Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 398 Reacties
  • 33771x Bekeken

Toon eerste bericht

398 Reacties

@Mark Ziggo Goedemorgen, graag ontvang ik ook de laatste firmware (momenteel ZG-w26.7c.p9.4c). Alvast bedankt!
@Mark Ziggo ik zou ook graag de nieuwe firmware ontvangen.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
@eyedrone - Zie PM, heb je de mail daarmee kunnen vinden?

Natuurlijk mogen jullie ook de firmware, zie mail @ROBNL @Sjempot @enyarsy.
Bedankt, helaas na de update 3 mb down op de 5 G en 0.2 upload.. 😒
Graag zou ik de nieuwe firmware willen
ZG-w26.9.1c.p9.4.2c

Grz
Reputatie 7
@davestolp, verstuurd 🙂
Badge
Ik krijg zelfs geen verbinding meer met de booster. Moet nu inloggen op de connectbox en die staat net iets te ver ( 5 mtr met tussenmuren)
@Michael Ziggo Ook ik zou graag de nieuwe firmware willen.

Alvast bedankt.

Done!
Badge
Mij is door klantenservice de Wifibooster via stopcontact geadviseerd. Ik heb er 2 gekocht. Beide functioneren niet. De monteur heeft de Wifiboosters verwijderd en via Wifi de Nextbox aangesloten. Nu kreeg ik het advies om de firmware te upgraden en nu is het helemaal mis. Wie kan mij nu adviseren wat wel en niet kan en wat ik met de boosters moet doen om ze aan de praat te krijgen ?
@Michael Ziggo Mag ik ook vragen om de nieuwste firmware?
Reputatie 7
Badge +35
@fconsten Wat is er misgegaan met de Wifiboosters?
Reputatie 7
@Michael Ziggo Mag ik ook vragen om de nieuwste firmware?Natuurlijk mag dat, zie mail!

@fconsten Wat is er misgegaan met de Wifiboosters?Ben ik ook wel benieuwd naar, maar misschien is het handig om daar een nieuw topic van te maken @fconsten?
Reputatie 7
Badge +35
@Mark Ziggo Kun je hier ook even naar kijken? TS heeft zijn verzoek nog niet hier geplaatst.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/help-update-nodig-atziggo-update-ziggo-booster-via-stopcontact-46165
@Mark Ziggo ik heb een wifi booster met versie ZG-w26.7c.p9.4c die een hele lage snelheid geeft van 1-3mbps. Kan een recentere versie helpen dit op te lossen? Zo ja, zou je mij deze kunnen mailen? alvast dank
Reputatie 7
Badge +35
Mogelijke tijdelijke oplossing: Je Wifibooster op WPA-PSK+WPA2-PSK zetten op beide wifizenders, staat hij op WPA2-PSK, dan kan je download terugzakken tot 3 Mbps.
Beste Moderators,

Gisteren de wifiboosters ontvangen. Ook hier helaas een erg trage verbinding. 12.4 Mbps Download en 3.7 Mbps Upload. Op de Connectbox van Ziggo beneden heb ik gewoon 254,9 Down en 24.9 Up. Erg groot verschil.
Firmware= versie ZG-w26.7c.p9.4c
Tijdelijke oplossing Wifibooster op WPA-PSK+WPA2-PSK ook gedaan maar weinig resultaat.
Kan iemand mij helpen? Dank!
Reputatie 7
@Mark Ziggo ik heb een wifi booster met versie ZG-w26.7c.p9.4c die een hele lage snelheid geeft van 1-3mbps. Kan een recentere versie helpen dit op te lossen? Zo ja, zou je mij deze kunnen mailen? alvast dank
Zie mail @Nescio007 !

PS: ook jij hebt mail @Huibvandevrie.

@Mark Ziggo graag ontvang ik van u ook de meest recente versie voor de wifibooster.

huidige is nog ZG-w26.7c.p9.4c

bij voorbaat dank.

Wel, in dat geval zou ik het zeer op prijs stellen om één jaar na ontvangst van mijn huidige versie van de firmware een kopie te ontvangen van de versie welke op dit moment als zijnde courant wordt beschouwd. Voorts heeft het mijn interesse te vernemen waarom de distributie van deze firmware nog immer niet geautomatiseerd verloopt, dan alleen ter downloading op de website beschikbaar is, maar dan alleen via het Community forum middels een verzoek daartoe?
Bij voorbaat mijn dank voor de te nemen moeite.

Reputatie 7
Badge +35

@Jaap Houtman schreef: “Voorts heeft het mijn interesse te vernemen waarom de distributie van deze firmware nog immer niet geautomatiseerd verloopt, dan alleen ter downloading op de website beschikbaar is, maar dan alleen via het Community forum middels een verzoek daartoe?”

Deze firmware zou volledig overal automatisch moeten verlopen, maar om één of andere reden is dit bij een aantal niet gelukt, zo ook bij mij.

Ter downloaden heeft ook mijn voorkeur, maar voor zover ik begrepen heb uit een eerder bericht van Ziggo, ergens in één van de topics over dit fenomeen, staat de fabrikant dit nog niet toe en is men in onderhandeling.

De laatste software:

Reputatie 7

Ja hoor @Stefan1010, zie mail.

Jouw vragen zij door Bert al grotendeels beantwoord @Jaap Houtman. De reden dat hier geen publieke downloadpagina voor is ingericht is ter lering en verbetering van het updateproces. Daarnaast moet het inderdaad gewoon automatisch werken, daar wordt de energie in gestoken om dat vlekkeloos te laten verlopen.

@Be rt en @Stefan1010 bedankt voor jullie reaktie. Blijf het opmerkelijk vinden dat van al de apperatuur met firmware welke Ziggo levert de WifiBooster voor het stopcontact nu al meer dan een jaar problemen met autmatisch updaten geeft en dat nog immer een opstelling bij Ziggo ontbreekt om het probleem, al of niet in overleg met de fabrikant, op te sporen en te verhelpen. Intussen wordt de WifiBooster naar ik begrijp nog immer door clientele aangeschaft welke clienten allemaal tegen één of meerdere problemen aanlopen die reeds de wereld uit zijn. Missschien kent het automatisch updaten geen technische oorzaak maar een politieke.

Reputatie 7
Badge +35

@Jaap Houtman schreef: “en dat nog immer een opstelling bij Ziggo ontbreekt om het probleem, al of niet in overleg met de fabrikant, op te sporen en te verhelpen. “

Vreemde opmerking, terwijl Mark van Ziggo in het bericht net boven je bericht het volgende schrijft: 

“Daarnaast moet het inderdaad gewoon automatisch werken, daar wordt de energie in gestoken om dat vlekkeloos te laten verlopen.”

“Intussen wordt de WifiBooster naar ik begrijp nog immer door clientele aangeschaft welke clienten allemaal tegen één of meerdere problemen aanlopen die reeds de wereld uit zijn. “

Niet alle cliënten lopen tegen dit probleem aan, blijkt uit reacties van anderen, die wel de firmware automatisch hebben gekregen.

Reageer