Beantwoord

Korte internetverbinding hick-ups; ook T3 meldingen

  • 3 september 2020
  • 135 reacties
  • 2104 keer bekeken


Toon eerste bericht

135 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

@Paul Ziggo heb je nog kans gezien nog een keertje naar mijn upstream signaal te kijken. Tv kabel is nog steeds afgekoppeld 

Dan kunnen we achterhalen of er vanuit de tv kant ruis geïnjecteerd wordt of het toch aan de aansluiting ligt

Reputatie 3
Badge +2

Update:

Weekje vakantie gehad :-) dus het internet is nauwelijks gebruikt (misschien dat de smart TV af en toe verbinding maakt, maar dat is het verder wel).

In de log zie ik van de afgelopen 24 uur iets van 7 T3 meldingen staan. Log aan einde van dit bericht.

De TV kabel was nog steeds afgekoppeld.

Ik heb inmiddels wel de juiste kabels ontvangen. Ik ga zometeen de nieuwe splitter aansluiten (maar eerlijkheidshalve verwacht ik daar niet zoveel van).

Morgen heb ik daar hopelijk resultaten van

05-10-2020 15:20:05 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:19:41 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.64.53 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:19:39 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:18:51 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:18:47 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=185.97.255.48 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 11:57:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 11:52:24 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=54.171.33.193 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 09:54:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 09:45:08 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.216.252.89 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 09:02:00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 08:44:38 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=58.224.86.242 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 06:06:03 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 05:44:28 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.216.252.89 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 22:24:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 22:16:53 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=54.217.28.236 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 21:21:29 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 21:06:37 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=18.203.157.127 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 15:09:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 14:56:31 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=34.253.186.56 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 06:35:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Reputatie 3
Badge +2

Nog een aanvulling: De T3’s zijn redelijk gespreid over de kanalen.

Dit is na een uptime van 7 dagen en 5 uur

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 43 5.120 64qam 3
2 28600000 43 2.560 64qam 6
3 31800000 43 2.560 64qam 5
4 37100000 43 5.120 64qam 4
5 57800000 43 5.120 64qam 1
6 50900000 43 5.120 64qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 13 0
2 2.0 0 0 14 0
3 2.0 0 0 15 0
4 2.0 0 0 16 0
5 2.0 0 0 13 0
6 2.0 0 0 11 0
Reputatie 7
Badge +13

Laat maar weten hoe het gaat als de splitter en kabels aangesloten zitten🙂

Na alles aangesloten te hebben je modem 1 minuut van stroom halen.

 

Zou je dan na een half uur de modem waardes opnieuw kunnen plaatsen.

 

Reputatie 3
Badge +2

Voor alle duidelijkheid: de waarden die ik hierboven gaf (en de T3) errors waren met het modem direct op het AOP aangesloten. Jammer dat Ziggo niet gekeken heeft of er in die situatie nog ruis was op het upstream kanaal.

 

De nieuwe splitter is inmiddels aangesloten. OUT1 gaat naar het modem, OUT2 naar de Hirschmann antenneversterker.

 

En na iets van 50 minuten heb ik de volgende waarden:

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 -1 38 256qam 1
2 610000000 -2 37 256qam 2
3 618000000 -2 37 256qam 3
4 626000000 -2 37 256qam 4
5 634000000 -2 37 256qam 5
6 642000000 -2 37 256qam 6
7 650000000 -3 37 256qam 7
8 658000000 -3 37 256qam 8
9 666000000 -3 37 256qam 9
10 674000000 -2 37 256qam 10
11 682000000 -2 37 256qam 11
12 690000000 -2 37 256qam 12
13 698000000 -2 37 256qam 13
14 706000000 -2 37 256qam 14
15 714000000 -2 37 256qam 15
16 722000000 -2 37 256qam 16
17 730000000 -2 37 256qam 17
18 738000000 -2 37 256qam 18
19 746000000 -3 37 256qam 19
20 754000000 -3 37 256qam 20
21 762000000 -3 37 256qam 21
22 770000000 -4 36 256qam 22
23 778000000 -5 36 256qam 23
24 786000000 -5 36 256qam 24
 Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 104712637 5
2 Goed (Locked) 37.636 102056012 21
3 Goed (Locked) 37.636 102055161 6
4 Goed (Locked) 37.636 102057051 6
5 Goed (Locked) 37.636 102056218 7
6 Goed (Locked) 37.636 102059454 8
7 Goed (Locked) 37.636 102060240 6
8 Goed (Locked) 37.636 102060801 6
9 Goed (Locked) 37.636 102054188 0
10 Goed (Locked) 37.636 102064554 5
11 Goed (Locked) 37.636 102061002 2
12 Goed (Locked) 37.356 102061259 5
13 Goed (Locked) 37.356 102064496 8
14 Goed (Locked) 37.356 102065012 6
15 Goed (Locked) 37.356 102061443 6
16 Goed (Locked) 37.356 102065250 18
17 Goed (Locked) 37.636 102055883 7
18 Goed (Locked) 37.356 102061490 5
19 Goed (Locked) 37.356 102065420 26
20 Goed (Locked) 37.356 102065939 5
21 Goed (Locked) 37.356 102061693 9
22 Goed (Locked) 36.610 102054344 9
23 Goed (Locked) 36.610 102066102 16
24 Goed (Locked) 36.387 102055279 26

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 46 5.120 64qam 3
2 57800000 46 5.120 64qam 1
3 50900000 46 5.120 64qam 2
4 31800000 46 2.560 64qam 5
5 37100000 46 5.120 64qam 4
6 28600000 46 2.560 64qam 6
 Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0

 

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
05-10-2020 16:57:46 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=93.184.220.29 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:50:42 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:41:13 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=54.155.213.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:09:26 notice TR069 start;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:09:21 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:09:13 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=1.0.0.1 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:08:48 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:08:38 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=1.1.1.1 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:08:02 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:07:58 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:07:51 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:07:49 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.123.64 MAC=C8:9C:DC:28:25:FF;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:17 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:44:21 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.64.53 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:31:58 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:31:46 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=94.130.161.59 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:20:05 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:19:41 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.64.53 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:19:39 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

05-10-2020 15:18:51

Algemene configuratie
Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 3
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand internet50_5_mask_wifion_v4-sip.bin
  Primaire Downstream Service Flow
SFID 176037931
Maximale snelheid 64200000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 176037930
Maximale snelheid 10700000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 176037929
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
SFID 176037928
Maximale snelheid 53500000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
  Primaire Upstream Service Flow
SFID 176029741
Maximale snelheid 2140000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 16320 bytes
Roostertype Best effort
SFID 176029740
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 176029735
Maximale snelheid 5350000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effort
notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Reputatie 7
Badge +13

Had je geen nieuwe modem kabel gekregen?🙂

Dat raad ik je namelijk wel aan.

Reputatie 3
Badge +2

@Tom ik heb vorige week van @Paul Ziggo wel twee nieuwe kabels gehad, maar dat was een gewone coax kabel (M ↔ F) en een kabel M ↔ M die lijkt op een F kabel maar dan zonder schroefdraad (en mijn modem heeft een schroef connector). De kabel die ik nu gebruik heb ik destijds bij mijn modem gehad.

Reputatie 7
Badge +13

Je hebt 2 soorten f kabels.

Een die je er stevig op moet drukken en een die je erop schroeft.

 

Kun je een foto van de kabel maken?

Reputatie 3
Badge +2

Je hebt 2 soorten f kabels.

Een die je er stevig op moet drukken en een die je erop schroeft.

 

Kun je een foto van de kabel maken?


Tuurlijk.

Ik wist niet van het bestaan van F kabels die je op moet drukken af.
Dit is wat ik origineel gekregen heb:

 

Dit is wat ik afgelopen week gekregen heb:

 

En dit is de aansluiting op het modem, dat is een schroefkabel die ik bij het modem gehad heb:

Ik heb niet gekeken of de niet-schroef kabel op de schroef-connector past, want dat leek me niet de bedoeling (en ik verwacht dat een schroef verbinding ook mechanisch gezien beter is dan een kabel die je er op drukt

Reputatie 7
Badge +13

De kant van de kabel met de rode lijn kun je op het modem drukken.

Je moet best stevig aan drukken maar dat merk je vanzelf.

 

Reputatie 3
Badge +2

Ah ok, dat zal ik zometeen even proberen. Ik had zelf niet het idee dat dit een betere verbinding op gaat leveren maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.

 

Edit: kabel vervangen, ik zal straks wat resultaten posten

Reputatie 7
Badge +13

Je modem 1 minuut van stroom halen als je de nieuwe kabel aangesloten hebt.

Reputatie 7
Badge +13

Als met de nieuwe kabel nog niet het gewenste resultaat is bereikt dan lijkt het me verstandig om die hoofdaansluiting te laten vervangen.

Die is namelijk erg verouderd.

Reputatie 3
Badge +2

Je modem 1 minuut van stroom halen als je de nieuwe kabel aangesloten hebt.


Is gebeurd; ik weet dat het modem zich opnieuw train-ed bij een power cycle.

 

Als met de nieuwe kabel nog niet het gewenste resultaat is bereikt dan lijkt het me verstandig om die hoofdaansluiting te laten vervangen.

Die is namelijk erg verouderd.

 

Ok. Jammer dat Ziggo verder niet meer reageert

Reputatie 7
Badge +13

Het is momenteel erg druk.

Vandaar dat je topic misschien over het hoofd is gezien.

Dit gebeurd uiteraard niet bewust🙂

Ik ga kijken of ik een moderator hier langs kan laten komen.

Ik hoop binnen 1-2 dagen maar kan niks beloven.

Ga uiteraard me best voor je doen!

 

Reputatie 3
Badge +2

Het is momenteel erg druk.

Vandaar dat je topic misschien over het hoofd is gezien.

Dit gebeurd uiteraard niet bewust🙂

Ik ga kijken of ik een moderator hier langs kan laten komen.

Ik hoop binnen 1-2 dagen maar kan niks beloven.

Ga uiteraard me best voor je doen!

 


@Tom Bedankt!

 

Ondertussen na een uptime van 34 minuten de onderstaande stats:

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met T3 de komende 24 uur.

Connection loss ga ik waarschijnlijk pas volgende week kunnen controleren.

Deze week nog vakantie, volgende week weer allerlei teams meetings (en daarbij valt het erg op)

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 -1 38 256qam 1
2 610000000 -1 38 256qam 2
3 618000000 -2 38 256qam 3
4 626000000 -2 38 256qam 4
5 634000000 -2 38 256qam 5
6 642000000 -2 38 256qam 6
7 650000000 -2 38 256qam 7
8 658000000 -2 38 256qam 8
9 666000000 -2 37 256qam 9
10 674000000 -2 37 256qam 10
11 682000000 -2 37 256qam 11
12 690000000 -2 37 256qam 12
13 698000000 -2 37 256qam 13
14 706000000 -2 38 256qam 14
15 714000000 -2 37 256qam 15
16 722000000 -2 37 256qam 16
17 730000000 -2 38 256qam 17
18 738000000 -3 37 256qam 18
19 746000000 -2 37 256qam 19
20 754000000 -2 37 256qam 20
21 762000000 -3 37 256qam 21
22 770000000 -3 37 256qam 22
23 778000000 -4 37 256qam 23
24 786000000 -5 36 256qam 24
 Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 65938467 4
2 Goed (Locked) 38.983 63177039 4
3 Goed (Locked) 38.983 63166861 5
4 Goed (Locked) 38.605 63176673 5
5 Goed (Locked) 38.605 63174468 6
6 Goed (Locked) 38.605 63177003 5
7 Goed (Locked) 38.605 63171385 5
8 Goed (Locked) 38.605 63169860 5
9 Goed (Locked) 37.636 63178907 0
10 Goed (Locked) 37.636 63171564 5
11 Goed (Locked) 37.636 63167978 0
12 Goed (Locked) 37.636 63172583 5
13 Goed (Locked) 37.636 63178871 4
14 Goed (Locked) 38.605 63179397 6
15 Goed (Locked) 37.356 63173410 5
16 Goed (Locked) 37.636 63179716 18
17 Goed (Locked) 38.605 63166166 4
18 Goed (Locked) 37.636 63180080 5
19 Goed (Locked) 37.356 63168649 5
20 Goed (Locked) 37.356 63162679 20
21 Goed (Locked) 37.636 63180249 4
22 Goed (Locked) 37.356 63161667 6
23 Goed (Locked) 37.356 63180581 5
24 Goed (Locked) 36.610 63166424 5

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 46 5.120 64qam 3
2 57800000 46 5.120 64qam 1
3 50900000 46 5.120 64qam 2
4 37100000 46 5.120 64qam 4
5 28600000 46 2.560 64qam 6
6 31800000 46 2.560 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0

 

 

 

 

“want dat leek me niet de bedoeling (en ik verwacht dat een schroef verbinding ook mechanisch gezien beter is dan een kabel die je er op drukt”

De opdruk kabel gaat er ver overheen en diep erin, deze is minstens zo goed als een draaiconnectie, hier al jaren zonder probleem.

 

Reputatie 3
Badge +2

“want dat leek me niet de bedoeling (en ik verwacht dat een schroef verbinding ook mechanisch gezien beter is dan een kabel die je er op drukt”

De opdruk kabel gaat er ver overheen en diep erin, deze is minstens zo goed als een draaiconnectie, hier al jaren zonder probleem.

 

Ja ik merkte inderdaad dat de kabel er dieper in ging.

Helaas heeft het voor de T3 niet geholpen:

Ik heb inmiddels weer 3 T3 meldingen.

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 46 5.120 64qam 3
2 57800000 46 5.120 64qam 1
3 50900000 46 5.120 64qam 2
4 37100000 46 5.120 64qam 4
5 28600000 46 2.560 64qam 6
6 31800000 46 2.560 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 1 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 1 0

 

05-10-2020 23:03:58 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.20.67 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 23:02:33 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 22:58:54 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=208.77.153.140 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 22:53:57 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 22:52:59 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=208.77.152.201 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 22:03:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 21:57:26 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=208.77.152.201 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 20:13:07 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 20:10:30 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.46 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 19:11:19 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 19:10:53 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=34.252.29.56 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:52:30 notice TR069 start;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:51:53 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.67 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:51:19 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:51:16 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:51:10 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:02:37 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.123.64 MAC=C8:9C:DC:28:25:FF;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:17 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:46:32 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=208.77.153.140 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 17:48:27 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Reputatie 7
Badge +8

@eFfeM als ik de laatste hierboven geposte signaalwaarden zie dan vind ik dat je downstream aan de lage kant is in relatie tot wat we nu gebruikelijk van Ziggo krijgen en de upstream aan de hoge kant.

Daarbij heb je meer verlies naarmate de downstream frequenties hoger worden (kanaal 24 staat op -5 dB).

Volgens mij verlies je (te) veel in de verlenging van de woonkamer naar de meterkast, of daarvoor naar de EV op straat, Dat moet eerst gefixed worden.

Reputatie 7

Goedemorgen @eFfeM,

Goed dat je flink aan de slag bent gegaan met de adviezen die hier gegeven zijn. Ik zie alleen dat het signaal op het modem nog niet optimaal is. Kun je zoals @Henno aangeeft het modem ook eens rechtstreeks aansluiten op het AOP en dus niet op het verlengde aansluitpunt in je woonkamer? Als het modem dan ook nog een slechte verbinding heeft, dan lijkt het mij verstandig dat we een storingsmonteur voor je in gaan plannen. Ik hoor dan graag op welke data dat het beste schikt.

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Paul Ziggo 

Het is niet echt mogelijk om het modem in de woonkamer aan te sluiten.

Laat ik de situatie nog een keer uitleggen:

Het huis waar ik woon is in 1980 gebouwd samen met de rest van de wijk.
Destijds is er een aansluitpunt gemaakt voor RTV in de woonkamer, weggemoffeld bij een hoek. Dat was destijds klaarblijkelijk gebruikelijk.

Rond 2012 is er verbouwd. Toen is het aansluitpunt verplaatst van de woonkamer naar de meterkast en vernieuwd. Ik weet niet wie dat gedaan heeft, een installatiebedrijf of UPC. Ik weet in ieder geval zeker dat ik het niet zelf gedaan had.

In de doos in de woonkamer zat dit ding:

 

(toevallig nog gevonden in een doos met allerlei verbouwings restanten).

Daar zat dan een MPC-03 UPC woonkamersplitter op. Ligt ook nog in een la.

 

De groene kabel is destijd verlengd met een koppelstuk en F schroefconnectoren via een kabel die in een buis zit (binnenshuis dus). Zie fotos eerder in deze thread. Toen is ook de Tratec in de meterkast geplaatst als AOP en is de Hirschmann antenneversterker geplaatst waar ik het eerder over had.

In de meterkast komen alle netwerk en coax kabels van het hele huis uit.

 

Ik heb zojuist wel even de splitter er tussenuit gehaald en het modem rechtstreeks op het Tratec AOP aangesloten.
Kun je even kijken of dit de signaal kwaliteit verbeterd (dus of de ruis niet door de TV kant ge-injecteerd wordt)?

 

Een monteur laten komen is prima. Ik kan in principe altijd want i.v.m. corona-maatregelen werk ik full-time van thuis uit. Kan dan ook meteen het AOP vervangen worden zoals door @Tom. en @Henno geadviseerd wordt?

Edit: voor alle duidelijkheid: er is dus geen AOP meer in de woonkamer, alleen een blinde doos met een koppelstuk erin)

Edit2: om geen misverstanden te laten ontstaan. Ik werk van thuis uit omdat regering en werkgever dat willen, ik heb zelf dus geen klachten en zit niet in quarantaine of zo (als dat wel zo was zou ik geen monteur willen hebben)

 

PS: waarschijnlijk off-topic maar voor alle zekerheid: De straatkast staat schuin tegenover mij in het plantsoen. Daar is een paar jaar geleden een keer een grasmaaier van de gemeente tegenaan gereden. Kast is daarna provisorisch dicht gemaakt en na pakweg een half jaar definitief gerepareerd.

Reputatie 3
Badge +2

@eFfeM als ik de laatste hierboven geposte signaalwaarden zie dan vind ik dat je downstream aan de lage kant is in relatie tot wat we nu gebruikelijk van Ziggo krijgen en de upstream aan de hoge kant.

Daarbij heb je meer verlies naarmate de downstream frequenties hoger worden (kanaal 24 staat op -5 dB).

Volgens mij verlies je (te) veel in de verlenging van de woonkamer naar de meterkast, of daarvoor naar de EV op straat, Dat moet eerst gefixed worden.

Ter info: zonder splitter, dus als het modem rechtstreeks op de AOP zit is het downstream signaal zoals verwacht ca 3 dBmV hoger (gaat vam 2 naar -1)

Upstream is dan 42 dBmV ipv 46

(overigens ik gebruikte OUT1 van de splitter voor het modem, en OUT2 voor TV; ik meen te herinneren dat dat de aanbevolen positie is)

Reputatie 7
Badge +13

Out 1 en Out 2 hebben dezelfde demping.

Het maakt dus niet uit of het modem en de signaalversterker in splitter uitgang 1 of 2 zit🙂

Reputatie 7

@eFfeM Helder verhaal! Het lijkt mij dan goed dat ik een netwerkmonteur voor je regel die de aansluiting komt vervangen. Op welke data zou dit jou schikken?

Reputatie 3
Badge +2

@Paul Ziggo monteur kan na morgen iedere dag

Reageer