Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 392 Reacties
  • 32157x Bekeken

Toon eerste bericht

392 Reacties

Hallo Mark Ziggo ik zou graag de nieuwe firmware ontvangen, ik heb nu ZG-w26.9c.p9.4c en een dramatische download, ben er al een jaar mee bezig en verschillende ziggo monteurs hier gehad, maar ze lossen mijn probleem niet op.....
Beste,

Graag ontvang ik de nieuwe firmware update, mijn versie is nu:
ZG-w26.7c.p9.4c.
Alvast bedankt.
Reputatie 7
@Alexoo @Stijns @Jona1987 - Jullie hebben bericht van mij per mail!
Reputatie 7
Een stukje opheldering over de laatste softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2

Het eerste deel (w26.9.1c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w26.9.1c is momenteel de nieuwste versie. Dit betreft het wifi deel van de B adapter (adapter A plaats je bij het modem, die zendt geen wifi uit).
Het tweede deel (p9.4.2) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten. PLC is de verbinding over het stroomnetwerk tussen adapter A en B, deze is niet handmatig bij te werken.

Wijkt jouw software af van ZG-w26.9.1c...?
Dan kan ik je de nieuwste versie toesturen om deze handmatig te updaten. Dit hoort automatisch te gaan, maar zoals je in dit topic kunt lezen gaat dat niet altijd goed.
Reputatie 7
Badge +26
Ik zie dit:

Ik heb al eens een update file gekregen, maar na het installatieproces veranderde hier niets aan. @Mark Ziggo een nieuwe poging?
Reputatie 7
Ik heb al eens een update file gekregen, maar na het installatieproces veranderde hier niets aan.
Raar, ik stuur het bestand opnieuw @Jan F.!
Reputatie 7
Badge +26
@Mark Ziggo Na upgrade:

Zou je mij ook de laatste firmware kunnen sturen?
Dit is overigens mijn versie die nu geinstalleerd staat.

Ik zou graag ook de nieuwe firmware voor de ziggo wifibooster ontvangen, mijn huidige versie is ZG-w26.7c.p9.4c.
Hallo
Graag ook een firmware update via mail. Ik draai nu ZG-w26.7c.p9.6c
Reputatie 7
@Jan F. - Geslaagd dus, mooi!

@noah2003 @christohelheritier @Megaduindorper - Zie mail!
Thanks. Upgrade is gelukt.
Hallo Mark / Ziggo,

Graag een firmware update via mail. Ook ik draai nu ZG-w26.7c.p9.6c
Hoi @Ziggo Community /@Mark Ziggo

Hier ook vanuit Utrecht het verzoek voor de firmware update.

Hier draait ZG-w26.7c.p9.4c en de snelheid komt niet hoger als 2.6mbit.

Bedankt
Reputatie 7
@Max Utrecht @Fredje 123 - Bij dezen ook in jullie inbox.
@Mark Ziggo mag ik de update ook ontvangen? Alvast bedankt!
Vorig jaar een wifibooster via stopcontact genomen om in de tuin WiFi te hebben. Dit werkte prima. Nu werkt het niet naar behoren, de ene keer wel en de andere keer niet. Aan de kabels ligt het niet, zit een goede utp-kabel in.
Vanochtend zelf verder op onderzoek uitgegaan en dit leverde op dat de wifiboosters wel goed werken bij stopcontacten in huis, zodra ik adapter B in de garage inplug dan wordt de bovenste indicator van adapter A (dus in de meterkast) rood. Raar, want dit heeft vorig jaar dus wel gewerkt en wij hebben niets veranderd. Bovendien zit stopcontact in garage op dezelfde stroomgroep als stopcontacten in de huiskamer.
Wifibooster moet echt in garage in stopcontact zitten, zit die in ander stopcontact dan heb ik buiten geen WiFi.

Kan dit ook met de software te maken hebben? Ik heb nl nu als softwareversie ZG-w26.9c.p9.4c.
zo ja, dan graag de update via mail.
zo nee, wat kan het dan zijn en met name hoe kunnen wij dit oplossen?

alvast bedankt
Reputatie 7
@Guybrush234 - Dat mag, verstuurd!

@Jolly71 - In principe zal deze update geen invloed hebben op de PLC verbinding (de verbinding over het stroomnet), alleen de wifi verbinding van adapter B wordt hiermee geupdated. Ik stuur hem je toch, je weet het immers nooit.
@Mark Ziggo : dank voor de snelle (re)actie. Ik heb de update geïnstalleerd. Het lijkt het probleem vooralsnog wel op te lossen, maar het vreemde is dat op adapter A het bovenste lampje oranje is (ipv groen) maar ik kan dus wel in de tuin nu bv een film afspelen.
Dus het doet het wel allemaal maar dat oranje lampje duidt er m.i. wel op dat er iets nog niet helemaal goed is. Heb jij nog een idee wat het zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen? Vorige zomer deed alles met dezelfde configuratie het dus prima, ook met groen lampje op adapter A.
@Mark Ziggo bedankt. Ik heb de update geïnstalleerd en de snelheid is nu hoger. Top!
Hmm, te vroeg gejuicht, WiFi doet het nu toch niet in de tuin. Het “vreemde” is dat ik wel de ziggo-ap als WiFi-netwerk zie, ook met 3 streepjes, mijn apparaat kan ziggo-ap selecteren, ik zie ook dat deze verbonden zijn, maar vervolgens krijg ik geen internetpagina geladen of een film aan het spelen.
. @Mark Ziggo nog tips / oplossingen, of is het toch het beste om een monteur langs te laten komen?
Reputatie 7
Hmm, te vroeg gejuicht, WiFi doet het nu toch niet in de tuin. Het “vreemde” is dat ik wel de ziggo-ap als WiFi-netwerk zie, ook met 3 streepjes, mijn apparaat kan ziggo-ap selecteren, ik zie ook dat deze verbonden zijn, maar vervolgens krijg ik geen internetpagina geladen of een film aan het spelen.
. @Mark Ziggo nog tips / oplossingen, of is het toch het beste om een monteur langs te laten komen?

Heb je deze tips al gevonden?

Als je adapter B in een paar andere stopcontacten test, wordt het LEDje dan wel groen bij één of enkele? Dan vrees ik dat er toch iets in het stroomnet stoort waardoor de verbinding tussen de adapters niet optimaal werkt. Als de adapters op geen enkel stopcontact een goede verbinding maken kan hij natuurlijk ook defect zijn.
@Mark Ziggo : dank voor de link en de verdere toelichting. Op andere stopcontacten doen de wifiboosters het inderdaad wel goed (beiden een groen lampje). Op het gewenste stopcontact dus helaas niet. Op dit stopcontact is echter ook een verlengsnoer naar een koel-/vriescombinatie aangesloten. Hoewel dit vorige zomer ook al zo was (en het toen wel naar behoren werkte), vermoed ik dat wij de oorzaak gevonden hebben. Wij lossen het nu dus maar op met iedere keer de wifibooster in en uit het buitenstopcontact te gaan halen, dat werkte vanmiddag. Niet de gewenste oplossing, maar wel een werkende😀😉.
@Mark Ziggo Ik las dat er een update was voor de zigo wifibooster en zou graag willen weten of je de nieuwe firmware naar me toe kan sturen ik draai nu momenteel op firmware ZG-w26.7c.p9.6c en zag dat het ondertussen al op ZG-w26.9.1C.
Alvast bedankt

Reageer