Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 428 Reacties
  • 35756x Bekeken

Toon eerste bericht

428 Reacties

hele lage snelheden

Met wifi of bedraad aangesloten aan de wifibooster? @peter.m 

het gekke is als ik hem bedaard aan sluit valt het signaal soms helemaal weg en als ik hem draadloos gebruik haal ik hogere snelheden. ik heb ook meerdere lan kabels uit getest maar zonder enige verbetering

@peter.m OK, hogere snelheden, dan ligt het niet aan oudere software, dan heb je maximaal 3 Mbit/s.

Moeilijk om zo op afstand een mogelijke oorzaak aan te wijzen met zulke vreemde issues.

Heb je al een keer op de Wifibooster de resetknop 30 seconden ingedrukt?

zeker dat heb ik al meerde keren geprobeerd :grin:

wat hij ook steeds doet is discocentecten en dan heb een z’on 10 a 30 seconden geen wifi

*disconecten

Welk modem heb je in gebruik?

Als op de Wifibooster alles uitvalt, valt dan ook op het modem de verbinding we?

Zo ja: 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Zo nee, mogelijk helpen deze tips: 
Problemen met je verbinding met IPv6? Bekijk de mogelijke workaround!

Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.

en waar moet ik precies een foto van maken?

en waar moet ik precies een foto van maken?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Als op de Wifibooster alles uitvalt, valt dan ook op het modem de verbinding weg?

Dit zijn ze 

@peter.m  Als op de Wifibooster alles uitvalt, valt dan ook op het modem de verbinding weg?

Nee bij de modem niet nee

Ik ben even uitgedacht, ik zie geen afwijkingen in je signaalwaarden. @peter.m 

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou ook graag de nieuwe firmware willen

heb op dit moment 

Software version: ZG-w26.9.1c.p9.4.2c
Reputatie 7

Ik zou ook graag de nieuwe firmware willen

heb op dit moment 

Software version: ZG-w26.9.1c.p9.4.2c

Dat is de nieuwste versie.

Hoi,

Ik ben op zoek naar de nieuwste firmware versie voor de wifi booster. er staat nu Software version:ZG-w26.9.1c.p9.4.2c op, wat als het goed is een verouderde versie is.

Hoe komt ik aan de nieuwste versie?

Alvast bedankt

Ik zou ook graag de nieuwste versie hebben, ik heb nu ZG-w26.7c.p9.4c.

Ik heb vreemde problemen met de wifi booster, ik kan namelijk niet met Android telefoons (Galaxy S7, Galaxy S9) verbinden hiermee. Ik krijg dan “Internet is misschien niet beschikbaar”.

Met de laptop lijkt het wel te werken, maar het is wel erg langzaam (een simpele nieuws website laden duurt een seconde of 10).

Hopelijk doet de update iets.

Reputatie 7

Hi @I.Becx, jij hebt de nieuwste versie al geïnstalleerd. ZG-w26.9.1c.p9.4.2c is de nieuwste.

En jij @strikernl hebt de nieuwste firmware dadelijk per mail in je inbox.

En jij @strikernl hebt de nieuwste firmware dadelijk per mail in je inbox.

Dank voor de snelle reactie!

Na updaten heb ik nu ZG-w26.9.1c.p9.4.0 en niet ZG-w26.9.1c.p9.4.2c, is dat normaal?

Reputatie 7

Dank voor de snelle reactie!

Na updaten heb ik nu ZG-w26.9.1c.p9.4.0 en niet ZG-w26.9.1c.p9.4.2c, is dat normaal?

Het eerste deel w26.9… is nu geupdated, dat is de wifi driver voor de wifi verbinding tussen adapter B en jouw apparatuur.
Het tweede deel p9.4… is niet handmatig te updaten, dit is de driver voor de PLC verbinding (de connectie tussen beide adapters over het stroomnetwerk).

Zou geen probleem moeten zijn dat deze iets achterloopt.

Zou geen probleem moeten zijn dat deze iets achterloopt.

@Mark Ziggo bedankt.

Dan heeft deze update echter helaas mijn probleem niet verholpen, met Android telefoons kan ik verbinden met de Wifibooster, maar heb ik vervolgens geen internet. Ik heb dit geprobeerd met een Galaxy S3, S7, S9 en een Motorola.

Zie bijlage voor wat ik dan zie.

Verbind ik naar de reguliere wifi van de connectbox op deze apparaten, werkt het wel.

Als ik met mijn laptop (die Ubuntu draait) verbind naar de wifibooster, werkt het gewoon. Ook kan ik als ik op de connectbox wifi zit, gewoon naar de web interface van de Wifibooster. Het is dus niet zo dat er geen signaal is.

Is dit een bekend euvel? Is er iets wat ik kan doen?

Reputatie 7

Dan heeft deze update echter helaas mijn probleem niet verholpen, met Android telefoons kan ik verbinden met de Wifibooster, maar heb ik vervolgens geen internet. Ik heb dit geprobeerd met een Galaxy S3, S7, S9 en een Motorola.

Zie bijlage voor wat ik dan zie.

Verbind ik naar de reguliere wifi van de connectbox op deze apparaten, werkt het wel.

Als ik met mijn laptop (die Ubuntu draait) verbind naar de wifibooster, werkt het gewoon. Ook kan ik als ik op de connectbox wifi zit, gewoon naar de web interface van de Wifibooster. Het is dus niet zo dat er geen signaal is.

Gezien de verbinding wel werkt vanaf je laptop is er met de PLC verbinding niets mis, dus inderdaad geen probleem dat die niet helemaal up to date is.

Ik vermoed een simpel wifi configuratie probleem, sommige apparaten hebben moeite met wifi als twee netwerken met dezelfde naam worden uitgezonden of hebben moeite met bepaalde wifi kanalen. Kun je inloggen op de wifibooster en daarin de naam van het 2.4 en 5ghz netwerk apart instellen zodat de apparaten ze kunnen onderscheiden van elkaar?
Probeer ook een ander wifi kanaal, 1 / 6 / 11 voor 2.4 ghz en voor 5ghz een kanaal <64 (alles daaronder is prima).

Kun je inloggen op de wifibooster en daarin de naam van het 2.4 en 5ghz netwerk apart instellen zodat de apparaten ze kunnen onderscheiden van elkaar?

@Mark Ziggo dit was al het geval. Ik heb ook onderscheid gemaakt tussen de wifi van de Connectbox en de Wifibooster.

Probeer ook een ander wifi kanaal, 1 / 6 / 11 voor 2.4 ghz en voor 5ghz een kanaal <64 (alles daaronder is prima).

Ik heb zojuist kanalen 1 / 6 / 11 geprobeerd voor 2.4hz (1 was de automatische instelling).

Voor 5ghz heb ik 40, 48 en 60 geprobeerd.

Ik heb dit steeds getest met een Galaxy S3 en S9.

Er leek geen verschil te zijn (behalve dat de telefoons op 5ghz kanalen 48 en 60 meer moeite hadden om uberhaupt te verbinden of het netwerk te zien).

Reageer