Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 383 Reacties
  • 30738x Bekeken

Toon eerste bericht

383 Reacties

Reputatie 1
Ik had bij de Wifi booster onderscheid gemaakt tussen 2.4 ghz en 5 ghz. Echter zie ik de 5 al een tijdje niet meer tussen de beschikbare WiFi punten staan. De 2.4 wel.

Komt dat ook door die update?
Reputatie 7
Badge +25
Ik had bij de Wifi booster onderscheid gemaakt tussen 2.4 ghz en 5 ghz. Echter zie ik de 5 al een tijdje niet meer tussen de beschikbare WiFi punten staan. De 2.4 wel.

Brandt er wel een blauw lampje op de booster?
Reputatie 1

Ja, blauwe lampje brand.
Reputatie 7
Badge +25

Ja, blauwe lampje brand.

Hallo @MarcFR,
Je kunt even controleren of in de booster de namen van de banden echt nog wel verschillend zijn en/of kijk eens met een ander device die beide banden ondersteunt of de 5.0 bandcwel zichtbaar is.
Het kan ook nog zijn dat per abuis in de booster het vinkje niet asn staat bij uitzenden SSID, diverse mogelijke oplossingen dus.
Vergeet niet na een wijziging in de booster niet alleen te bewaren maar ook opnieuw op te starten, anders hebben de wijzigingen geen effect.
Reputatie 1
Hi @Folkert Ziggo of eigenlijk Ziggo, omdat ik zelf een ander topic had aangemaakt, heb jij dit terecht gesloten. Zowel @Be rt als Folkert hebben netjes en snel gereageerd op het door mij geopende topic. Gelukkig is met de workaround van Be rt het probleem voor nu verholpen.

Ik vind het ook geen probleem dat er een fout in de software zit en ook niet dat alles wat langer duurt dan gehoopt. Dat kan allemaal gebeuren.

Maar weet je wel waar ik vreselijk van baal, is dat ik hier uren mee bezig ben geweest en me rot heb gezocht wat er bij mij thuis aan de hand kon zijn. Terwijl Ziggo in dit geval zeker weken weet wat het euvel is. Naar mijn weten, heeft iedereen de draadloze booster via Ziggo gekocht dus wij staan hiermee in jullie klantenbestand.

Had het in dit geval dan niet netjes geweest om jullie klanten even per mail te informeren wat er gaande is, wat de consequenties zijn en wat de status was?

Nu vragen jullie steeds per mail Hoe doen wij het? Hoe kunnen wij ons verbeteren. Nou Ziggo in dit geval deden jullie het wat mij betreft dus niet goed en hopelijk stellen jullie je klanten die jullie jaarlijks veel geld betalen in het vervolg wel netjes even op de hoogte als er iets gaande is. Dan zal je zien dat ze veel meer begrip hebben dan de sommige reacties die ik nu lees.

Met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +25
Goede comunicatie is nog nooit het sterkste punt geweest bij Ziggo, net zoals bij vele andere grote bedrijven, helaas.
Reputatie 7
Blij dat mijn Wifi punt al de nieuwe software heeft 😋
Reputatie 1

Ja, blauwe lampje brand.

Hallo @MarcFR,
Je kunt even controleren of in de booster de namen van de banden echt nog wel verschillend zijn en/of kijk eens met een ander device die beide banden ondersteunt of de 5.0 bandcwel zichtbaar is.
Het kan ook nog zijn dat per abuis in de booster het vinkje niet asn staat bij uitzenden SSID, diverse mogelijke oplossingen dus.
Vergeet niet na een wijziging in de booster niet alleen te bewaren maar ook opnieuw op te starten, anders hebben de wijzigingen geen effect.

Hoi,

Thanks voor je hulp en tips!

Booster even uit het stopcontact gehaald, na paar minuten weer terug gedaan. Vindbaar via mijn telefoon, echter niet vindbaar via mijn computer (die wel 5 GHz kan ontvangen en daar ook al eerder mee gewerkt heeft, Horizon Box in vorig huis). Vreemd?

Zit nu in de booster zelf te kijken. Zie bij de 2.4 GHz wel 'Wireless Mode' staan met daarachter 802.11 etc. Bij de 5.0 Ghz zie ik heel 'Wireless Mode' niet staan, hoort dat ook zo?

Zo ja, wat kan het dan zijn dat mijn computer hem niet vind en mijn telefoon wel? Zou moeten werken.
Reputatie 1
Kan bovenstaande post niet meer bewerken.. Vraag me niet hoe maar hij staat er nu opeens weer tussen, vaag.

Bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @MarcFR,
Graag gedaan!
Reputatie 7
Badge +25
Heb je deze?

Reputatie 7
Badge +25
Heb je deze?

Dan heb je de 'oude' oorspronkrlijke software nog!
Reputatie 7
Heb je deze?

Zal morgen even screenshot maken
Reputatie 7
Badge +25
@N.N.
Die ouwe software werkt goed. Hoe die er precies opgekomen is weet ik niet, maar dat weet @Folkert Ziggo ongetwijfeld. Ik heb eerder wel andere versies gezien.
Reputatie 7
Heb je deze?

Zal morgen even screenshot maken

@Jan F.Deze versie heb ik op me Wifi Booster

Reputatie 7
Badge +25
@N.N.
Die ouwe software werkt goed. Hoe die er precies opgekomen is weet ik niet, maar dat weet @Folkert Ziggo ongetwijfeld. Ik heb eerder wel andere versies gezien.

Hallo @Jan F.,
niet alle klanten met een booster via het stopcontact hebben een update gehad, de uitrol is gestopt na de diverse foutmeldingen, dus een groot aantal klanten heeft nog de 'oude' goedwerkende software.
Reputatie 7
Badge +25
@N.N.
Ik heb andere software gehad, maar op een of andere manier is de originele firmware teruggezet.
Reputatie 7
Oke dan is dat duidelijk dat het niet overal is bijgewerkt naar de nieuwste firmware
Is er al een specifieke datum bekend wanneer de software update uitkomt?
En nog een vraagje ik heb die omweg van @Be rt ook gevolgd maar bij mij blijft de internetsnelheid onder de 5mbit/sec.
Reputatie 7
Badge +35
@MilanDijkstra02 Ik herhaal even de juiste stappen voor een tijdelijke oplossing:

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz beiden instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK

en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.

Voor zover ik begrepen heb is er nieuwe software die nu getest wordt en binnenkort uitgerold wordt.

Folkert Ziggo schreef hier 14 dagen geleden: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index4.html#post250685

Quote van Folkert Ziggo:

""@All, Ik heb een korte update:

Door Comtrend is nieuwe firmware aangeleverd. Deze firmware wordt op dit moment door ons getest. Dit duurt ongeveer twee weken. Zodra we hierop akkoord geven, beginnen we twee weken daarna met het upgraden van de Wifiboosters via het Stopcontact. Nog even afwachten dus.""
Help! Ik heb mijn booster net gereset maar hij maakt nu geen contact meer met de thuisbasis waardoor het internet het helemaal niet meer doet. Wat nu?!
Reputatie 7
Badge +35
Op beide delen van de apparaten zitten knopjes met Security erop.
Druk eerst op de kleine deze knop in, er gaat dan een lampje knipperen en dan op de andere.

Als het bovenste lampje van de grote brand dan is het weer in orde.
Al bekend wanneer we de update voor de wifi Booster via kabel kunnen verwachten.
Reputatie 7
Badge +35
Het lijkt erop dat dit vandaag of morgen zou moeten zijn, als alles goed is gegaan met de test, dit naar aanleiding van de tekst in dit bericht:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index4.html#post250685

"Door Comtrend is nieuwe firmware aangeleverd. Deze firmware wordt op dit moment door ons getest. Dit duurt ongeveer twee weken. Zodra we hierop akkoord geven, beginnen we twee weken daarna met het upgraden van de Wifiboosters via het Stopcontact. Nog even afwachten dus."

Misschien heeft @Folkert Ziggo een update.
Reputatie 7
Badge +25
Het lijkt erop dat dit vandaag of morgen zou moeten zijn, als alles goed is gegaan met de test, dit naar aanleiding van de tekst in dit bericht:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index4.html#post250685

"Door Comtrend is nieuwe firmware aangeleverd. Deze firmware wordt op dit moment door ons getest. Dit duurt ongeveer twee weken. Zodra we hierop akkoord geven, beginnen we twee weken daarna met het upgraden van de Wifiboosters via het Stopcontact. Nog even afwachten dus."

Misschien heeft @Folkert Ziggo een update.

Hallo @Be rt, het gaat bij @TvD1963 om de wifibooster met internetkabel, dus de zwarte C7
Het gaat om de software via deze link:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/software-updaten/
Er zou al een nieuwere versie van de software bestaan, maar die staat hier nog niet vermeld.

Reageer