenkort ontvangen de eerste 10.000 Wifiboosters via het Stopcontact deze upgrade. De softwareversie wordt dan aangepast van ZG-w26.7c.p9.4c naar PG-9072-ZG-w26.9c.p9.4c. Na deze upgrade wachten we een korte periode, zodat we zeker weten dat er met deze upgrade geen onverwachte problemen zijn. Gaat alles goed, dan ontvangen alle Wifiboosters in de weken erna automatisch de software upgrade.
Reputatie 7
Badge +26
Goed Nieuws! voor diegene die problemen hadden!
Hoe weet ik of ik bij die eerste 10000 boosters zit? @Folkert Ziggo
Reputatie 7
Badge +35
@MilanDijkstra02
Als je erbij zit, dan is dan staat er in tabblad Administration:
Software version: ZG-w26.9c.p9.4c
Moet het niet dit zijn ZG-w26.7c.p9.4c
@Be rt?
@Folkert Ziggo wat moeten wij verstaan onder binnenkort?
Reputatie 7
Badge +26
Nav dit bericht ook maar even gecheckt. ( was een paar dagen niet aanw. Thuis. Ik sta nu op
Software version: ZG-w26.9c.p9.4c. Mijn eerste indruk: geen problemen ondervonden. ( maar had ik ook niet met de vorige versie.)
Waarom hebben jullie allemaal ........9c....... als software en ik .......7c.......
Reputatie 7
Badge +26
Dan zit je dus niet bij de 1e 10000 die deze versie het eerst heeft ontvangen. Zie memo Folkert ziggo enkele reacties terug.
@Folkert Ziggo hoe lang duurt het voordat ik goed internet heb als ik niet bij de eerste 10000 zit?
Reputatie 7
Badge +26
Hier een copie voor de tijdelijk oplossing die user Be rt / folkert schreef:

Folkert Ziggo Moderator 852 reacties 3 maanden geleden
@all

We hebben geen voorbeelden meer nodig. Het storingsbeeld en de oorzaak is bekend.

Zijn je Wifiboosters via het stopcontact geüpgraded naar de nieuwe firmware en is de snelheid van wifi plots traag? Klik dan hier voor dan de tip @Be rt .

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.

We werken aan een definitieve oplossing. ?
Ik ben blij dat ik uiteindelijk dit forum gevonden heb. Ongeveer twee weken geleden heeft de Ziggo monteur bij ons een wifi booster geïnstalleerd. Werkte prima, maar na een paar dagen werd het enorm langzaam. Via Ziggo klantenservice geprobeerd op te lossen, maar uiteindelijk geen fatsoenlijke oplossing. Blijkt nu dus de firmware update het probleem. Het verbaast me dat bij een nieuwe booster nog steeds de foute firmware wordt uitgerold en dat er dus totaal geen pro-actieve communicatie is over dit probleem, noch dat de klantenservice er iets van weet. Ergerlijk 😞 De workaround op dit forum werkt vooralsnog prima, bedankt daarvoor.
Reputatie 7
Badge +35
@pieet Gelukkig heeft het geholpen.☺

De communicatie vanuit Ziggo is nul geweest naar klanten betreffende dit fenomeen met de Wifibooster via het stopcontact.🤔
Het verbaast mij ook dat de helpdesk hier niets van weet, maar ja het is ook nog maar 4 maanden bekend.

Behalve hier op de Ziggo community waar we goed op de hoogte zijn en worden gehouden.
Reputatie 4
Badge +3
Zonder enige aankondiging van de week ook de nieuwste softwareversie voor de booster gekregen. Sindsdien een dramatisch slechte ontvangst van Netflix in de slaapkamer. (Tablet en smartphone ontvangst oké.)
Heb de booster even uit het stopcontact gehaald, de netwerkverbinding vernieuwd op de Samsung heeft niet geholpen.

Iemand suggesties om dit probleem op te lossen?
Reputatie 7
Badge +35
@Carola22 Welke softwareversie heb je nu op je Wifibooster?
Reputatie 4
Badge +3
@Be rt Software version: ZG-w26.9c.p9.4c
Reputatie 7
Badge +35
@Carola22
Helaas kan ik niet verder meekijken en mogelijke instellingen uitproberen.
Ik wilde één en ander testen, maar de Wifibooster via het stopcontact heeft het zojuist begeven.
Van alles geprobeerd, ook een volledig gereset, maar er is geen verbinding meer te maken tussen de kleine en de grote, ook niet op elkaar gedrukt en op beiden Security ingedrukt.
Ook niet met een andere kleine.
Reputatie 4
Badge +3
Jeetje, ben je lekker mee. Hoe kunnen die boosters zo snel kapot gaan? Hopelijk zit je nog binnen de garantieperiode. In ieder geval dank voor de moeite die je had willen doen.

Misschien heb je wat aan deze info:
Channel staat op Auto, current 100. Channel bandwijdte ook Auto 40MHz

Het enige verschil bij de instellingen is dat Channel eerder op current 36MHz stond en nu dus op 100.
Hallo @Carola22,
welke softwareversie staat er nu op de booster?
Voor de 5.0-band kun je het beste een vast kanaal tussen 36 en 48 nemen, hogere kanalen kunnen verstoord worden door weer-, militaire- en vliegtuigradars.
Hallo @Be rt,
Als je de boosterset nog geen 2 jaar hebt, heb je nog garantie.

Reageer