JanJasper

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Klacht van ontiegelijk boze nieuwe klant.

Hallo, 

Dit is te gek voor woorden.

Op 26 oktober hebben we (i.v.m. verhuizing naar het hoge noorden) besloten om over te stappen van KPN naar jullie toe omdat de internetsnelheid beter zou zijn. Meteen gebeld en telefonisch geregeld (dachten we). Dit omdat we net als jullie thuiswerken en dus een goede internetverbinding moeten hebben. Er werd ons verzekerd dat we vanaf 30 november internet en tv zouden hebben. Het hele Ziggopakket zou op 26 of 27 november geleverd worden op ons oude adres zodat we dit mee konden nemen naar het nieuwe adres. Dit om te voorkomen dat het mis zou gaan.

Nou, zo snel en soepel blijkt dit allemaal niet te gaan bij jullie. Vrijdag 27 november maar eens gebeld om na te vragen waar dit pakket bleef want ja we zouden de 29e verhuizen. De beste medewerker gaf aan dat het pakket nog in het magazijn lag en dat er helemaal niet beloofd was dat het 26 of 27 november geleverd zou worden. Dit was dus wel toegezegd. Ja ja, het onderbuik gevoel kwam al opzetten maar toen kon het opeens snel want gelukkig is het Ziggopakket alsnog afgelopen zaterdag 28 november geleverd.

En nu begint het gezeik.

Ben sinds afgelopen maandag nu al 3 dagen met jullie aan het bellen om mijn internet werkend te krijgen (en mijn tv-aansluiting). Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Elke keer wordt er gezegd dat het een paar uur tot 24 uur zou duren. Er werd afgelopen maandag zelfs gezegd dat er iemand in India een knop moest omzetten. Raar verhaal dachten we nog maar goed, je weet het tegenwoordig maar nooit, he? Gisteren weer gebeld, toen werd er gezegd dat dit een  grapje was van betreffende medewerker. Netjes excuses aangeboden gekregen en medewerkster zou de activering doorduwen, het zou dan binnen een paar uur actief zijn maar we moesten rekening houden met 24 uur. 

Afijn, vandaag weer geen internet. En ja, alles is goed aangesloten maar de modem blijft steeds groen knipperen en volgens het boekje zoekt de modem dus naar internetverbinding. Weer gebeld, weer excuses gekregen, meneer kon er verder niets aan doen behalve een monteur inplannen die pas maandag 7 december kan komen tussen 12.00-18.00. 

Leuk welkom dit zeg! Ik wil dat dit vandaag nog geregeld wordt want ik verlies hierdoor inkomsten. Of gaan jullie mij dit uitbetalen???? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JanJasper
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

 

Even een update. Ons internet werkt en de mediabox XL werkt ook. Mijn schoonvader heeft er even naar gekeken en toen bleek dat de hoofdaansluiting niet klopte. We hebben een nieuwe behuizing (waar de kabels in gaan) moeten aanschaffen en een nieuwe coaxkabel en alles doet het nu pico bello. Nogmaals bedankt voor al jullie hulp!

Bekijk in context

38 Reacties 38
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Hoi,

Enorm zuur dat het zo moet beginnen zeg…
Als medeklant kan ik er niet voorzorgen dat het nu gaat werken, maar ik zal wel een Ziggo moderator een seintje geven zodat die kan kijken of de monteur eerder kan komen.

Wat we in de tussentijd kunnen doen is kijken hoe je het aangesloten hebt. Als het balkje knippert, kan Ziggo inderdaad geen contact krijgen met het modem waardoor het uiteraard ook niet geactiveerd wordt.

Hoe heb je het modem aangesloten? Heb je die aangesloten op het eerste aansluitpunt van Ziggo? Die is te herkennen aan de groene kabel. Kun je wat foto’s plaatsen hoe het aangesloten is?
En als test, als je de coax kabel rechtstreeks in je tv steekt en dan de zenders opzoekt, heb je dan wel tv?

Groet,
Evert

JanJasper
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Evert,

 

Bedankt voor de snelle reactie.

 

Bijgaand de foto's van hoe het aangesloten is op de coax, op de mediabox XL en hoe de lampjes op de modem branden. De pijltjes op de modem knipperen. En we hebben de coax kabel rechtstreeks op de tv aangesloten gehad om te kijken of we tv kregen maar hij scant kanalen en geeft er 0.

Hieronder stuur ik even de foto's apart.

 

Gr. Jan

JanJasper
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

JanJasper
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

JanJasper
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

@JanJasper heb je ook een foto van je AOP (kastje aan de muur) met hoe de kabels aangesloten zijn?

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Helder. De knipperende pijltjes betekent dat het modem Ziggo heeft horen roepen, maar dat Ziggo het antwoord van het modem niet kan horen. Er staat dus in ieder geval signaal op je woning.

Zou je ook een foto kunnen plaatsen van de muuraansluiting? En kijk ook even in de meterkast of daar zo’n soort aansluiting zit. Als daar namelijk de muuraansluiting zit, moet daar ook het modem aangesloten worden. En dan gaat ie het denk ik wel doen.

JanJasper
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zo te zien zit er in de mediabox xl een utp stekker rechtstreeks verbonden met de connectbox. Haal die er eens uit  om te kijken wat er dan gebeurt.

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Zo te zien heb je de mediabox XL ook op het modem aangesloten. Bij mijn weten hoeft dat niet  het kan zelfs voor storing zorgen. Tegelijkertijd gepost......KBX458.

JanJasper
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi,

 

Bedankt voor de reacties.

We hebben geen coax in de meterkast. Zie foto.

JanJasper
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De mediabox xl krijgt zijn signalen via coax. Door de utp verbinding gaat hij werken als modem, dat IP adressen uitgeeft, waardoor er een conflict ontstaat met de connectbox, die daardoor geen volledige verbinding kan maken met Ziggo. Dus verwijder die kabel.

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Wil je niet nog bozer maken, maar er zijn gevallen bekend alhier op de community die al weken wachten op activatie van hun modem. Zie de diverse topics. Hoop dat het bij jou eerder opgelost kan worden.....

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @JanJasper . Welkom hier!

Ai. Zo te lezen gaat het nog niet helemaal goed met je nieuwe abonnement .

Ik heb meteen even op je klantnummer gekeken en kan in elk geval met je delen dat alle producten wel op de juiste manier actief staan op je klantnummer. Gelukkig is hier dus geen sprake van een activatieprobleem of iets dergelijks. Maar je spullen komen ook niet online. Dit kan meerdere redenen hebben. Wie weet is bijvoorbeeld het signaal op je woning/aansluitpunt verstoord. Dat is iets wat wij op afstand niet kunnen zien/voorspellen natuurlijk.  Wel zie ik dat er inmiddels een installatiemonteur ingepland is. Top! 

Mijn voorgangers benoemen een belangrijk punt. De mediabox XL is nu aangesloten op de modem. Dat is niet de juiste manier van aansluiten en kan soms zelfs voor problemen in de verbinding zorgen. Haal dus vooral de internetkabel tussen modem en mediabox los. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
The Fons wrote:

Wil je niet nog bozer maken, maar er zijn gevallen bekend alhier op de community die al weken wachten op activatie van hun modem. Zie de diverse topics. Hoop dat het bij jou eerder opgelost kan worden.....

Gelukkig is dat hier niet aan de orde :-). Ik was er ook even bang voor! 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Laat dan de monteur ook het verouderd AOP vervangen voor een hedendaags exemplaar.

JanJasper
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi,

 

Bedankt weer allemaal. We hebben de internetkabel tussen de modem en mediabox verwijderd. Is er nog iets wat we kunnen doen? Resetten ofzoiets?

etol

Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Zitten de kabels/connectoren wel ver genoeg op de splitter gedrukt?

Uitgelicht topic