1
Vraag
2
Reageer en help mee
Acronym

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lage internet snelheid - Internet Verbonden (partial bonding DS)

Sinds een week heb ik een slechte internetsnelheid.
Waar ik voorheen nog afbeeldingen van een paar MB kon downloaden duurt een bestand van 50mb nu meer dan een uur om te downloaden.

Nu al 2x aan de telefoon gehangen met Ziggo waar de modem gereset is naar fabrieksinstelling en de horizonbox wifi is uitgezet omdat dit conflicterend kon zijn.

Ik presenteer u mijn internet snelheid:

Ook heb ik de volgende melding in scherm van de modem:


Aangezien ik niet in zo'n heel groot huis woon, staat 2.4Ghz uit.


  • Splitters zijn al verwijderd/ vervangen
  • Kabel naar modem is 1m




Mocht er nog meer informatie nodig zijn, dan hoor ik het graag.
8 Reacties 8
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Acronym,

Deze melding geeft aan dat je niet alle downstream kanalen hebt, terwijl je die wel zou moeten hebben.

Top dat je direct deze screenshots erbij zet! Scheelt een hoop vragen! 🙂 Opzich ziet dit er niet verkeerd uit, maar het is niet helemaal in orde.

Kun je een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groet,
Evert
Acronym
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert Zie de foto.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Is dit de plek waar Ziggo je huis binnenkomt? En zit je modem aan deze kabel verbonden of zitter er nog splitters of iets dergelijks tussen?

Het is in ieder geval oud. Deze connector houdt geen 4G straling tegen. Deze moet vervangen worden. En als dit het AOP is, dan moet dat ook vervangen worden. Een Ziggo monteur kan dat laatste gratis doen.
Acronym
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heey Evert,

Dit is inderdaad waar Ziggo het huis binnenkomt.
Er zit momenteel geen splitter tussen, dus heb momenteel geen TV.
Ik heb de modem verplaatst zodat deze met de kabel van 1 meter bevestigd zit.

Het probleem ligt mij meer dat het 1.5 jaar goed gewerkt heeft en sinds afgelopen dinsdag (met uitzondering van vrijdag-nacht) niet meer naar behoren werkt.

Vrijdag was er weer goed internet met de snelheid van het abbo.
In een andere thread zag ik ook dat mensen een soortgelijk probleem hebben met eenzelfde modem (https://www.ziggo.nl/references/lightboxes/productpages/internet/wifimodem/_jcr_content/templatesection/nested_columns/parsys-1/image.img.png/1493642544207.png)

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifi-van-de-connectbox-valt-periodiek-weg-33559/index2.html

Hoewel het wegvallen zoals in ieder genoemde thread nu wel bijna weg is, gebeurd nog heel soms, niet zoveel als afgelopen dagen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het wegvallen van internet gebeurd vaak, maar het kan verschillende oorzaken hebben, zoals ook in dat topic beschreven staat.

Bij jou wordt er in ieder geval de huidige straling die er is niet tegengehouden en dat moet veranderd worden.

Je kunt dus het beste contact opnemen met Ziggo en een monteur vragen die je AOP komt vervangen. Je kunt dit bijvoorbeeld via de chat doen, kun je direct het linkje naar dit topic meesturen 🙂

Groeten!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Acronym. Welkom hier! Super dat je het verhaal hier neerlegt met direct zoveel bruikbare informatie. Top!
Ik zie dat je inmiddels een afspraak met een monteur hebt staan. Laat je ons weten hoe het gaat na deze afspraak? 🙂
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Lycke Ziggo Kunnen jullie geen sticky topic of iets op jullie website plaatsen met uitleg over deze 4G perikelen? Veel mensen worstelen opeens met wegvallende verbindingen in bepaalde regio's, na het omzetten van de frequenties. Er onstaan problemen door verouderde installaties. Dat kan ook heel goed aan de apparatuur van mensen zelf liggen, maar oudere AOPs komen ook nog steeds voor.

Ik denk dat veel mensen hier baat bij kunnen hebben. En jullie willen ook in de rest van het land nog wijzigingen in het frequentieplan doorvoeren. Nu moet de comunnity deze mensen steeds weer op het juiste spoor zetten. Dat is heel aardig van ons, maar dit komt steeds structureel terug, en lijkt me meer iets voor jullie zelf om op te pakken.
Acronym
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo Zal ik zeker doen, dinsdag zal ik het laten weten mocht het internet het erna weer goed doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic