1
Vraag
2
Reacties
WESV

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kobo Aura Edition 2 E-reader kan niet met WIFI verbinden

Ik ben recent overgestapt naar Ziggo. Ik heb het WIFI-netwerk geïnstalleerd en alle apparaten zoals laptops, telefoons, tablet, printer, Chromecast zijn succesvol over op het nieuwe WIFI-netwerk. Alleen mijn E-reader kan geen verbinding maken. Het netwerk wordt gevonden, maar verbinden lukt niet. Dit lukte wel met het vorige netwerk. Ik heb hem ook al aan- en uitgezet.
Heeft iemand nog een idee om dit op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
WESV ,

De Kobo van mijn wederhelft kan alleen maar op 2.4 en niet op 5.0. Met gelijke netwerknamen krijgt deze ook geen verbinding, zelfs niet met handmatig invoeren. Geef beide netwerken een verschillende naam door er bijvoorbeeld 2.4 en 5 aan toe te voegen. Sinds ik dat gedaan heb, verbindt haar Kobo probleemloos.

Succes.

Bekijk in context

11 Reacties 11
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Hier al gekeken voor de mogelijke oorzaken en oplossingen?
https://nl.kobo.com/help/nl-NL/article/3024/problemen-met-wi-fi-oplossen-op-je-kobo-ereader?products=Kobo%20Mini
WESV
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de hulp, daar had ik al gekeken. De tips werkten niet.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dan rest er niet anders dan wachten tot iemand op dit forum met de oplossing komt.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Hoe is de instelling van uw 2.4 GHz netwerk? n-only of b/g/n?
WESV
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Dit zijn mijn instellingen. Ik heb het even veranderd naar b/g/n voor het 2.4GHz maar dat hielp niet.
Kan het helpen om het 5GHz netwerk een andere naam te geven? Dat was bij de vorige provider zo. Of is het gangbaar dat 2.4 en 5GHz dezelfde netwerknaam hebben.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
WESV ,

De Kobo van mijn wederhelft kan alleen maar op 2.4 en niet op 5.0. Met gelijke netwerknamen krijgt deze ook geen verbinding, zelfs niet met handmatig invoeren. Geef beide netwerken een verschillende naam door er bijvoorbeeld 2.4 en 5 aan toe te voegen. Sinds ik dat gedaan heb, verbindt haar Kobo probleemloos.

Succes.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
WESV wrote:
........
Kan het helpen om het 5GHz netwerk een andere naam te geven? Dat was bij de vorige provider zo. Of is het gangbaar dat 2.4 en 5GHz dezelfde netwerknaam hebben.


Of het helpt weet ik niet, maar bij het zoeken naar oplossingen is het wel vaak handig te weten in welk netwerk het probleem ontstaat. Dezelfde netwerknaam of niet is een persoonlijke voorkeur. Ik kies voor verschillende namen en neem voor lief dat ik af en toe handmatig moet overschakelen.
WESV
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de 2.4 en 5GHz gesplitst, en de E-reader en het modem opnieuw gestart en nu werkt het! Dank voor de hulp.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @WESV. Super dat je de Community gevonden hebt om je vraag bij neer te leggen. Zo te zien heb je snel een goed antwoord gevonden. Yes!

Mocht je nog eens iets nodig hebben, dan weet je ons te vinden. Voor nu hele fijne feestdagen gewenst ^^.

@Sparco©1963.
Back Office Hel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook dit probleem.  Maar hoe geef je verschillende namen aan 2,4 en 5 (geen idee wat hiermee bedoeld wordt).

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Back Office Hel! Jammer dat je ook tegen dit probleem aanloopt. Je kunt de wifi-netwerknamen wijzigen van zowel het 2.4 als 5.0 GHz netwerk mocht je dat willen (je modem stuurt twee netwerken uit). Door ze beide een andere naam te geven (bijv. Ziggo-1 voor 2.4 GHz en Ziggo-2 voor 5.0 GHz) 'splits' je de netwerken. Om dit te doen moet je inloggen op je modem en vanuit daar de namen wijzigen. Volg daarvoor de instructies op deze pagina en kies bij stap 3 (in het geval van de Connectbox) voor 'Handmatige instellingen gebruiken'. 

Lukt het niet, dan adviseer ik je je eigen topic aan te maken hier op de Community. Deel daar zoveel als mogelijk informatie en ik weet zeker dat enkele knappe koppen hier op de Community graag met je meedenken! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic