Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 342 Reacties
  • 26634x Bekeken

Toon eerste bericht

342 Reacties

Reputatie 7
Badge +12
Ziggo gaat het zeker oplossen ! daar ben ik van overtuigd.

Ben blij dat ik een asus router heb 😉
@N.N.
De garantie betreft natuurlijk de technische staat van het apparaat. Die doet het nog steeds, dus er is geen garantie te claimen. De niet tevreden = geld terug termijn was 30 dagen. Die zijn inmiddels ook wel verstreken.

De garantie betreft niet de technische staat, maar het product uit de koopovereenkomst dient zo lang als de verwachte levensduur, te voldoen aan waar het voor gekocht is, zie wetten/jurisprudentie. Dat betekent dat je naast de garantie/voorwaarden van Ziggo ook 2 jaar na aanschaf nog kan eisen dat Ziggo zorgt dat het apparaat normaal functioneert.
Reputatie 7
Badge +35
Met dank aan verschillende andere schrijvers op het internet:

Een storing is de openbaring van een technisch gebrek aan het apparaat waardoor normaal functioneren van het apparaat onmogelijk is.

Niet normaal functioneren, na een software update valt onder de noemer; wel kunnen aantonen dat er iets mis is en dat dit niet onder de normale verwachtingen valt.

Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant kun je recht hebben op gratis reparatie of vervanging. Dat is je wettelijk recht (je garantie) op een goed product.
Van een product mag je verwachten dat je het een bepaalde tijd zonder problemen kunt gebruiken. Dit noem je de levensverwachting. En die is afhankelijk van bijvoorbeeld de prijs, het soort product en het merk. Zo mag je verwachten dat een wasmachine langer meegaat dan een pen.
Gaat een product bij normaal gebruik eerder stuk dan verwacht of is er iets mis met het product, dan moet de verkoper het product gratis repareren of vervangen. Je moet dan wel kunnen aantonen dat er iets mis is met het product en waarom je dat niet hoefde te verwachten.
@N.N.
De garantie betreft natuurlijk de technische staat van het apparaat. Die doet het nog steeds, dus er is geen garantie te claimen. De niet tevreden = geld terug termijn was 30 dagen. Die zijn inmiddels ook wel verstreken.

Zoals ik al eerder schreef, ik geef Ziggo 30 dagen de tijd voor een oplossing, daarna beschouw ik mijn apparatuur als defect en komt er een vervolg.
@N.N.

Hallo @Jan F.
De technische staat van het apparaat is nu dus waardeloos, er zijn nu niet voor niets zoveel reacties, lees klachten, na de update, de hardware kan misschien wel goed zijn maar de software maakt het een waardeloos prul. Over de niet-tevredentermijn heb ik het helemaal niet gehad, is ook niet aan de orde bij mij, bij anderen misschien nog wel, die kunnen de set alsnog binnen de termijn terug sturen.
Reputatie 7
@All

We hebben veel voorbeelden ontvangen! Om de oorzaak te achterhalen willen we graag nog meer informatie. Ervaar je óók problemen met de internetsnelheid in combinatie met de Wifibooster via het stopcontact ná de firmware update? Laat dan een reactie achter in dit topic. Dan kan ik jullie volgen en mogen jullie de onderstaande informatie doorgeven via een privébericht.

Kopieer de onderstaande vragen en geef de antwoorden door in een privébericht aan @Folkert Ziggo, zodra ik je heb gevolgd. Zo kunnen we snel de juiste info verzamelen! Alvast bedankt!

• Wat zijn de serienummers van je Wifiboosters? (zowel de unit met wifi, als de unit zonder wifi).
  • Heb je beide units aangesloten op een stopcontact met, of zonder randaarde contact?
  • Zitten we units op dit moment aangesloten op verschillende elektriciteit groepen?
  • Test je de snelheid via netwerkkabel? Welk besturingssysteem gebruik je? Welke webbrowser (en versie) gebruik je?
  • Kun je de units vlak blij elkaar aansluiten op dezelfde stekkerdoos om en de speedtest via netwerkkabel nogmaals uitvoeren? Is de snelheid dan beter of hetzelfde?
Ik denk dat het aan de computer of laptop ligt probeer eens een USB 3.0 Gigabit Ethernet Adapter
Die kun je bij verschillende Computerzaken verkrijgen je sluit hem aan op een usb poort rechtstreeks op de computer of laptop Moet je even kijken welke het snelste is in speedtest ik denk dat dit het probleem zal oplossen
Reputatie 7
@ruudhermens
Wij vermoeden dat het aan de firmware ligt. Aan de hand van de bovenstaande vragen willen we de oorzaak vaststellen. Heb jij ook lage snelheid sinds de firmware update, kopieer dan de vragen hierboven en stuur ze beantwoord ze via een privébericht aan mij terug.
Bij mij is het al opgelost ik kreeg ook geen goede snelheid door en ze hebben me aangeraden om deze adapter te kopen
en ze hebben een versterker bij mijn tv geplaatst in d muur
nu heb ik de voledeige snelheid die ik ook betaal
Reputatie 7
Badge +35
@ruudhermens het lijkt een issue doordat er nieuwe software op een deel van de Wifiboosters via het stopcontact is gekomen.
Ik heb er 2, op de één is de nieuwe software en op de andere is geen nieuwe software.
Alleen met de nieuwe software geeft de problemen, getest met 3 verschillende apparaten, een telefoon, een kleine laptop en een HP Probook.
Allen dezelfde lage snelheid op de nieuwe software en de normale snelheid op de oude software.

Hier is nog een topic die de verschillen laat zien van de nieuwe software met een lijst van de firmware wijzigingen: https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/wifibooster-via-stopcontact-nieuwe-software-update-met-niet-handige-wijzigingen-24286
We zijn nu al 5 á 6 dagen verder, is er nog steeds geen oplossing?
@All

We hebben veel voorbeelden ontvangen! Om de oorzaak te achterhalen willen we graag nog meer informatie. Ervaar je óók problemen met de internetsnelheid in combinatie met de Wifibooster via het stopcontact ná de firmware update? Laat dan een reactie achter in dit topic. Dan kan ik jullie volgen en mogen jullie de onderstaande informatie doorgeven via een privébericht.

Kopieer de onderstaande vragen en geef de antwoorden door in een privébericht aan @Folkert Ziggo, zodra ik je heb gevolgd. Zo kunnen we snel de juiste info verzamelen! Alvast bedankt!

• Wat zijn de serienummers van je Wifiboosters? (zowel de unit met wifi, als de unit zonder wifi).
  • Heb je beide units aangesloten op een stopcontact met, of zonder randaarde contact?
  • Zitten we units op dit moment aangesloten op verschillende elektriciteit groepen?
  • Test je de snelheid via netwerkkabel? Welk besturingssysteem gebruik je? Welke webbrowser (en versie) gebruik je?
  • Kun je de units vlak blij elkaar aansluiten op dezelfde stekkerdoos om en de speedtest via netwerkkabel nogmaals uitvoeren? Is de snelheid dan beter of hetzelfde?

Hoi @Folkert Ziggo,
Zoals aangegeven heb ik hier ook last van. De monteur komt morgenmiddag. Zal ik die afspraak maar laten staan dan?
Ik zou je graag een PM sturen, maar volgens mij volg je mij niet, dus het lukt me niet.
Overigens merk ik dat soms wel de normale snelheid gehaald wordt, maar meestal beperkt tot 3 Mbps.
We zijn nu al 5 á 6 dagen verder, is er nog steeds geen oplossing?
Heb je de gevraagde gegevens al aangeleverd om mee te helpen aan een oplossing?
Reputatie 1
Hi allemaal! Zo te zien ben ik niet de enige! Ik heb sinds kort ook problemen met de WiFi booster via het stopcontact.

Aanvankelijk dachten Ziggo (klantenservice) en ik dat mijn hardware defect is. Ik kan alleen maar mijn volledige snelheid (40mbps) op de 5ghz halen. De 2.4ghz & LAN verbinding komen niet hoger dan 3,50 Mbps. Voorheen haalde ik zowel via LAN, 2.4ghz en 5ghz, 40 Mbps.

Wat heb ik gedaan? Ik heb alle voorgeschreven stappen gevolgd helaas allemaal zonder resultaat. Via een kennis heb ik een nieuwe booster in bruikleen en het probleem leek verholpen te zijn. Echter voor korte duur. Dit nieuwe apparaat kreeg exact hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik van Ziggo via klachtenmanagent een nieuwe ontvangen als “garantie” op mijne en ook deze is na een aantal uur “defect”.

Het zit hem dus in de software. Wanneer mogen we een update verwachten en hebben jullie inmiddels al genoeg voorbeelden? Anders kan ik jullie drie voorbeelden geven.
Hi allemaal! Zo te zien ben ik niet de enige! Ik heb sinds kort ook problemen met de WiFi booster via het stopcontact.

Aanvankelijk dachten Ziggo (klantenservice) en ik dat mijn hardware defect is. Ik kan alleen maar mijn volledige snelheid (40mbps) op de 5ghz halen. De 2.4ghz & LAN verbinding komen niet hoger dan 3,50 Mbps. Voorheen haalde ik zowel via LAN, 2.4ghz en 5ghz, 40 Mbps.

Wat heb ik gedaan? Ik heb alle voorgeschreven stappen gevolgd helaas allemaal zonder resultaat. Via een kennis heb ik een nieuwe booster in bruikleen en het probleem leek verholpen te zijn. Echter voor korte duur. Dit nieuwe apparaat kreeg exact hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik van Ziggo via klachtenmanagent een nieuwe ontvangen als “garantie” op mijne en ook deze is na een aantal uur “defect”.

Het zit hem dus in de software. Wanneer mogen we een update verwachten en hebben jullie inmiddels al genoeg voorbeelden? Anders kan ik jullie drie voorbeelden geven.

Hallo Doe wat Folkert_Ziggo eerder in dit topic vraagt en help hiermee aan een oplossing, hoe meer feiten Ziggo weet hoe beter zij de problemen op kunnen lossen.
Reputatie 1
@Folkert Ziggo Ik heb alle informatie verzameld en kan je info geven over drie WiFibooster geven. Echter kan ik je pas een bericht sturen als je mij volgt.
Reputatie 7
@Eray,
fantastisch dat je alle info al hebt verzameld en direct meehelpt op de Community. Welkom. Ik volg je nu en zie je privébericht graag tegemoet! 😊

@
Sorry! Je bericht heb ik over het hoofd gezien. Ik volg je nu, dus het is nu mogelijk om een privébericht naar mij te sturen. Heb je op al mijn vragen een antwoord gegeven?
Reputatie 1
@Eray,
fantastisch dat je alle info al hebt verzameld en direct meehelpt op de Community. Welkom. Ik volg je nu en zie je privébericht graag tegemoet! 😊

Privébericht is verstuurd, verwacht je dat Ziggo een rollback mogelijk maakt van de software? Of komt er tzt een hotfix aan?
Hoi
Hier ook last van lage snelheid sinds afgelopen week
2x klantenservice gebeld maar die weten van helemaal niks
Hoop toch snel voor een oplossing want dit werkt niet
Reputatie 1
Hoi

Ze weten inderdaad van niks. Maar dat is wel vaker bij een klantenservice 😅. Wil jij ook de vragen in dit topic beantwoorden en doorsturen naar @Folkert Ziggo?
Hoi

Hallo @BB1975
Als je mee wilt helpen voor een oplossing beantwoord dan de vragen die Folkert_Ziggo eerder binnen dit topic aan ons heeft gesteld.
Aan een oplossing door Ziggo wordt momenteel gewerkt en uitgetest.
1)– Powerline PG-9073LG-ZG
2)- Powerline PG-9072LG-ZG

Beide Met en zonder.
Ja
Via speedtest van ziggo & een appje genaamd speedtest
Met netwerkkabel
Beneden & dicht bij elkaar… download ca 180 en upload ca 13
Boven en verder uit ekaar download ca 80 en upload ca 18, maar is niet stabiel!!!! Zo lijkt het…..

Het euvel..
Beneden werkt de wifi prima via de connect box. Naar boven ga ik via die twee boosters.
Ik heb boven een smart tv draaien en soms heeft er iemand een playstation bij.
Voorheen werkte via WIFI prima tot op een week of wat geleden, toen begon het te haperen.

Monteur is gisteren geweest, hij heeft wel verbeteringen doorgevoerd, het leek echt een verbetering, maar het lijkt dat het gewoon instabiel is.... dan doet ie even wat, maar als het erop aankomt lig je eruit.
ook zie mijn iphone soms die booster niet boven.

Nu net weer aangesloten op een laptop en nu doet ie wat, maar als ik bijv netflix wil streamen op een tv

software: ZG-w26.7c.p9.4c
heb 2.4Ghz draaien
sinds gisteren ook 5GHz draaien

Ik hoor het graag als er oplossingen zijn..
Hallo @DirkjanBianca,
Het is de bedoeling e.e.a. in een privébericht naart Folkert_Ziggo te sturen.
De door jullie genoemde nummers zijn de typenummers, maar gevraagd wordt de serienummers.
Reputatie 7
Badge +35
@DirkjanBianca

De bedoeling is om het naar @Folkert Ziggo te sturen via een privébericht.

Als je op zijn naam klikt, dan komt er op de volgende pagina: Stuur bericht.

Je serienummers zijn het meest van belang, dit zijn de langere nummers met letters en cijfers die achterop de Wifiboosters staan.
Je hebt nu de productnummers genoemd, ook belangrijk, maar de serienummers nog meer.

Als je de tekst kopieert en plakt in een privébericht kun je hier ook de serienummers vermelden.

Succes verder gewenst.
@Folkert Ziggo -> kan iemand dit bericht aan Folkert verzenden? ik zie namelijk geen button dat ik folkert een prive bericht zou kunnen sturen, bedankt!

Wat zijn de serienummers van je Wifiboosters? (zowel de unit met wifi, als de unit zonder wifi).
1)– Powerline PG-9073LG-ZG / SN 169XFA10749
2)- Powerline PG-9072LG-ZG / SN 169XEA10749

Beide Met en zonder.
Ja
Via speedtest van ziggo & een appje genaamd speedtest
Met netwerkkabel
Beneden & dicht bij elkaar… download ca 180 en upload ca 13
Boven en verder uit ekaar download ca 80 en upload ca 18, maar is niet stabiel!!!! Zo lijkt het…..

Het euvel..
Beneden werkt de wifi prima via de connect box. Naar boven ga ik via die twee boosters.
Ik heb boven een smart tv draaien en soms heeft er iemand een playstation bij.
Voorheen werkte via WIFI prima tot op een week of wat geleden, toen begon het te haperen.

Monteur is gisteren geweest, hij heeft wel verbeteringen doorgevoerd, het leek echt een verbetering, maar het lijkt dat het gewoon instabiel is.... dan doet ie even wat, maar als het erop aankomt lig je eruit.
ook ziet mijn iphone dan weer wel, dan weer niet die booster boven.....

Nu net weer aangesloten op een laptop en nu doet ie wat, maar als ik bijv netflix wil streamen op een tv valt het weer weg of zo...

software: ZG-w26.7c.p9.4c
heb 2.4Ghz draaien
sinds gisteren ook 5GHz draaien

Ik hoor het graag als er oplossingen zijn..

Reageer