Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 365 Reacties
  • 28399x Bekeken

Toon eerste bericht

365 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@N.N. Dank je, heb ik het niet goed gelezen.🤔
Maar wanneer is het probleem met de onbedraadde wifiboosters eens opgelost? Ik kan nou al 1,5 maand niet normaal online met mijn vrienden gamen. Wordt er nu wel een beetje moe van😩
Reputatie 7
Badge +35
@MilanDijkstra02 Heb je dit al geprobeerd?

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op behoorlijk orde moeten zijn.
@MilanDijkstra02 Heb je dit al geprobeerd?

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op behoorlijk orde moeten zijn.

Ja maar nu is de snelheid nog steeds maar 20 Mbit per seconde en dat is niet waar ik voor betaal.
@Folkert Ziggo is er al iets bekend over de update?
Waarom doen jullie hier niks mee? Dit probleem is al nu al 2 maanden bekend. Waar betalen wij jullie voor?
Reputatie 7
Badge +35
@Robinyo

Als je dit topic doorleest dan kun je precies zien wat er gebeurd, dat er allerlei testen zijn gedaan zijn en nog uitgevoerd worden door een aantal klanten en de mensen die de nieuwe firmware maken en dat door deze testen duidelijk is geworden waar het probleem zit.

Komende week komt er een update van @Folkert Ziggo:

Laatste update in dit topic te lezen met de huidige stand van zaken:

@All, Ik heb een korte update:

Door Comtrend is nieuwe firmware aangeleverd. Deze firmware wordt op dit moment door ons getest. Dit duurt ongeveer twee weken. Zodra we hierop akkoord geven, beginnen we twee weken daarna met het upgraden van de Wifiboosters via het Stopcontact. Nog even afwachten dus.

Het advies is om de workaround van @@Be rt te gebruiken.

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.
@Be rt met alle respect maar er kwam een monteur 1 week geleden bij ons langs voor iets anders en die vroeg naar de WiFi boosters. Hele verhaal uitgelegd, die monteur wist er ook van en die zei dat wij gewoon van het kastje naar de muur worden gestuurd en dat er waarschijnlijk geen update komt. En nu @Folkert Ziggo ook niet meer reageert begin ik toch wel aardig te twijfelen of dit probleem ooit goed gaat komen.😬
Reputatie 7
Badge +35
@MilanDijkstra02

Dan is de monteur niet goed op de hoogte.
De nieuwe software wordt nu door een kleine groep thuis getest en ik ben blij met het resultaat.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index4.html#post250685

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifibooster-via-stopcontact-onregelmatig-met-snelheid-en-verbinding-25034/index1.html#post250681
Reputatie 7
Ik had niets nieuws te melden, daarom heb ik een tijd niet gereageerd. Vanochtend heb ik een update gekregen die ik graag met jullie wil delen.

Samen met enkele leden op de Community hebben we nieuwe firmware getest die een het bekende probleem hersteld. Helaas is er in deze firmware een ander issue gevonden die blocking is voor verdere uitrol. In samenwerking met de leverancier wordt gezocht naar een oplossing.

Zodra ik meer kan melden, laat ik het hier weten.
@Folkert Ziggo hoe lang kan dit gaan duren?
Reputatie 1
@Folkert Ziggo hoe lang kan dit gaan duren?

Met dit tempo ergens in 2019... 2,5 maand later en nog steeds definitieve oplossing. Ze kunnen beter de oude versie beschikbaar maken.
Reputatie 7
Badge +35
@Eray Het is al 3 maanden.
Ongelofelijk
Reputatie 1
Iemand ook een brief van @ziggo ontvangen met de mededeling dat er een nieuwe wifibooster wordt geleverd omdat de huidige niet aan de kwaliteitseisen voldoet. Ze geven aan dat deze namelijk bij een klein percentage kapot kan gaan. Dit gaat alleen om een bepaalde serie.

Ok dat kan, maar dan vragen ze of ik hem wel alvast uit het stopcontact wil halen, voor de zekerheid? Kan er dan meer gebeuren dan alleen kapot gaan? Beetje vaag dit.

@Folkert Ziggo kan jij hier duidelijkheid in verschaffen? Waarom moet ik hem er dan nu al perse uithalen? En krijg ik dan een andere met correcte software of krijg ik hetzelfde model maar van een andere serie en dus met de niet correct werkende software?

Ik ben benieuwd🤔
Hier ook vandaag dezelfde brief ontvangen. Heb ze maar uit het stopcontact gehaald. Morgen komen de nieuwe al 😉
@Folkert Ziggo is er al bekent wat het nieuwe probleem precies is en hoe en hoe lang het gaat duren voordat het is opgelost. Begint een beetje lachwekkend te worden. Geen andere woorden voor.
Hallo @Folkert Ziggo,
Geldt die omruilcampagne ook voor mij, ik heb (nog) geen brief ontvangen.
Reputatie 7
Badge +35
Zouden de briefontvangers hier een serienummer kunnen plaatsen?

@Folkert Ziggo Is er meer bekend over wat en wie en wanneer?
Reputatie 7
Badge +26
Ja ok hier 2 setjes en nu? Welk serie nr. Is inderdaad een goede vraag Bert!
Hallo @Be rt en @robbo Het is nu wel akelig stil aan de Ziggo-kant.
Reputatie 7
Badge +26
Nog even een aanvulling: bij mij toen de update goed gegaan, en werkt perfect hier, dus ik ga er van uit dat mijn boosters ok zijn voor alsnog. En ja reactie blijft idd akelig lang op zich wachten. Vooral mocht dit echt " meer dan stuk gaan" moet lezen als gevaarlijk etc.
Reputatie 7
Badge +35
Terugroepactie Wifibooster via stopcontact Wifiboosters met serienummer S/N 178xxxxx:

https://tweakers.net/nieuws/138205/ziggo-vervangt-deel-stopcontact-wifiboosters-wegens-kans-op-printplaatdefect.html
Reputatie 4
Badge +1
ik heb 2 wifi boosters 1 met s/n 17XX en 1 met 16XX beide komen niet boven 3 mb uit
Reputatie 7
Badge +35
Een omschrijving van een voorlopige mogelijke oplossing:

Als je de Security mode van allebei de Wifiboosters en allebei de zenders 2,4 GHz en de 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.

Dat is het enige wat je hoeft te doen @Egalien

Laat SVP even weten of het bij jouw ook zo werkt?

Reageer