Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 383 Reacties
  • 30695x Bekeken

Toon eerste bericht

383 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Nelson Wat gebeurd er als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten?
Als ik dat doe lijkt de snelheid wel in orde, zeker bij 2,4GHz. Dat geldt voor deze firmware versie: ZG-w26.7c.p9.4c. Is in ieder geval een tussenoplossing.
Reputatie 7
Badge +35
@Carel-8881816 Top, dat je het geprobeerd hebt met een goed resultaat.

Dan lijkt dit op een voorlopige oplossing tot de definitieve goede update of terugdraai naar de oorspronkelijke.
Reputatie 7
Badge +35
Even voor de volledigheid en omschrijving van een voorlopige mogelijke oplossing:

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.
Reputatie 7
@all

We hebben geen voorbeelden meer nodig. Het storingsbeeld en de oorzaak is bekend.

Zijn je Wifiboosters via het stopcontact geüpgraded naar de nieuwe firmware en is de snelheid van wifi plots traag? Klik dan hier voor dan de tip @@Be rt.

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.

We werken aan een definitieve oplossing. 😊
De problemen wat ik het vervelendste vindt is dat ik mijn 2.4 en 5.8 geen aparte ssid meer kan geven.
Mijn telefoon logt nu iedere keer aan in de 2.4 wifi band.
Gevolg veel minder snelle wifi.
Omdat hier ook nog een wat oudere tablet rond zwerft moet ik de 2.4 wel aanhouden.
Heb ook meerdere wifi cam`s die alleen op 2.4 werken.
Ik heb gelijk de 2.0 versie van de Ziggo site gedownload en die blijft erop
Eigenlijk vindt ik het vervelend dat ik zomaar een update krijg, ik wil zelf kunnen beslissen over mijn eigen wifi booster.
Reputatie 7
Badge +35
@MichielD

Het gaat hier over de Wifibooster via het stopcontact.
Heb jij het over een Wifibooster via een UTP kabel?
Ja inderdaad over de wifi booster via utp , sorry dat ik in een verkeerd topic antwoord.
Reputatie 7
Badge +35
Overkomt iedereen wel eens.☺ @MichielD
Aangezien we deze zelf hebben moeten aanschaffen. Wil ik ook zelf kunnen beslissen of ik een update van de firmware wel of niet wil uit voeren en of downloaden. Wanneer komt Ziggo nu gewoon zelf met een pagina waar je de updates vandaan kan halen, want dit levert in mijn kennissen kring veel problemen op, omdat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan als het fout gaat en sorry dat ik het zeg, maar bij de telefonisch klantenservice is ook niet al te veel kennis aanwezig. ook al geef je het probleem op een presenteer blaadje aan.
@Nelson Wat gebeurd er als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten?

Excuses voor de late reactie, maar dat schijnt inderdaad het probleem te verhelpen. Haal nu weer makkelijk 50mbps+
hier in Eindhoven heb ik ook de slechte update
Reputatie 7
Badge +25
@Be rt
Kan je mij vertellen waar ik de firmware versie kan zien. Ik kan het niet meer vinden.
Reputatie 7
Badge +35
@Jan F. Tab Administration.
Reputatie 7
Badge +25
@Be rt
Dat dacht ik ook en meen dat eerder gezien te hebben, maar ik zie nu:

Deze software hebben we in Eindhoven

Reputatie 7
Badge +25
@Bassman77
Ik zie toch iets anders en heb toch echt een adres in Eindhoven.
Reputatie 7
Badge +35
@Jan F. Dit is de originele software, deze Wifibooster heeft de update nog niet gehad.

Ik heb 2 Wifiboosters, 1 heeft de update en 1 heeft nog de oude software.
De update was voor een klein deel uitgerold om te zien wat er zou gebeuren.
De rest zou later de update krijgen.

Zie dit bericht van Folkert: https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/wifibooster-via-stopcontact-nieuwe-software-update-met-niet-handige-wijzigingen-24286/index1.html#post242973
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb daar andere versies wel zien staan, maar kennelijk is er dan met de testen onder leiding van @Folkert Ziggo iets mis gegaan.
Reputatie 7
Badge +35
@Jan F.
Ik zou ook nog een keer nieuwe software krijgen, maar volgens de software maker, zou mijn Wifibooster al dagen niet online zijn, terwijl ik wel de hele dag internetverbinding heb via dat ding.
Het wordt tijd dat de software maker zijn zaakjes op orde gaat hebben. voordat die nog iets uitvoert.
Reputatie 7
Badge +35
@Folkert Ziggo Is er nog een update betreffende de updates van de Wifiboosters via het stopcontact?
Even voor de volledigheid en omschrijving van een voorlopige mogelijke oplossing:

.

Dit werkt niet voor mij?? snelheid nog steeds 4/5 Mbps heel soms 50 maar dat is 1 keer voor gekomen.
Reputatie 7
@Be rt
Er wordt gewerkt aan een nieuwe firmware waarbij dit issue definitief is opgelost. Als iemand nog 3 Mbit/s haalt op de 2.4 GHz-frequentie, raad ik aan om de workaround gebruikt die hierboven staat beschreven.

Zodra ik iets concreet kan melden, laat ik het direct weten. 😊
Reputatie 1
Mooi dat Ziggo aan de definitieve oplossing werkt. Wellicht loop ik al op de zaken voorruit. Maar hoe zit het verder met de afhandeling van deze klachten? Al 28 dagen zit ik zonder en of slecht werkend internet op de verdieping waar ik internet wil hebben. De Connectbox kan deze verdieping niet van wifi bereik voorzien i.v.m. beton/isolatie etc. Voor de update werkte de diensten namelijk perfect.

Ik kan op internet het volgende vinden: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/storing-wat-zijn-mijn-rechten. Daar spreken ze over het volgende: "Gebruikt u apparatuur die u niet huurt of koopt van de aanbieder? Dan kan het zijn dat de aanbieder de diensten goed levert, maar dat uw eigen apparatuur niet werkt. U moet het probleem dan zelf (laten) oplossen".

Echter heeft Ziggo (d.m.v. een update) een goed werkend product "omzeep" geholpen. Of is het in dit specifieke geval beter om rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice? Of kan/wil Folkert wellicht iets voor ons betekenen?

Edit: Ik zit niet helemaal volledig zonder internet maar zo langzaam dat het amper te gebruiken is. Ik haal niet de snelheid waar ik voor betaal.
Edit 2: Typfout aangepast.
Reputatie 7
@All, Ik heb een korte update:

Door Comtrend is nieuwe firmware aangeleverd. Deze firmware wordt op dit moment door ons getest. Dit duurt ongeveer twee weken. Zodra we hierop akkoord geven, beginnen we twee weken daarna met het upgraden van de Wifiboosters via het Stopcontact. Nog even afwachten dus.

Het advies is om de workaround van @@Be rt te gebruiken.

@Eray
Je hebt terecht een goede vraag en deze heb ik speciaal voor je nagevraagd. Omdat het een tijdelijke degradatie van het de Ziggo Wifibooster via het Stopcontract betreft, is een compensatie is niet van toepassing. Er is een workaround beschikbaar zodat je weer volledig gebruik kan maken van de Wifibooster. We werken aan een definitieve oplossing zodat je geen instellingen meer hoeft aan te passen om de volle snelheid te halen.

Reageer