Beantwoord

Lag tijdens gamen Xbox One X (bekabeld)

  • 25 oktober 2020
  • 19 reacties
  • 337 keer bekeken

Hallo,

Sinds enkele dagen valt mij op dat ik enorm veel last heb van lag tijdens het spelen van o.a. Call of Duty Modern Warefare op de Xbox.

Mijn Xbox staat in DMZ dus zou in principe geen probleem moeten geven. NAT type staat als “open” aangegeven in de game. Maar als ik in de game kijk naar wat mijn Ping doet word ik hier droevig van deze springt regelmatig boven de 100ms uit.

ik heb ook even een uitdraai gemaakt van de up en downstream zoals het modem weergeeft maar deze info zegt mij al leek niet zoveel.

Ik heb de spanning al van het modem en mijn router gehad, andere kabel geprobeerd maar geen succes gehad 😢

 

wellicht nog iemand met tips?

icon

Best beantwoord door Paul Ziggo 27 november 2020, 18:12

@RoycoNL Dankjewel voor het delen! Je hebt al een boel nagelopen en uitgesloten. Het lijkt mij daarom verstandig dat er nu ene monteur komt kijken.

Er komt op woensdag 2 december 2020 tussen 08:00 uur en 13:00 uur een netwerkmonteur langs om alles door te meten. Mocht het je dan niet lukken dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo wijzigen 

onder “Mijn gegevens”.  Laat na het m onteursbezoek maar onder dit topic maar weten wat je bevindingen zijn. 

Alvast een fijn weekend!

Groeten,

Paul

Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 7

Goedemorgen @RoycoNL en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je tijdens een potje Call of Duty Modern Warfare op je Xbox One X last hebt van lag! Zo te lezen heb je de netwerkinstellingen al nagelopen en staat het NAT Type al goed op “Open”. Ik heb je verbinding even bekeken en ik zie hier enige ruis op terug.
Dit verklaard het aantal Pre en Post RS errors in het modem log. Is het modem momenteel rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt d.m.v. een coaxkabel die niet langer is dan 1 meter? Maak anders eens een paar foto's van de aansluitingen tussen het modem en het aansluitpunt (Abonnee overname punt). 
Je kan ook de stappen op deze pagina gebruiken om alles in de binnenhuisinstallatie nog eens na te lopen. Test ook eens of je de problemen constateert op het moment dat je de Xbox One X eens rechtstreeks bekabeld, zonder tussenkomst van een eigen router, op het modem aansluit. 

Laat onder dit topic je bevindingen maar weten. 

Hallo Paul,

 

bedankt voor je bericht. Helaas maakt het geen verschil als ik mijn Xbox rechtstreeks aansluit op mijn modem.

Hierbij enkele foto’s van mijn AOP en modem etc. De kabel vanaf het AOP naar het modem is korter dan 1m.

 

Reputatie 6

Bedankt voor de foto's @RoycoNL Jammer dat het rechtstreeks aansluiten geen verschil lijkt te maken? Wil je voor de volledigheid het modem toch nog eens zo aansluiten en de up- en downstream info hier delen? Dan kijken we even mee. 

@Rikst Ziggo 

Bedankt voor je bericht.

 

zojuist even mijn Xbox rechtstreeks aangesloten op het modem (deze staat wel in Bidge-mode). Enkele potjes gespeeld maar de verbinding is heel wisselvallig had zelfs Ping van meer dan 500ms er tussen zitten in game (Pieken) de Ping in de games die ik speelde lagen allen boven de 44ms.

 

omdat het modem in bridge mode staat heb ik hem wel weer moeten verbinden met mijn router om onderstaande screenshot te kunnen maken.

 

 

Reputatie 6

Bedankt @RoycoNL! E.e.a. lijkt nu even door elkaar te lopen. Waar het mij om gaat, is de resultaten wanneer je het modem rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting. Dat is de aansluiting op foto 1. Heb je dat nu gedaan? Zo niet, wil je dat alsnog doen en de resultaten delen?

Reputatie 6
Badge +12

Bedankt @RoycoNL! E.e.a. lijkt nu even door elkaar te lopen. Waar het mij om gaat, is de resultaten wanneer je het modem rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting. Dat is de aansluiting op foto 1. Heb je dat nu gedaan? Zo niet, wil je dat alsnog doen en de resultaten delen?

zo te zien zit het modem op de coax versterker aangesloten dan is idd wel een goed plan om het modem eens rechtstreeks op het aop aan te sluiten

het is eigelijk aanbevelen om op het aop een splitter POA 01-B of POA 01-UPC te doen met een uitgang naar de versterker de andere naar de modem

 

Bedankt @RoycoNL! E.e.a. lijkt nu even door elkaar te lopen. Waar het mij om gaat, is de resultaten wanneer je het modem rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting. Dat is de aansluiting op foto 1. Heb je dat nu gedaan? Zo niet, wil je dat alsnog doen en de resultaten delen?

zo te zien zit het modem op de coax versterker aangesloten dan is idd wel een goed plan om het modem eens rechtstreeks op het aop aan te sluiten

het is eigelijk aanbevelen om op het aop een splitter POA 01-B of POA 01-UPC te doen met een uitgang naar de versterker de andere naar de modem

 

Bedankt voor je reactie dit ga ik vanavond na werktijd wel even proberen.

ik heb eigenlijk nooit een POA 01- Bof POA 01-UPC gehad bij mijn nieuwe modem.

 

zou het hierin zitten?! Zijn deze ergens los verkrijgbaar? 

Reputatie 6
Badge +12

Bedankt @RoycoNL! E.e.a. lijkt nu even door elkaar te lopen. Waar het mij om gaat, is de resultaten wanneer je het modem rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting. Dat is de aansluiting op foto 1. Heb je dat nu gedaan? Zo niet, wil je dat alsnog doen en de resultaten delen?

zo te zien zit het modem op de coax versterker aangesloten dan is idd wel een goed plan om het modem eens rechtstreeks op het aop aan te sluiten

het is eigelijk aanbevelen om op het aop een splitter POA 01-B of POA 01-UPC te doen met een uitgang naar de versterker de andere naar de modem

 

Bedankt voor je reactie dit ga ik vanavond na werktijd wel even proberen.

ik heb eigenlijk nooit een POA 01- Bof POA 01-UPC gehad bij mijn nieuwe modem.

 

zou het hierin zitten?! Zijn deze ergens los verkrijgbaar? 

een ziggo moderator @Lycke Ziggo  kan voor je regelen dat een poa-01-b + kabel voor het modem naar je woord opgestuurd

zet wel even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

Reputatie 7

@RoycoNL  Dank voor je reactie! Ik begrijp dat je nog geen POA-1-B splitter hebt. Ik heb daarom kosteloos zo'n splitter toegestuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je de splitter met de brievenpost van Post NL in huis. 
Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe splitter hebt aangesloten? 

@Paul Ziggo bedankt voor je reactie en het opsturen van de POA-1-B.

Zodra ik alles binnen heb en heb kunnen testen zal ik mijn bevindingen posten 

Reputatie 7

@RoycoNL Top! Dan wachten we je bericht even af! :wink:

@Paul Ziggo alles is netjes binnen gekomen en zojuist geplaatst. Merk nog niet echt een verschil. 
 

wellicht kun jij iets uit onderstaande foto’s halen?! Ping schommelt nog steeds enorm.

 

Reputatie 7
Badge +13

Zou je een foto willen maken hoe het nu aangesloten zit?

Zou je een foto willen maken hoe het nu aangesloten zit?

Bij deze.

De POA-1-B in de AOP geplaatst op out 1 het modem aangesloten met de bijgeleverde kabel, groene zijde aan de POA-1-B en rode zijde aan het modem.

bestaande kabeltje aan out 2 voor TV naar de bestaande verdeler/versterker ivm f-connector.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Het enige wat ik zie is dat de datastroom op kanaal 1 een stuk hoger is als op de rest van de downstream kanalen.

 

Het is verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt.

Nog even afwachten dus.

Reputatie 7

Ik ben benieuwd of de (kabel naar de) versterker op 1 of andere manier toch van invloed is op het signaal van je modem. Hoe zien de signalen/waardes eruit wanneer je alleen de modem aangesloten hebt op het AOP en de kabel naar de versterker dus even los hebt? (ik snap dat dat niet een oplossing gaat zijn, maar puur als check even) 

@Lycke Ziggo geen probleem. Bij deze, zonder kabel naar mijn versterker voor de tv.

 

 

Reputatie 7

@RoycoNL Dankjewel voor het delen! Je hebt al een boel nagelopen en uitgesloten. Het lijkt mij daarom verstandig dat er nu ene monteur komt kijken.

Er komt op woensdag 2 december 2020 tussen 08:00 uur en 13:00 uur een netwerkmonteur langs om alles door te meten. Mocht het je dan niet lukken dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo wijzigen 

onder “Mijn gegevens”.  Laat na het m onteursbezoek maar onder dit topic maar weten wat je bevindingen zijn. 

Alvast een fijn weekend!

Groeten,

Paul

@Paul Ziggo bedankt. We gaan het meemaken. De bevindingen zal ik zeker delen

Reageer