Beantwoord

Korte internetverbinding hick-ups; ook T3 meldingen

  • 3 september 2020
  • 135 reacties
  • 2104 keer bekeken


Toon eerste bericht

135 Reacties

Reputatie 7
Badge +8

@eFfeM van 5 dagen geleden: “ Je kunt beter bellen en een POA-01 splitter vragen met 2 kabels die op het modem en versterker passen (F-Connectoren).”

Ziggo levert geen IEC naar male F-connector kabels bij de POA-01, daar moet je om vragen.

 

Reputatie 3
Badge +2

@eFfeM van 5 dagen geleden: “ Je kunt beter bellen en een POA-01 splitter vragen met 2 kabels die op het modem en versterker passen (F-Connectoren).”

Ziggo levert geen IEC naar male F-connector kabels bij de POA-01, daar moet je om vragen.

 

Ja dat snap ik nu, ik had jouw antwoor geinterpreteerd als: de POA-01 splitter heeft F-Connectoren en daar moet je kabels voor bijvragen.

Mijn aanname over F-connectoren waren duidelijk fout. 

Bij ziggo heb ik om een POA-01 met kabelset gevraagd, en dat leverde dus een IEC kabel op. Mijn vraag aan Ziggo was dus niet goed genoeg gespecificeerd.

(en ik schrijf dat hier even op voor het geval iemand dit terugleest; misschien dat het iemand helpt om niet in dezelfde valkuil te vallen)

 

PS: ik heb dus zelf iets voorkeur voor F-connectoren, in het algemeen levert dat een betere verbinding op.

Reputatie 7
Badge +8

Ah duidelijk. Helaas heeft de poa-01 iec maar modem en versterkers meestal f connector.

Ziggo heeft ze ook in hun webshop staan alleen verkeerd om. Iec mannetje en f vrouwtje. 

Reputatie 3
Badge +2

Ok, ik heb even zitten experimenteren. Ik had maar 1 IEC ↔ F kabel, maar ik bedacht dat ik voor een experiment natuurlijk ook best het modem direct op het AOP punt aan kon sluiten.

Dat maakte helaas voor de PostRS errors op kanaal 22 en 23 niet echt uit.

De kanalen zitten op 770 en 778 Mhz.
Toen bedacht ik dat er vlak onder het modem een switch hangt (4 poorten was niet genoeg; vanuit de meterkast gaat er bedraad netwerk naar vrijwel iedere kamer).

Idee was dat de switch misschien stoorde op het modem, maar helaas, uitschakelen van de switch leverde ook verschil op.

 

Op dit punt aangekomen realiseerde ik me dat er geen groene kabel naar het AOP gaat maar een gewone coax kabel. Na wat onderzoek bleek dat de aansluiting origineel in de woonkamer het huis binnenkomt. Klaarblijkelijk was dat 40 jaar geleden gebruikelijk. In de woonkamer zit een doos met een blinde plaat en daarachter zit een koppelstuk naar een coax kabel. Deze kabel lijkt kwalitatief dik in orde en het koppelstuk ook (is met F connectoren, zat goed vast en zo).

Ik wet niet of dat nog invloed kan hebben.

 

Overigens viel het me wel op dat de Pre-RS Errors voor alle kanalen ongeveer hetzelfde zijn, maar klaarblijkelijk kan het modem op kanaal 22 en 23 minder errors corrigeren.

 

Maar ik denk niet dat het uitvallen van de verbinding hierdoor veroorzaakt wordt.

Ik heb inmiddels bij security alles behalve de firewall uitgezet, dat leverde niets op.
En wat ik zie is dat als ik mijn internet kwijt raak dat er dan ook een dropped input packet is. B.v.:

Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=75.64.27.5 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Het SRC adres is verschillend maar komt vaak bij AWS, Microsoft, Comcast of Google uit.
Ik vermoed eigenlijk dat iemand probeert mijn router te hacken en dat ie daarbij iets doet waardoor het modem even over de rooie gaat. Ik heb zo 1-2-3 nog geen idee wat ik daaraan kan doen behalve evt bridged mode en een losse router.

Ik blijf nog even puzzelen.

Reputatie 5

Hi @eFfeM ,welkom op onze Community!
Goed om te zien dat je samen met @Tom. en @Henno aan het puzzelen bent naar een oplossing.

Volgens de theorie krijg je de beste en stabielste verbinding als het modem zo dicht mogelijk op de groene kabel en AOP zit.
Dus ook zonder switch en/of signaalversterker.

Plaats gerust ook nog een foto van de net ontdekte aansluiting in de woonkamer. Dan zien we meteen of deze up to date is :)
 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @eFfeM ,welkom op onze Community!
Goed om te zien dat je samen met @Tom. en @Henno aan het puzzelen bent naar een oplossing.

Volgens de theorie krijg je de beste en stabielste verbinding als het modem zo dicht mogelijk op de groene kabel en AOP zit.
Dus ook zonder switch en/of signaalversterker.

Plaats gerust ook nog een foto van de net ontdekte aansluiting in de woonkamer. Dan zien we meteen of deze up to date is :)
 

 

Ik zal proberen een foto te maken, maar het is een wat onhandig hoekje waar ik niet echt geod bij kan.

Er zit een dubbele doos, daar komt de groene kabel binnen en die is met een F connector koppelstuk verlengd. Dus zoiets:

Aan de groene kabel zit dus gewoon een F-connector. Die gaat naar het koppelstuk en dan gaat er een coax naar de meterkast (ik denk een meter of 5 verder).

 

@Erik P Ziggo vraagje: kun je vanaf jullie kant zien hoe het gesteld is met mijn signaal.

En kunnen jullie iets zien over de T3 en het Dropped Input Packet?

Ik heb voor dat laatste ook zitten denken of dit iets is van een hacker, en of het zou kunnen helpen als ik een ander IP adres krijg.

 

En als ik naar de downstream krijg heb ik nog steeds wat meer post-RS errors op kanalen 22 en 23.

 

Maar de verbinding lijkt vandaag wel stabieler (nog geen hiccup gehad)

 

Reputatie 5

Hi @eFfeM ,welkom op onze Community!
Goed om te zien dat je samen met @Tom. en @Henno aan het puzzelen bent naar een oplossing.

Volgens de theorie krijg je de beste en stabielste verbinding als het modem zo dicht mogelijk op de groene kabel en AOP zit.
Dus ook zonder switch en/of signaalversterker.

Plaats gerust ook nog een foto van de net ontdekte aansluiting in de woonkamer. Dan zien we meteen of deze up to date is :)
 

 

Ik zal proberen een foto te maken, maar het is een wat onhandig hoekje waar ik niet echt geod bij kan.

Er zit een dubbele doos, daar komt de groene kabel binnen en die is met een F connector koppelstuk verlengd. Dus zoiets:

Aan de groene kabel zit dus gewoon een F-connector. Die gaat naar het koppelstuk en dan gaat er een coax naar de meterkast (ik denk een meter of 5 verder).

 

@Erik P Ziggo vraagje: kun je vanaf jullie kant zien hoe het gesteld is met mijn signaal.

En kunnen jullie iets zien over de T3 en het Dropped Input Packet?

Ik heb voor dat laatste ook zitten denken of dit iets is van een hacker, en of het zou kunnen helpen als ik een ander IP adres krijg.

 

En als ik naar de downstream krijg heb ik nog steeds wat meer post-RS errors op kanalen 22 en 23.

 

Maar de verbinding lijkt vandaag wel stabieler (nog geen hiccup gehad)

 

Alright; fijn dat het al beter lijkt sinds vandaag :) Qua signaal zien we geen bijzondere of afwijkende dingen.
Als het onverhoopt toch minder gaat, dan zien we graag die foto!

Reputatie 3
Badge +2

Ik krijg nog steeds af en toe een netwerk hiccup, maar het lijkt wat minder vaak te zijn.

Ik heb nog steeds het idee dat dit komt door de invalid input packets die ik krijg. 

Als er nl een hiccup is en ik kijk dan in de log dan is er altijd op diezelfde tijd zo’n melding.
Daardoor heb ik toch het idee dat iemand mij probeert te hacken.

Ik heb ook nog even gekeken naar het signaal:

 

Het aantal fouten is (naar verhouding) wat minder dan in het vorige screenshot.

 

Wat ik denk ik ga proberen is het modem binnenkort een paar dagen afzetten om te proberen een ander IP adres te krijgen en te zien of dat invloed heeft.

Eigenlijk vertrouw ik de connect box in deze niet helemaal.
Misschien dat ik ook nog een keer kan kijken of het probleem er ook nog is in bridged mode.

 

En ik heb klaarblijkelijk vannacht een maintenance reboot gehad maar die heeft mijn T3 issue niet opgelost:

 

17-09-2020 11:33:01 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.97.179.242 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 11:27:35 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.195];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 11:26:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 11:24:59 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=40.122.160.14 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 03:09:10 warning Lost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 03:09:05 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 03:09:03 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 03:08:56 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 03:08:31 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 02:58:45 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=34.243.163.34 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 00:27:25 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-09-2020 00:15:48 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=216.58.211.106 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-09-2020 23:31:15 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-09-2020 23:24:28 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.138 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-09-2020 21:56:25 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-09-2020 21:49:26 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=59.20.230.246 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-09-2020 19:57:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-09-2020 19:53:08 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=13.75.79.49 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Reputatie 5

Het lijkt inderdaad beter; maar helaas nog niet perfect.
Goed dat je door wilt puzzelen!

Vanuit hier hebben we daarnaast opgemerkt dat je verbinding mogelijk last hebt van LTE frequenties (4G).
Gisteren zijn daarom deze frequenties uitgeschakeld, hopelijk merk je daardoor dat het signaal ook daadwerkelijk beter is. 

Houd ons op de hoogte :)

Reputatie 3
Badge +2

@Erik P Ziggo 

Even gekeken hoe de status nu is:

Ik had problemen met de hoge frequenties

 

Dat lijkt nu dus weg. Het zou aan die LTE invloeden kunnen liggen maar ik wil het weer ook niet helemaal uitsluiten dus ik hou een vinger aan de pols.

Het lijkt er echter op dat de hiccups niet weg zijn. Ik lijk ook een software reset gehad te hebben.

 

In de log staat dit:

22-09-2020 01:43:37 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-09-2020 01:43:35 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-09-2020 01:43:28 warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

hiervoor stond ook nog een bericht over number of retries exceeded, maar toen ik opnieuw inlogde om het screenshot te maken was er weer een GUI login en een Dropped input packet geweest, en was die melding uit de history verdwenen.

 

E.e.a. lijkt me nog niet helemaal stabiel.

Thanks voor de update @eFfeM! Ervaar je nog steeds dat de verbinding kort wegvalt? Als dat het geval is dan zien we graag de foto verschijnen van je aansluiting (ik hoop dat het je lukt om hierbij te komen) 
 


Plaats gerust ook nog een foto van de net ontdekte aansluiting in de woonkamer. Dan zien we meteen of deze up to date is :)
 

 

 

Reputatie 3
Badge +2

@Mariska Ziggo Omdat ik nu vakantie heb wordt de verbinding wat minder inttensief gebruikt. Ik meen dat ik nog een keer een onderbreking gehad heb, maar ik heb even een testje opgezet (smokeping).

 

Over de aansluiting in de woonkamer. Ik zal morgen nog een keer proberen om onder de vensterbank te duiken en de doos waar alles in verstopt zit open te maken voor een fotootje hoewel ik denk dat daar niet zoveel aan te zien is.

Ik kan de situatie nog wel beschrijven:

De groene kabel komt in een doos in de woonkamer binnen en is via F-connectoren en een koppelstuk verbonden met een coaxkabel naar de meterkast. De coxa kabel heeft als opdruk CAI 2012 bedea COAX TWAALF en gaat van daar uit naar het AOP in de meterkast (zie eerder geplaatste foto).

Die coax kabel is een kwalitatief goede kabel met lage demping dus ik verwacht niet dat die het probleem is.

 

De hoeveelheid RS errors is goed, maar ik krijg nog wel notices voer Dropped INPUT packet’s en criticals over T3. Zie logs hieronder

De T3’s zitten vooral op upstream kanaal 1.

Overigens is de symbol rate van kanaal 2 maar de helft van die van de andere kanalen. Is dat nog een probleem?

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 45 5.120 64qam 3
2 28600000 46 2.560 64qam 6
3 31800000 45 2.560 64qam 5
4 37100000 46 5.120 64qam 4
5 57800000 45 5.120 64qam 1
6 50900000 45 5.120 64qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 185 0
2 2.0 0 0 14 0
3 2.0 0 0 19 0
4 2.0 0 0 11 0
5 2.0 0 0 12 0
6 2.0 0 0 23 0

 

 

24-09-2020 19:12:15 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 19:11:39 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=77.111.247.159 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 19:02:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 19:02:51 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=77.111.247.159 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 16:18:11 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 16:17:48 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.216.252.89 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 15:29:59 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 15:29:05 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=77.111.247.159 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 14:38:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 14:37:49 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=77.111.247.159 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 13:43:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 13:43:11 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=77.111.247.159 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 12:15:20 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 12:14:46 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=77.111.247.159 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 12:14:40 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 12:13:52 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=157.240.27.55 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 11:24:19 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 11:23:38 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=77.111.247.159 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 10:48:19 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-09-2020 10:47:36 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.45 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@eFfeM “De groene kabel komt in een doos in de woonkamer binnen en is via F-connectoren en een koppelstuk verbonden met een coaxkabel naar de meterkast. “

Dit is nieuw…. in het hele relaas.

Kun je hier eens foto's van maken en posten?

 

Reputatie 3
Badge +2

@Mariska Ziggo Hierbij nog foto’s van de koppeling.

Dit zit in een dubbele doos weggewerkt, ik heb het metalen frame niet losgeschroefd (ik wilde voorkomen dat ik het stuc-werk eromheen beschadig).

En een foto van de kabel zelf (in de meterkast)

De groene kabel die van buiten komt is zoals je ziet erg kort. (die gaat meteen naar onderen en van daar uit naar buiten)
De aanleg van het hele infrastructuur in de wijk (dus de aanleg van de groene kabel) is ca 1980
Het omleggen naar de meterkast is klaarblijkelijk in 2012 of 2013 gedaan bij de laatste verbouwing. Is door een erkende installateur gebeurd. Ik heb nog even gekeken naar de connectoren maar die kon ik met de hand niet vaster draaien of zo.

Of ik nog onderbrekingen heb durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het valt vooral op bij teams meetings en ik heb op dit moment vakantie (dus geen vergaderingen :-) ), maar ik maar ik zie nog wel af en toe een T3 melding (zie screenshot van gisteren)

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@eFfeM Ik vind die linker F-connector niet zo'n goede indruk maken, er steeks een stuk isolatie langs naar buiten.

Reputatie 3
Badge +2

Oh, @Mariska Ziggo@Erik P Ziggo 

En eerder in deze thread werd er gesuggeerd om mijn AOP te vervangen.

Als jullie denken dat dat zinvol is, kunnen jullie daar een monteur voor inplannen (niet volgende week (de week van 28 sept))

Reputatie 3
Badge +2

@eFfeM Ik vind die linker F-connector niet zo'n goede indruk maken, er steeks een stuk isolatie langs naar buiten.

Hmm, daar heb je wel een punt. Ik denk zelf dat de isolatie teruggevouwen is.
Het is natuurlijk wel een onhandige plek (hoek woonkamer, met korte kabels aan allebei de kanten) en het heeft jarenlang probleemloos gefunctioneerd.

Reputatie 7
Badge +13

@Henno

@eFfeM 

Misschien dat de kabel te ver gestript was.

Braiding die zichtbaar is vind ik persoonlijk echt duiden op prutswerk.

 

Toen ik het zag dacht ik echt:

Hoe moeilijk is het nou om als instalatie monteur een kabel te strippen?

Als je een keer een filmpje hebt gezien hoe je een kabel stript dan zou je in principe al moeten weten hoe het moet😅

 

Reputatie 3
Badge +2

@Tom snap ik, maar ik betwijfel of het kwaad kan. (en ik weet zeker dat ik het zelf niet beter kan, heb ook geen striptool).

 

Ik heb me nog wel afgevraagd of het zinvol zou zijn om alu folie om de verbinding te draaien als extra afscherming (kooi van Faraday dus geeft dan afscherming voor stoorsignalen).

Reputatie 7
Badge +13

Met een striptool kun je het bijna niet fout doen🙂

 

 

Reputatie 7

Goedemorgen @eFfeM en welkom op de Community,

Wat vervelend dat de verbinding regelmatig wegvalt! Ook bij jou hoort de internetconnectie goed te werken. Zo te zien is er hier al een boel met je meegedacht om het probleem op te kunnen lossen.
Ik heb zelf ook nog eens een blik geworpen op het signaal, en het valt mij op dat er ruis op de upstream terug te zien is. Dit zou zowel binnenshuis al buitenshuis kunnen zitten. Ik begrijp uit je laatste bericht dat je niet de juiste kabel ontvangen hebt om het Connectbox modem op de POA splitter aan te sluiten. Je krijgt van mij alsnog de juiste kabel toegestuurd, zodat we een probleem met de kabel die nu gebruikt wordt uit kunnen sluiten. 
 

Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het kabelsetje in huis. Laat naderhand maar weten wat je bevindingen zijn. Als het hiermee niet is opgelost, denk ik dat het verstandig is om een afspraak met een storingsmonteur in te plannen. 

Reputatie 3
Badge +2

@Paul Ziggo 
Bedankt voor je antwoord!

Omdat ik een smart TV heb kan ik ook kijken via de Ziggo Go app.

Daarom heb ik het volgende gedaan:

Ik heb de connect box afgezet, en daarna direct met het AOP verbonden (dus zonder splitter ertussen).

En daarna de connect box weer aangezet zodat het modem zichzelf instelt op de nieuwe signaal waarden.

 

Zou je voor mij kunnen kijken of de upstream ruis nu nog steeds aanwezig is.

Zoja, dan denk ik dat het tijd is voor een monteur, zonee, dan moet ik binnenshuis aan de slag.

 

Na de splitter zit er een Hirschmann antenneversterker/splitter (zie eerdere foto’s) en op de kabel naar de woonkamer zit nog een extra splitter en een filter om de radio van de home theatre set en de harddisk recorder aan te sluiten.
En vooral dat dingetje om het video en FM signaal te scheiden is erg oud (wat is eigenlijk de oplossing die Ziggo daarvoor aanbiedt, ik heb in mijn doos alleen een splitter gevonden voor een ouderwetse woonkameraansluiting (MCP-03))
Of mag zo’n home theatre set ook via een gewone splitter en een F-F coax kabel?? (en zoja, kunnen jullie mij daaraan helpen?)

 

En nogmaals bedankt voor je hulp!

Frans

Reputatie 7
Badge +8

@Paul Ziggo ik denk dat een monteur ook nodig is. De bovenste 2 foto's van 2 dagen terug die @eFfeM gepost heeft laten zien dat het AOP verplaatst is en dat de koppeling te wensen over laat.

Reputatie 7
Badge +13

@Henno 

Je was me net voor.

Volledig mee eens.

Reputatie 3
Badge +2

@Tom @Henno

Ik begrijp jullie suggesties.

Ik heb het hele TV gedeelte er even vanaf gehaald om het probleem beter te kunnen pinpointen.

Ik wil voorkomen dat ik een monteur op bezoek krijg en dat het probleem aan mijn kant ligt en ik 50 euro of zo af mag tikken

Reageer