Jmmgonsalves

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan bepaalde site niet openen met ziggo, wel met 4g netwerk

Ik kan de site https://www.instituto-camoes.pt niet openen met het ziggo netwerk, wel met het 4g netwerk, ik krijg de melding dat de server onvindbaar is. Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Probleem in de “name servers”, daar kunnen wij helaas niets aan doen. Ik heb onderstaande ook doorgestuurd via het contactformulier op https://www.instituto-camoes.pt/ zodat het hopelijk door hun admins kan worden opgepakt.

DNS configuration of instituto-camoes.pt is broken - this needs to be addressed by the tech admins there.
3rd party fault, nothing to do on VZ / LG side.

 

instituto-camoes.pt is registered to the following two NS:
ns1.pt.colt.net - does not allow querying for instituto-camoes.pt <-- MISCONFIGURED
ns1.ipad.mne.gov.pt - does not properly support EDNS <-- not standards compliant, needs to be fixed

Bekijk in context

14 Reacties 14
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Browser cookies/cache wissen? Bij mij werkt de site wel via Ziggo en 4G (KPN). 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik krijg hier dezelfde foutmelding:

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Hmmmmm. Ik kan de Site bereiken.

Er lijkt iets met de DNS administratie van de host aan de hand te zijn, ontdekte ik bij een onderzoekje.

De eerste lookup met mijn standaard IPv6 Ziggo DNS Server faalt.
De tweede bij gebruik van Google DNS 8.8.8.8 is ok.

Ik probeerde ook nog twee ipv4 Ziggo DNS Servers 84.116.46.21 en 84.116.46.20. Die faalden ook.

Gerechtvaardigde conclusie: Ziggo DNS Servers kennen de hostname niet. Dat wordt bevestigd in het plaatje van Bert. Hij zal hoogstwaarschijnlijk weer een andere Ziggo DNS Server in gebruik hebben.

Bij mij komt de Site wel in beeld omdat er bij mij geen Ziggo DNS Server wordt gebruikt bij de DNS lookup voor het IP adres door de Web Browser.

Een workaround kan zijn een vaste afwijkende DNS Server in te stellen op het systeem waarop wordt gewerkt. Bv 8.8.8.8 (Google) of 1.1.1.1 (Cloudflare)

Hoe op een Windows systeem? Zie aangehecht plaatje.
Voor een MAC systeem, zie bv: https://www.macinstruct.com/node/434 (inclusief tutorial over DNS).

De kwestie die overblijft is waarom de Ziggo DNS Servers de hostname niet kennen.
Het is niet te overzien of er nog meer DNS Servers in de wereld zijn die dit probleem hebben.
Na een evt recente DNS change voor de host kan het even duren alvorens alle DNS Servers in de wereld die change binnenkrijgen. Of zo'n change er was en wanneer, weten we niet.

Vandaag nog maar even in de gaten houden. Mocht het zo blijven trek ik aan de bel bij de Ziggo Moderatoren om de zaak op de achtergrond te laten onderzoeken.
 


 

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

@hanh Klopt! Vergeten te vermelden dat ik Cloudflare (1.1.1.1) gebruik. ?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

 @Marco1861 Thanks!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het gaat nog steed mis via Ziggp DNS Servers. Ik heb dit gemeld aan de Ziggo Moderatoren voor onderzoek tbv een structurele oplossing.

@Jmmgonsalves  Waarom reageer je niet op aangeboden hulp?
Kreeg je geen Email over de reakties? Dat kan ten onrechte wel eens gebeuren.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Bedankt voor dit kant en klare probleem @hanh. Ik zet het door naar de verantwoordelijke afdeling om zsm op te lossen!

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Mark Ziggo dan mag dit draadje nog niet op beantwoord… dan kan pas als het DNS probleem opgelost is. De suggesties die hier genoemd zijn, zijn “workarounds”, geen “solutions”.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

In afwachting van de oplossing is dat de beste reactie, dus markeer ik die als zodanig want daarmee kan iedereen de website meteen weer benaderen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Henno  Je bent een purist, Henno. Dat kan ik waarderen. 

Mijn antwoord is zo slecht nog niet met een workaround voor de tussenliggende periode.
Of ik al dan niet het Beste antwoord krijg, maakt me nooit uit. Soms is het ok. Soms niet. So what?
Als jij dit deed @Mark Ziggo : draai het met net zoveel gemak terug. Henno heeft, heel strikt bekeken, een punt.

EDIT zag later, Mark, dat je iets eerder ook reageerde. Kan me daar heel goed in vinden!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hm, ik zie nog weinig vooruitgang hierin. Ik heb er nog maar eens een herinnering achteraan gestuurd.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Mark Ziggo Het lijkt een soort principekwestie geworden, die alleen in de gaten wordt gehouden door jou en mij. Ik test nog wel eens zonder succes, maar laat het rustig op z’n beloop, omdat ik weet dat jij er, als het ff kan, toch nog wel op terugkomt. Dat is dan ook zo en getuigt van zorgvuldigheid, een compliment waard. Bij deze.

De impact kan groter zijn dan alleen deze Site. Vergelijkbare andere meldingen zijn er niet, zover ik kan overzien. Dat stelt gerust.

TS zwijgt als het graf. Zal z’n workaround dan wel voor elkaar hebben.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Probleem in de “name servers”, daar kunnen wij helaas niets aan doen. Ik heb onderstaande ook doorgestuurd via het contactformulier op https://www.instituto-camoes.pt/ zodat het hopelijk door hun admins kan worden opgepakt.

DNS configuration of instituto-camoes.pt is broken - this needs to be addressed by the tech admins there.
3rd party fault, nothing to do on VZ / LG side.

 

instituto-camoes.pt is registered to the following two NS:
ns1.pt.colt.net - does not allow querying for instituto-camoes.pt <-- MISCONFIGURED
ns1.ipad.mne.gov.pt - does not properly support EDNS <-- not standards compliant, needs to be fixed

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Mark Ziggo Hmmm. Een voor mij nogal onbevredigend antwoord van de netwerk meisjes en jongens. Standaards enzo. Het zal wel.

Wat maakt Ziggo/LGi DNS zo bijzonder t.o.v 8.8.8.8 en 1.1.1.1

Zijn ze bij Google en Cloudflare niet goed bezig?

Ik vertrouw het niet. Verder maar geen punt van maken. Te onbelangrijk er nog tijd aan te besteden.

 

Uitgelicht topic