Beantwoord

Korte internetverbinding hick-ups; ook T3 meldingen

  • 3 september 2020
  • 136 reacties
  • 2432 keer bekeken


Toon eerste bericht

136 Reacties

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben het er wel eens met @Tom.  dat het verschil in downstream vrij groot is.

Als ik nu naar de error waarden kijk zie ik voor het hoogste kanaal:

Alle andere kanalen zitten onder de 10.

Dit is na bijna 9 uur uptime

 

Ik weet niet of dit dezelfde errors zijn die ik in de ConnectBox als PreRS errors zag, maar die teller liep veel harder.

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben het er wel eens met @Tom.  dat het verschil in downstream vrij groot is.

Als ik nu naar de error waarden kijk zie ik voor het hoogste kanaal:

Alle andere kanalen zitten onder de 10.

Dit is na bijna 9 uur uptime

 

Ik weet niet of dit dezelfde errors zijn die ik in de ConnectBox als PreRS errors zag, maar die teller liep veel harder.

 

Het is op zich logisch dat op de hoge frequenties het signaal minder sterk is.

Hoe hoger in frequentie des te meer demping , op zich niks aan de hand als het signaal maar voldoet aan de norm. 

Dit niveau is goed.

Reputatie 3
Badge +3

Ja toen ik de monteur had zag ik ook op zijn meetinstrument dat de hogere frekwenties wat meer verzwakt waren.

Nu na 21 uur uptime heb ik in de event log niets nieuws. Voor de hoogste 5 frekwenties downstream heb ik

24 Locked SC-QAM Downstream 24 786000000 Hz 8000000 Hz -6.5 dBmV 38.5 dB QAM256 12 0
25 Locked SC-QAM Downstream 29 826000000 Hz 8000000 Hz -5.9 dBmV 38.5 dB QAM256 11 0
26 Locked SC-QAM Downstream 30 834000000 Hz 8000000 Hz -6.2 dBmV 38.4 dB QAM256 9 0
27 Locked SC-QAM Downstream 31 842000000 Hz 8000000 Hz -7.1 dBmV 38.1 dB QAM256 11 0
28 Locked SC-QAM Downstream 32 850000000 Hz 8000000 Hz -7.9 dBmV 37.9 dB QAM256 223 30

 

Dus wel wat uncorrectable errors op het hoogste kanaal

Ik heb geen problemen ondervonden, maar dit kan ook vannacht geweest zijn (telefoon of tablet of deco die iets ophaalt)

Reputatie 3
Badge +3

Ik had het idee dat ik gisteren een laatste reactie gegeven had in dit forum, maar die zie ik niet meer terug, dus bij deze nog een keer:

 

Ik heb sinds de vervanging van het modem geen problemen meer ondervonden..

Het modem is nu ruim 6 dagen online. Geen errors in de log, maar wel redelijk wat uncorrectable errors op de twee hoogste kanalen:

Er is ergens iets raars gebeurd. Gisteren ochtend hadden deze twee kanalen iets van 60 uncorrectables als ik me niet vergis. Is dit acceptabel?

@Alex Ziggo is er misschien een storing in de wijk geweest?

 

De firewall heb ik overigens op low staan maar wel met alle opties aan (met firewall op medium of high werden er poorten geblokkeerd die een programma nodig had)

 

Ik zal hieronder ook nog even de complete connection log delen

CM IP Prov Mode: Honor MDD
Ethernet WAN Mode: 
Bidirectional Forwarding Detection: 
Current System Time: Fri Oct 30 17:31:04 2020

 

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel 634000000 Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK internet50_5_mask_wifion_v4-sip.bin
Security Enabled BPI+

 

 

CM Downstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type Channel ID Frequency Width Power SNR Modulation Profile ID Correctables Uncorrectables
1 Locked SC-QAM Downstream 5 634000000 Hz 8000000 Hz -3 dBmV 40.3 dB QAM256 59 0
2 Locked SC-QAM Downstream 1 602000000 Hz 8000000 Hz -1.8 dBmV 40.7 dB QAM256 37 0
3 Locked SC-QAM Downstream 2 610000000 Hz 8000000 Hz -2.5 dBmV 40.6 dB QAM256 49 0
4 Locked SC-QAM Downstream 3 618000000 Hz 8000000 Hz -2.9 dBmV 40.5 dB QAM256 46 0
5 Locked SC-QAM Downstream 4 626000000 Hz 8000000 Hz -3 dBmV 40.3 dB QAM256 46 0
6 Locked SC-QAM Downstream 6 642000000 Hz 8000000 Hz -2.9 dBmV 40.2 dB QAM256 49 0
7 Locked SC-QAM Downstream 7 650000000 Hz 8000000 Hz -3 dBmV 40.2 dB QAM256 49 0
8 Locked SC-QAM Downstream 8 658000000 Hz 8000000 Hz -3.2 dBmV 40.1 dB QAM256 56 0
9 Locked SC-QAM Downstream 9 666000000 Hz 8000000 Hz -3.8 dBmV 39.8 dB QAM256 63 0
10 Locked SC-QAM Downstream 10 674000000 Hz 8000000 Hz -3.7 dBmV 39.5 dB QAM256 64 0
11 Locked SC-QAM Downstream 11 682000000 Hz 8000000 Hz -4 dBmV 39.8 dB QAM256 74 0
12 Locked SC-QAM Downstream 12 690000000 Hz 8000000 Hz -3.4 dBmV 40 dB QAM256 63 0
13 Locked SC-QAM Downstream 13 698000000 Hz 8000000 Hz -3.1 dBmV 40.1 dB QAM256 56 0
14 Locked SC-QAM Downstream 14 706000000 Hz 8000000 Hz -2.6 dBmV 40.2 dB QAM256 65 0
15 Locked SC-QAM Downstream 15 714000000 Hz 8000000 Hz -3 dBmV 40.1 dB QAM256 70 0
16 Locked SC-QAM Downstream 16 722000000 Hz 8000000 Hz -3.3 dBmV 40 dB QAM256 86 0
17 Locked SC-QAM Downstream 17 730000000 Hz 8000000 Hz -3.6 dBmV 39.8 dB QAM256 74 0
18 Locked SC-QAM Downstream 18 738000000 Hz 8000000 Hz -4.1 dBmV 39.7 dB QAM256 77 0
19 Locked SC-QAM Downstream 19 746000000 Hz 8000000 Hz -4 dBmV 39.8 dB QAM256 81 0
20 Locked SC-QAM Downstream 20 754000000 Hz 8000000 Hz -3.9 dBmV 39.8 dB QAM256 73 0
21 Locked SC-QAM Downstream 21 762000000 Hz 8000000 Hz -4 dBmV 39.7 dB QAM256 104 0
22 Locked SC-QAM Downstream 22 770000000 Hz 8000000 Hz -4.6 dBmV 39.3 dB QAM256 170 0
23 Locked SC-QAM Downstream 23 778000000 Hz 8000000 Hz -5.3 dBmV 39 dB QAM256 169 0
24 Locked SC-QAM Downstream 24 786000000 Hz 8000000 Hz -5.9 dBmV 38.8 dB QAM256 231 0
25 Locked SC-QAM Downstream 29 826000000 Hz 8000000 Hz -5.6 dBmV 38.8 dB QAM256 105 5
26 Locked SC-QAM Downstream 30 834000000 Hz 8000000 Hz -6 dBmV 38.6 dB QAM256 150 0
27 Locked SC-QAM Downstream 31 842000000 Hz 8000000 Hz -6.8 dBmV 38.3 dB QAM256 537 514
28 Locked SC-QAM Downstream 32 850000000 Hz 8000000 Hz -7.6 dBmV 37.9 dB QAM256 9045 1666

 

 

CM Upstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type Channel ID Frequency Width Power Modulation/Profile ID
1 Locked ATDMA 1 57800000 Hz 6400000 Hz 44.3 dBmV 2
2 Locked ATDMA 2 50900000 Hz 6400000 Hz 43.8 dBmV 2
3 Locked ATDMA 3 44000000 Hz 6400000 Hz 43 dBmV 2
4 Locked ATDMA 4 37100000 Hz 6400000 Hz 43.5 dBmV 2
5 Locked ATDMA 5 31800000 Hz 3200000 Hz 42.5 dBmV 2
6 Locked ATDMA 6 28600000 Hz 3200000 Hz 42.5 dBmV 2

 

Hi @eFfeM,

Allereerst fijn dat alles goed werkt! Een verklaring heb ik niet op dit moment; in zowel de wijk als bij jouw eigen verbinding ziet alles er keurig uit.

Reputatie 7
Badge +13

@eFfeM 

Enige wat ik als oorzaak kan bedenken is die koppeling.

 

Reputatie 3
Badge +3

Er is wat loss op de hogere frekwenties, dat was ook te zien op het meetinstrument van de monteur, maar dat was klaarblijkelijk geen probleem.

 

Op dit moment (na bijna 9 dagen) zit ik op:

27 Locked SC-QAM Downstream 31 842000000 Hz 8000000 Hz -7 dBmV 38.3 dB QAM256 700 514
28 Locked SC-QAM Downstream 32 850000000 Hz 8000000 Hz -7.8 dBmV 37.9 dB QAM256 11902 1838

 

Dus wat extra packet fouten op de hoogste frequentie vergeleken met mijn vorige post.

Dit is ook het enige kanaal met een SNR onder de 38 dB

Hello @eFfeM ,

I am sorry but my Dutch is not good enough to have a proper exchange so I hope it is ok if I write in English (maar ik leer elke dag Nederlands !).

 

I seem to have similar problems (my post) and reading through your content I understand that the final solution was to replace the box. What type of modem was it? I am currently using a Connect Box (that actually replaced an old Cisco EPC 3928).

 

CC @Cecilia Ziggo following my last message on y post.

Reputatie 3
Badge +3

@cmiconnet It is an Ubee modem. These are without wireless (so you need to set up your own access point) and normally only given to business customers.

 

The hiccups I had were probably caused by my laptop.
For the signal problems. This is probably pretty local. It might make sense to investigate signal strength, cabling and AOP (the connection point where the cable enters your house)

Got it, thanks for the quick reply @eFfeM. I don’t think my devices are responsible in my case so I’ll wait for Ziggo’s feedback. Sorry for hijacking your thread ;)

Reputatie 3
Badge +3

Followup: het lijkt dat ik toch nog steeds problemen heb. Met de Ubee zie ik nu o.a. T4’s in de log staan. Ik heb hier een apart topic voor gemaakt:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ubee-ubc1318zg-problemen-68873

 

Reageer