Beantwoord

Krijg geen IP van mijn Connectbox via Wifi

  • 8 april 2019
  • 32 Reacties
  • 2103x Bekeken

Sinds de storing van gister krijgt mijn Mi5 geen IP meer van mijn Connectbox. Alle overige apparaten in huis (Laptop, 3x Mi A1, ChromeBook, ect) krijgen we wel een. Kan wel met de Ziggo hotspot verbinden en heb op mijn werk ook geen problemen. Kan niet zien dat er iets in de instellingen van de modem is gewijzigd. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
icon

Best beantwoord door cmvoogt 25 april 2019, 12:57

Met de monteur toekijkend het volgende gedaan:
Sinds de laatste keer had mijn Mi5 IP 54.
Wifi Mi5 uit. Na ruim 2 minuten een willekeurige reservering voor IP 54 aangemaakt.
Wifi Mi5 aan en hij krijgt geen IP. Na enkele minuten de reservering verwijdert en Mi5 krijgt snel als nog een IP. En dat is natuurlijk IP 54.

De monteur heeft de rapportage zo gedaan dat ik een nieuwe af fabriek krijg en geen gebruikte. Inmiddels heb ik de modem binnen en ga hem vandaag of morgen installeren.

Bedankt voor al het meedenken.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

32 Reacties

Ik heb een route bekabeld gekoppeld aan de ConnectBox en van de router the DHCP server uitgezet.

Zojuist mijn wifi settings op mijn Mi5 gereset en hij blijft nog steeds hangen in "IP-adres verkrijgen".
Reputatie 7
Dan is er iets anders aan de hand en zal er in de loop van de dag een moderator langs komen om je te helpen. mocht het te lang duren, plaats dan even hier je bericht.

Misschien kunnen andere gebruikers nog tips geven.

Hoe kan ik controleren of mijn modem een DHCP adres gegevens krijgt?
En zo is het al 2 dagen.
Reputatie 7
Badge +30
Als je met de 2,4Ghz verbindt, heb je dan precies hetzelfde?
Reputatie 7
Badge +30
Heb je toevallig ook een Mediabox XL?
Zo ja, heb je die opgenomen in het thuisnetwerk of heb je de Mediabox XL verbonden met het modem middels een netwerkkabel?
Ik heb geen MediaBox XL.
Reputatie 7
Ik heb ff gegoogeld op Mi5, neem aan een Xiaomi, misschien reset netwerk settings:

  1. Open Settings
  2. In the Wireless Settings menu, tap on More option
  3. Now tap on Network Settings reset option
  4. You can tap on Reset settings and confirm by OK button
  5. This way you can reset network settings on your Xiaomi Mi 5.
Hoe kan ik controleren of mijn modem een DHCP adres gegevens krijgt?
Je modem/router heeft geen problemen, want je kunt met al je apparaten het Internet op.
Behalve met die Mi5. Je schrijft dat die geen IP adres krijgt. Hoe controleer je dat?
Staat er geen Ip bij de Wifi Connectie die je gebruikt? Kijk anders bij Settings>About Phone>Status. Daar staat meer info over toegekende adressen.
Maak een Screenshot en laat die hier zien.
https://www.gsminfo.nl/blog/achtergrond/4560/tip-hoe-maak-je-een-screenshot-met-je-smartphone
Reputatie 3
Badge +2
Mobiele data/netwerk uitzetten. wie weet pakt de 2.4 of 5 wel een ip - adres?
Reputatie 3
Badge +2
Aangezien jij ook een router/switch gebruikt probeer deze stappen
- Trek de stekker uit je modem en router
- Start vervolgens je modem opnieuw op (router uit laten)
- Wanneer je modem volledig is opgestart (vaak na +/- 2 minuten) start je je router ook
- Wanneer dit allemaal ook opgestart is, probeer je nogmaals je telefoon te verbinden.
Ik zal vanavond eens kijken. Alvast bedankt.
Zojuist bijna een uur met Ziggo aan de lijn gezeten. Als ik op de Mi5 het IP op statisch zet of ik doe een reservering in de modem, dan krijg ik verbinding. Andere opties die we geprobeerd hebben zijn:
  • Het 2.4G kanaal op automatisch zetten: Werkt niet.
  • De lease time van 31536000 naar 120 gezet. Dan kan ik wel via mijn 2e route/switch verbinding krijgen, maar niet direct met de 2.4G of 5G van de ConnectBox.
  • Het laatste advies dat ik kreeg is terug naar fabrieksinstellingen. Hier wacht ik nog even mee, omdat ik eerst goed moet noteren wat ik allemaal heb ingesteld in de modem.
  • Ik ga eerst nog kijken of ik bij iemand anders met een ConnectBox verbinding kan krijgen.
Reputatie 7
Hoi @cmvoogt,

Heb je nog een update voor ons?
Reputatie 3
Badge +2
Je kan een backup maken van de connectbox, en na de fabrieksherstel de backup weer terug zetten.

Inloggen op de laptop/pc. http://192.168.178.1 dan naar beheer en alles wijst vanzelf wat te doen.
Nog even ter aanvulling. Ik krijg zowel op de 2.4G als op de 5G geen IP adres. Dit zijn aparte SSID settings. Daarnaast heb ik nog een wifi route als switch in huis en daarmee krijg ik ook geen IP adres. De Mi5 blijft hangen in "Verkrijgen IP adres".
Die backup werkt niet goed. Nog niet de helft van de setting worden opgeslagen. Heb helaas vorig jaar al een aantal maal ervaren. Dus als ik het doe, dan ga ik er voor zitten.
Reputatie 3
Badge +2
Alsnog de router/switch ook al een keer van de stroom gehaald ?
Zie reactie van mij 23 minuten geleden
Ik zal je punten morgen uitproberen. Bedank alvast voor de hulp.
Met de monteur toekijkend het volgende gedaan:
Sinds de laatste keer had mijn Mi5 IP 54.
Wifi Mi5 uit. Na ruim 2 minuten een willekeurige reservering voor IP 54 aangemaakt.
Wifi Mi5 aan en hij krijgt geen IP. Na enkele minuten de reservering verwijdert en Mi5 krijgt snel als nog een IP. En dat is natuurlijk IP 54.

De monteur heeft de rapportage zo gedaan dat ik een nieuwe af fabriek krijg en geen gebruikte. Inmiddels heb ik de modem binnen en ga hem vandaag of morgen installeren.

Bedankt voor al het meedenken.
Sorry dat ik niet meer reageerde op je uitgebreide en heldere beantwoording van mijn vragen. Was dit maar altijd zo.
Zie dit nu pas. Dank!

Je was uit beeld geraakt. Dat kwam omdat er een tijdje geen Emails werden verstuurd bij een nieuwe reaktie in een Topic dat je volgt omdat je zelf meedoet. Het was lastig overzicht te houden, omdat ik in diverse Topics meedoe.

Mijn reaktie zou zijn geweest: er klopt iets niet met je ConnectBox.
Nou ja. Goed dat ie vervangen wordt.
Laat ook bij succes weten hoe het verloop is.
Han

PS krijg nu weer weer wel een Email over een reaktie. Zoals jouw laatste, die me weer bij dit Topic bracht.
Hier de antwoorden op je vragen:
Vraag 1: Ik had voor mij Mi5 een IP gereserveerd om te kijken of hij dan wel een IP krijgt en dat was zo.

Vraag 2: De reserveringen die ik had staan waren voor mijn beide raspberry PI's (wife en Ethernet; 4 in het totaal) en mijn NAS (dus niet mijn printer).

Vraag 3/4: Het lijkt er op dat de modem, ondanks dat ik er geen reservering voor het gemaakt, de Mi5 standaard 192.168.178.53 geeft.

Vraag 5: Zie ook vraag 2. Als ik de andere 4 (50, 51, 52 en 100) instel, dan krijgt mijn Mi5 gewoon een IP (gister was dit standard 53).

Ik zie nu dat ik op mijn printer een statisch IP had ingesteld. Heb hiervoor nu ook een reservering gedaan en de printer weer gewijzigd in automatisch. Ik heb dus nu 6 IP adressen gereserveerd staan (50, 51, 52, 53, 100 en 101). De lease tijd heb ik op 120s gezet. Als test heb ik mijn wifi >5min uitgezet en daarna pas weer aan. Na 10min is de status van mijn Mi5 is: "IP-adres verkrijgen". In de lijst met verbonden apparaten staat mijn Mi5 niet bij en toch krijgt hij geen IP. IP 53 uit de reserveringslijst verwijdert en direct een IP en dat is IP 53 😉.

Nu maar op mijn Mi5 de opgeslagen instellingen van mijn Wifi verwijdert. Weer een reservering voor IP 53 gemaakt. Zie de Mi5 nergens meer te zien. Na >5min weer verbinding opgezet. Misschien raad je het al: Satus Mi5 "IP-adres verkrijgen". Mijn Raspbeery PI, van het gereserveerde MAC, aangezet en die krijgt direct IP 53. Mijn Mi5 krijgt nu wel een IP (54).

Tot slot Mi5 wifi uit en Raspbeery uit. Na >10min Mi5 Wifi weer aan. Krijgt direct een IP en het is IP 53. Ik snap niet waarom de modem, sinds de Ziggo storing, zo hard nekkig IP 53 probeerde uit te geven aan mijn Mi5 terwijl het een ander MAC adres had is wat er gereserveerd stond. Ik laat de Ziggo monteur vrijdag maar komen om hem de modem na te laten kijken. Tot dan hou ik het in de gaten.

Bedankt voor alle hulp.

Gr. Corné
Reputatie 7
Hoi @cmvoogt, heb je nog een update voor ons na de komst van de monteur?
Reputatie 3
Badge +2
Misschien de switch ook even van de stroom afhalen?