Beantwoord

Korte internetverbinding hick-ups; ook T3 meldingen

  • 3 september 2020
  • 135 reacties
  • 2104 keer bekeken


Toon eerste bericht

135 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

TS schrijft:

“ Overigens vind ik de dropped INPUT packets ook nog steeds merkwaardig.

Ik verwacht niet veel verkeer op mijn netwerk om 4 uur ‘s nachts. Misschien dat er een keer een telefoon of de smart TV autonoom  verbinding legt maar daar is het wel mee op. Er stond geen PC of laptop aan.”

 

Ook al staat alle verdere apparatuur uit, dan nog vindt er steeds intensief controle communicatie plaats tussen CMTS en modem. Dat er af en toe een dropped packet of T3 plaatsvindt, is geen ramp.

 

 

Af en toe een T3 is ook geen probleem, maar 7 in 11 uur vind ik dan weer vrij veel.

Ik snap dat er communicatie tussen CMTS en modem is, maar dat zou eigenlijk niet tot dropped input packets moeten leiden.

De src van de dropped input packets is trouwens vaak terug te herleiden (via whois) naar facebook of amazon. Ik heb zelf eigenlijk het vermoeden dat iemand probeert mijn router te hacken.

“Ik heb zelf eigenlijk het vermoeden dat iemand probeert mijn router te hacken.”

Als je met de juiste router direct op je externe IP adres dat allemaal zou kunnen loggen en zien, dan schrik je je rot, dat gaat de hele dag door.

Ik vermoed geen hack, maar apps die verbinding blijven houden.

Als j de Firewall instellingen op deze wijze zet, zie je die meldingen van dropped input packets dan nog?

 

Reputatie 3
Badge +2

@Alex Ziggo@Henno@Tom. 

Na een anvontje puzzelen ben ik weer wat verder gekomen.

De trage ping en de connection loss lijkt aan de laptop te liggen. Het bleek dat de ping van ca 22 seconden ieder uur optrad. Ik heb toen via WiFI geprobeerd. Dan blijft het probleem bestaan.

De volgende stap was om een desktop PC op de poort aan te sluiten waar eerst de laptop aan zat, en gedurende 6 uur in een loopje pings te doen. Deze PC had geen onderbrekingen en geen pings die 22 seconden duren. Langste ping was 168 ms, 7 pings > 100 ms.

Ik denk dat de conclusie dat de connection loss in de laptop zit daarmee wel erg aannemelijk geworden is.

 

Zit ik alleen nog met de T3’s. Als ik nu kijk heb ik in 52 uur 33 T3’s gehad. Toch weer iets van 6 erbij gedurende de laatste 15 uur of zo.

Iemand een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn en wat daar evt nog aan te doen is?

 

FM

Reputatie 3
Badge +2

“Ik heb zelf eigenlijk het vermoeden dat iemand probeert mijn router te hacken.”

Als je met de juiste router direct op je externe IP adres dat allemaal zou kunnen loggen en zien, dan schrik je je rot, dat gaat de hele dag door.

Ik vermoed geen hack, maar apps die verbinding blijven houden.

Als j de Firewall instellingen op deze wijze zet, zie je die meldingen van dropped input packets dan nog?

 

@Be rt 

Bedankt voor je suggestie.

Ik heb getriggerd door een eerder bericht van @Tom.  of @Henno  de firewall al zo ingesteld. De dropped INPUT meldingen zijn er dan nog steeds.

 

Maar….

Als ik de huidige log bekijk (zie einde van dit bericht ) dan zie ik dat er net voor iedere T3 melding en net voor iedere GUI login een Dropped INPUT packet zit.

Dat leidt bij mij tot het vermoeden dat het load gerelateerd is. Als iemand aan de deur rammelt dan heeft de connect box het zo druk dat ie een T3 storing krijgt.

En bij een GUI login gebeurt er mogelijk ook iets waardoor er een Dropped INPUT packet gelogd wordt voordat de GUI login gelogd wordt.

 

Ruikt een beetje naar overload.

@Alex Ziggo  Is er misschien een ander/beter modem wat dingen zou verbeteren?

 

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
15-10-2020 22:18:41 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 22:17:48 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=69.171.250.61 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 22:14:25 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 22:13:42 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=69.171.250.61 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 22:03:37 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 22:03:18 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.94.231.196 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 19:06:29 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 19:05:27 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.97.146.178 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 17:24:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 17:24:31 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.96.62.226 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 14:57:05 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.189];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 14:55:42 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.20.106 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 14:51:50 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 14:50:47 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.96.33.82 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 11:57:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 11:56:25 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=20.190.9.86 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 08:47:55 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 08:47:30 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=40.126.1.166 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 07:01:53 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.189];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-10-2020 07:01:26 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=72.21.91.29 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Reputatie 7
Badge +13

@eFfeM

Bij mij verdwenen die dropped input meldingen toen ik de connectbox in bridge had gezet.

 

Maar voor bridge heb je wel een router nodig.

Als je een router zou hebben zou ik vragen of je een Technicolor of Ubee modem kan krijgen.

(Word alleen als uitzondering gegeven)

Reputatie 3
Badge +2

@eFfeM

Bij mij verdwenen die dropped input meldingen toen ik de connectbox in bridge had gezet.

 

Maar voor bridge heb je wel een router nodig.

Weet ik en ik sta niet echt te springen op een extra apparaat in de meterkast.

En met bridged raak ik het access tot de Ziggo hotspots kwijt.

Van de andere kant geeft een eigen router wel wat meer control.

Helaas kunnen we nog geen eigen modem aansluiten.

 

In andere threads zie ik dat er wel andere modems zijn. B.v. de screenshots in deze thread: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/upload-packet-loss-64468 zijn heel anders dan die van mij. Is dat een beter type modem?

Ik zie ook referenties naar ubee, maar dat is geloof ik alleen voor zakelijke klanten

(ik ben of zich niet gehecht aan WiFi, zit over een speed upgrade te denken met zo’n TP-link mesh oplossing)

Reputatie 7
Badge +13

Vandaar dat ik ook zei dat een Ubee soms als uitzondering word gegeven (aan particulieren klanten)

Normaal gesproken word die alleen aan zakelijke klanten gegeven.

 

Reputatie 3
Badge +2

Vandaar dat ik ook zei dat een Ubee soms als uitzondering word gegeven (aan particulieren klanten)

Normaal gesproken word die alleen aan zakelijke klanten gegeven.

 

 

Snap ik.

@Alex Ziggo zie jij mogelijkheden voor een Ubee ?

Dan koop ik wel zo’n Deco M-4 setje voor WiFi

 

Hi @eFfeM,

Goed dat je nog wat verder op onderzoek bent gegaan! Voorop gesteld heeft deze Ubee geen wifi-mogelijkheden (en geen wifispots dus) maar doen we ook alleen in hele specifieke uitzonderlijke gevallen. Op dit moment denk ik niet dat dit verschil bij je gaat maken.

Reputatie 3
Badge +2

Hi @eFfeM,

Goed dat je nog wat verder op onderzoek bent gegaan! Voorop gesteld heeft deze Ubee geen wifi-mogelijkheden (en geen wifispots dus) maar doen we ook alleen in hele specifieke uitzonderlijke gevallen. Op dit moment denk ik niet dat dit verschil bij je gaat maken.

Hi @Alex Ziggo 

Bedankt voor je antwoord.

Ik kan je geen PM sturen, dus toch maar even zo.

Geen WiFi is geen probleem en geen wifispots is jammer maar geen ramp. 4G dekking voldoet tegenwoordig ook best goed.

Issue is dat ik niet zoveel vertrouwen heb in mijn connect box. Enerzijds vanwege de T3 meldingen, anderzijds ook vanwege dit issue:

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/wired-netwerk-hangt-connect-box-62057

Ik heb dat nog niet verder uitgezocht, maar die setup met de WDR4300 heeft het al minstens 5 jaar gedaan.

 

Als het helpt en qua prijs niet teveel scheelt wil ik ook best naar een zakelijk abonnement gaan. Ik heb een BV op mijn adres (maar zonder BTW nummer)

Maar ik zag geen zakelijk abbo met gewone mediabox of CI+

 

Heb je nog een andere suggestie? Zou een van de andere modems een verbetering zijn (of het modem vervangen)?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems

Ik kan je geen PM sturen, dus toch maar even zo.

Nu wel :relaxed:

 

Wat betreft de situatie: Ik wil toch graag de T3's even parkeren en ons vooral richten op je ervaring. Anders krijg ik het gevoel dat we problemen zoeken die er wellicht niet zijn. Voorop gesteld; het blijven critical meldingen en het liefst komen we ze helemaal niet tegen natuurlijk, maar hoop dat je het idee begrijpt.

Dat gezegd hebbende begrijp ik je twijfels natuurlijk wel. In het geval van de eerder genoemde Ubee heb je dus eigen apparatuur nodig. Is het dan een idee dat we eerst nog Bride-modus proberen om te checken hoe het dan gaat?

Reputatie 3
Badge +2

@Alex Ziggo

Ik heb nog geen tijd gehad om bridge modus te testen.

Wel vanmiddag een ander testje gedraaid.

context: modem direct aangesloten op AOP (dus zonder splitter naar TV) daarna het modem gereboot

gedurende ca 6 uur en een kwartier een pingtest gedraaid naar 80.56.160.1. Dat is mijn upstream router. In die tijd zijn er bijna 22500 pings geweest. Het netwerk was verder niet in gebruik (niemand thuis).

(PC hangt rechtstreeks aan de router via Gbit interface)

Resultaten van die ping test:

snelste ping: 2.89 ms

mediaan (50%) 8.68 ms

< 10 ms: 77 %

< 20 ms: 95 %

langste ping: 156 ms. dat was vrij snel na het rebooten.

Op een na langste ping is 90.6 ms

189 pings round trip time van 50 ms of meer

 

Nu weet ik wel dat ping UDP gebaseerd is, maar als ik de router ping verwacht ik daar eigenlijk geen verlies op (ondanks dat UDP geen guaranteed delivery kent)

En ik snap ook wel dat e.e.a. afhankelijk is van de responstijd afhankelijk is van de load op de router, maar pings > 20 ms vind ik zelf toch wel lang, zeker omdat ik ook wel eens multiplayer games doe.

 

In die tijd ook drie T3’s gehad. en 4 Dropped input packets, allemaal van 1.1.1.1 wat op zich wel vreemd is want ik gebruik de standaard ziggo DNS servers, niet 1.1.1.1.

 

Dus als je vraagt ben je hiermee tevreden, dan heb ik toch wat gemengde gevoelens. De verbinding werkt, ik heb geen packet loss geconstateert met de ping test, maar een round-trip van 20 ms of meer voor 1 van de 20 packets is eigenlijk wel veel. En van die T3’s wordt ik ook niet echt gelukking.

En misschien ben ik overmatig kritisch (ik heb in het verleden zelf aan de ontwikkeling van (glasvezel) modems gewerkt).

 

18-10-2020 18:56:07     notice  Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=1.1.1.1 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-10-2020 18:07:53     critical        No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-10-2020 18:06:07     notice  Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=1.1.1.1 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-10-2020 17:35:20     critical        No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-10-2020 17:33:39     notice  Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=1.1.1.1 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-10-2020 13:36:32     critical        No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-10-2020 13:36:07     notice  Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=1.1.1.1 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Reputatie 3
Badge +2

@Alex Ziggo

Negeer AUB mijn laatste twee posts (en verwijder ze evt).

Dit was van mijn laptop. Ik kwam er net achter dat de netwerk stekker er niet goed in zat en ik een draadloze verbinding had. Dat zal wel de verklaring zijn voor de latency problemen en de connection loss in teams die ik vanmiddag had. 

Reputatie 3
Badge +2

@Alex Ziggo 

Ik heb het modem in bridged mode gezet en daarachter een high end router (asus dsl--ac87vg, kan ook gewoon als ethernet router fungeren.

Maakt verder niet zoveel uit.
In ruim 4 uur tijd 3 T3’s en 1% van de pings die > 50 ms roundtrip tijd heeft.

5.5 % zit boven de 20 ms.

Naar mijn mening niet geweldig

 

Reputatie 3
Badge +2

@Alex Ziggo 

Ik heb je ook nog even PM gestuurd n.a.v. mijn ervaringen met bridged.

Reputatie 3
Badge +2

Even een update om te zorgen dat deze thread niet op slot gaat.

Ziggo gaat mij een ander modem sturen. Ik ben benieuwd en zal zodra het ontvangen is hier mijn bevindingen posten.

Even een update om te zorgen dat deze thread niet op slot gaat.

Geen paniek, dat heb ik zelf in handen :wink: 

Ik ben ook erg benieuwd! :thumbsup_tone1:

Reputatie 3
Badge +2

Ok, ik heb zojuist een ander modem ontvangen.

De eerste ervaringen:

  • Ik heb een heel ander IP adres gekregen. Zit niet eens in dezelfde range.
    Oude adres zat in 80.x.x.x range, nieuwe in 62.x.x.x
  • Ping naar 8.8.8.8 is heel stabiel en is gemiddeld rond de 12 ms
  • ping naar upstream router heeft wat meer jitter; vaak rond de 10 ms, maar ik heb ook wel eens 60 ms gezien.
  • vol downloaden (speedtest.nl) zorgt uiteraard wel voor veel langere ping tijden, maar dat is meer een bandbreedte probleem dan een verbindingsprobleem
  • het aantal errors in de connection log downstream is veel minder

In de log zie ik (na een kwartiertje) nog geen connectie errors, wel deze:

DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:32:4b:c8:0b:1f;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

Geen idee waar dat vandaan komt, maar niet echt een probleem.

Enige opmerking over het modem zelf:

Als ik naar “Cable Modem” “CM Info” “Connection” ga dan duurt het op[halen ervan erg lang

 

Concluderend: even kijken hoe e.e.a. zich houdt dit weekend, maar tot op heden ben ik heel tevreden!

Reputatie 7
Badge +13

Ok, ik heb zojuist een ander modem ontvangen.

De eerste ervaringen:

  • Ik heb een heel ander IP adres gekregen. Zit niet eens in dezelfde range.
    Oude adres zat in 80.x.x.x range, nieuwe in 62.x.x.x
  • Ping naar 8.8.8.8 is heel stabiel en is gemiddeld rond de 12 ms
  • ping naar upstream router heeft wat meer jitter; vaak rond de 10 ms, maar ik heb ook wel eens 60 ms gezien.
  • vol downloaden (speedtest.nl) zorgt uiteraard wel voor veel langere ping tijden, maar dat is meer een bandbreedte probleem dan een verbindingsprobleem
  • het aantal errors in de connection log downstream is veel minder

In de log zie ik (na een kwartiertje) nog geen connectie errors, wel deze:

DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:32:4b:c8:0b:1f;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

Geen idee waar dat vandaan komt, maar niet echt een probleem.

Enige opmerking over het modem zelf:

Als ik naar “Cable Modem” “CM Info” “Connection” ga dan duurt het op[halen ervan erg lang

 

Concluderend: even kijken hoe e.e.a. zich houdt dit weekend, maar tot op heden ben ik heel tevreden!

De DHCP melding heeft iedereen met dit modem daar hoef je je geen zorgen om te maken.

De netwerkhistorie pagina word inderdaad niet zo vlot geladen.

Hopelijk word dat in de toekomst verbeterd.

Zou je de downstream en upstream willen plaatsen?

Reputatie 3
Badge +2

Ok nog wat stats na iets meer dan 9000 seconden:

ping naar 8.8.8.8

snelse 6.661 ms, langzaamste 35.7 ms, 44 pings >= 20 ms, mediaan 12.7 ms

ping naar upstream router:

snelste 3.97 ms, langzaamste 88.0 ms, 481 pings >= 20 ms  mediaan 9.29 ms

 

(pings liepen tegelijkertijd op een leeg systeem)

 

Ik vermoed dat de upstream router soms iets meer tijd nodig heeft om op een ping te reageren. Wat mij betreft zijn dit prima waarden.

 

Event log: niets spannends. Een T3 gedurende opstarten

2020-10-24 14:33:34 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:32:4b:c8:0b:1f;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-10-24 14:09:37 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:32:4b:c8:0b:1f;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:31 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=90:32:4b:c8:0b:1f;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:29 notice Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1970-01-01 00:00:23 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=90:32:4b:c8:0b:1f;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:42 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c8:0b:1f;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:23 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=90:32:4b:c8:0b:1f;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

downstream en upstream stats:

CM Downstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type Channel ID Frequency Width Power SNR Modulation Profile ID Correctables Uncorrectables
1 Locked SC-QAM Downstream 5 634000000 Hz 8000000 Hz -2.6 dBmV 40.4 dB QAM256 0 0
2 Locked SC-QAM Downstream 1 602000000 Hz 8000000 Hz -1.3 dBmV 40.9 dB QAM256 0 0
3 Locked SC-QAM Downstream 2 610000000 Hz 8000000 Hz -2.1 dBmV 40.7 dB QAM256 0 0
4 Locked SC-QAM Downstream 3 618000000 Hz 8000000 Hz -2.5 dBmV 40.5 dB QAM256 0 0
5 Locked SC-QAM Downstream 4 626000000 Hz 8000000 Hz -2.7 dBmV 40.4 dB QAM256 0 0
6 Locked SC-QAM Downstream 6 642000000 Hz 8000000 Hz -2.6 dBmV 40.3 dB QAM256 0 0
7 Locked SC-QAM Downstream 7 650000000 Hz 8000000 Hz -2.7 dBmV 40.3 dB QAM256 0 0
8 Locked SC-QAM Downstream 8 658000000 Hz 8000000 Hz -2.9 dBmV 40.2 dB QAM256 0 0
9 Locked SC-QAM Downstream 9 666000000 Hz 8000000 Hz -3.5 dBmV 39.9 dB QAM256 0 0
10 Locked SC-QAM Downstream 10 674000000 Hz 8000000 Hz -3.5 dBmV 39.6 dB QAM256 0 0
11 Locked SC-QAM Downstream 11 682000000 Hz 8000000 Hz -3.7 dBmV 39.7 dB QAM256 0 0
12 Locked SC-QAM Downstream 12 690000000 Hz 8000000 Hz -3.1 dBmV 40 dB QAM256 0 0
13 Locked SC-QAM Downstream 13 698000000 Hz 8000000 Hz -2.8 dBmV 40 dB QAM256 0 0
14 Locked SC-QAM Downstream 14 706000000 Hz 8000000 Hz -2.4 dBmV 40.3 dB QAM256 0 0
15 Locked SC-QAM Downstream 15 714000000 Hz 8000000 Hz -3 dBmV 40 dB QAM256 0 0
16 Locked SC-QAM Downstream 16 722000000 Hz 8000000 Hz -3.3 dBmV 40 dB QAM256 0 0
17 Locked SC-QAM Downstream 17 730000000 Hz 8000000 Hz -3.6 dBmV 39.8 dB QAM256 0 0
18 Locked SC-QAM Downstream 18 738000000 Hz 8000000 Hz -4.1 dBmV 39.6 dB QAM256 0 0
19 Locked SC-QAM Downstream 19 746000000 Hz 8000000 Hz -4 dBmV 39.7 dB QAM256 0 0
20 Locked SC-QAM Downstream 20 754000000 Hz 8000000 Hz -3.9 dBmV 39.8 dB QAM256 0 0
21 Locked SC-QAM Downstream 21 762000000 Hz 8000000 Hz -4 dBmV 39.7 dB QAM256 0 0
22 Locked SC-QAM Downstream 22 770000000 Hz 8000000 Hz -4.6 dBmV 39.2 dB QAM256 0 0
23 Locked SC-QAM Downstream 23 778000000 Hz 8000000 Hz -5.3 dBmV 39 dB QAM256 0 0
24 Locked SC-QAM Downstream 24 786000000 Hz 8000000 Hz -6 dBmV 38.6 dB QAM256 2 0
25 Locked SC-QAM Downstream 29 826000000 Hz 8000000 Hz -5.5 dBmV 38.7 dB QAM256 1 0
26 Locked SC-QAM Downstream 30 834000000 Hz 8000000 Hz -5.9 dBmV 38.5 dB QAM256 2 0
27 Locked SC-QAM Downstream 31 842000000 Hz 8000000 Hz -6.7 dBmV 38.3 dB QAM256 0 0
28 Locked SC-QAM Downstream 32 850000000 Hz 8000000 Hz -7.5 dBmV 37.9 dB QAM256 3 0

 

 

CM Upstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type Channel ID Frequency Width Power Modulation/Profile ID
1 Locked ATDMA 1 57800000 Hz 6400000 Hz 44.3 dBmV 2
2 Locked ATDMA 2 50900000 Hz 6400000 Hz 43.8 dBmV 2
3 Locked ATDMA 3 44000000 Hz 6400000 Hz 43.5 dBmV 2
4 Locked ATDMA 4 37100000 Hz 6400000 Hz 43.5 dBmV 2
5 Locked ATDMA 5 31800000 Hz 3200000 Hz 42.5 dBmV 2
6 Locked ATDMA 6 28600000 Hz 3200000 Hz 42.5 dBmV 2

 

Nauwlijks errors :-)   

 

Reputatie 7
Badge +13

Bij de 5 mensen inclusief mezelf waarvan ik de netwerkhistorie heb gezien is er tijdens opstarten altijd een/ een paar t3 timeouts.

Daar hoef je je dus niet zorgen over te maken🙂

Reputatie 7
Badge +13

@Be rt  Wat is jou oordeel?

 

Lijkt me nog wel verstandig dat er naar die koppeling in de huiskamer gekeken word.

(Waar de monteur niet naar had gekeken)

 

Die downstream op de hogere frequenties zijn een beetje aan de lage kant.

Ik weet het niet zeker maar als je naar de dB kijkt van alle downstream kanalen vind ik het verschil tussen het eerste en laatste kanaal toch wel erg groot.

Screenshot van mijn modem waardes:

(Uptime: 4,5 uur)

 

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Tja, ik vermoed dat de leeftijd van de buitenkabels ook een beetje een rol speelt.

Die zijn aangelegd toen de wijk aangelegd werd. Ca 1980. Sindsdien is er voorzover ik mij kan herinneren nooit iets gedaan. Ik weet niet of dat nog impact heeft.

En die koppeling zou natuurlijk ook wat verlies kunnen veroorzaken (vooral op hogere frekwenties)

Dit is een lastige, hier kan alleen een moderator meer zien in de achtergrond.

Wijkkabels aangelegd in 1980, groene grondkabels kunnen, mijns inziens, zomaar 50 jaar of meer meegaan.

Maar daar weet @Ronihd mogelijk een duidelijker antwoord op.

Reputatie 7
Badge +14

Dit is een lastige, hier kan alleen een moderator meer zien in de achtergrond.

Wijkkabels aangelegd in 1980, groene grondkabels kunnen, mijns inziens, zomaar 50 jaar of meer meegaan.

Maar daar weet @Ronihd mogelijk een duidelijker 

 

 

coax groen heeft een speciale behandeling gehad voor zeer langdurig mee te kunnen  , ik ken adressen die in 1975 aangelegd zijn en prima functioneren. De mogelijk exacte levensduur durf ik niet te benoemen omdat ik dat niet weet. 
 De coax kabels zijn de enige componenten die niet vervangen zijn , alle andere passieve en actieve cai materialen zijn zijn al meerdere malen vervangen 

Reageer