Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 353 Reacties
  • 27050x Bekeken

Toon eerste bericht

353 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@DirkjanBianca ik heb je bericht bij @Folkert Ziggo in zijn berichten box geplaatst.
@Be rt @Folkert Ziggo hopelijk helpt dit ook nog na mijn eerste bericht...

vandaag de boosters beneden geinstalleerd en de helde dag in een geaard stopcontact op ca 6m van elkaar. Diverse keren gemonitord qua snelheid. Varierend van 2,5 tot 15 Mpbs aan downloadsnelheid...
Afgelopen week gebeld met de klantenservice, ze zouden een nieuwe modem sturen en dan zou het probleem zijn opgelost. Vandaag nieuwe modem aangesloten, oude modem teruggestuurd.
Snelheid van de extra wifi-punt zojuist getest en nog steeds 3 MB......
Waardeloos dit. Is er nou geen chef IT bij Ziggo die dit probleem oppakt en een oplossing creëert ? Op deze manier gaat het en Ziggo en haar klanten overbodig veel tijd en geld kosten.
Reputatie 7
Badge +35
@Kees1969 Op de achtergrond wordt, al vanaf vrijdag, aan dit probleem aan alle kanten gewerkt en wordt geprobeerd het op te lossen, hier zijn ook een aantal klanten bij betrokken die de situatie uitgebreid in beeld brengen en allerlei testen mee uitvoeren om een oorzaak te kunnen vinden.

Misschien was de klantenservice nog niet geheel op de hoogte van deze situatie.
Reputatie 1
Hoi,

Zelfde probleem hier, komt niet hoger uit dan 3 Mbps. Ook ik heb de nieuwste softwareupdate ontvangen. Hoelang gaat dit duren?

Kan Folkert geen bericht sturen helaas..
Hoi,

Zelfde probleem hier, komt niet hoger uit dan 3 Mbps. Ook ik heb de nieuwste softwareupdate ontvangen. Hoelang gaat dit duren?

Kan Folkert geen bericht sturen helaas..

Zoals je kunt lezen wordt er druk aan een oplossing gewerkt.
Hier hetzelfde probleem. Kom sinds de firmware update niet boven de 3 Mbps uit.
Misschien de oude firmware ter beschikking stellen zodat we in ieder geval fatsoenlijk kunnen internetten totdat er een oplossing is?

Ik kan Folkert overigens ook geen bericht sturen.
Het is nu 9 dagen geleden dat dit issue bekend werd. Ik zie nog geen enkele oplossing. Als ik (netwerkbeheerder) dit bij mijn bedrijf had zo had gedaan, zat ik nu zonder werk. Hoe drastisch ook, terugzetten die firmware! En vervolgens eerst fatsoenlijk testen, voordat de veel geld betalende klant de klos is!

Nogmaals: terug naar de werkende versie van de firmware, dan kunnen we gewoon weer verder!
Dit duurt te lang, ik heb dagelijks goed werkend internet nodig en ik betaal geen 600 euro per jaar voor traag internet en 100 euro voor een niet functionerend extra wifi punt, ik stuur het door naar mijn rechtsbijstandsverzekering.
Reputatie 7
Een korte update:

Wat jullie ervaren, kunnen we niet reproduceren. Het oplossen van de snelheidsprobleem dat is ontstaan met de nieuwe firmware ZG-w26.7c.p9.4c duurt dan ook langer dan verwacht. We hebben we jullie hulp nodig en via deze reactie heb ik jullie enkele vragen gesteld. Ik heb al wat privéberichten binnen. Heel erg bedankt daarvoor!

Op dit moment testen we samen met jullie de nieuwe firmware. We zijn voorzichtig positief. Wil je ook mee testen? Beantwoord deze vragen en stuur ze mij via een privébericht.

Let wel: ik moet je eerst volgen voordat je mij een privébericht kan sturen. Volg ik je? Dan kun je mij een privébericht sturen door op mijn profiel te klikken.
Reputatie 1
Hi @Folkert Ziggo, balen dat jullie de problemen niet kunnen reproduceren. Wellicht kan ik jullie helpen? Bijvoorbeeld dat ik mijn Powerbooster naar jullie opstuur zodat je het kan testen? Of ik kan de powerbooster brengen naar het kantoor in Groningen?
Hi @Folkert Ziggo, balen dat jullie de problemen niet kunnen reproduceren. Wellicht kan ik jullie helpen? Bijvoorbeeld dat ik mijn Powerbooster naar jullie opstuur zodat je het kan testen? Of ik kan de powerbooster brengen naar het kantoor in Groningen?
Hallo @Eray,
een apparaat fysiek opsturen is niet zinvol, beter kun je antwoorden op de vragen van de moderator, eerder gesteld in dit topic en daarop antwoorden.
Reputatie 1
Hallo @Eray,
een apparaat fysiek opsturen is niet zinvol, beter kun je antwoorden op de vragen van de moderator, eerder gesteld in dit topic en daarop antwoorden.

Of je leest eerst mijn eerdere berichten. Daaruit kan je concluderen dat ik dat al heb gedaan. Draai inmiddels al de beta.
Hallo @Eray,
sorry, niet goed gekeken, maar het blijft niet zinvol om apparaten in te leveren, het is een softwareprobleem en geen hardwareprobleem.
Ik draai de bêta ook en wacht de conclusies en oplossingen van Ziggo af.
@Folkert Ziggo @Be rt 16 februari 2018 - update - De afgelopen week draaide de wifi op ca 3mbps... postieve veranderingen zijn er niet geweest. aan de kabel draaide de playstation wel... De monteur is zojuist geweest. Kon het probleem niet. Uiteindelijk heeft hij het modem met serie nummer eindigend op 169 vervangen door een modem eindigend op 175. Deze draait volgens de monteur nog op oude software en geeft nu wifi snelheden van ca 50 a 60 mbps. hij verwacht wel dat dit modem automatisch de nieuwe software gaat downloaden en installeren, dat kan niet stop gezet worden zij hij. Dus misschien morgen alweer terug bij af.... De monteur zou e.e.a. doorgeven aan de technische dienst bij ziggo... we wachten af...
Reputatie 7
Badge +35
@DirkjanBianca @Folkert Ziggo

Ik hoor graag de vorderingen, mocht het weer fout gaan, dan lijkt me dit het moment om alles terug te draaien.

Anders gaan er nog een aantal monteurs, voor dit fenomeen, op pad en met nieuwe Wifiboosters schiet het dan ook niet op.
Wanneer wordt dit probleem een keer opgelost. Zitten nu minder dan een week bij ziggo en zijn totaal niet tevreden. De overstap ging al niet goed, en nu dit nog??
Er wordt nog steeds aan een oplossing voor dit probleem gewerkt, zoals je in eerdere reacties van het moderatieteam kunt lezen.
Er wordt nog steeds aan een oplossing voor dit probleem gewerkt, zoals je in eerdere reacties van het moderatieteam kunt lezen.

Het is top dat je continu hier naartoe refereer maar ondertussen betalen wij voor een product dat niet goed werkt.

Wat een waardeloze service. We zijn nu bijna 2 weken verder en er gebeurd helemaal niks.
Reputatie 7
Badge +35
Misschien dat @Folkert Ziggo nog een update heeft over vorderingen ten aanzien van betere software of over het terugdraaien van deze niet overal goed werkende updates.
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb daar nog eens over nagedacht.
Je hebt een goed werkend product wat je eigendom is in het geval van de Wifiboosters via het stopcontact.

Dat Ziggo een update uitrolt over haar eigendommen zoals modems/routers en mediaboxen voor een goede werking en verbetering en beveiliging vindt is lovenswaardig.

Maar dat Ziggo een goed werkend apparaat, wat eigendom van een ander is, van software voorziet waardoor het product niet meer te gebruiken is en beperkt wordt in instellingsmogelijkheden, dan vindt ik dat er mij schade wordt toegebracht.
Dit zou niet het geval zijn als ik dit terug kan draaien met de oude firmware.

Als ik een eigen router heb of een eigen Acces Point, dan bepaal ik wanneer er nieuwe firmware geïnstalleerd wordt en bij het niet werken van de nieuwe firmware kan ik terug naar de oude firmware, deze versies staan altijd op de websites van de fabrikanten of leveranciers en ben ik vrij om over mijn eigen apparatuur te beslissen.

Wel alle lof ten aanzien van alle mensen op de achtergrond die keihard bezig zijn met het zoeken naar een oplossing en klanten die hieraan meewerken om te testen.

Maar ik denk dat Ziggo hier nog eens goed naar moet kijken hoe dit in de toekomst vorm te geven.
Misschien dat @Folkert Ziggo nog een update heeft over vorderingen ten aanzien van betere software of over het terugdraaien van deze niet overal goed werkende updates.
Zo gauw als hij meer weet, laat hij dat in dit topic weten, zo heeft @Folkert Ziggo mij vorige week verzekerd.
Reputatie 7
Ik heb nog geen concrete update. We zijn nog met de huidige testers bezig om het een en ander uit te sluiten. Zodra ik iets kan melden, laat ik het weten.
Reputatie 7
Badge +35
@MilanDijkstra02 @DirkjanBianca
Wat gebeurd er als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK
en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten?
Ik heb nog geen concrete update. We zijn nog met de huidige testers bezig om het een en ander uit te sluiten. Zodra ik iets kan melden, laat ik het weten.
Waarom wordt de oude firmware niet gewoon teruggezet totdat er een oplossing is? Nu zit de klant (inmiddels al meer dan 2 weken) met de gebakken peren vanwege jullie niet werkende update.

Overigens ben ik het volledig met Be rt eens. Belachelijk dat er op mijn hardware zomaar ongevraagd niet werkende updates worden geinstalleerd; zonder de mogelijkheid om terug te gaan naar een vorige versie.

Reageer