Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Korte internetverbinding hick-ups; ook T3 meldingen
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Hi,
Ik heb een paar keer per dag dat mijn verbinding kort wegvalt (10 seconden of zo).
Ik heb een Connect Box en zie daar ook T3 meldingen.
De laatste keer dat ik de hiccup had is rond de tijd van de laaste INPUT dropped.
Er is een paar maanden geleden een monteur geweest, die heeft wel een stekkertje vervangen maar verder geen probleem geconstateerd.
Ik heb een 50/5 abbo. Kabels in de wijk zijn ca. 40 jaar oud
LOG:
03-09-2020 09:22:14
notice
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.120];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
De grijze kabel komt uit een pijp in de vloer van de meterkast en gaat van daar uit naar een Tratec aansluitpunt:
De kabel op het aansluitpunt gaat naar een Hirschmann GHV41M. Zie onderstaand plaatje;
Ingang is aan de linkerkant. uitgang 1 van de Hirschmann gaat naar de connect box.
Ik heb een jaar geleden een monteur gehad, en die zei dat de GHV41M beter was dan wat Ziggo op dit moment leverde/installerde. Hij heeft toen ook nog wel een nieuwe BNC connector op de kabel naar het modem gezet.
De GHV is een jaar of 7 (misschien 😎 oud.
Hiccups treden zowel wired als wireless op.
Ik heb ook nog even een reboot gedaan, daarna kostte het wat moeite een verbinding te maken. Dit is het nieuwere stukje van de log
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.120];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.120];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.195];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:18
notice
Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
192.168.123.195 en 192.168.123.120 zijn van mijn laptop. Ik heb eerst wired geprobeerd (het 195 adres) maar kreeg geen respons, ben toen naar wireless gedaan (het 120 adres)
Oh ik had net ook een ping meelopen en zie dan dit:
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=26 ttl=117 time=11.0 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=27 ttl=117 time=24272 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=28 ttl=117 time=23405 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=30 ttl=117 time=17.2 ms 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=31 ttl=117 time=16.0 ms
@eFfeM je modem zit op de versterker aangesloten en deze maskeert daardoor signaal problemen. Het heeft voorkeur op op de AOP te splitsen naar een aansluiting voor het modem en een naar de versterker voor de rest.
De splitsing kan met een POA-01 en een extra kabelset worden gedaan.
Wat ik zelf wel wat vreemd vond is dat het dus af en toe optreedt en er eigenlijk niets te zien is in de signaalwaarden. Ik had verwacht dat die dan ook zouden afwijken. Misschien dat ik als experimentje de Hirshmann er even tussenuit haal om te kijken wat het signaal is wat op het AOP staat.
(dat AOP is passieve electronica dus in het algemeen doet dat het of doet het dat niet)
Zoals Henno hierboven al aangeeft de signaalversterker laat de waardes mooier lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn?
Daarom word het ook aangeraden om via 'n poa splitter een uitgang te gebruiken voor de televisies op de signaal versterker aan te sluiten en op de andere uitgang van de splitter het modem.
'n verouderd aop kan echt heel veel roet in het eten gooien.
'n verouderde aop laten vervangen door ziggo heeft al veel klanten geholpen?
@Henno goed plan, ik weet eigenlijk niet meer waarom het zo aangelegd is, maar ik kan het wel maken zoals jij voorsteld. Ik heb hier nog een ESI-02N splitter liggen (heb ik denk ik ook van Ziggo gehad). Kabels heb ik ook nog wel. Wordt wel vanavond of morgen voor ik dit kan uitproberen
Je moet je wel realiseren dat dat een oude splitter is die niet gemaakt is om je coax van 3G / 4G / 5G af te schermen. Je kunt beter bellen en een POA-01 splitter vragen met 2 kabels die op het modem en versterker passen (F-Connectoren).
Omdat ik die ESI-02N nog had liggen en ik nu even tijd had heb ik die er even tussen gezet.
De downstream signalen zijn iets gezakt (naar 36 dBmV) maar dat is voorzover ik weet nog ok.
De upstream waarden zijn een stuk hoger:
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal
Frequentie (Hz)
Vermogen (dBmV)
Symbol Rate (ksps)
Modulatie
Kanaalnummer
1
31800000
47
2.560
64qam
5
2
28600000
50
2.560
64qam
6
3
57800000
48
5.120
64qam
1
4
37100000
49
5.120
64qam
4
5
44000000
49
5.120
64qam
3
6
50900000
48
5.120
64qam
2
Ik ben benieuwd wat dit oplevert.
Volgende optie is POA-01 splitter en daarna OAP.
Ik post over een paar dagen nog even hoe het verder gegaan is, en zal dan ook een beste antwoord selecteren. helaas kan ik jullie niet allebei kiezen, maar in ieder geval bijzonder bedankt voor jullie hulp
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
wachttijd meer dan 10 minuten probeer straks/morgen nog wel een keer
chat is ook nog steeds “even in gesprek”
Overigens kan de oorzaak van de ruis ook wel buiten de deur liggen. Het hele kabelnet hier is 40 jaar geleden aangelegd en daarna is er na de wijkkast nooit meer iets gebeurd.
@eFfeM@Tom. Bij de hogere frequenties kun je zien dat deze splitter daar minder geschikt voor is:
17
730000000
-1
37
256qam
17
18
738000000
-1
37
256qam
18
19
746000000
-1
37
256qam
19
20
754000000
-1
37
256qam
20
21
762000000
-1
37
256qam
21
22
770000000
-2
37
256qam
22
23
778000000
-3
36
256qam
23
24
786000000
-4
36
256qam
24
Hoe hoger hoe meer demping en groter het verlies op de downstream in dB bij toenemende frequenties, hoogste is 786 MHz.
De post RS fouten op kanaal 23 en 24 komen waarschijnlijk door gebrek aan afscherming van het AOP of iets anders want die zaten er aan het begin van het topic ook al.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...