Beantwoord

Krijg geen IP van mijn Connectbox via Wifi


Sinds de storing van gister krijgt mijn Mi5 geen IP meer van mijn Connectbox. Alle overige apparaten in huis (Laptop, 3x Mi A1, ChromeBook, ect) krijgen we wel een. Kan wel met de Ziggo hotspot verbinden en heb op mijn werk ook geen problemen. Kan niet zien dat er iets in de instellingen van de modem is gewijzigd. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
icon

Best beantwoord door cmvoogt 25 april 2019, 12:57

Met de monteur toekijkend het volgende gedaan:
Sinds de laatste keer had mijn Mi5 IP 54.
Wifi Mi5 uit. Na ruim 2 minuten een willekeurige reservering voor IP 54 aangemaakt.
Wifi Mi5 aan en hij krijgt geen IP. Na enkele minuten de reservering verwijdert en Mi5 krijgt snel als nog een IP. En dat is natuurlijk IP 54.

De monteur heeft de rapportage zo gedaan dat ik een nieuwe af fabriek krijg en geen gebruikte. Inmiddels heb ik de modem binnen en ga hem vandaag of morgen installeren.

Bedankt voor al het meedenken.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

32 Reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen @cmvoogt lastig dat je geen IP krijgt.

Verkrijgt je Modem wel een DHCP adres gegevens en heb je het modem al 30 seconde van de stroom gehad en weer opnieuw opgestart.
Dat is gister 3x gebeurt en de laatste keer toe alle andere al een IP kregen. Mijn Mi5 ook al verschillende keren gerestart.
Reputatie 7
Badge +18
Dan is er iets anders aan de hand en zal er in de loop van de dag een moderator langs komen om je te helpen. mocht het te lang duren, plaats dan even hier je bericht.

Misschien kunnen andere gebruikers nog tips geven.
Hoe kan ik controleren of mijn modem een DHCP adres gegevens krijgt?
Reputatie 7
Badge +25
Heb je toevallig ook een Mediabox XL?
Zo ja, heb je die opgenomen in het thuisnetwerk of heb je de Mediabox XL verbonden met het modem middels een netwerkkabel?
Ik heb geen MediaBox XL.
Reputatie 7
Ik heb ff gegoogeld op Mi5, neem aan een Xiaomi, misschien reset netwerk settings:

  1. Open Settings
  2. In the Wireless Settings menu, tap on More option
  3. Now tap on Network Settings reset option
  4. You can tap on Reset settings and confirm by OK button
  5. This way you can reset network settings on your Xiaomi Mi 5.
Hoe kan ik controleren of mijn modem een DHCP adres gegevens krijgt?
Je modem/router heeft geen problemen, want je kunt met al je apparaten het Internet op.
Behalve met die Mi5. Je schrijft dat die geen IP adres krijgt. Hoe controleer je dat?
Staat er geen Ip bij de Wifi Connectie die je gebruikt? Kijk anders bij Settings>About Phone>Status. Daar staat meer info over toegekende adressen.
Maak een Screenshot en laat die hier zien.
https://www.gsminfo.nl/blog/achtergrond/4560/tip-hoe-maak-je-een-screenshot-met-je-smartphone
Ik zal vanavond eens kijken. Alvast bedankt.
Nog even ter aanvulling. Ik krijg zowel op de 2.4G als op de 5G geen IP adres. Dit zijn aparte SSID settings. Daarnaast heb ik nog een wifi route als switch in huis en daarmee krijg ik ook geen IP adres. De Mi5 blijft hangen in "Verkrijgen IP adres".
Reputatie 3
Badge +2
Misschien de switch ook even van de stroom afhalen?
Reputatie 7
Badge +31
Mogelijke oplossing: Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?
Daarnaast heb ik nog een wifi route als switch in huis
Dit snap ik niet helemaal, maar denk dat er een Switch is.
Of is het een ingebouwde Switch van een Access Point resp een als Access Point ingestelde Router?
Welk Merk en Type?
Inderdaad de spanning even eraf. Kan helpen.
En de volgende keer beter vermelden hoe de boel aangesloten is.
Anders wordt het tasten in het duister. Dat willen we niet.
Ik heb een route bekabeld gekoppeld aan de ConnectBox en van de router the DHCP server uitgezet.

Zojuist mijn wifi settings op mijn Mi5 gereset en hij blijft nog steeds hangen in "IP-adres verkrijgen".

En zo is het al 2 dagen.
Reputatie 7
Badge +25
Als je met de 2,4Ghz verbindt, heb je dan precies hetzelfde?
Reputatie 3
Badge +2
Mobiele data/netwerk uitzetten. wie weet pakt de 2.4 of 5 wel een ip - adres?
Reputatie 3
Badge +2
Aangezien jij ook een router/switch gebruikt probeer deze stappen
- Trek de stekker uit je modem en router
- Start vervolgens je modem opnieuw op (router uit laten)
- Wanneer je modem volledig is opgestart (vaak na +/- 2 minuten) start je je router ook
- Wanneer dit allemaal ook opgestart is, probeer je nogmaals je telefoon te verbinden.
Zojuist bijna een uur met Ziggo aan de lijn gezeten. Als ik op de Mi5 het IP op statisch zet of ik doe een reservering in de modem, dan krijg ik verbinding. Andere opties die we geprobeerd hebben zijn:
  • Het 2.4G kanaal op automatisch zetten: Werkt niet.
  • De lease time van 31536000 naar 120 gezet. Dan kan ik wel via mijn 2e route/switch verbinding krijgen, maar niet direct met de 2.4G of 5G van de ConnectBox.
  • Het laatste advies dat ik kreeg is terug naar fabrieksinstellingen. Hier wacht ik nog even mee, omdat ik eerst goed moet noteren wat ik allemaal heb ingesteld in de modem.
  • Ik ga eerst nog kijken of ik bij iemand anders met een ConnectBox verbinding kan krijgen.
Reputatie 3
Badge +2
Je kan een backup maken van de connectbox, en na de fabrieksherstel de backup weer terug zetten.

Inloggen op de laptop/pc. http://192.168.178.1 dan naar beheer en alles wijst vanzelf wat te doen.
Die backup werkt niet goed. Nog niet de helft van de setting worden opgeslagen. Heb helaas vorig jaar al een aantal maal ervaren. Dus als ik het doe, dan ga ik er voor zitten.
Reputatie 3
Badge +2
Alsnog de router/switch ook al een keer van de stroom gehaald ?
Zie reactie van mij 23 minuten geleden
Ik zal je punten morgen uitproberen. Bedank alvast voor de hulp.
Reputatie 7
Hoi @cmvoogt,

Heb je nog een update voor ons?