Beantwoord

kan niet verbinden met 2.4G netwerk

  • 20 mei 2019
  • 28 Reacties
  • 1494x Bekeken

Badge
vorige week hebben we de 2.4 router weggedaan en hebben we 2.4 en 5g via onze connectbox geleid, sinds deze verandering heb ik niet met de 2.4g kunnen verbinden.
De reden waarom ik hiermee wil verbinden en niet de 5g is omdat mijn werkkamer te ver van de connectbox is om een stabiel signaal te krijgen. ik krijg de volgende error als ik probeer te verbinden: kan geen verbinding maken met dit netwerk. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Ik heb het volgende geprobeerd:
Andere netwerken: het is alleen met dit netwerk:

ik heb ook geprobeerd mijn netwerk adapter (Intel(R) Wireless-AC 9560) te updaten en ook opnieuw geinstaleerd
icon

Best beantwoord door kkevintje 29 mei 2019, 23:56

@Be rt het bleek een restant te zijn van een oud experiment om mijn laptop op 2.4g te forceren. Een wifi macfiltering ofzo, voor een volgend topic zoals dit. Vraag misschien naar zulke "experimenten"
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

28 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goed om te lezen dat je probleem met vereende krachten is opgelost.
Veel plezier met je verbindingen.
Reputatie 7
Badge +35
Bij wijzigingen van apparatuur kan dit de goede vraag zijn.
Soms gebeurd dat wel, maar vaak als laatste, allerlei Wifi problemen en adapter problemen zijn de grootste boosdoener.
Uiteindelijk zou iemand wel gevraagd hebben om je modem te resetten en opnieuw in te gaan stellen, maar dat is de laatste stap, meestal.

In ieder geval, veel internetplezier gewenst.☺@kkevintje
Badge
@Be rt het bleek een restant te zijn van een oud experiment om mijn laptop op 2.4g te forceren. Een wifi macfiltering ofzo, voor een volgend topic zoals dit. Vraag misschien naar zulke "experimenten"
Reputatie 7
Badge +35
@kkevintje Wat blijkt de oplossing te zijn?
Badge
het blijkt te werken! bedankt voor het meedenken allemaal!
Badge
bedankt voor de tips, ik zag dit opeens

Reputatie 7
Badge +26
👍Oeps een goeie @Be rt
Reputatie 7
Badge +35
Even hardop denken: ik zie nog een spatie in je 2,4 SSID naam.
Kun je die eens weghalen?
En mogelijk kan dit nog helpen, dit helpt bij veel apparaten:
Problemen met trage/slechte verbinding
Reputatie 7
Badge +26
@kkevintje Ok even verder denken en om alles even uit te sluiten: Hoe zijn de instellingen van je netwerkkaart? En geef aan hoe. Is netwerkkaart nog up to date? Doe eens een analyse in het programma problemen oplossen> bij het onderdeel netwerk.

Zet ook eens de netwerkkaart eens uit en weer aan.

Gr Rob
Badge
@robbo ik heb alle instellingen gezet zoals je zei. Hetzelfde geld voor de suggesties van @KBX458 en van @Havanna. Tot nu toe heeft het niet gebaat
Reputatie 6
Badge +5
Wat soms werkt, bij netwerk, adapteropties, de verbinding uit zetten, even wachten, aan zetten en dan met 2.4 verbinden.
Reputatie 7
Badge +26
Maar volg vooral de tip om eens handmatig ea in te stellen. 2.4 handmatig op kanaal 1 of 6 of 11. Even spelen wat voor jou buurt het rustigste is. 20 mgz voor de bandbreedte. En Wi-Fi modes (a) / b/g/n gemengd... dit even als basis. En wees zeker dat ww goed is ingevuld . Hoofdletter gevoeligheid en cijfer gevoelig. Bv ook al eens gezien 1 of hoofdletter I (i) hier ging het fout bij iemand. Etc etc
Reputatie 7
Badge +26
Zo ik het zie: de melding is voor de apparaten die je hebt aangesloten in je netwerk/modem. Je kan dus gewoon bevestigen. ( apparaten gevonden op DIT netwerk. ) als ik de vraag goed begrijp☺️
Reputatie 7
Badge +17
Baat het niet, schaadt het niet. Zou je de laptop uit willen zetten, niet in de slaapstand?
Vervolgens de stekker van het modem er 1 minuut uit, helemaal spanningsloos en daarna opnieuw inpluggen en laten opstarten? Pas daarna opnieuw de laptop opstarten.
Probeer dan eens opnieuw te verbinden met 2,4G
Dan is tegelijk ook je RAM geheugen opgeschoond.
Reputatie 7
Badge +17
Misschien dat @robbo een oplossing weet. Het is ongetwijfeld een kleinigheid, maar vindt het maar.....
Ik denk verder.
Badge
@KBX458 ik bedoelde werkte niet in de zin van: Het had geen invloed op het kunnen verbinden of niet. bluetooth heeft al die tijd al uitgestaan voor zover ik weet.
even ter verduidelijking: als ik verbind met de 2.4g dan vraagt hij telkens om het wachtwoord, als ik die invul vraagt hij of ik gevonden wil kunnen worden door andere apparaten op dit netwerk. dan zegt hij netwerkvereisten controleren, er komt een witte omranding om netwerk en internet instellingen, alle netwerken verdwijnen, ze komen binnen 1 seconde weer terug, hij is nog tien seconden bezig en dan zegt hij dit:

Reputatie 7
Badge +17
De knop automatisch moet je kunnen uitzetten. Daarna kun je de door jou gewenste verbinding handmatig kiezen.
Kun je ook eens je Bluetooth verbinding op de laptop uitzetten? Kan zijn dat die ook van invloed is en daardoor je wifi niet operationeel is.
Wist niet dat je die had.
Badge

is dit wat je bedoelt? het automatisch verbinden uitzetten werkte niet
Reputatie 7
Badge +17
Ga eens naar netwerk en internet > status > verbindingseigenschappen wijzigen > automatisch verbinding maken binnen bereik
Zet die knop eens uit en probeer dan opnieuw verbinding te maken met je 2,4 Gb netwerk.
Ik denk dat daar de clou ligt.
Reputatie 7
Badge +17
Als je de netwerkeigenschappen wilt bekijken is het idd nodig om tijdelijk je kabel even te "slopen" en dan te kijken in de lijst bij wifi of daar afwijkende zaken opvallen. Daarna kun je de utp weer aansluiten.
Maar neem je tijd. Jouw systeemconfig is rap genoeg.
Een screenprint kan anderen attenderen op zaken die wij over het hoofd zien.
Badge
@KBX458 moet ik hiervoor niet met het desbetreffende netwerk verbonden zijn?
Reputatie 7
Badge +17
Je kunt ook eens kijken bij:
linksonder: type: netwerkeigenschappen > kijk eens in die lijst of je er iets bijzonders opvalt, met name onder het gedeelte WIFI connectiviteit.

Maak eventueel een screenprint en plaats deze hier. (win toets + print screen)
Badge
@KBX458 ik ben het veryeten te vermelden; ik heb deze gebruikt en ik heb ook de netwerkdrivers opnieuw geïnstalleerd (denk k)
Reputatie 7
Badge +17
Ik lees nergens of je de probleemoplosser in W10 al hebt gebruikt.

Ga naar instellingen > netwerk en internet > klik op probleemoplossing voor netwerken
Badge
sorry voor de late reactie @Lycke Ziggo.
Het gaat om een lenovo legion y530
dit apparaat kan verbinden met de 5g verbinding maar de 2,4 verbinding wilt alleen op dit apparaat niet werken. op andere apparaten werkt deze dus wel ik heb het netwerk al vergeten