1
Vraag
2
Reacties
nbhagola

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan niet inloggen via citrix voor werk

Goedemiddag Ziggo (community),

 

Sinds kort woon ik in een nieuw huis. Ik merk sindsdien dat ik niet meer kan inloggen voor werk via Citrix. Het verbinding maken duurt hierbij heel lang. En daarna krijg ik enkele foutmeldingen (zie bijgevoegde afbeeldingen). Ik weet niet of dit iets is wat aan Ziggo of mijn werk-netwerk ligt. In andere forum-posts zag ik wel iets over dat IPv4 beter werkt tov IPv6. Hoe kan ik dit oplossen?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo kan je modem op IPv4 only zetten.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je sneller IPv4 only wilt hebben.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo kan je modem op IPv4 only zetten.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je sneller IPv4 only wilt hebben.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Voordat overstap naar IPv4 helemaal niet nodig is ……..

Met welke Server host maak je een Citrix verbinding?

Heeft die host ook een IPv6 adres, of alleen een IPv4 adres?

Wat voor Firmware heb je op je Arris Connectbox?
DS-Lite (plaatje 1) of Full Dual Stack (plaatje 2)?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @nbhagola 

Welkom op de Community! Onhandig dat je niet meer kunt inloggen op Citrix vanaf je nieuwe locatie. Gezien het om je werk gaat weet ik niet of het ook jammer is 😉

Ik zie dat je, zoals @Be rt ook adviseerde, contact hebt gehad via chat. Mijn collega heeft je overgezet naar IPv4. Laat je hier even weten of het inmiddels weer werkt zoals je gewend was?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Rikst Ziggo  IPv4 is geen panacee! Overstappen zonder onderzoekje, is ongewenst.

Ik zag nog geen motief & de helpdesk doet vaak maar wat.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Laten we het antwoord van @nbhagola even afwachten 🙂

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het kan best zijn dat het helpt. Het probleem blijft liggen. Al was het maar dat je kunt vaststellen waar het probleem vandaan komt, alvorens naar IPv4 over te stappen als noodmaatregel. Niet fijn voor Ziggo voor het goed kunnen ontwikkelen van solide IPv6 Firmware. Fouten blijven zo te vaak onopgemerkt. Of er is helemaal niks fout tgv een ander probleem. IPv6 is eng, te gauw: weg ermee. Dat is niet ok.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het iemand zijn werk beïnvloed en zij/hij hierdoor niet haar/zijn werk kan uitvoeren, lijkt me de snelste oplossing de beste op dit klant helpt klant forum. @hanh 

Een andere persoon die hier niet direct voor zijn inkomen van afhankelijk is en veel tijd hiervoor over heeft om in dit probleem te steken, lijkt me een betere mogelijkheid om dagen/weken te gaan experimenteren om een mogelijke oorzaak te vinden.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wat je me in de schoenen probeert te schuiven, beweer en wil ik niet.

Met de info die we hebben kan het simpelweg een probleem aan de kant van de werkgever zijn, dat zelfs niet eens op te lossen valt met een overstap naar IPv4.

Daarom heb ik nog wat vragen gesteld, waar helaas geen antwoord meer op kwam.
Over evt succes met de overstap kwam nog geen feedback.
Ik hoop op succes, maar je blijft dan zitten met een gebrek aan korte analyse van waarom het mis ging of dat het iets anders was dan IPv6. Dat is jammer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@hanh OK, sorry, te scherp door de bocht.

nbhagola
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

de omzetting naar IPv4 heeft blijkbaar wel gewerkt. Ik kan nu weer inloggen via Citrix voor werk. Bedankt voor het meedenken iig!

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Mooi zo. Jammer dat we niet kunnen terugkijken naar wat er aan de hand was.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic