Beantwoord

Lage internetsnelheid op Wifibooster na firmware update

• 2 februari 2018
  • 392 Reacties
  • 32142x Bekeken

Toon eerste bericht

392 Reacties

Reputatie 7
Hallo @0on0on
Even nog een cross-post vanuit UTP-verbinding via Extra Wifipunt undefined Gbps] langzamer dan oude powerline undefined00 Mbits]?: Ik heb nog de ZG-w26.7c.p9.4c-firmware draaien op de Wifibooster via Stopcontact die ik begin deze week heb mogen ontvangen, met (vermoedelijk) als gevolg te lage downloadsnelheden. Update zou 's nachts gepushed moeten worden, maar heb nog niets ontvangen. Toevallig een bestandje voor me?
Ik heb net contact gehad met mijn collega's van Engineering. Firmware PG-9072-ZG-w26.9c.P9.4 is de laatste software. Je loopt dus een versie achter.

De software upgrade zou automatisch moeten gebeuren, maar kan bijvoorbeeld door een firewall of andere verbindingsproblemen worden tegengehouden. De nieuwe software ga ik met je delen, je ontvangt straks een mail van me.
Hallo!

Hier hetzelfde probleem.
Ongeveer maand geleden WIfiBooster gekocht, maar wanneer ik verbind met het netwerk van de WifiBooster heb ik zo'n langzaam internet dat hij geen webpagina's wil laden. Chrome zegt geen verbinding, controleer netwerk, etc.
Firmware is nog versie ZG-w26.7c.p9.4c, dus waarschijnlijk ligt hier het probleem.

Beveilingsinstellingen veranderen haalt bij mij niks uit. Heb beide banden in plaats van WPA2-PSK instellen WPA-PSK+WPA2-PSK en TKIP-AES in plaats van alleen AES gedaan maar werkt niet.

Als hier geen oplossing voor komt moeten we helaas de WifiBooster terugsturen..!
Zou ik de update software toegestuurd kunnen krijgen?

Groet
Beste @0on0on, @Folkert Ziggo berichtte jou laatst: "De nieuwe software ga ik met je delen, je ontvangt straks een mail van me.". Heeft hij dat ook gedaan? Ik zit met mijn Boostsers ook nog op de ZG-w26.7c.p9.4c versie en doordat de automatic update niet blijkt te werken, zou ik graag de beschikking willen krijgen over de file van de ZG-w26.9c.p9.4c zodat ik de firmware handmatig kan updaten. Ik hoor graag van je, waarvoor mijn dank.
Reputatie 7
Hoi @MVO99 en @Jaap Houtman,

Folkert heeft het erg druk en is nog niet aan jullie verzoek toegekomen, ik stuur jullie dadelijk een e-mail met de nieuwste firmware bijgevoegd. Hoog tijd dat dit proces geautomatiseerd wordt!
Beste @Mark Ziggo, mijn dank voor jouw reaktie en het feit dat je de moeite hebt willen nemen om mij een e-mail te sturen met daaraan de nieuwste firmware. Het proces om deze updates geautomatiseerd te doen is naar ik begrijp geimplementeerd maar werkt blijkbaar alleen niet voor iedere booster. Ik zal de firmware installeren en je mijn bevindingen laten weten. Nogmaals mijn dank. Groet, Jaap
Beste @Mark Ziggo, de firmware update inmiddels succesvol aangebracht en hiermee zijn de performance gerelateerde problemen welke ik ervaarde opgelost. Nu het automatisch update van de firmware blijkt te haperen is het wellicht een goed idee om voorlopig de laatste versie van de firmware voor downloading beschikbaar te stellen op een wijze zoals deze ook voor de wifi booster via internetkabel beschikbaar gesteld wordt. Dit voorkomt een hoop ongemak. Daarnaast nieuwe gebruikers van de Wift Booster op attent maken dat zij bij ingebruikname de pre-installed firmware checken op courantheid. Groet, Jaap
Reputatie 6
Badge +19
Helaas zat mijn snelheidprobleem niet in de nieuwe firmware; haal nog steeds 50 Mb/s dl & 40 Mb/s ul, waar mijn oude TP-linkjes 441KIT 60/50 met gemak halen. Ik knutsel nog even verder, maar stuur ze anders terug (huur ze toch, prima optie overigens 🙂)
Ook ik heb inmiddels de firmware update geïnstalleerd.
De eerste avond werkte de wifibooster super, maar inmiddels is hij weer terug bij z'n oude snelheid...
Zou niet weten waar dit aan ligt of wat ik nu moet doen!
Inmiddels zijn ook de 30 dagen vrijblijvend verstreken dus kan ik hem niet meer terug sturen..

Groet
Beste @MVO99. Jammer om te vernemen en niet in overeenstemming met mijn ervaringen. De door mij ervaren snelheidsproblemen werden met het aanbrengen van de nieuwe firmware opgelost. Wellicht dat je mij wat meer kunt zeggen over de context waarbinnen/waarmee de oude snelheid zich weer manifesteert. Misschien dat ik je kan helpen. Groet, Jaap
@Mark Ziggo Ook zou ik graag de nieuwste firmware update ontvangen zodat ik die zelf kan installeren.
Beste @Jaap Houtman

Ik kan het niet anders omschrijven dan dat de verbinding 'hapert'?
Als ik de wifibooster net heb gereset of geupdate dan pakt hij het internet ongeveer 5-40 minuten maar daarna lijkt hij helemaal geen internetverbinding uit te zenden.
Webpagina's willen niet laden en bij probleem oplossing van Windows 10 geeft hij aan: 'het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet'.

Ik ervaar dit probleem op zowel de 2.4GHz als op de 5GHz verbinding. De kanalen waarop de verbinding wordt uitgezonden heb ik al op automatisch gezet, dus hier kan het ook niet aan liggen...
Dat er sprake zou zijn van een stoorzender kan ik me ook haast niet voorstellen, ook omdat hij het de eerste paar minuten na de update/resetten wel doet. Bovendien doet de wifi van de oorspronkelijke router het wel gewoon, alleen die van de wifibooster niet.

Groet
Reputatie 3
Badge +2
Heb je een Android apparaat (tablet/smartphone)?
Dan kun je een gratis app downloaden; Wifi Analyzer er zijn er meerdere, maar die van Auteur Kevin Yuan is naar mijn mening de beste/eenvoudigste.

Je kunt ermee zowel 2.4 als 5GHz wifi kanalen bekijken en zien of andere signalen misschien roet in het eten gooien. In de instellingen kun je de meetinterval instellen, zet deze wat korter als je in huis rondloopt.
Beste @MVO99, heb je je laptop/PC al eens met een UTP kabel aan de booster gekoppeld?
Hoi @simonlebon en @Jaap Houtman ,

Vanavond maar weer even wat geprobeerd.
UTP kabel gekoppeld, heeft dezelfde problemen als de draadloze verbinding: heel lage snelheid, webpagina's laden niet, verbinding niet geaccepteerd.

Heb de app die @simonlebon noemde gedownload en gekeken wat deze aangaf.
Signaalsterkte was goed, kanaalbeoordeling goed. Signaalmeter gaf - ruim in het groene - -40dBm aan, maar zou zelf niet weten wat dit precies zegt.

Leuke is dat ik aan het begin van de avond gewoon goede verbinding heb gehad, heb zo'n 1,5 uur gewoon Netflix kunnen kijken op mijn laptop met de verbinding van de wifibooster, maar opeens houdt de booster er dan mee op....
Nogmaals: de orginele verbinding van het modum doet het dan nog wel gewoon en ik heb de kanalen al op automatisch gezet dus hieraan zou het niet kunnen liggen.

Ik kan echt niets bedenken wat het verschil in kwaliteit van de verbinding kan veroorzaken... In die 1,5 uur heeft niemand in huis wat aan instellingen van het wifimodum of de booster veranderd of iets anders gedaan waarvan ik denk dat het dit verschil zou kunnen veroorzaken.

Nog andere ideeën?

Groet
Beste @MVO99. Op basis van jouw informatie lijkt het erop dat de oorzaak van het probleem zich tussen de booster en de router/modem moet bevinden dan wel in de booster. En dit zou best ook de laatste firmware kunnen zijn. Want na twee weken probleemloos werken hield een van de twee boosters het in het weekend voor gezien en bleek deze de verbinding met de adapater kwijt te zijn. Uit en in het stopkontakt bleek de enige manier om de verbinding weer tot stand te krijgen. Het enige verschil met de andere booster, die gewoon operationeel blijft, is de mate van gebruik en hiermee bedoel ik veel intensiever. Wellicht dat de oorzaak van jouw probleem hierin schuilt. Overigens maak ik naast WiFi voornamelijk gebruik van een bekabelde verbinding. Groet, Jaap
Zou ik ook de nieuwste firmware voor de wifi stopcontact booster mogen hebben? Dat ding loopt te niksen op 3mbit terwijl mijn tplink 200mbit er volledig uit perste. Als ze het niet automatisch kunnen pushen zou het toch wel verstandig zijn om de firmware in ieder geval te delen. Wel een ramp dit, maar alvast bedankt 😉
Reputatie 7
Badge +35
@bkara
Voorlopige mogelijke oplossing:
Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.
@bkara

Voorlopige mogelijke oplossing:Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.

@Be rt

Bedankt. Ik heb dit al gedaan en mn snelheid is wel een beetje verbeterd (10mbit), maar nog lang geen sprake van minimaal 80mbit op 5ghz. Dus ik wacht nog wel even totdat er iemand reageert met een firmware zodat ik tenminste weet dat het up to date is. Anders gewoon dat ding terug geven of tegen de muur smijten.
Heeft iemand de nieuwste firmware voor mij ?
Reputatie 7
Badge +35
@bkara Misschien heeft @Anne H Ziggo vandaag nog tijd om je te voorzien van de software.

Dit is in de basis een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat zou nog een paar dagen kunnen duren.
Mijn booster draait op
ZG-w26.9.1c. Heeft iemand de nieuwste firmware voor mij of waar kan ik deze downloaden?
Reputatie 7
Goedemiddag @bkara en @Edincer. Zojuist heb ik jullie per mail de firmware toegestuurd 🙂
Thnx @Michael Ziggo
Beste,

Hier hetzelfde probleem met dezelfde firmware, deze wordt ook nog eens niet automatisch geüpdate.
Is het mogelijk om mij de firmware update te sturen?
Zie geen andere mogelijkheid om updates uit te voeren!
Reputatie 7
Beste,

Hier hetzelfde probleem met dezelfde firmware, deze wordt ook nog eens niet automatisch geüpdate.
Is het mogelijk om mij de firmware update te sturen?
Zie geen andere mogelijkheid om updates uit te voeren!

Verstuurd!

Reageer