Beantwoord

Kan mijn eigen domein naam niet meer bereiken via Ziggo

Goedendag, sinds afgelopen woensdag het probleem dat ik mijn eigen website niet meer kan bereiken. IE zegt DNS time-out, iPad, iPhone zegt niet gevonden. Wanneer ik op 4g switch via KPN geen probleem. Vriend van me heeft ook ziggo, daar geen problemen met de site. Connectbox factor reset helpt niet. Overigens als ik Mn site Ping via de connectbox 100% packetloss, wannneer ik Google Ping 100% succes. Helpdesk weet het ook niet, dus maar naar community.

Help Guys, om lost
icon

Best beantwoord door Anne H Ziggo 23 april 2018, 13:18

Welkom op onze Community Jax1978! In dit topic leg ik uit wat er aan de hand kan zijn. Helaas heeft de topic starter daar geen antwoord meer gegeven. Ik copy paste voor het gemak mijn bericht:

Door je uitgebreide beschrijving klinkt het meteen als een IP blokkade bij de hoster van de site. Dit gebeurd wel eens bij klanten die een specifieke website beheren, of op een andere manier meer verkeer met een bepaalde site hebben dan een 'normale' gebruiker heeft. Is dat bij jou ook het geval? Ben jij eigenaar of beheerder van deze site, of heb je recent vaak moeten inloggen bijvoorbeeld?

Als het antwoord 'ja' is dan is het beveiliging systeem op de server mogelijk te ijverig geweest een is er een (tijdelijke) ban gegeven. Neem in dat geval contact op met de beheerders van de site en laat daar checken of jouw IP adres onbedoeld is geblokkeerd.

Kun jij hier verder mee? 🙂

Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Om welke website gaat het?
Dan kan ik of iemand anders eens meekijken en misschien een oorzaak zien.
Hi Bert,

Gaat om www.diegro.nl

Groetjes
Reputatie 6
Badge +8
@Jax1978,

hier met Ziggo, Google en Open DNS gewoon te bereiken. Open eens een Command prompt en voer in : ipconfig /flushdns wellicht dat dat gaat helpen.

Succes.
Hallo @Jax1978,
Ik kan de bewuste website ook gewoon bereiken.
Het all, ja dat is dus het vreemde, ik heb alles al geflushed, maar zowel op iPad, iPhone, Windows en Mac ...no succces. Zelfs Mn connectbox compleet factor reset gedaan, maar kan ook op de connectbox niet pingen naar de site op op 100% packetloss. Google DNS servers gebruikt idem.

Bij Mn maar ook gewoon ziggo, en kan hem wel bereiken.

Cheers
Reputatie 7
Badge +31
Ik kan hem pingen op IPv6 en IPv4 met de Ziggo DNS:
IPv4 DNS-servers: 89.101.251.229, 89.101.251.228
IPv6 DNS-servers: 2001:b88:1002::10, 2001:b88:1202::10, 2001:730:3e42:1000::53
Hmm waarom heb jij andere DNS servers als ik: 84.116.46.21 84.116.46.20  krijg ik van mn connectbox. Doe ik een NSlookup op diegro.nl krijg ik netjes:
Non-authoritative answer:
Name: diegro.nl
Addresses: 2a01:7c8:aabb:2b0::1
149.210.245.106

Maar ping...werkt niet.
Reputatie 7
Badge +31
@Jax1978 Waarom ik andere DNS servers krijg dan jij weet ik helaas niet.

Daar kan een Ziggo moderator beter even naar kijken hoe dit in de netwerken wort uitgevoerd.
Zij komen eens in de paar werkdagen, vaak sneller, langs in ieder topic.
Reputatie 4
Badge
beste @Jax1978,

Er is een verschil tussen diegro.nl en www.diegro.nl 🙂
Gelukkig staat het voor jou website goed ingesteld.

Ik kan beide namen op zowel IPv4 als IPv6 pingen en een tracert uitvoeren vanuit Windows.
Vanuit de connectbox indeed issues 😞

groet,

Bam
Reputatie 7
Welkom op onze Community Jax1978! In dit topic leg ik uit wat er aan de hand kan zijn. Helaas heeft de topic starter daar geen antwoord meer gegeven. Ik copy paste voor het gemak mijn bericht:

Door je uitgebreide beschrijving klinkt het meteen als een IP blokkade bij de hoster van de site. Dit gebeurd wel eens bij klanten die een specifieke website beheren, of op een andere manier meer verkeer met een bepaalde site hebben dan een 'normale' gebruiker heeft. Is dat bij jou ook het geval? Ben jij eigenaar of beheerder van deze site, of heb je recent vaak moeten inloggen bijvoorbeeld?

Als het antwoord 'ja' is dan is het beveiliging systeem op de server mogelijk te ijverig geweest een is er een (tijdelijke) ban gegeven. Neem in dat geval contact op met de beheerders van de site en laat daar checken of jouw IP adres onbedoeld is geblokkeerd.

Kun jij hier verder mee? 🙂
Hey Guys, thanks Anne, ik ga eens even bellen met mn hosting part. Ik dacht ook gelijk aan een blacklist, maar zat meer aan de ziggo kant te denken. Maar kan natuurlijk ook bij mn hosting kant liggen. Ik laaat het zsm weten.

CHeers
Wauw. Was inderdaad een IP-blockade bij mn hosting site. Ok, thanks guys!!
Reputatie 7
Super dat je nog even terugkoppeling geeft! 🙂

Reageer